X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כדי להכיר באמת את מערכת החינוך, וכך גם לשפר, על שר החינוך להגיע אחת לשבוע לבית ספר כלשהו, על-פי סדר מסוים ומאורגן, כביקור לימודי. ללא פמליה האופפת ועוטפת ומונעת תחושה אמיתית של הקורה והנקרא בבתי הספר
▪  ▪  ▪
שר החינוך גדעון סער. ראוי שיבקר באופן רציף בבתי ספר ברחבי הארץ וכך ישפר ויתקן את הנגעים של המערכת החינוכית

אינני יודעת כמה פעמים בשנה מבקר שר החינוך גדעון סער בבתי ספר. ואם הוא מבקר, מהו הביקור? עם פמליה גדולה, או ביקור אישי? האם הוא מקשיב לתלמידים? למורים? למנהלים? או אולי רק לעסקנים העוטפים אותו כחומה בצורה ומונעים ממנו לחוש וללמוד את המקום?
השבוע שמעתי רעיון מעניין: ששר החינוך יבקר כל שבוע בבית ספר אחר. אני מוצאת שזהו רעיון נפלא. כי איך יידע שר החינוך מה כואב לחינוך אם לא יראה אותו מקרוב, פנים אל פנים?
מאז ימי בית הספר של שר החינוך ושל כמעט כולנו, השתנו דברים רבים בחיים הבית-ספריים. המשמעת, שיטות הלימוד, הגישה של התלמידים, יחסי מורה-תלמיד, התלמידים - שהיום הם הרבה יותר מתוחכמים וחכמים. הכל.
מאיפה יכול שר החינוך לדעת איך לשפר ולהיטיב, אם הוא רוצה לשפר ולהיטיב? איך יידע לסייע ולתקן בעיות הצצות במסגרת הלימודית? מהמשרד הנקי והמפואר שלו? מהיועצים שבעצמם לא מבקרים יותר מדי בבתי ספר, רק שומעים על קשיים וצרות שעושים תלמידים, ועל מחסור בכסף להעלאת משכורות? ומה עם החינוך עצמו? הוא לא נושא? דברים שרואים מבית הספר לא רואים משם.
המידע המגיע לשר, מגיע דרך התקשורת הכותבת ככל העולה על דעתה. או מהעסקנים המספרים ככל הנחוץ לארנקם, וכמובן מן הדוחות של מפקחים הבודקים את דרך העברת השיעור וההקשבה. כל אלה לא יועילו לתיקון אמיתי וקשוב המבין והמודע לצרכים הנכונים והחשובים למען יצירת מצע פורה לחינוך טוב, מועיל ומפרה.
ירידה אל "עם" בתי-הספר
כדי לסייע באמת, כדי לשפר, מתוך היכרות ממשית עם מוסדות הלימוד - על שר החינוך להגיע אחת לשבוע לבית ספר כלשהו, על-פי סדר מסוים ומאורגן, כביקור לימודי. ללא פמליה האופפת ועוטפת ומונעת תחושה אמיתית של הקורה והנקרא בבתי הספר. לראות מקרוב את שיטות הלימוד, את חדרי המחשבים, את המעבדות וכדומה, את היחסים בין מורה לתלמיד. והעיקר - לתת לתלמידים ולמורים את תחושת החשיבות הראויה.
אם אכן חשוב החינוך לשר הממונה, כדאי שיעשה זאת. יישב עם תלמידים, עם מורים, יחוש את המקום וילמד את החסרים באמת. ייתכן שכל הקדנציה שלו לא תספיק לשינויים. אבל אני מאמינה שלפחות תשתנה הגישה ממקום של חיבור והקשבה. לא ממקום של הבטה מבחוץ על אחת המערכות החשובות ביותר בכל מדינה - החינוך. החינוך לדור העתיד. דור אזרחי ומנהיגי העתיד. בוני הארץ ומגיניה.
אולי גם נקבל כתוצאה את "מסמך סער". אבל זה יהיה אמיתי וקשוב ובוודאי מועיל יותר מהרבה מסמכים אחרים. וכך גם אולי תגיע סוף-סוף הגאולה לחינוך. ישועה לתלמידים שלא יואשמו בכל הצרות והקשיים של החינוך. שלא יואשמו בחוסר שליטה ובכישלונות החינוך של מי שבעצם ממונה על כך.

תאריך:  10/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
מעצב הפאות הייחודי, אלי כהן, מרמת-גן, קנה את עולמו על הסיוע האנושי שהוא דואג לתת לנשים רבות שהגורל המר להן    במספרות שבבעלותו הן זוכות אצלו לטיפול בחינם, ובאחת מהן הוא אפילו מעסיק, במשכורת חודשית, צעירה הסובלת מתסמונת-דאון
עו"ד אברהם פכטר
החוק שעבר בכנסת, המאפשר לחקור את הארגונים שמסיתים נגד המדינה עורר את השמאל הרדום להתפרצויות זעם    אמרתי זאת בעבר - כשקיום המדינה ובטחונה בסכנה, לא מפריע לי להיות מתויג לצד הלאומי הציוני
יוני בן-מנחם
על-פי אתר "ויקיליקס" ראש הממשלה נתניהו סבור כי מחמוד עבאס הוא המנהיג הפלשתיני המסוכן ביותר לישראל, ואילו ברחוב הפלשתיני מתגעגעים לערפאת ואומרים כי מחמוד עבאס הוא מנהיג חלש    בינתיים, הקיפאון המדיני נמשך    המתווך האמריקני צריך ליזום מפגשים בין שני המנהיגים ולא להסתפק בפגישות עם נציגים זוטרים של הצדדים
עמיאל אונגר
הונגריה נכנסה לתפקידה כנשיאה התורנית של האיחוד האירופי, בזמן שהיא סופגת מתקפות על פגיעתה בתקשורת החופשית במדינה. שר החוץ ההונגרי הגיב: "לא נשנה חוק הונגרי רק משום שהוא סופג ביקורת בחו"ל"
ערן גרף
בְּמִשְׁפָּט נִקְבְּעָה אַשְׁמָתוֹ שֶׁל קָצָב, / אַךְ יוֹתֵר מִן הַכֹּל זֶה קָלוֹן לְשׁוֹלְחָיו    לַקּוֹרְאִים לְסַלֵּק אֶת דְּמוּתוֹ שֶׁל קָצָב / מִשּׁוּרַת נְשִׂיאִים – כְּבָר, מִיַּד וְעַכְשָׁו – דַּוְקָא הַשְׁאִירוּהָ, תִּהְיֶה לְשֵׁעוּר – / כְּמוֹפֵת שֶּׁל שְׁלִילָה, לִשְׁלִיחֵי הַצִּבּוּר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il