X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלטון החמאס ברצועת עזה העביר מסר לישראל דרך מצרים כי הוא מתכוון למנוע ירי רקטות ופצמ"רים לעבר יישובי הדרום תנועת החמאס חוששת מפעולה צבאית ישראלית שתביא לקץ שלטונה ברצועה, היא מעדיפה להמשיך בהתעצמותה הצבאית ולנסות להביא להסרת הסגר ושיקום הרצועה מנזקי מבצע "עופרת יצוקה"
▪  ▪  ▪
מאזן אימה [צילום: פלאש 90]

שלטון החמאס ברצועת עזה משדר כלפי חוץ כי הפנים את המסר שהעבירה לו ישראל באמצעות מצרים כי אם יימשך ירי הרקטות והפצמ"רים מרצועת עזה לעבר ישראל תנקוט ישראל במבצע צבאי גדול שעשוי להביא לקץ שלטונו.
את המסר העביר ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא מובארק בעת שנפגש עימו באחרונה בשארם א-שיח'.
תנועת החמאס הודיעה כי השיגה את הסכמת הפלגים הפלשתינים ברצועה במסגרת מה שמכונה "ההסכמה הלאומית" להימנע מירי רקטות לעבר ישראל כדי למנוע מהעם הפלשתיני מתקפה חדשה של צה"ל.
ראש ממשלת החמאס ברצועת עזה, איסמעיל הנייה הורה למשרד הפנים ומנגנוני הביטחון של התנועה לאכוף את ההחלטה הזו באופן מעשי בשטח לאורך הגבול עם ישראל.
אח"כ הוא דיווח בטלפון לעומר סולימאן שר המודיעין המצרי על ההחלטה והצעדים שננקטו בשטח כדי שיעדכן את הגורמים הישראלים הנוגעים בדבר.
תנועת החמאס מפגינה בגלוי כי היא מעוניינת לשמור על השקט ברצועת עזה ולא להתעמת כרגע עם ישראל. מקורות בתנועה אמרו כי ממשל החמאס יאכוף את ההחלטה גם על הפלגים הסלפיים הקטנים שישראל טוענת כי הם קשורים לארגון אל-קאעדה. מבחנו של שלטון החמאס יהיה בימים הקרובים כשיתברר אם אכן הוא הצליח להרגיע את השטח ולעצור את ההתקפות לעבר ישראל.
מדוע מעוניין שלטון החמאס ברגיעה עם ישראל?
תנועת החמאס איננה מעוניינת לגרור את ישראל למבצע "עופרת יצוקה מספר שתיים". הסגר על רצועת עזה נמשך, תושבי הרצועה עדיין מלקקים את פצעיהם מהמלחמה לפני שנתיים ואלפי תושבים חיים באהלים ובמגורים ארעיים לאחר שאיבדו את בתיהם במלחמה. המצב הכלכלי קשה וכתוצאה מההסגר התפתחה ברצועה "כלכלת המנהרות" המבוססת על הברחות שממנה נהנה בעיקר שלטון החמאס.
תנועת החמאס מחפשת את הדרך לצאת מהמצוקה הזו ולקיים את ההבטחה שלה לתושבים לאחר המלחמה כי תשקם את הרצועה. עימות צבאי עם ישראל כעת רק יסבך עוד יותר את המצב.
בניגוד למלחמת לבנון השנייה שהסתיימה בהחלטת האו"ם 1701 שהביאה לפריסת כוחות בינלאומיים בדרום לבנון והפסקת אש הסתיים מבצע "עופרת יצוקה" ברצועה לפני שנתיים ללא שום הסכם עם החמאס או סידורי ביטחון כלשהם.
בשטח נוצר מצב של רגיעה בלתי רשמית המופרת מדי פעם בירי של הפלגים הפלשתינים הקטנים לעבר ישראל.
בתנועת החמאס מבינים כי ממשלת נתניהו איננה מתכוונת לחזור על השגיאה של ממשלת אולמרט וכי אם תפרוץ מלחמה נוספת ברצועה היא תפעל בנחישות להפיל את שלטון החמאס.
מדינת "חמסטאן" תתמוטט ותנועת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האם של חמאס תאבד את אחד המעוזים החשובים שלה במזרח התיכון. לכן מציגה תנועת החמאס את מצב הרגיעה היחסית עם ישראל בגבול רצועת עזה כהישג גדול של שלטונה ואת המשכו כ"אינטרס פלשתיני ראשון במעלה".
בחמאס מבהירים שלא יאפשרו לשום פלג פלשתיני "לספק" לישראל את התירוץ לפתוח במתקפה צבאית על הרצועה. בניגוד למצב בדרום לבנון שם שולט ארגון חיזבאלללה ביד רמה ואין לו מתחרים הרי שברצועת עזה יש לחמאס מתחרים בדמות ארגון הג'האד האיסלאמי והארגונים הסלפיים הקטינים המזוהים עם אל-קאיעדה המנסים לנגח את החמאס ולטעון כי זנחה את דרך "ההתנגדות" (אל-מקאוומה).תנועת החמאס נאלצת להוכיח להם מידי פעם כי היא "בעלת הבית" וכי על פיה יישק דבר.
תנועת החמאס מנמקת את החלטתה להמשיך ולשמור את הרגיעה בכך שאין זה העיתוי המתאים מבחינה אזורית ובינלאומית לחדש את העימות המזוין עם ישראל מרצועת עזה.היא מסבירה כי ברצונה להמשיך ולהתעצם מבחינה צבאית ולהיות זו שקובעת את העיתוי הנוח לה ביותר למלחמה בישראל.
עם זאת המשך התעצמות החמאס מבחינה צבאית עשוי ליצור מצב של "מאזן אימה" בין ישראל לחמאס בדיוק כפי שהוא קיים היום בין ישראל לבין החיזבאללה.
שני הצדדים יודעים כי ישלמו מחיר כבד אם יצאו לפעולה צבאית גדולה נגד הצד השני. "מאזן האימה" הזה הוא ששומר על השקט בגבול הצפון ועשוי להיות במשך הזה גם גורם מייצב בגבול של ישראל עם רצועת עזה.
ראשי תנועת החמאס ברצועה מעדיפים להמשיך ולשמור על כוחה הצבאי של תנועתם ולחזקו ולא להיגרר להרפתקאות צבאיות מול ישראל.הם רוצים להימנע מעימות צבאי שעלול להחליש את כוחם מבלי שישיגו שום הישג מדיני או צבאי.אירן מבינה היטב את המצב ברצועה ואף היא איננה דוחפת את חמאס לעימות צבאי עם ישראל.

תאריך:  16/01/2011   |   עודכן:  16/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
מדובר במיזם התנדבותי שהקים אסף ברטוב לפני למעלה מ-11 שנים ואוסף את נכסי הספרות העברית לאתר באינטרנט    הסיפורים, השירים והספרים עומדים לרשות הציבור בחינם ובאופן חופשי    פשוט, הקלק וקרא (והַעתֵק) מה שעולה על דעתך
עדי ארבל
וילנאי ראוי לתפקיד מלכתחילה יו"ר קק"ל ולא רק בשל חוסר מחויבותם של שטנצלר ושמחון לאינטרס הציוני
אורי אליצור
דווקא אלה שדורשים כל יומיים להקים ועדות חקירה ולהזמין משקיפים בינלאומיים, פורצים ביללה היסטרית לנוכח ההחלטה לחקור גם אותם. לא מוזר?
יהונתן דחוח-הלוי
ג'סיקה מונטל, מנכ"ל ארגון בצלם, חוזרת בה ומקטלגת את מנהיג חמאס, אחמד יאסין, בקטגוריה של "יעד להתנקשות", אשר לפיה "לא ידוע" אם הוא השתתף בלחימה בעת שנהרג    עדות על הפוליטיקה של רשימת ההרוגים הפלשתינים באינתיפאדה
יוני בן-מנחם
ארגון החיזבאללה הצליח לערער את היציבות הפוליטית בלבנון וליטול את היוזמה לידיו, הכל ממתינים למוצא פיו בפרשת מסקנות ועדת החקירה לעניין רצח אל-חרירי    בעולם הערבי מאמינים כי עדיין ניתן למצוא נוסחת פשרה שתאפשר את יישוב המשבר    בישראל מעריכים כי החיזבאללה לא מתכוון לתקוף בשלב הזה את ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il