X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפגנת השמאל בתל אביב נגד הקמת הוועדה [צילום: AP]
כן, לחקור
דווקא אלה שדורשים כל יומיים להקים ועדות חקירה ולהזמין משקיפים בינלאומיים, פורצים ביללה היסטרית לנוכח ההחלטה לחקור גם אותם. לא מוזר?
לא מקרתיזם ולא נעליים. אף אחד לא נרדף, אף אחד לא נזרק ממקום עבודתו, אף אחד לא נדרש להלשין על חבריו, ובעיקר לא להסתיר את השקפתו ודעותיו. לא מקרתיזם, ואגב גם לא זכויות אדם. מדובר בארגונים שעיקר פעילותם הוא מלחמה פוליטית תקשורתית ומשפטית נגד הממשלה, נגד צה"ל, נגד המתנחלים. זכותם. אבל זכותם של המותקפים להתגונן

אותי זה די מצחיק, כל הבכי והנהי של ארגוני השמאל הקיצוני על ההחלטה שוועדת חקירה פרלמנטרית תבדוק אותם. בעיתונים כתוב שזה מקרתיזם ורדיפה, והתחלת הסוף של הדמוקרטיה, והרעלת האווירה.
שוב ושוב צוטט סמואל ג'ונסון הקשיש שאמר לפני 200 שנה שהפטריוטיזם הוא מפלטו האחרון של הנבל, והשר בני בגין אמר שצריך לשים על זה שלט שאומר כאן חשוך. אבל רגע, לא אלה בדיוק הארגונים שתמיד אומרים: אם אין לכם מה להסתיר מה אכפת לכם שוועדת חקירה תבדוק? אם הכול תקין, הם תמיד אומרים, הרי הוועדה רק תבדוק ותמצא שהכול תקין. זה בסך הכול הד שחוזר אליכם, שמאלנים יקרים, לתביעות שנשמעו תמיד מהצד שלכם - להקים ועדות חקירה, להביא משקיפים בינלאומיים, להגיע לחקר האמת. אם הכול היה בסדר על המרמרה, התחסדתם באוזני כל העולם, למה לא לחקור. אם אין פשעי מלחמה בפעולות צה"ל, היתממתם, למה לא לשתף פעולה עם גולדסטון. אז עכשיו רוצים לבדוק גם אתכם. מה אתם בוכים?
מה ששנוא עליך, אמר הלל הזקן, אל תעשה לחברך. זוהי כל התורה וכל היתר אינו אלא פירוש. אם יורשה לי להציע את אחת השורות הקטנות של אותו 'כל היתר', הרי היא אומרת "ואם עשית לחברך מה ששנוא עליך, אל תתבכיין כשהוא מחזיר לך באותה מטבע".
אכן צודקים יפי הנפש כשהם אומרים ש"ועדת חקירה פרלמנטרית לבדיקת מקורות המימון", היא טריק פוליטי ותקשורתי במסווה של כאילו חקירה וחיפוש האמת. אבל זה בדיוק הטריק המלוכלך שלהם, של ארגוני השמאל הקיצוני המוציאים את דיבת ישראל בעולם. הם עושים פוליטיקה ותקשורת במסווה של דאגה לזכויות האדם. הם משתמשים בעוצמה המוסרית של ארגונים לא-ממשלתיים, בשעה שבפועל הם ארגונים הפועלים בשירותן של ממשלות. הם נהנים מהאמינות השמורה לעמותות וולונטריות המייצגות ציבור גדול, בעוד שלמעשה ברוב המקרים הם ממסד קטן של אנשים מעטים המועסקים בשכר גבוה למדי, חלקם בכמה וכמה ארגונים במקביל. הם נלחמים בשם השקיפות ובגנות ההסתרה, בעוד שלהם עצמם יש כנראה מה להסתיר.

טענה לא כנה אבל צודקת

נכון. טענת 'מה יש לכם להסתיר' היא לא לגמרי כנה ולא כל-כך ישרה, ואפשר להבין את הבגינים והריבלינים שמעקמים מולה את האף. כי האמת היא שעצם ההעמדה של מישהו לבדיקה של ועדה, היא כבר ערעור על אמינותו ויושרו. ועוד אמת היא שבכל ארגון או ממסד, גם אם הוא תקין ב-95 אחוזים, יש כמה פינות שהוא היה מעדיף שלא ייחשפו בכותרות גדולות, ומטבע הדברים בדיקה של ועדה תחשוף ותבליט דווקא את הפינות האלה.
אבל אתם, שדוחפים כל הזמן את מדינת ישראל לפינה הזו, האחרונים שיכולים להתבכיין על זה. וחוץ מזה, יש לי רושם שדווקא לכם יש מה להסתיר, יותר מאיזה 5 אחוזים של התנהלות בלתי תקינה שיש בכל ארגון נורמלי. אם הכסף שלכם בא גם ממקורות ערביים, גם אז תוכלו לומר שזה תקין לגמרי, אבל מן הראוי שנדע על זה. אם אתם ארגון שכולו חמישה אנשים שמחליטים בעצמם על גובה המשכורת שלהם, גם על זה ראוי שמישהו ישאל אתכם שאלות. ויש כל מיני עניינים מעצבנים כמו למשל פטור ממס על תרומות, שלא ניתן בדרך כלל לגופים שעניינם פוליטי. משהו פסול בזה שמישהו יבדוק האם הפעילות שלכם אכן תואמת את המטרות המוצהרות שלכם, שעל פיהן אתם מקבלים את המיליונים, ושהדבר עולה בקנה אחד עם החוקים של אותן מדינות שנותנות את הכסף?
אבל את עיקר ההצדקה להחלטת הכנסת קיבלתי מרזי ברקאי. לפי תומו אמר ברקאי לאחד ממרואייניו שהארגון-השנוי-במחלוקת 'אם תרצו' טוען כנגד הארגון שלכם כך וכך. ובכן, מעתה הוא יצטרך לומר שהארגון-השנוי-במחלוקת 'אם תרצו' טוען כך וכך כנגד הארגון-השנוי- במחלוקת שלכם. שינוי קטן וחשוב. עכשיו גם 'יש דין' וגם 'שוברים שתיקה' וגם 'אדם טבע ודין' ו'עיר עמים', הם ארגונים שנויים במחלוקת. אם רק את זה הצליחו להשיג אנשי 'אם תרצו', היה כדאי להם להיות שנויים במחלוקת. שמירה על עיקרון השוויון הרי היא לב ליבה של הדמוקרטיה.

מפלטו המעודכן של הנבל

וחוץ מזה לא מקרתיזם ולא נעליים. אף אחד לא נרדף, אף אחד לא נזרק ממקום עבודתו, אף אחד לא נדרש להלשין על חבריו, ובעיקר לא להסתיר את השקפתו ודעותיו. לא מקרתיזם, ואגב גם לא זכויות אדם. מדובר בארגונים שעיקר פעילותם הוא מלחמה פוליטית תקשורתית ומשפטית נגד הממשלה, נגד צה"ל, נגד המתנחלים. זכותם. אבל זכותם של המותקפים להתגונן ולתקוף בחזרה באותן זירות ובכלים שהדמוקרטיה מעמידה לרשותם.
ואולי זו ההזדמנות גם לגאול את סמואל ג'ונסון קשישא מכבלי הבנאליה והשטחיות. פתגמו של ג'ונסון לא באו לתקוף את הפטריוטיזם אלא את הצביעות. מכתם מפורסם אחר המיוחס לו הוא 'הדרך לגיהינום רצופה כוונות טובות', והוא בהחלט לא התכוון לומר בזה שהגיהינום הוא מקום טוב. הפטריוטיזם בזמנו נחשב לערך נעלה ביותר, וג'ונסון רצה לומר שגם הערך הנעלה ביותר יכול לשמש מפלט לנבלים. אילו היה חי היום הוא היה אומר שזכויות האדם הם מפלטו האחרון של הנבל. ואגב, אותו סמואל ג'ונסון כתב גם את זה: "מרמה והונאה חרדות מחקירה; האמת מזמינה אותה".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  15/01/2011   |   עודכן:  15/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כן, לחקור
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
אני מודה שהנושא מורכב
אבזם  |  16/01/11 00:32
 
- אבל אף אחד לא מנסה להצר
אלעד א.  |  16/01/11 01:59
 
- לדעתי התברברת בניווט.
חגורת בטן  |  16/01/11 03:15
 
- היטבת להציג את הבעיתיות ביוזמה
אבזם  |  16/01/11 09:52
 
- אכן חגורת בטן העלה נושא ראוי
משה כ  |  17/01/11 21:49
2
אלו ארגונים עוינים -
אורה הכפולה  |  16/01/11 02:42
3
כרגיל, אליצור כותב בבהירות
עמי ת"א  |  16/01/11 09:43
4
שיא חדש בצביעות שמאלנית
אליק א.  |  16/01/11 11:23
5
מצוין!!! חקירות, עכשיו!!!
הניה  |  16/01/11 12:44
6
מבחינתי כבר אין טעם לועדת
זקן  |  16/01/11 13:12
7
ועוד איך לחקור למרות הצווחות
יוסף יוסף  |  16/01/11 16:59
8
אין יותר אמת מהאמת כאן בכתבה
8  |  23/01/11 18:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהונתן דחוח-הלוי
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל ארגון בצלם, חוזרת בה ומקטלגת את מנהיג חמאס, אחמד יאסין, בקטגוריה של "יעד להתנקשות", אשר לפיה "לא ידוע" אם הוא השתתף בלחימה בעת שנהרג    עדות על הפוליטיקה של רשימת ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדה
יוני בן-מנחם
ארגון החיזבאללה הצליח לערער את היציבות הפוליטית בלבנון וליטול את היוזמה לידיו, הכל ממתינים למוצא פיו בפרשת מסקנות ועדת החקירה לעניין רצח אל-חרירי    בעולם הערבי מאמינים כי עדיין ניתן למצוא נוסחת פשרה שתאפשר את יישוב המשבר    בישראל מעריכים כי החיזבאללה לא מתכוון לתקוף בשלב הזה את ישראל
נחמן פביאן
חיזבאללה פירק השבוע את ממשלת לבנון בראשות סעד אלחרירי, בעקבות סירובו של אלחרירי להפסיק את שיתוף הפעולה שלו עם ביה"ד הבינלאומי בחקירת רצח אביו רפיק    מהם סיכוייו של אלחרירי לשרוד את המשבר? התפרוץ בלבנון מלחמת אזרחים נוספת? האם תופנה אלימות כלפי ישראל? מהי עמדתן של סוריה, סעודיה ואירן? על שאלות אלה שוחח נחמן פביאן עם שאול מנשה, ששימש שנים פרשן בכיר של קול ישראל בערבית
יובל ברנדשטטר
באופן בלתי מפתיע לחלוטין רשת "פוקס", החריגה בנוף התקשורת האמריקנית, אינה מסיקה מפעולה של יחיד מסקנות על ציבור שלם, אלא בוחנת את המקרה הבודד, את רקעו ומאפייניו    כך, גם אין זה מפתיע ש"פוקס" תומכת בעקביות בעמדותיה של ישראל במאבקה בטרור האיסלאמי
מרדכי קידר
ביום ראשון השבוע חל משאל העם בסודן, והוא יימשך שבעה ימים רצופים    לפי סקרים, צפוי רוב גדול של תושבי הדרום להחליט לפרוש מסודן ולהקים מדינה עצמאית    תושבי הדרום מתהלכים בימים אלו בתחושה חגיגית של התרוממות רוח, באים בבגדי חג להצביע בהמוניהם, ואפילו מהגרי העבודה מדרום סודן החיים בישראל חוגגים את הסיכוי לקבלת עצמאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il