X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שי קידר עורך דין משרד עו"ד גינדי-כספי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
לפני מספר שבועות ניתן פסק דין של בית המשפט המחוזי לפיו אין מניעה להפעיל משתלה בקרקע חקלאית וממילא משתלה אינה טעונה שימוש חורג בקרקע חקלאית
▪  ▪  ▪

לפני מספר שבועות ניתן פסק דין של בית המשפט המחוזי לפיו אין מניעה להפעיל משתלה בקרקע חקלאית וממילא משתלה אינה טעונה שימוש חורג בקרקע חקלאית (בית המשפט המחוזי - מרכז בעפ"א 32016-11-09 ריינר מלאכי נ' הוועדה המקומית לתכנון ובניה רעננה).
בפסק הדין מורה כבוד השופטת נגה אהד על זיכוי הנאשם מעבירה של שימוש חורג, מכוח הגנה מן הצדק, הנשענת על אכיפה בררנית של הוועדה המקומית לתכנון ובניה רעננה. וזאת מן הטעם כי בעצם האכיפה הבררנית חרגה הוועדה המקומית מן הנורמה המקובלת, ממידת הסבירות, ההגינות, תום הלב והשוויוניות.
השופטת אהד לא התערבה בקביעת בית משפט כי הפעלת המשתלה במקרקעין, תואמת את ייעוד החקלאי של המקרקעין, כפי שהיה עובר לשינוי ייעוד המקרקעין למגורים ולשצ"פ, וכן בקביעה כי פעילות המכירה במשתלה הינה ספיח לפעילות החקלאית במקרקעין.
יחד עם זאת, השופטת אהד ביקרה את בית משפט קמא אשר חרף הממצאים שהוצגו בפניו הרשיע את הנאשם בעבירה של שימוש חורג.
השופטת אהד קבעה: "אין מחלוקת כי בקרקע חקלאית, עליה מוקמת משתלה, כבית גידול לצמחים ופרחים, ואשר נמכרת בה תוצרת חקלאית מגודלת במקום. ..., כאשר אין חולק, ובית משפט קמא אף הוא מסכים לכך כי הפעילות החקלאית שנתקיימה בנכס בעבר טרם כניסת התוכנית לתוקף הייתה מותרת...".
פסק דין זה, מהווה המשך ישיר לפסק דין של כבוד השופטת אהד, בעפ"א 20900-07-09 מדינת ישראל נ' חיים מרום ואח', בו דחתה את ערעור המדינה כנגד ביטול כתב אישום של בית המשפט לעניינים מקומיים בראשון לציון בעמק 2408/08 מדינת ישראל נ' מרום ואח' (ע"י כבוד השופטת ד"ר איריס סורוקר) מכוח הגנה מן הצדק.
במקרה לעיל, קבעה השופטת אהד כי צדק בית משפט קמא אשר ראה בגביית היטל השבחה בגין בקשה לשימוש חורג בקרקע חקלאית מוכרזת עובר אישור הבקשה ע"י הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, משום האישור שלטוני לשימוש החורג המבוקש, וכי קיימת סתירה בלתי ניתנת לגישור בין גביית היטל השבחה בנסיבות אלו לבין הגשת כתב אישום בגין שימוש חורג, המעניקה לנאשמים הגנה מן הצדק.
לעניות דעתי, צודקת השופטת אהד הן בנסיבות היא מורה על ביטול כתבי אישום מכוח הגנה מן הצדק והן בקביעתה כי אין מניעה להפעיל משתלה בקרקע חקלאית וממילא משתלה אינה טעונה שימוש חורג בקרקע חקלאית.
השימוש העיקרי הנעשה במשתלות הינו שימוש חקלאי מובהק, ובכלל זה: גידול פרחים, צמחי נוי, זרעים, שתילים וכיו"ב (להלן- "השימוש העיקרי"), וזאת במקביל לשימוש נלווה של מכירת הגידולים, אשר נועד לשרת את השימוש העיקרי. שימוש אשר אינו משנה בשום צורה ואופן את אופי הסביבה. וזאת, בהתאם לע"א 1216/98 אבוטבול נ' ועדת ערר, אין להפריד בין השימוש העיקרי לשימוש הנלווה ויש לראותו במכלול כולו כפעילות אחת.

עו"ד שי קידר, שותף במשרד עוה"ד גינדי-כספי, העוסק במקרקעין ומייצג בין היתר בעלי משתלות רבים.
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 איריס סורוקר
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגנה מן הצדק - שימוש חורג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כל הכבוד
יחזקאל בר כוכבא  |  19/02/11 20:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם (פריצי) פריד
טעות המדידה של גלנט    הרגע העלוב של התנועה הקיבוצית    תולדות ועדת טל    שטחים וחינוך
עידן יוסף
על-סמך דוח ביניים שאיש מאיתנו לא ראה החליט מנכ"ל הרכבת להחזיר את הקרונועים לפעולה    יצחק הראל לא ממתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה    המנכ"ל מזגזג באשר לסיבת הדליקה, אך בכיר בחברה מגלה את האמת: אין לנו מושג מה גרם לאש
אריה ארנון
דרכו של איש הימין הסמוי - אהוד ברק - המסתתר בסוס הטרויאני, לראשות מפלגת העבודה, עברה בטשטוש עמדותיו האמיתיות    עכשיו, כשחבריו בעבודה וגם האמריקנים הבינו את הטריק, הוא יצא מבטן הסוס
ציפי לידר
שרשרת מפוארת של גרים מיתרו ועד לתַּנאים, דוגמת רבי עקיבא ורבי מאיר בעל הנס, שמוצאם ממשפחת גרים, אשר תפסו מקום מרכזי ביהדות, משמשים מודל לדבקות בתורה ובמצוותיה, מתוך אהבה    מודל לעשרת הדיברות
דודו אלהרר
התקשורת הישראלית ממשיכה לטעון שה"כיבוש" הישראלי הוא אֵם כל צרותיה של המדינה היהודית, בלי עובדה ממשית שתסמוך טענה זו    לו ה"כיבוש" היה העניין, יש לנסראללה, למשעל ולאחמדינג'אד יכולת ברורה ומוכחת "לגלח" את כל היישובים מעבר לקו הירוק    החשש מפני טיל שיוט שיחריב דווקא את בניין 'הארץ' ולא את היכל התרבות באריאל, עושה מ'הארץ' והבדלותיו חוכא ואיטלולא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il