X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההתקפות על אליהו ישי נובעות משנאת חרדים לשמה. ישי לא למד משגיאותיהם של חכמים חרדים ממנו, והתחנף לימין החילוני לחרדים יזכירו תמיד שהמדינה לא הוקמה עבורם, גם לאחר שנכנסו לחטיבה הרוויזיוניסטית בהסתדרות הציונית...
▪  ▪  ▪
אליהו ישי, שר הפנים. עליו לערוך עם עצמו חשבון-נפש [צילום: פלאש 90]

לאור ההתקפות על שר הפנים אליהו ישי, אין לי אלא לקבוע: זוהי שנאת חרדים לשמה. והרי לא חסרו בכירים שאשמתם בשפיכת דמי הציבור. אבל הכל עבר לסדר היום, כי הללו הם חלק ממערכת אליטות שתלטנית ש"מותר לה לטעות".
אחרי התמוטטות ערב "ששת הימים", איש לא הפריע ליצחק רבין להיבחר לראש ממשלה. אחרי מלחמת יום הכיפורים, איש לא הפריע למשה דיין להתמנות לשר החוץ. אחרי סברה ושתילה, איש לא הפריע לאריאל שרון להיבחר לראש ממשלה. אחרי "צאלים 1" ו"צאלים 2" איש לא הפריע לאהוד ברק להיבחר לראש-ממשלה ולשר ביטחון. ולאחרונה נשרפו קרונות רכבת, שנים לאחר שמומחים פסקו שאסור להשתמש בהם, ושר התחבורה לא הוצב על תקן קרבן כפרה.
אבל כשמדובר בשר חרדי, חסר הגנה תקשורתית - קל להפיל עליו את כל האחריות לשריפה בכרמל, ולדרוש את פיטוריו. אינני חסידו של אליהו ישי, אבל כואב לראות כיצד שופכים דמים בציניות של מי ששגגה הייתה בידו. ישי צריך לערוך חשבון-נפש מדוע באה עליו צרה זו.

אין החרדי המתחכם למד

לפני שנים פרסם העיתונאי המנוח אדם ברוך מאמר תוכחה נגד אברהם (מוניה) שפירא ז"ל, שהיה אז יושב-ראש ועדת הכספים של הכנסת, על ראוותנותו של שפירא. נכתב שם ששפירא הזמין לסעודות שחיתות עיתונאים חילוניים ואנשי ציבור, כדי שהללו יחניפו לו. אדם ברוך ניבא לשפירא כי כל אוכלי הכבדים המשובחים שפוטמו על-ידו - עוד יאכלו לו את הכבד בהתקפותיהם עליו בעתיד. וכך אומנם היה. כשאריה דרעי כיהן כמנכ"ל משרד הפנים, ולקח עימו למצרים דווקא עיתונאים חילוניים ואת החרדים השאיר בבית, הבטיח לו העיתונאי החרדי ישראל אייכלר כי יבוא היום והעיתונאים החרדים יצטרכו לנקות לו את הדם שישפכו העיתונאים החילוניים מהמטוס למצרים. וכך היה.
אליהו ישי לא למד דבר משגיאותיהם של חכמים חרדים ממנו. בסיסמת הבחירות שלו הוא הצהיר בכפירה כי "אין דתיים ואין חילוניים - כולם יהודים". בפעילות הפוליטית שלו הוא מתחנף לימין החילוני ול"סרוגים" באופן גועלי. הוא ומפלגתו שס יישרו קו אופורטוניסטי וקונפורמיסטי, שכולו בושה מתדמיתם החרדית. בכך הוא וחבריו חושבים להיות חלק מהחברה הציונית-חילונית-ימנית. אבל כמו ששפירא, דרעי ואחרים קיבלו את סטירתם - כך קרה לישי. כאשר נזרק מהאזכרה לנספי השריפה נתניהו לא יצא עימו לשם הזדהות, אלא המשיך בנאומו. אף שותף קואליציוני אחר לא יצא להגנתו של ישי, והוא נותר רק עם "הרבנים הראשיים".
החרדים יישארו חרדים, ולא חשוב כיצד יתחנפו. תמיד יזכירו להם שציונות וחרדיות אינן הולכות ביחד, וכי המדינה הזו לא הוקמה עבורם - גם אם הם נכנסו לחטיבה הרוויזיוניסטית בהסתדרות הציונית... לתשומת לבם של אליהו ישי, אריאל אטיאס, שלמה בניזרי, אריה דרעי, הפורושים והליצמנים למיניהם...
ומילה אחרונה לאליהו ישי: שילמד מאליהו אחר, אליהו הנביא. כשעמד אליהו הנביא על הכרמל, הוא ביקש מעם ישראל להחליט אחרי מי ללכת: אחרי הקדוש-ברוך-הוא או אחרי נביאי הבעל, אבל בשום פנים ואופן לא לפסוח על שני הסעיפים. ילמד אליהו הקטן מאליהו הגדול.

תאריך:  11/01/2011   |   עודכן:  11/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אליהו על הכרמל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד!
שמעון צח  |  11/01/11 22:54
2
44 איש נהרגו - זה ההבדל
אחד העם  |  12/01/11 01:34
3
רק הערה אחת
ע.ג5  |  12/01/11 07:48
4
אם יש אלוהים שישמור עלינו מ... ל"ת
רבנים כמו קאופמן   |  12/01/11 08:54
5
ולזה יקרא רב?
בן דוגית  |  12/01/11 14:20
6
אחריות מיניסטריאלית
רון וייס  |  15/01/11 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנשה בן-מאיר
את הנוסח המקורי של "לא הרמתי את קולי" כתב הכומר הפרוטסטנטי הגרמני מרטין נִימֵולֵר (שנאבק בנאציזם, נכלא, ושוחרר רק לאחר מלחמת העולם השנייה). הנוסח מצוטט לרוב, אך מקבל לאחרונה משמעות מדאיגה. מן הראוי כי נהרהר בה מחדש. אני מבקש להוסיף שורות חדשות לאזהרה הזו
קובי לירז
בדיוק כפי שזה נעשה היום, גם אז אותם ארגונים השתמשו בחסות הדמוקרטיה ובאמתלה מזויפת של "זכויות עובדים" באופן ציני, כדי להפיץ מסך כזבים שחיפה על פשעים נוראיים נגד האנושות
זיו שרון, מאיר פורת, ניר הורנשטיין
מה הדין כאשר נישום שילם מס רכישה בגין הסכם בו מוענקת לו אופציה לחכירה של תקופה ארוכה, אך לבסוף, לא מומשה האופציה. האם יש להחזיר לו את מס הרכישה ששילם?
שאול דישי
הרהורים של מחזאי עולה ח/ד.ש. שהפך לשר קול יכול - המעוף החיצוני/פנימוני של שר התשתיות הפנים והחוץ הלאומי    כחלק מרוח הצמצום והנורמה המהודקת החדשה - תבוטל לאלתר מרגע זה החלוקה לפסקאות בפרסומי הממשל שהיה ממשלה והפך למשל
איתן קלינסקי
כשאני שומע את דוברי מפלגתו תומכים במכתב הרבנים, אני שומע אוצר מלים מתקופה שקשה לי להעלות אותה על דל שפתי. האם אין כאן אותם נימוקים לאיסור השכרת דירות ליהודים בימים חשוכים ואיסור השכרת דירות לערבים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il