X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
"תכננו פרובוקציה"? יתביישו הספינולוגים בדבריהם! [צילום: AP]
הספינולוגים של ביבי ונבואת ה"פרובוקציה"
לאחר שבני המשפחות השכולות שיסעו בזעקות כעס ותסכול את נאום ראש הממשלה בעיצומו של טקס האזכרה הממלכתי לחללי השריפה בכרמל, מסרו גורמים בלשכתו לכתבי הטלוויזיה כי מדובר בכלל בפרובוקציה מתוכננת האם זהו הלך המחשבה של לשכת רה"מ כלפי המשפחות השכולות? נתניהו לא יצא "גיבור" מהאירוע
סערת רוחות בטקס הממלכתי: הורים שכולים דרשו יציאת השר ישי
עידן יוסף
רק אחרי שהשר ישי יצא בעידודו של הרב הראשי, הורשה נתניהו לפתוח את נאומו * לאחר הנאום עזבו חלק מן המשפחות את הטקס
לרשימה המלאה

   איציק וולף
נתניהו: אני מכיר ומבין את כאב המשפחות

בעיצומו של השידור החי (ד', 5.1.11) של טקס האזכרה הממלכתי לזכרם של חללי השריפה הגדולה בכרמל, לאחר שבני המשפחות השכולות שיסעו בזעקות כעס ותסכול את נאום ראש הממשלה והוא עמד שקט דקות ארוכות, בפנים חיוורות, מול דוכן הנואמים ומול הקהל הזועם, מוקף בחומת מאבטחיו; לאחר ששר הפנים אליהו ישי נאלץ לעזוב את המקום – נכנסה מערכת הדוברות והספינים של ראש הממשלה לפעולה.
בעוד בנימין נתניהו - עדיין המום מול התפרצות הזעם - ממשיך לשאת את דבריו, החלו מצלמות הטלוויזיה לתור אחר בני המשפחות שזעקו וביקשו להרחיב ולפרט. היה כבר ברור שהטקס שינה פניו. המשפחות השכולות לא היו מוכנות לשמוע את מליצות וקלישאות הניחומים. הן ביקשו תשובות של ממש. הן תובעות שהאחראים יתנו את הדין. אבל לצמרת לא היו תשובות של ממש לבני המשפחות.
מה עושים דוברי ראש הממשלה והספינולוגים שלו על-מנת להוציא את ה"בוס" מן המצוקה? לוחשים על אוזני הכתבים כי התרסתן של המשפחות השכולות הייתה מתוכננת והם ביקשו לנצל את אירוע האזכרה על-מנת לייצר פרובוקציה מול הממשלה. "ציפינו שתהיה פרובוקציה", צוטטו בשידורים גורמים בלשכת ראש הממשלה, "היו הצעות לדחות את מעמד האזכרה למועד מאוחר יותר, למשל במלאת שנה לאירוע, עד שסערת הרוחות תשכך. אבל ראש הממשלה החליט לקיים את המעמד במועד זה" (התיאור הזה לא חזר בהמשך על עצמו, אבל בזמן השידור החי זו הייתה התגובה).

גיבור?! בושה!!

אפשר לחלוק על הצורה בה נהגו הזועקים במעמד הממלכתי של טקס האזכרה. היו גם משפחות שכולות, שאמרו כי לא היה מקום לנהוג כך בטקס ולקטוע אותו, אף כי השאלות הפתוחות מצריכות מענה ולא טיוח. אבל איש מאלה שנכחו וצפו באירוע שלא יכול היה שלא להתרשם כי זעקת המשפחות אמיתית היא, וזעמם על התנהגות גורמי הממשלה והצמרת הפוליטית, הבורחת מחקירה בלתי תלויה של המחדל והכשל, גדול ובלתי מתפשר.
אבל כדי להוציא את נתניהו "גיבור" מהאירוע, לא היססו דובריו לכנות את התפרצות בני המשפחות השכולות "פרובוקציה". האם זעמם לא אמיתי? האם כאבם מזויף? האם הם "פרובוקטורים" שתכננו בקפידה את ההתפרצות?
בושה. בושה וחרפה להשתמש במונחים הללו. האם זה הלך המחשבה של לשכת ראש הממשלה כלפי המשפחות השכולות? נתניהו לא יצא "גיבור" מהאירוע. בכלל לא. גם לא אנשי לשכתו.

לאתר הכותב
תאריך:  06/01/2011   |   עודכן:  07/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הספינולוגים של ביבי ונבואת ה"פרובוקציה"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגיד, אתה אהבל, רבוי?
רוזן, רון וקדימה  |  7/01/11 10:43
2
כשאדם מתפקד קדימה ומתעורר
בדיוק כשביבי מדבר  |  7/01/11 13:10
3
העם מחולק לשתיים
רונן גולדשטיין  |  8/01/11 11:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלכס נחומסון
לפעמים אני תוהה איך אנשים שעונים להגדרה אינטליגנטים מפיקים מעצמם אינפנטיליות דוחה, כמו זו שעלתה לאוויר באתר וואלה! מבית עיתון הארץ    התסכול, כנראה, הוא אויבם העיקרי של ה"סמולנים"
יהונתן דחוח-הלוי
נאומו לאומה של אבו מאזן נעדר כל ניסיון להכשיר את הלבבות לפשרה עם ישראל בסוגיות המהות והוא שזור דברי שבח לטרוריסטים ומחויבות בלתי מתפשרת ליישומה של זכות השיבה
אליעז סגל
בקריאה שנייה ושלישית האבק מתפזר ויופי אמיתי וחכמה מתגבשים ונגלים    "פתאום אני מתגעגע/ולבי מתרחב/המרחק הוא מיתר/הנמתח מכאן/אל מקום אחר/בו מקבלות מחשבותיי/את תמונתך"    ביקורת לספרו של עמיר עקיבא סגל
יובל לובנשטיין
מהו חזונה של אלקטרה בשוק המוצרים הלבנים? ממה חוששת ניופאן? ומדוע לשחקנית הוותיקה קריסטל צפויים קשיים בתחרות בשוק של ימינו?
גורי גרוסמן
הקוזקים הנגזלים מהשמאל מייללים בצדקנות מחליאה ומגלגלים עיניים לשמיים בגין הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית לבחינה של מימון ממקורות זרים לארגונים חוץ פרלמנטריים; אבל לא זעקו נגד "דורסנות הרוב" בפשע החרבת גוש קטיף ובפשע הנסיגה מסיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il