X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אוסטרליה לא זוכה ליחס תקשורתי מספק? [צילום: AP]
שטפונות באוסטרליה - היכן המדיה העולמית?
אחת הטענות של התושבים באזורים מוכי האסון היא שאין מספיק סיקור של השטפונות בתקשורת העולמית. אני הקשתי בגוגל "floods in Australia" וקיבלתי 42 מיליון תוצאות הייתכן שהרשת אכן מרכזת את מרבית התיאורים והדיווחים ורק מעט שבמעט מוגש על-ידי המדיה האלקטרונית?
מכונית על אי השיטפון [צילום: AP]

הנהר שזורם דרך בריסביין עלה על גדותיו והתקשורת המקומית מתרגשת. הכותרות בהתאם: "זוועה: שטפונות אדירים באוסטרליה מגבירים את הפאניקה". אבל מרבית התגובות לכתבה זו לא אהבו את הביטוי "זוועה" וגם לא את המילה "פאניקה". האוסטרלים תמיד היו פטריוטים, מלוכדים ובעלים ערך עצמי גבוה. במיוחד חורה להם שהסיקור התקשורתי נוטה לפגוע בתדמית זו. יש סיבה לפאניקה, אבל הם חזקים ויחזיקו מעמד למרות הכל!
להלן קול אחד מני רבים, תושב בריסביין מוכת השטפונות. וכך הוא כותב בשולי הכתבה (בתרגום חופשי):
  • "אני תושב בריסביין וברצוני לומר שהופתעתי ממיעוט ההתעניינות של מרבית המדיה בארה"ב במה שקורה כאן. במהלך היומיים האחרונים, השטפונות זכו לכותרות ראשיות ב-CNN וגם ב-BBC, אך במרבית האתרים האמריקניים ברשת אין כמעט זכר לאסון. זאת למרות שהדיווחים החדשותיים על האסון מופיעים ברשתות המרכזיות באוסטרליה בתדירות גבוהה של 24 שעות כל יום בשבוע. התמונה המתקבלת היא של אסון לאומי אמיתי! כל מה שאומרים כאן ממש נכון. האוסטרלים הם עם אמיץ ובעל עמוד-שדרה. כך שפה ושם אפשר גם לשמוע הלצות וצחוקים על האסון ופגיעותיו. זאת למרות שמבחינתי כל מה שמתרחש כעת הוא סיבה אמיתית לפאניקה.
    בעצם הכל נראה כאן סוריאליסטי. מרבית השכונות במרכז העיר שקועות עמוק במים. ולא מדובר בעייירה בלתי מפותחת. רבים מאיתנו חוו חוסר-אונים כאשר בתיהם שקעו ונעלמו מתחת למים. מדהים במיוחד להשוות בין מה שקרה בניו-אורלינס לבין מה שעובר עלינו כאן. לעומת מה שהם חוו, בבריסביין היינו מוכנים לסיטואציה משום שחווינו דבר כזה ב-1974. בנו כאן סכר במיוחד כדי למנוע הישנות האסון דאז. ולא מדובר בפגיעה באוכלוסיה של מעוטי-יכולת בלבד. מדובר גם בפרברים היותר אמידים. אלו שערך נכסיהם נאמד במיליוני דולרים. גם אלו נפגעו באסון. נהר בריסביין מתפתל דרך שטחים ואזורים נרחבים ביותר כך שכל חלקי העיר ניזוקו.
    בכל הנוגע לבטיחות, הרי ששירותי החירום והשירותים הציבוריים בכללותם עשו עבודה נהדרת, שכתוצאה ממנה כולנו ידענו מראש מה עומד להתרחש ומתי. למזלנו, היינו מוכנים לקראת הבאות ולקראת ההתרחשויות. קיבלנו מידע עדכני ביותר על הנזקים הפוטנציאליים והצפי לגבי נפגעים.
    אני שולח את אהבתי ואת מיטב איחוליי לכל מי שהאסון פגע בו!"
אסונות טבע מצטלמים נפלא בתקשורת. אם כן, מדוע יש לאדם זה תחושה שאין מספיק סיקור תקשורתי של השטפונות שהחלו עוד בסוף נובמבר שנה שעברה; וגרוע מכך - מה נותן לו את התחושה שהעולם שכח אותם?

[צילום: AP]
למאמר במקור
תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטפונות באוסטרליה - היכן המדיה העולמית?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
צנחן  |  13/01/11 16:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו פלמה
ישראל מתרחקת ממקורות הציונות אל מחוזות ההסתה והגזענות, ומהדמוקרטיה - אל הפשיזם    ה"אחרים" הראשונים בעולם היו היהודים שהיגרו למצרים, ופרעה החליט להשמידם    מי שלא לומד מטעויות העבר - נידון לחזור עליהן
רמה מרינוב-כהן
מה משה קצב, נשיא המדינה השמיני עשה לה, לגילה, אשתו, ארבעים שנים תמימות - על זה איש אינו מדבר    כמה פעמים שיקר לה במתק שפתיים, בשקט, בלחש?    אבל מה זה משנה, הרי אין סעיף כזה, בכל ספרי החוקים, לשקר לאשתך    סיפור מזווית נשית על פרשת קצב
עו"ד יעל גיל
למרות חוק יחסי ממון הקובע חלוקה שווה של כלל נכסי בני הזוג, בפועל המציאות חזקה יותר ובית המשפט מצדיק לעיתים חלוקה בלתי שווה של זכויות הפנסיה, זאת בהתחשב ובמכלול הנכסים והמשאבים שכל אחד מהם יוצא מנישואיו
אליקים העצני
קולות ההפחדה "דה-לגיטימציה עלייך, ישראל" גוברים והולכים, ככל שמתמשך השקט בחזית הדיפלומטית, שהשמאל אינו יכול לשאתו    סיקור כמה מסיסמאות ההפחדה הישנות שכבר יצאו מן השימוש    שני הכיוונים בהם חוטאת התקשורת    "כיבוש" או אנטישמיות?
עפר דרורי
החברות הישראליות שחתמו על הסכם עם הרש"פ לאספקת ציוד לעיר הפלשתינית החדשה התחייבו בהסכם שלא למכור תוצרת שיוצרה ביו"ש ובגולן    יש בכך פשיטת רגל ערכית גם אם אין עבירה ברורה על החוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il