X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יעקב אסתרליס מצביע על נקודות הבעירה העיקריות במדינת ישראל ירושלים - ובילעין ונעלין; וקבוצות פשע מאורגן, שיוזמות עימותים עם הצבא והמשטרה באופן קבוע מי מוביל את הקו השלילי הזה? אנשי הפרקליטות ואנשי ה"תקשורת", ואיך לא, גם הקרן לישראל חדשה
▪  ▪  ▪
נעמי חזן, יו"ר הקרן לישראל חדשה [צילום: פלאש 90]
המשפחה הסודית
יפעת ארליך
כך חודרת הקרן החדשה לישראל אל תוך מערכת המשפט * במשך שנים היא מימנה משפטנים כאשר אלה היו בתחילת דרכם. אחת מהם היא עו"ד דנה בריסקמן, שעכשיו היא מופיעה בשם המדינה בעתירות שמגישים הקרן ואנשיה * ומה קורה כאשר גם השופט נמנה עם 'המשפחה הסודית'?
לרשימה המלאה

אצל אדם חולה בדרך כלל מופיעים תסמיני המחלה וכל אחד שמנסה לעזור לו בודק מה הם, אחר-כך בונה את תמונת המצב ומתחיל בטיפול. יש לא מעט מחלות שהסימנים שלהן מטרידים בעיקר את הסובבים והחולה טוען: "אני בריא", ולפעמים אפילו מציג איזה פתק שמאשר את זה. במדינת החלמאים יש לא מעט בעיות, אבל במספר מקומות נעשים דברים שהם סימן ברור למחלה רצינית. האם אנו מודעים לזה בכלל?
בואו נתייחס לאירועים במקומות ששמם חוזר באופן קבוע. ניגע בשתי נקודות: ירושלים - ובילעין ונעלין בשומרון. בשני מקומות אלה התארגנו קבוצות שהגיעו לשם מרחוק ומקרוב (תל אביב – לא ידעתם?). אי-אפשר לקרוא להן אחרת מאשר קבוצות פשע מאורגן, שיוזמות עימותים עם הצבא והמשטרה באופן קבוע ומנסות להוביל אחריהן גם את האוכלוסיה המקומית (הסיבות לא חשובות) כשהן מציבות לעצמן מטרה להתסיס כל גורם אנטישמי ואנטי-ישראלי בתחומי המדינה. בדרך כלל קוראים לחברי קבוצות אלה "פרובוקטורים", "מתפרעים", אפילו במסגרת החוקית שירשנו מהבריטים קיימת הגדרה רשמית: "המרדה". אבל על-פי היחס שהם מקבלים, נוצר הרושם שמדובר בקבוצת נערים נחמדים שבתור מעשי קונדס זורקים אבנים על החיילים, מחבלים בציוד וברכבים, ומתנפלים על יהודים שגרים בסביבה. לא נורא – הם חמודים, הם בני-טובים – אפשר לסלוח להם. ומי מוביל את הקו? גם לא טעיתם: אנשי הפרקליטות ואנשי ה"תקשורת".
הסיפור הרבה יותר חמור מכפי שזה נראה במבט ראשון. בואו קודם כל ננסה להבין מה קורה שם, למה ומי הם הפרובוקטורים. האירועים בירושלים התחילו בעיר דוד ובשייח' ג'ראח. התיישבו שם כמה קבוצות מסיתים ישראלים וזרים, התחילו ליזום עימותים עם היהודים המקומיים, אנשי עיריית ירושלים והמשטרה באופן רצוף. עד שהם הופיעו היה שם שקט. יהודים וערבים מקומיים חיו בשלום (אומנם בנייה בלתי חוקית של ערביי המקום פרחה כמו בכל מזרח העיר בלי שום הפרעה – אבל השקט נשמר). בזמן האחרון – כאילו אחרי פקודה ממרכז שליטה, הממוקם כנראה הרחק ממחוזותינו, הצטרפו לפעילות רוב זרועות הקרן לישראל חדשה, אנשי האקדמיה בעלי גוון אנטישמי ותנועות נאציות ערביות – והאירועים התפשטו על פני חלק לא קטן של שכונות מזרח ירושלים.
בכפרים בילעין ונעלין - אזור קרוב מאוד לעיר מודיעין ובכלל למרכז הארץ - ההצגות הן תקופתיות, בדרך-כלל בימי שישי, ויש לכך סיבות: השחקנים הראשיים של אותה "הצגה" לא יושבים שם כל הזמן - הם יושבים בתל אביב המתאימה להם הרבה יותר. הם מגיחים פעם בשבוע לקרב השבועי וחוזרים הביתה.
ועכשיו הגענו לנקודה החשובה: מי הם השחקנים? קודם פעילי השטח – התאחדו כאן קבוצות של אנרכיסטים מקומיים וארגונים מחו"ל, כשדבר אחד מאחד אותם: שנאה למדינה יהודית. ומי המפעיל המקומי העיקרי שלהם? לא טעיתם – אותה 'הקרן לישראל חדשה' בוחשת בכל נקודות הבעירה. אצל האנרכיסטים יש גם מנהיג (זה שמשלם את הכסף, כי הרי גם לוחמים לפירוק שלטון זקוקים למצלצלים) - ישראלי לשעבר, הגר בסיאטל, ארה"ב - רוני ערמון, מיליונר, כאילו אחרי ירושה כלשהי, אבל קשה לברר מה הם נתיבי הכספים שזרמו אליו. בין הארגונים מחו"ל אפשר להזכיר את תנועת הסולידריות הבינלאומית (באנגלית: International Solidarity Movement; ידועה בראשי התיבות שלה ISM, ארגון שמאל רדיקלי פרו-פלשתיני הפועל בשטחי יהודה ושומרון ורצועת עזה). מאמר בעיתון הבריטי דיילי טלגרף הגדיר את ISM כ"קבוצת השלום" המאמצת אלימות.
עוד נקודה פיקנטית: האתר של ארגון שתי"ל, השייך לקרן החדשה לישראל, מציע למבקרים באתרו את סלון מזל – מרכזה של התנועה האנרכיסטית בארץ. ועוד נקודה חשובה: לעתים הפרובוקטורים מוצאים מולם דווקא את הערבים המקומיים שמתנגדים נחרצות לפעולתם (כמו שהיה בחברון).
אלה הקבוצות הפעילות בשטח. אם אנו רוצים לברר למה זה קורה – עדיף לא להתייחס לשום הסבר שהם מפריחים, הם וגם המפעילים הישירים שלהם בסך-הכל בובות המונעות על-ידי כוחות גדולים וחזקים הנמצאים הרחק מארצנו הקטנטונת. הם קוראים לעצמם אנרכיסטים – אבל צחוק הגורל שהם נהפכו לפודלים של ההון הבינלאומי, המנסה להפוך את העולם לשטח חופשי של פעולתו.

מקורות הקרן העצומה

כבר כתבנו שהם מובלים על-ידי הקרן לישראל חדשה. אבל גם הקרן היא בסך-הכל סוכן מקומי של אותם הכוחות, ולא במקרה מאותו מקור מגיעה גם ההנהלה הבכירה ביותר של הקרן החדשה. קודם כל מדובר על המוסדות האקדמיים מעבר לאוקיינוס, בהם מנחילים את תפישת העולם הכלכלית/חברתית של הכנסייה הקתולית, לאחר רפורמות בוותיקן, כשהמוסדות כוללים את מכללת בוסטון הישועית ואוניברסיטת ג'ורג'טאון הישועית. הם גם מארגנים ותומכים בארגונים יהודיים קיקיוניים כמו Jewish Voice for Peace, JVP.
כתבנו כבר גם על המקורות הכספיים של הקרן – קרן פורד, האיחוד האירופי. ומי עומד אחרי קרן פורד? יש לא מעטים שטוענים על קשר הדוק בין קרן פורד ל-CIA – שהיא המממנת האמיתית של הקרן.
במימון התנועות האנרכיסטיות אפשר למצוא גם את רוני ארמון, גם את NIF, גם תורמים אנונימיים שאפשר לשער את מוצאם וגם קרנות משפחת רוקפלר – משפחה בעלת עוצמה, המובילה בעיקר את תהליכי הגלובליזציה; עושרה צמח מעסקי הנפט והיא הפכה לסמל של האימפריאליזם העולמי. אפשר להבין מה הם קשריה; היא פועלת כבר שנים נגד עצמאות מדינית של מדינות הלאום וההצלחה הכבירה שלה הייתה ביסודו של האיחוד האירופי.
בכל הנקודות האלה התבררה בעיה אחת: חוסר החלטיות של הדרגים המדיניים. כמו בסיפורי חלם הקודמים – נשארנו משותקים, אין מי שיחליט וייתן הוראה לטפל בהם, ובינתיים נפגעים חיילים, שוטרים ואזרחים. כאשר מדובר ביהודים שומרי חוק שאין להם גיבוי מכוחות חיצוניים – כל כוח המחץ השלטוני מתפרץ בלי מעצורים - ראו סיפורי פינוי עמונה, אירועי חוות גלעד ואחרים, אך כאן זה שונה. מדוע?
הסיבה היא בהתמקמות הארגונים שהזכרנו בנקודות שליטה מרכזיות במדינה: אמצעי התקשורת, זרועות אכיפת החוק ובתי המשפט. אני בטוח שבכל המקומות הללו יש גם לא מעט אנשים הגונים, שאוהבים את עם ישראל ומדינתו, אבל הכוחות השולטים בהם הם כוחות אנטישמיים בפירוש. מספיק להזכיר את השופט לשעבר אהרן ברק בפעולותיו השיטתיות להרס האופי היהודי של המדינה, את בכירי הפרקליטות שי ניצן, ומנהלת מחלקת הבג"צים בפרקליטות עו"ד דנה בריסקמן, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה עו"ד יהושע שופמן - שניהם חניכי הקרן (ואחרים, שפעולתם מכוונת אך ורק נגד היהודים, אף על-פי שהסתה נגד המדינה של ארגונים יהודיים וערביים שתיארנו כאן מגיעה כל פעם לשיאים חדשים). אין להם בעיה לתפור תיק לאיש ציבור או לשר בממשלה שהם חוששים ממנו (דוגמאות לא חסר). אני כבר לא מדבר על אזרח פשוט. עיתונאים אנטישמיים כל אחד יכול למצוא בסיטונאות בעיתונות הכתובה, בטלוויזיה, ברדיו. הרושם הוא שבכל הנקודות האלה היום שולטת הקרן לישראל חדשה.
לו הייתה נחישות מינימלית אצל הפוליטיקאים, הם היו יכולים בלי מאמץ גדול לנקות את האורוות. עצם היותם עובדי המדינה מחייבת נאמנות למדינה ועל כן מאפשרת לממשלה לבצע ביקורת שיטתית של פעולתם. האם זה נעשה מתישהו? הקמת גוף מבקר במוסדות הללו היה יכול לשפר ולייעל את תפקודם. אבל זה לא נעשה וספק גדול אם מישהו יעז לעשות את זה בעתיד הנראה לעין.

עוד שתי הערות

כל מה שמתואר כאן הוא רק קצה הקרחון. נסו לחפש חומרים ברשת ועד מהרה תוכלו לטבוע בכמות החומר שתגלו. קשה לתאר את חומרתו, אך למי זה מזיז?
ניתן לשמוע אצלנו את הביטוי "יהדות אמריקה". זה לא נכון. היא לא קיימת בכלל. קיים פסיפס שלם של אנשים, בעלי הרגלים ודעות שונים. נכון שחלק גדול מהם מרגישים את עצמם יהודים ותומכים בישראל. אבל לא מעטים מהם פועלים בארגונים אנטי-ישראלים ותומכים בערבים לכל אורך הדרך. רוב הפעילות האנטי-ישראלית בארה"ב ובמערב כולו מונהגת על-ידי ה"יהודים" ילידי המקום או אלו שהגיעו מישראל. למעשה, הרושם שנוצר הוא שגרמניה הנאצית נחלה מפלה במלחמת העולם השנייה רק בגלל שהיטלר לא לקח לעצמו יועצים יהודיים.
אל תחשבו שהפעילות היא רק בקרב הציבור הכללי בארץ. גם בציבור החרדי מתקיימת פעילות דומה, אבל בסיסמאות אחרות. המטרה היא אחת: להפריד, לסכסך, להחליש את כושר העמידה.

על ראש הגנב בוער הכובע

לאחרונה שמעתם באמצעי התקשורת צעקות שבר, כאילו מגיע סוף העולם. מה קרה? סך-הכל הכנסת קיבלה החלטה על הקמת ועדת חקירה שתחקור את מקורות המימון של הארגונים האנטי-ישראלים. מה מיוחד כאן? בחברה דמוקרטית חובת השקיפות במוסדות ציבוריים היא חובה בסיסית. הם היו צריכים לברך על ההצעה, כדי שלא יהיו חשדות בשיתוף פעולה עם אויבי ישראל ובכלל לשמור על נקיון-מידות וטוהר-כפיים. אך אנו רואים את ההפך. זה לא אומר לכם משהו?
בזמן שכתבתי את המאמר קרה משהו נוסף. פורסם איזה סרטון על אדון שי ניצן. אין לי מושג מה יש שם, ולא נתייחס לזה כאן. אבל כל הסיפור מריח מפרובוקציה והמרוויח העיקרי ממנו הוא, כנראה, אדון שי ניצן עצמו.

תאריך:  12/01/2011   |   עודכן:  13/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
במדינת החלמאים 10
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
לרבים מהם דרכונים זרים!
de3  |  13/01/11 20:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב אליהו קאופמן
לשר החוצ-פה אביגדור ליברמן, ולחברת-הכנסת עזת הפנים פאינה קירשנבאום, יש יותר מחוצפה ועזות-פנים כדי להגיש הצעה לוועדה לחקירת מקורות המימון של ארגוני השמאל    אם בכלל צריך לחקור מישהו על מקורות מימונו, הרי שצריך לחקור את מפלגת "ישראל ביתנו", ואת ראשה הבלתי מעורער אביגדור ליברמן
איתן קלינסקי
הפשיזם, ששימש את מוסוליני ב-1919, משמש היום את ליברמן כמנהיג כל-יכול של תנועה פוליטית, שמשלבת לאומנות קיצונית עם הדרת הזר לצד עוינות בוטה לשמאל, וגם על הדרך מוסיף מתקפה על אישים מהימין שהם חלק מהממסד    פשיזם בישראל - לא יעבור!
תרצה הכטר
אחת הטענות של התושבים באזורים מוכי האסון היא שאין מספיק סיקור של השטפונות בתקשורת העולמית. אני הקשתי בגוגל "floods in Australia" וקיבלתי 42 מיליון תוצאות    הייתכן שהרשת אכן מרכזת את מרבית התיאורים והדיווחים ורק מעט שבמעט מוגש על-ידי המדיה האלקטרונית?
דודו פלמה
ישראל מתרחקת ממקורות הציונות אל מחוזות ההסתה והגזענות, ומהדמוקרטיה - אל הפשיזם    ה"אחרים" הראשונים בעולם היו היהודים שהיגרו למצרים, ופרעה החליט להשמידם    מי שלא לומד מטעויות העבר - נידון לחזור עליהן
רמה מרינוב-כהן
מה משה קצב, נשיא המדינה השמיני עשה לה, לגילה, אשתו, ארבעים שנים תמימות - על זה איש אינו מדבר    כמה פעמים שיקר לה במתק שפתיים, בשקט, בלחש?    אבל מה זה משנה, הרי אין סעיף כזה, בכל ספרי החוקים, לשקר לאשתך    סיפור מזווית נשית על פרשת קצב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il