X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סלאם פיאד יוצר תודעה בה ההכרזה על מדינה פלשתינית היא דבר בלתי נמנע בנימין נתניהו יצר לגיטימציה בנאום בר-אילן, בו הכיר בזכותם של הפלשתינים למדינה, לצידה של ישראל עלינו לשאול את עצמנו האם אנו באמת מוכנים לקבל מדינה שכנה לצידנו?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

בזמנים אלו הפלשתינים עומדים להכריע את ישראל בקרב התקשורתי, עליו הם עמלים עוד מהימים בהם העיסוק העיקרי שלהם היה הטרור. מדי שבוע, עוד מדינה ועוד מדינה מכריזות על הכרה בזכותם של הפלשתינים למדינה בגבולות 67' שנקבעו בכלל ב-49', בתום מלחמת העצמאות. אקוודור, ארגנטינה וברזיל כבר הצהירו. מי תהיה הבאה בתור?
סלאם פיאד מצליח בינתיים לשכנע את מדינות דרום אמריקה להכיר בהכרזה על מדינה פלשתינית לכשתקום. הוא יוצר תודעה בה ההכרזה היא דבר בלתי נמנע - אך הכל, כרגיל, התחיל מאיתנו. כפי שהיינו הראשונים לפתוח בשיחות עם אש"ף ועם החמאס ויצרנו לגיטימציה בעולם לשאת ולתת איתם, כך יצר בנימין נתניהו לגיטימציה בנאום בר-אילן, בו הכיר בזכותם של הפלשתינים למדינה, לצידה של ישראל; נאום שהיה הפירצה לה היו זקוקים הערבים.
אם אנו מכירים בזכותם, מי אנו שנטען כנגד מדינות אחרות שמקבלות את זכותם?
לפני כעשור, לאחר כשלון שיחות קמפ-דייוויד, בחר יושב-ראש הרשות הפלשתינית דאז, יאסר ערפאת, להסלים את המצב. הפיגועים היו יומיומיים ואף הם נראו בלתי נמנעים, ממש תופעת טבע שלא ניתן לשלוט עליה. מניין ההרוגים עלה, וכשנחשף הקשר הישיר בינו לבין הטרור בתפיסת הנשק על סיפונה של "קארין איי", הוא הפך ללא רלוונטי.
לאחר מותו והתייצבות הרשות, קמה לה גישה אחרת - פשרנית יותר. לא עוד מאבק גלוי בדרך הטרור. לא אש"ף מבצע פיגועים, אפילו לא הפתח - זה החמאס, הג'יהאד האיסלאמי, גדודי אל-אקצה. לא הרשות. בניית התשתיות למדינה החלה מלמטה. הקמת מוסדות שיהוו מדינה וממשל לכל דבר ועניין, רק בלא ריבונות של ממש. בעיות הליבה שנותרו בלתי פתורות - גבולות, הסדרי ביטחון, חלוקת ירושלים, מים, חילופי השטחים ועוד - גורמות להכרזה כזו, אם תבוא - להיות ריקה מתוכן.
אם כן, מדוע הפלשתינים מחפשים את ההכרה הזו כעת? מה נשתנה בן-לילה, שבשנה הזו בוער להם להכריז על המדינה? אולי מדובר במצבה של ישראל בעולם. הרי התמיכה האמריקנית אינה עיוורת כלל, מסע הדה-לגיטימציה נגד ישראל עובד בצורה מעולה ואפילו בישראל הקולות המבינים כי "אין פתרון אחר מלבד שתי מדינות" הולכים וגוברים.
האם אנו באמת מוכנים לקבל מדינה שכנה לצידנו, בין הירדן לים? הגיע הזמן לחפש אלטרנטיבה.

תאריך:  04/01/2011   |   עודכן:  04/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המאבק בדה-לגיטימציה מתחיל בתודעה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
הנוסחה המנצחת
ע. הנביא  |  4/01/11 15:21
2
אכן! יש אלטרנטיבות,
אבנר צפוני  |  4/01/11 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
איך, לכל הרוחות, מצליחות ארבע תחנות לשדר פרסומות בדיוק באותה דקה וכל פעם לחזור ולשדר פרסומות בתיאום מופלא - בשעות שונות ובימי השבוע?!
אריאל כהנא
במקום להמשיך לספר לעצמו ולסביבתו סיפורי בדים שאיש לא מאמין להם, מוטב לו לקצב לבחור בדרכו של דוד המלך
אברהם שרון
באופן טבעי הלב של כולנו יוצא אליה. אל גילה קצב. סוגיית ידיעתה או אי-ידיעתה את "מעללי" בעלה אינה מעלה ואינה מורידה. היא אינה מענייננו. אם ידעה ולא עשתה דבר, עלינו לכבד את בחירתה. אם לא ידעה, וממילא לא הייתה יכולה לעשות דבר, אל לנו לשפוט אותה. מוטב שנימנע גם מהטלת ספק
אליקים העצני
הערבים, כמו הנאצים בשעתם, לומדים אותנו ביסודיות, והמטרה היא אחת - להיטיב להשמיד אותנו    לעומת זאת, "עם הספר" מגלה בורות לגבי המתרחש אצלם, חוטא נגד הכלל "דע את האויב"    עשיית היכרות עם הפלשתיניזציה של ישו היא הזדמנות טובה ללמוד מה "יודע" כל ילד ערבי, מה מאמין אצלם כל משכיל וכל פוליטיקאי, שלא לדבר על עם-הארץ
צ'לו רוזנברג
אובדן המידתיות, הטעם הטוב והמחשבה הצלולה היו מנת חלקה של התקשורת הישראלית בפרשת קצב. מי שלא כתב עליה, מי שלא הביע את דעתו, מי שלא פרשן על-פי צו האופנה, נדחק לשוליים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il