X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוצים לעשות עסקים עם סין? לפני הכל הקדישו 20 שעות ללימוד השפה והתרבות לצורך התנהלות בזמן ביצוע עסקה או לפני ביקור כתייר מומלץ להכיר את המנהגים
▪  ▪  ▪
[צילום: יעקב בר-און]

אז מה יעשה כל מי שרוצה לפתח קשרים עסקיים עם סין? תרבות סין היא תרבות של טקסים ומחוות. לדרך בה הדברים נעשים, יש לעתים חשיבות לא פחותה מאשר לתוכן שלהם, והסינים יעריכו מאוד כל ניסיון להבנה של התרבות והשפה שלהם.
לימודי השפה הסינית לצורך שימוש בה בצורה שוטפת (דיבור, קריאה וכתיבה), היא מטלה ארוכה ומסובכת. אך לצורך התנהלות בזמן ביצוע עסקים או לפני ביקור כתייר בארץ, מספיק להקדיש כ-20 שעות של לימוד וכן להקפיד על כמה כללי יסוד חשובים:
לימוד השפה הסינית
  • השפה הסינית מכילה בתוכה גינוני כבוד (למשל המילה נין שמחליפה את ני במשמעות "אתה", היא מילה מכובדת יותר ומצביעה על כבוד כלפי האדם עימו אנו משוחחים).
  • חשוב מאד לא למהר עם לימוד אוצר מילים אלא להשקיע זמן בלימוד 4 הטונים השונים וכיצד לבטא אותם. לרב המערביים יש בעיה בעיקר עם טון שני וטון רביעי. צריך להשקיע זמן בהאזנה ויכולת לזהות את 4 הטונים כאשר מישהו אחר מדבר.
  • שילוב טונים - מילים רבות מורכבות משתי הברות או סימניות) דבר היוצר שינוי של טונים שונים בשילובים שונים). למשל: שתי הברות בטון שלישי מצריכות שינוי של הטון בהברה הראשונה, כך שיבוטא בטון שני. נוצר שילוב חדש של טון שני ולאחריו טון שלישי. בשילובים אלו למערביים קושי רב, בעיקר בשילוב בין טון שלישי שלאחריו בא טון שני.
  • השפה הסינית מבוססת על טונים ועל כן היא יותר מנגינה מאשר דיבור רובוטי. מכיוון שרב המילים הסיניות מורכבות משילוב של שתי הברות יחד, נוצרים שילובים של טונים הנשמעים כמנגינה. במקום לדבר בצורה רובוטית ולבטא כל טון וטון בפני עצמו, יש ללמוד כיצד כל שילוב מתנגן (למשל על-ידי האזנה לאדם דובר סינית), ולנסות להפיק את אותה המנגינה.
  • שילוב המילים yin xiang תחת טונים שונים (מנגינות שונות), יפיק משמעויות שונות - רמקולים, להוביל, צליל, רושם, התרשמות. במקום להתמקד בביטוי מדויק של כל טון, מומלץ פשוט להתמקד בניגון השונה של כל שילוב.
תרבות עסקית
  • הסינים מקפידים על מעמדות ומדרג פיקודי. חשוב מאד להבין גינוני כבוד סינים (שימוש בשתי ידיים להגשה וקבלת כרטיס ביקור, מזיגת משקה למישהו, מיקום ישיבה סביב שולחן בארוחה וכדומה).
  • אם איש עסקים סיני מרגיש שלא מכבדים אותו לפי המסורת שלו, יש סיכוי שהעסקה לא תצא לדרך. מצד שני כאשר איש עסקים מרגיש שהשותף המערבי לעסקים השקיע בהבנת התרבות הסינית ועשה מאמץ לכבדו, הוא יהיה יותר פתוח לעשות עסקים עם זרים.
  • תשומת לב לבוס - כאשר עושים עסקים עם הסינים חשוב לדעת מראש מי הבוס הסיני. וכאשר נפגשים עימם, יש לתת לו תשומת לב ולגשת אליו ראשון או ללחוץ לו יד ראשון ורק אחר כך לפנות לשאר האנשים.

הטיפים באדיבות צ'ינג לינג, מורה לסינית, אתר 'מורה פרטי'.
תאריך:  21/01/2011   |   עודכן:  21/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 כבוד האדם וחירותו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התנאי הראשוני לעשיית עסקים בסין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד שי קידר
לפני מספר שבועות ניתן פסק דין של בית המשפט המחוזי לפיו אין מניעה להפעיל משתלה בקרקע חקלאית וממילא משתלה אינה טעונה שימוש חורג בקרקע חקלאית
אברהם (פריצי) פריד
טעות המדידה של גלנט    הרגע העלוב של התנועה הקיבוצית    תולדות ועדת טל    שטחים וחינוך
עידן יוסף
על-סמך דוח ביניים שאיש מאיתנו לא ראה החליט מנכ"ל הרכבת להחזיר את הקרונועים לפעולה    יצחק הראל לא ממתין לדוח הסופי ואפילו לא לדוח של משרד התחבורה    המנכ"ל מזגזג באשר לסיבת הדליקה, אך בכיר בחברה מגלה את האמת: אין לנו מושג מה גרם לאש
אריה ארנון
דרכו של איש הימין הסמוי - אהוד ברק - המסתתר בסוס הטרויאני, לראשות מפלגת העבודה, עברה בטשטוש עמדותיו האמיתיות    עכשיו, כשחבריו בעבודה וגם האמריקנים הבינו את הטריק, הוא יצא מבטן הסוס
ציפי לידר
שרשרת מפוארת של גרים מיתרו ועד לתַּנאים, דוגמת רבי עקיבא ורבי מאיר בעל הנס, שמוצאם ממשפחת גרים, אשר תפסו מקום מרכזי ביהדות, משמשים מודל לדבקות בתורה ובמצוותיה, מתוך אהבה    מודל לעשרת הדיברות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il