X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מאז ומתמיד היו אנשים בעם ישראל, שיצאו נגד היהדות ונגד עמם ודתם. מקור הרוע של הערב רב לא פסק עד ימינו אלה מי הם האנשים הללו? וכיצד קשרו גורלם בעם ישראל? דברים לפרשת "בא"
▪  ▪  ▪

בפרשתנו, פרשת בא, אנו זוכים ללמוד על יציאת מצרים. סוף-סוף העם היהודי נגאל, יוצא לדרך חדשה. וַיִּסְעוּ בְנֵי-יִשְׂרָאֵל מֵרַעְמְסֵס סֻכּתָה כְּשֵׁשׁ-מֵאוֹת אֶלֶף רַגְלִי הַגְּבָרִים לְבַד מִטָּף: וְגַם-עֵרֶב רַב עָלָה אִתָּם וְצאן וּבָקָר מִקְנֶה כָּבֵד מְאד.
מי הם הערב רב שהסתפחו לבני ישראל? רש"י אומר: ערב רב - תערובת אומות של גרים. התערובת היא ערבוב של שני דברים, טשטוש תחומים כך שהגבולות אינם ברורים יותר. התערובת מובילה להתרחקות מהאמת, ומשם לשקר ולמקור כל הרע שבעולם.
ערב רב, לפי תרגום אונקלוס, הוא אספסוף. לפי הזוהר הקדוש, הערב רב היו קבוצה של מכשפי מצרים ואצילים מצריים, שבראשם עמדו המכשפים הגדולים ובראשם יונוס ויומבולוס, בני בלעם.
תכלית יציאת מצרים הייתה לבנות את העם היהודי, לשקמו מהריסות מצרים. יציאת מצרים היא ההפרדה בין עם ישראל לבין מצרים, ברם הערב רב, שהסתפח לעם ישראל, הכשיל מהלך זה.
לאחר שהערב רב יוצאים יחד עם ישראל ממצרים, הם עושים הרבה בעיות. המצב כל-כך גרוע, עד שהקב"ה מציע למשה רבינו להשמיד את הערב רב [שמות ל"ב, ז'-י"ב]: "וידבר ה' אל משה לך רד כי שחת עמך אשר העלית מארץ מצרים... ועתה הניחה לי וייחר אפי בהם ואכלם ואעש אותך לגוי גדול".
על המילים "שחת עמך" אומר רש"י: "שחת העם" לא נאמר אלא "עמך", ערב רב שקיבלת מעצמך וגיירתם ולא נמלכת בי, ואמרת: טוב שידבקו גרים בשכינה, הם שיחתו והשחיתו. הקב"ה מדבר על השמדת "עמך", על העם שמשה רבינו הוציא ממצרים מדעתו בלבד, ולא על עם ישראל. עשיית עגל הזהב מיוחסת לערב רב, וזוהי המשמעות שנאמר שם על העגל "אלה אלוהיך ישראל", ולא "אלה אלוהינו ישראל".
ברם, אנו למדים שמקור הרוע של הערב רב לא פסק עד ימינו אלה. אותם אנשים בעם ישראל - הקרויים לכאורה יהודים, משום שדוברי עברית הם וגרים בישראל, אך באמת כל תכליתם היא להזיק לעם ישראל ולפגוע בו - הם מראשוני המפגינים נגד התיישבות יהודית בשכונות ערביות. אך כשיהודים מוחים על התיישבות ערבית וסיפוח זוחל של ערבים לשכונתם, מיד זועקים הם כי מדובר בגזענות וברשעות. הם מראשוני המפגינים נגד צה"ל וכוחות הביטחון. הם מראשוני הקוראים להחרמת מדינת ישראל ולפגיעה במוסדותיה. הם עושים הכל על-מנת להחריב את מדינת היהודים למוסס את תוכנה לעקור את ליבה היהודי הפועם ולהפוך אותה ל"מדינת כל אזרחיה", קרי - היעלמות הרוב היהודי ממדינת ישראל.
יהי רצון, שנדע ונזכה להילחם בערב רב, להקיא אותם מקרבנו ולזכות לחיות בשלום ובבטחה במדינתנו. שבת שלום.

תאריך:  06/01/2011   |   עודכן:  06/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ערב-רב מדי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אמן כן יהי רצון
גבי1  |  6/01/11 21:45
2
לא לשכוח את ההבט הכספי
חיים טובים  |  7/01/11 10:13
3
תגובה
יוסי פלס  |  7/01/11 18:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נעמי רז
נעמי רז מעמותת "על צד שמאל" מגיבה להחלטת הימין במליאת הכנסת למנות ועדת חקירה פרלמנטרית לחקירת תנועות השמאל    "במקום לבדוק בציציותיכם - אתם מטנפים את הטליתות ומטמאים את ההיכל"
מיכאל שרון
ההכחשות על נסיבות מותה של המפגינה הפלסטינית בבילעין, החזירות והגזענות שבהקמת מחנה מעצר לפליטים בדרום, ההרס השמיני של הכפר אל-עראקיב, ההתנגדות להשכרת דירות לערבים, והעיקשות בהעדפת הבנייה בהתנחלויות על פני התפייסות היסטורית עם הפלסטינים - דורשים הרבה תקווה וחמלה שיצאו מתוכנו
ראובן לייב
הנומרולוגיה, הבנויה על יסוד מתמטי, מתיימרת לפענח את צפונות שמו ותאריך-לידתו של אדם באמצעות עשר הספרות, כשלכל מספר יש משמעות, מהפן החיובי או השלילי שלו    היא גם יודעת לספר מתי כדאי להחליף שם
ציפורה בראבי
גיל ההתבגרות - הם בודקים את העולם. הם בודקים את עצמם. הכל נראה נפלא, עצום ומסקרן. היו בשבילם, וחכו - עם המון אהבה
רפאל בוכניק
מידע חדש שהתפרסם בכתב העת האמריקני "פוריין אפיירס" מגלה כי בידי וושינגטון מידע קונקרטי על מגעים בין סעודיה לפקיסטן לגבי שת"פ גרעיני-צבאי    חשיבות המאמר נובעת מהאמינות שיש לייחס לו משום נגישותם של מחבריו לקהילת המודיעין של ארה"ב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il