X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
סרילנקה הנחשקת [צילום: לשכת התיירות של סרי-לנקה]
סרילנקה - גן העדן הטרופי
האי, הנושק להודו, שהתברך בנופים מרהיבים, בחופים מעוטרים בעצי-קוקוס ובחולות של זהב, הופך באחרונה ליעד תיירותי נחשק בסרילנקה פעילויות מגוונות של ספארי בפארקים הלאומיים, של רפטינג ורכיבה על פילים, ושל מסלולי-הליכה מרהיבים
[צילום: לשכת התיירות של סרי-לנקה]

ביומן-מסעותיו הכתיר הנוסע הוונציאני, מרקו פולו, את סרילנקה, הנושקת להודו, כ"אי האבנים היקרות", עם מכרות של אודם ואזמרגד. אלא שמאז כבר זרמו מים רבים בים, ולאי המקסים נקשרו כתרים רבים נוספים.
באחרונה הופכת סרילנקה יותר ויותר ליעד תיירותי נחשק. גם הישראלים החלו נוהרים אל האי, שהתברך בנופים מרהיבים ומגוונים, בחופים מעוטרים בעצי-קוקוס, בחולות של זהב, בצמחייה עשירה, באגמים תכלכלים, בפארקים לאומיים וביערות-גשם, וגם בערים עתיקות ובמקדשים בודהיסטיים.
מהארץ מגיעים לסרילנקה דרך בומביי או בנגקוק, ומשם היישר לעיר המרכזית, קולומבו. בשל אקלימו הנוח, משמש האי מוקד עלייה לרגל בכל עונות השנה. ביקור בו הוא בבחינת חוויה בלתי-נשכחת לזוגות-אוהבים, למשפחות חובבות-טבע ובעלי-חיים, ולסתם מטיילים כמונו, המתעניינים בדת, בתרבות ובאמנות בודהיסטית.
לתייריו מציע האי פעילויות מגוונות של ספארי בפארקים הלאומיים, של רפטינג ורכיבה על פילים, של מסלולי-הליכה מרהיבים, או של סתם רביצה נינוחה לאורך חופי האוקיינוס ההודי.
מרכז החיים
אף שקולומבו איננה עיר הבירה הרשמית של סרילנקה, היא משמשת כמרכז החיים הפיננסיים והמסחריים וכיעד הביקור העיקרי באי. מאז שנוסדה, לפני 3,000 שנה, היא עברה גלגולי-כיבושים רבים, ביניהם של מוסלמים, פורטוגזים, הולנדים ואנגלים. אלה האחרונים הכריזו עליה, בשעתם, כבירת ציילון, שהוא שמה הקודם של סרילנקה, והם גם אלה שהקימו את מרבית המבנים הנראים בה כיום, ביניהם בניין העירייה, בית הפרלמנט הישן והמוזיאון הלאומי. את העיר מקיפים גנים יפהפיים ובין השווקים המרובים משתרעות פינות-חמד לרוב.
מעבר להיותם מרהיבים, פונים הפסטיבלים, הטקסים והפולחנים בקולומבו לכל חמשת החושים. מדי חודש מתקיים בה, בירח מלא, טקס ה"פויה" - חג בעל צביון בודהיסטי, שבו כל פינת-רחוב מעוטרת בפירות ובפרחים ומשופעת במדיטציה.
סרילנקה היא גן-עדן לחובבי פירות טרופיים ולמאכלים חריפים. אטרקציה מיוחדת מזומנת למי שעוצר בצידי הדרכים ליד אחד מהדוכנים הססגוניים לממכר פירות, כדי לטעום מן האננס העסיסי, מהפאפאיה ומהמנגו משיבי הנפש ומ-14 סוגי הבננות המטריפות. לא לשכוח ללגום מקוקוס המלך, משקה אלוהי, שחלבו מזין וטעים, ומהתה הציילוני המפורסם, שאין שני לו בעולם כולו. בעלי הקיבה החזקה יכולים להזין את קיבתם במיני אורז מתובלים ובקארי-עדשים חריף. לקינוח מומלץ שלא להחמיץ את ה"קורה" - יוגורט משגע-פילים, העשוי מחלב של באפלו והמועשר בסירופ-דקלים.

[צילום: לשכת התיירות של סרי-לנקה]
תאריך:  07/01/2011   |   עודכן:  07/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סרילנקה - גן העדן הטרופי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מה לגבי סיכונים בטחוניים?
עמוש  |  8/01/11 17:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רן שורר
ממשלת נתניהו ממחישה לנו שהאסטרטגיה המרכזית שלה היא - יחסי ציבור. כך בשלטי הדרכים של שר התחבורה, כך במכתב הפומבי לנשיא ארה"ב לשחרר את פולארד, וכך באזכרה לקרבנות השריפה בכרמל    יש לנו ממשלה המסתפקת ביחסי ציבור
איתמר לוין
החרדים מדברים על צניעות ופועלים בצביעות    שופטיו של משה קצב חוטאים במה שהם עצמם האשימו אותו    המדינה נותנת הקלות ביד אחת ומטילה הכבדות ביד שנייה    וגם על אבי נמני, ההדחה ותקשורת הספורט
דוד מרחב
הפחד של השמאל מוועדת בדיקה לחקירת ארגוניו - מיותר: בישראל של 2011, אין שום פוליטיקאי ואין אף מפלגה אמיצה דיה שתחטט עמוק בקרביים של הרדיקלים החדשים
מנחם רבוי
לאחר שבני המשפחות השכולות שיסעו בזעקות כעס ותסכול את נאום ראש הממשלה בעיצומו של טקס האזכרה הממלכתי לחללי השריפה בכרמל, מסרו גורמים בלשכתו לכתבי הטלוויזיה כי מדובר בכלל בפרובוקציה מתוכננת    האם זהו הלך המחשבה של לשכת רה"מ כלפי המשפחות השכולות?    נתניהו לא יצא "גיבור" מהאירוע
אלכס נחומסון
לפעמים אני תוהה איך אנשים שעונים להגדרה אינטליגנטים מפיקים מעצמם אינפנטיליות דוחה, כמו זו שעלתה לאוויר באתר וואלה! מבית עיתון הארץ    התסכול, כנראה, הוא אויבם העיקרי של ה"סמולנים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il