X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-פי אתר "ויקיליקס" ראש הממשלה נתניהו סבור כי מחמוד עבאס הוא המנהיג הפלשתיני המסוכן ביותר לישראל, ואילו ברחוב הפלשתיני מתגעגעים לערפאת ואומרים כי מחמוד עבאס הוא מנהיג חלש בינתיים, הקיפאון המדיני נמשך המתווך האמריקני צריך ליזום מפגשים בין שני המנהיגים ולא להסתפק בפגישות עם נציגים זוטרים של הצדדים
▪  ▪  ▪
עבאס. מסרב להצעות נתניהו [צילום: AP]

העיתונות היוצאת לאור ברמאללה ובמזרח ירושלים המזוהה עם הרשות הפלשתינית פרסמה היום בהרחבה ידיעה שפורסמה באתר ההדלפות "וויקיליקס" שבה מפורטים דברים שאמר ראש הממשלה בנימין נתניהו למנהיגים יהודים בארצות הברית על ראש הרשות הפלשתינית מחמוד עבאס.
על-פי הידיעה כינה נתניהו את מחמוד עבאס במילים "המנהיג הפלשתיני המסוכן ביותר שעמד מול ישראל לאורך ההיסטוריה הארוכה שלה".
בהמשך מצוטט נתניהו כמי שאמר: "מחמוד עבאס הורס את התדמית של ישראל בכמה חוגים, והוא בונה את מדינת פלשתין בזירה הפנימית באמצעות ראש הממשלה שלו סלאם פיאד, ניסינו להשתמש נגדו בחמאס אך לא הצלחנו, ניסינו להשתמש בכמה אנשי פתח נגדו ולא הצלחנו, הוא זכה ליותר פופולריות. לכן, אנו זקוקים לעזרתכם כדי להחלישו בתוך החוגים האמריקנים החשובים".
אנשיו של מחמוד עבאס מנפנפים בידיעה הזו כדי להוכיח את נאמנותו של מנהיגם לבעיה הפלשתינית ואת כושר העמידה שלו בפני כל הניסיונות של ראש הממשלה נתניהו להחלישו ולהכניעו.
תנועת הפת"ח, שמחמוד עבאס הוא מנהיגה, פרסמה גילוי דעת שבו היא מודיעה כי "שום ניסיון של ישראל לפגוע במחמוד עבאס או להחלישו לא יצלח". היא מדגישה את דבקות התנועה בדרכו האסטרטגית של מחמוד עבאס ומאשימה את ישראל שהיא סייעה להפיכה הצבאית של החמאס ברצועת עזה בקיץ 2007.
בארגון הפת"ח בטוחים באמינות הציטוטים המיוחסים לראש הממשלה בנימין נתניהו בדיווח של "וויקיליקס".
מנהיגי הפת"ח סבורים שממשלת נתניהו מנהלת קמפיין הסתה חסר תקדים נגד מחמוד עבאס במגמה להחלישו ולכפות עליו את ההסדרים המדיניים הנוחים לה.
ברחוב הפלשתיני מאמינים שראש הממשלה בנימין נתניהו אכן אמר את הדברים המיוחסים לו אך לא בהכרח התכוון להם, רבים מהפלשתינים סבורים כי הוא אמר אותם כדי לשכנע את קהל שומעיו ובניסיון להמריצם לפעול נגד הפעילות המדינית של מחמוד עבאס שהצליחה לבודד את ישראל בזירה הבינלאומית בשנתיים האחרונות.
מחמוד עבאס איננו נתפס ברחוב הפלשתיני כמנהיג חזק ש"מסכן את ישראל". ההיפך הוא הנכון. הוא נתפס כמנהיג חלש שאיבד את רצועת עזה לתנועת החמאס ועושה דברם של הממשל האמריקני ומדינות ערב.
גם לא כל ראשי הממשלה בישראל חושבים כמו בנימין נתניהו. ראש הממשלה אריאל שרון כינה ב2003 את מחמוד עבאס שהיה אז ראש ממשלתו של יאסר ערפאת במילים "אפרוח שלא צמחו לו נוצות". האמת היא שיאסר ערפאת היה המנהיג הפלשתיני שסיכן במידה הרבה ביותר את מדינת ישראל. הוא שלט ברוב הפלגים של העם הפלשתיני ואפילו השכיל להפעיל את החמאס בפיגועים נגד ישראל כדי להפעיל עליה לחץ. יאסר ערפאת היה הרבה יותר כריזמתי וסוחף ושנים רבות היה סמלו הבולט של העם הפלשתיני. הוא אחראי לאלפי פעולות טרור וידיו היו מגואלות בדם של מאות או אפילו כמה אלפי אזרחים ישראלים ואלמלא הלך לעולמו ב2004 הייתה מדינת ישראל נאלצת להתמודד עם מנהיג פלשתיני מסוכן ביותר.
מחמוד עבאס לא מסכן את ישראל באותה המידה שסיכן אותה יאסר ערפאת במשך כמה עשורים.
גם אם הציטוטים שמיוחסים לראש הממשלה נתניהו בקשר למחמוד עבאס הם נכונים ומדויקים הרי שהם עדיין אינם יכולים להשתוות בחריפותם לדברים שאומר מחמוד עבאס על בנימין נתניהו. העיתונות הפלשתינית והערבית מצטטת מידי פעם דברי ביקורת חריפים של מחמוד עבאס על נתניהו בפורומים שונים. חוסר האמון של שני המנהיגים זה בזה הוא גדול.
כדאי לציין דיווח נוסף שפרסם באחרונה אתר ההדלפות "וויקיליקס" המיוחס לרון דרמר יועצו המדיני של ראש הממשלה נתניהו.
בפגישה של רון דרמר עם עוזרים של סנטורים אמריקנים שביקרו בישראל לפני כשנה מצוטט דרמר כמי שאמר כי ראש הממשלה "איבד את הסבלנות" כלפי מחמוד עבאס לאחר שהוא סרב לחזור לשולחן המשא-ומתן למרות שממשלת ישראל החליטה להקפיא את הבנייה בהתנחלויות.
הוא הוסיף כי "ישראל מבינה את האילוצים הפוליטיים של אבו מאזן אבל בסוף היום הוא חייב להיות מנהיג", בהמשך הדברים אמר דרמר כי "לא יהיו ויתורים נוספים מצידה של ישראל כדי להחזיר את אבו מאזן לשולחן המשא-ומתן,נתניהו אינו מאמין שאבו מאזן חלש כפי שהוא טוען וכי יש לו פוטנציאל להתעלות על עצמו".
ראש הממשלה נתניהו משוכנע שמחמוד עבאס מעוניין לבנאם את הסכסוך וכי איננו מעוניין בפשרה היסטורית שתביא לקץ הסכסוך וסוף התביעות מישראל והראייה לכך המאמצים שעושה הרשות הפלשתינית בימים אלה להעביר במועצת הביטחון של האו"ם החלטה המגנה את ההתנחלויות ומסע הדה-לגיטימציה של מדינת ישראל שהיא מובילה ברחבי העולם.מחמוד עבאס מצידו משוכנע שנתניהו אינו אמין,מוליך את הפלשתינים שולל, מנסה ל"הרוויח זמן" ולהנציח את שליטתה של ישראל ביהודה ושומרון ובמזרח ירושלים.
בסופו של דבר אין מדובר כאן בעניין אישי, נתניהו ומחמוד עבאס משוחררים מהמשקעים האישיים שאפיינו את יחסיהם של ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון עם יו"ר הרשות הפלשתינית יאסר ערפאת. שרון לא לחץ את ידו של ערפאת עד יום מותו, הוא ראה בו טרוריסט והטיל עליו מצור במוקאטעה עד למותו בנסיבות מסתוריות. מחמוד עבאס התקשר לנתניהו כדי להביע את תנחומי הפלשתינים על האסון בכרמל ואילו נתניהו התקשר לפני כמה ימים למחמוד עבאס לנחמו על מות אחיו בדמשק.
למרות זאת מחמוד עבאס מסרב להצעות נתניהו להיפגש עימו ומציב תנאי מוקדם של הקפאה כוללת של הבנייה בהתנחלויות ובמזרח ירושלים לפני חידוש המשא-ומתן המדיני.
מקורות בפת"ח אומרים כי מחמוד עבאס מעריך שבתוך תקופה של שנה תיפול ממשלת נתניהו וכדאי לו להמתין לראש הממשלה הישראלי הבא.נתניהו מצידו אינו פועל להפלתו של מחמוד עבאס אך אינו מוכן בשלב הזה לקבל את התנאי המוקדם שמציב עבאס מחשש שהדבר יערער את הקואליציה שלו.
מעמדו של הנשיא אובמה נחלש בחודשים האחרונים כפי שבא לידי ביטוי בבחירות לקונגרס והוא אינו מסוגל לכפות על שני המנהיגים נתניהו ועבאס לנהל משא-ומתן רציני. במקום "פיתרון הסכסוך" אנו עדים ל "ניהול הסכסוך". במצב הזה של חוסר תקשורת מדינית בין שני המנהיגים הקיפאון המדיני יימשך עוד זמן רב.
מישהו חייב לשבור את הקיפאון הזה ולנסות להפגיש את שני המנהיגים בניסיון לייצר מומנטום שיביא לחידוש המשא-ומתן. דומני שהחובה הזו מוטלת על הממשל האמריקני שממשיך לתווך בין שני הצדדים ומנהל עכשיו מה שמכונה "שיחות מקבילות"(parallel talks) עם נציגי הצדדים בוושינגטון.
רק מפגשים בין המנהיגים יכולים להוביל ליציאה מהמבוי הסתום, במקום להזמין את עו"ד יצחק מולכו ואת ד"ר צאיב עריקאת לוושינגטון צריך הנשיא אובמה להזמין לבית הלבן את ראש הממשלה נתניהו ואת יו"ר הרשות מחמוד עבאס.
הממשל האמריקני צריך לגלות "נחישות של מתווך" במקום שבו שני הצדדים מהססים ולדחוף את המנהיגים לחדש את הדיאלוג ביניהם.
כדאי לנסות את הדרך הזו.

תאריך:  10/01/2011   |   עודכן:  10/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מי יותר מסוכן לישראל?
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אני ממש לא משוכנע
ע. הנביא  |  10/01/11 16:58
2
ציפי ליבני והשמאל היהודי
נביל  |  11/01/11 02:07
3
השמאל הקיצון והאנטישמי הכי מסו
קורןנאוה טבריה  |  11/01/11 07:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמיאל אונגר
הונגריה נכנסה לתפקידה כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, בזמן שהיא סופגת מתקפות על פגיעתה בתקשורת החופשית במדינה. שר החוץ ההונגרי הגיב: "לא נשנה חוק הונגרי רק משום שהוא סופג ביקורת בחו"ל"
ערן גרף
בְּמִשְׁפָּט נִקְבְּעָה אַשְׁמָתוֹ שֶׁל קָצָב, / אַךְ יוֹתֵר מִן הַכֹּל זֶה קָלוֹן לְשׁוֹלְחָיו    לַקּוֹרְאִים לְסַלֵּק אֶת דְּמוּתוֹ שֶׁל קָצָב / מִשּׁוּרַת נְשִׂיאִים – כְּבָר, מִיַּד וְעַכְשָׁו – דַּוְקָא הַשְׁאִירוּהָ, תִּהְיֶה לְשֵׁעוּר – / כְּמוֹפֵת שֶּׁל שְׁלִילָה, לִשְׁלִיחֵי הַצִּבּוּר
ראסם נטור
בשבוע עמוס האירועים והפרשיות, צריך לעצור, לקחת אוויר, ולחשוב. כאשר חוסר מוסר ואי-שוויון משתלטים על המדינה, גדל הסדק במעטפת הלאום. צריך לעצור ולחשוב מה הם הצעדים שיכולים להחזיר את המוסר ואת השוויון לכל האזרחים
יעל גיל
במקרה של ידועים בציבור חלה על מי שטוען לשיתוף ברכוש חובת ראיה מוגברת שהרכוש היה משותף    לאחרונה פסק השופט מרכוס כי למרות חים משותפים של 11 שנים, האישה לא עמדה בחובת ההוכחה לעניין השיתוף ברכוש
גורי גרוסמן
ג'ומס וחבריו בשמאל הגוסס חולמים על הקמתה של תנועת שמאל חדשה שיחברו אליה את גרוטאות העבודה עם המומיות שנותרו במרצ, ויחדיו - לפי חזון העצמות היבשות של ג'ומס - אפשר עוד לעשות את זה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il