X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
אף אחת לא מגיעה לעולם העסקים עם דף הוראות הפעלה, אבל בסופו של דבר זה רק עניין של ידע - וידע ניתן לרכוש אסנת פלאוט, מנכ"ל ומייסדת 'חרוז כזה', נותנת טיפים ליזמית המתחילה מנסיונה האישי-עסקי
▪  ▪  ▪
לדעת איך להשתפר לקראת השנה הבאה [צילום: AP]

היזם / היזמית, במקרה שלנו - היא אותה דמות שהוגה רעיון חדש או שמתחילה עסק חדש. היזמית היא זו שמארגנת את העסק, דוחפת אותו קדימה, ולוקחת על עצמה את מלוא האחריות (וגם את הסיכונים). היכולת הזו היא כל כך חשובה שאפשר לומר בוודאות שבלעדיה לא ניתן לקיים עולם עסקי בכלל. בלי הרוח המיוחדת הזו אף אחת לא הייתה הופכת רעיון לעסק.
אם כן, ל"ברוא" עסק פעיל זה באמת הישג עצום אבל מניסיוני, זה פשוט לא מספיק - אחריו מגיע שלב לא פחות מאתגר, מפני שעתה צריך לשמור את העסק בפעילות רווחית לאורך זמן, למעשה - כל הזמן!.
אף אחת לא מגיעה לעולם העסקים עם דף הוראות הפעלה, ואף אחת לא יודעת הכל על הכל, אבל אני מאמינה שבסופו של דבר זה רק עניין של ידע - ושידע ניתן לרכוש.
שנה חדשה היא הזדמנות טובה להרהר בשנה שחלפה, לעשות סיכומים, לטפוח על השכם על כל ההצלחות וגם ולהחליט מה לעשות על-מנת לשפר ולהשתפר בשנה הקרובה.
אם כן, הנה 4 טיפים שלמדתי במשך השנים, תוך כדי ניהול ויזמות ותוך כדי הקמת האקדמיה לתכשיטנות. והלוואי והייתי יודעת אותם כבר בתחילת דרכי:
1) להיות במקום הנכון בזמן הנכון - המשפט הזה מתאר בעצם את המושג של הצלחה. להצליח להיות במקום הנכון בזמן הנכון, מוגדר כמשהו מאוד נחשק. אבל האם זאת באמת שאלה של מזל בלבד?. ובכן, "להיות במקום הנכון בזמן הנכון" אומר בדיוק את מה שהוא אומר - אם אתן צריכות לייצר יותר כסף, תפנו את כל תשומת הלב למכירות, אל תלכו לעשות משהו אחר (כמו לבדוק ניירת).
אם אתן צריכות להשיג לקוחות חדשים, קדמו והשיגו שמות של לידים טובים, אל תעשו משהו אחר. ואת עבודת המנהלה תשאירו לשעות הלילה או לשעות המוקדמות של הבוקר.
2) לנצח את ה"קול הקטן" - מכירות את התחושה הזאת, שאתן יודעות בדיוק מה אתן צריכות לעשות, אבל "קול קטן בפנים" חוסם אתכן וגורם לכן לפקפק בעצמכן?, האם קרה לכן שידעתן בוודאות שיש לכן פוטנציאל להגיע ליעד מסוים ובכל זאת..., מצד שני..., זה הרגיש קצת "גדול מידי" ומלחיץ?. יש לי פטנט קטן שממש עוזר. לדוגמה, בעבר רציתי להגיע ליעד מכירות חודשי מסוים, זאת הייתה בפירוש קפיצה קדימה, ולצורך כך התחלתי בתהליך מעניין.
הכנתי שלט גדול ותליתי אותו על הקיר, על השלט היה כתוב סכום היעד. בכל בוקר כשהגעתי למשרד הסתכלתי על השלט ועברתי דרך כל מיני רגשות. התמודדתי ולא התעלמתי. אפשר לומר שהסתכלתי כל יום על השלט והוא הסתכל עלי בחזרה, אמרתי לו בוקר טוב בתחילת כל יום, ושלום לפני שעזבתי את המשרד. לבסוף לאחר חמישה חודשים התרגלתי אליו והוא אלי, ו... כן, לבסוף השגתי את היעד.
מבחינתי, השלט הפשוט הזה עזר לי להישאר ממוקדת על המטרה. אם יש לכן מטרה שאתן יודעות שעליכן להשיג, אבל מרגישות שזה "גדול עליכן" או שיש מחסום אחר... נסו את הטיפ הזה - זה עובד!!
3) אוי איזה פלונטר - אם קורה לכן שאתן כל-כך עמוסות שאתן לא מספיקות שום דבר, וכמות הפרויקטים שהתחלתן ולא סיימתן חוסמת אתכן, שום דבר לא זז בעסק - והלקוחות מתחילות "לחפש" אתכן... - הדרך להתיר את הפלונטר היא לעשות רשימה מלאה של כל הדברים שצריך לעשות ולא נעשו. זה כולל עבודות ללקוחות, דברים שאולי הבטחתן לסדר בבית, ואפילו דברים שאתן צריכה לסדר מול חברים - בקיצור הכל!.
כעת חלקו את המשימות ל-4 קבוצות, מהקל אל הכבד. הקל כולל דברים שאפשר לעשות בשעה-שעתיים, וכן הלאה עד לפרויקטים כבדים שצריך לפנות עבורם כמה ימים שלמים. התנאי הוא לא לעשות (כמעט) שום דבר מלבד סגירת הפרויקטים הפתוחים האלה.
נקודת הפתיחה היא לסגור את כל הדברים ברשימה הקלה ביותר. זה כולל דברים כמו לקנות נורה לגוף תאורה שבחדר שינה או לתקן את הברז המטפטף במטבח. זה כולל להחזיר תשובות לאנשים, דברים ממש קטנים. אבל אחרי שתסיימו את הרשימה הזאת כבר תרגישו הרבה יותר טוב ונעים. כעת התקדמו לקבוצה הבאה. זה כולל דברים כמו הוצאה של הצעות מחיר ודברים שדורשים מספר שעות עבודה. סיימו את הרשימה ורק אז טפלו בדברים חדשים שהתווספו. לקראת סיום הפרויקט, תרגישו הקלה עצומה והעתיד יראה פתאום מקום הרבה יותר מבטיח, עם הרבה יותר מקום לפרויקטים חדשים.
4) לעבוד בלי סוף? ממש לא! - בתקופות מסוימות מנהלת ובעלת עסק יכולה ממש "להתפתות" לעבוד מצאת החמה עד צאת הנשמה כי אחרת איך היא תתגבר על כל העומס? לאחר מכן, היא כמובן עייפה ואז מתחילה לעשות טעויות בשיפוט.
מניסיוני, זה בדרך כלל קורה כאשר העסק לא מאורגן היטב. לדוגמה: לעסק אין נהלים ברורים ועקביים לתיוק ולתיעוד של הרכש ובכל פעם זה נעשה בצורה קצת שונה. כתוצאה מכך נתוני הרכש הופכים לחסרי ערך, ופעילות הרכש הופכת לאקראית ודורשת שעות עבודה רבות (מידי!).
לעומת מצב תקין שבו הנתונים נשמרים כך שיהיו קריאים וזמינים לניתוח מהיר. על סמך הנתונים נוצרת תוכנית רכש תקינה והעסק מתנהל בצורה הרבה יותר הגיונית, רגועה וזריזה. אפשר ליישם את זה כמעט על כל תחום בניהול העסק - להכניס סדר בעניינים, ולעבוד מספר שעות הגיוני.

הכותבת היא מייסדת ומנכ"ל "חרוז כזה", מאז 1994. זכתה בפרס יזם השנה בקימעונאות לשנת 2005-2004. עוסקת בפעילות התנדבותית ונהנית לחלוק את הידע שצברה במשך השנים עם נשים, באשר הן, שיש להן חלום להקים עסק או שמנהלות עסק משלהן.
תאריך:  26/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טיפים טובים לשנת עסקים מוצלחת
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טיפים לעסקים
אמיר ברמלי  |  30/01/11 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סער גמזו
הקאברים החדשים של אמיר דדון ל"נגד הרוח" ועלמה זהר ל"ברוש", עבור סדרות הדרמה של ערוץ 2, מזכירים כמה שטלוויזיה ישראלית מקורית זקוקה למוזיקה ישראלית מקורית    הגיע הזמן שהסדרות הישראליות ישקיעו במוזיקה מקורית
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011. גזור, שמור, והשווה. והפעם: משרד התעשיה, המסחר והתעסוקה מציב יעדים עד שנת 2020, בעוד לטווח הקצר המטרות הרבה יותר צנועות והשר המכהן כבר הספיק להתחלף בעקבות התהפוכות הפוליטיות
איתמר לוין
ביקור ראשון של מדור "שיפוט מהיר" בבית משפט השלום בפתח תקוה הביא את המדור לאולמה של השופטת ניצה מימון-שעשוע, והוא יצא מבולבל: מי בדיוק מנהל שם את העניינים?
רונית בר-נתן
לפני כ-200 שנים הבינו שהיגיינת ידיים היא החשובה ביותר למניעת העברת מזהמים בין אנשים    אל תושיבו ילד בכיסא העגלה בסופר לפני שניגבתם את הכיסא    שיטפו במים וסבון פירות וירקות לפני האכילה
ד"ר אלדד זילברשטיין
הרפואה המודרנית רואה עצמה כאחראית לשלמות הפיזית והנפשית של הפרט    מומים מולדים או פגמים במראה החיצוני שעלולים לפגוע בדימוי הילד ועקב-כך בהתפתחותו, יש לשקול לטפל בהם מוקדם ככל שניתן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il