X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האתוס הסוציאליסטי של מדינת ישראל אינו מאפשר קנייה של קרקע, כי זו נמצאת בבעלות ה"לאום" על-פי אותה אמונה, זכות קניין פרטית על קרקעות היא חטא, וקרקעות אין מוכרים אלא "מעניקים" או "מקצים"
▪  ▪  ▪
גלנט. חלק מן הממסד [צילום: דו"צ]
בכל תחום שבו מחליף קולקטיב ערטילאי את כוחות השוק ואת הקניין הפרטי, הופכת השחיתות להיות חלק בלתי נפרד ממנו. כדי לחיות במדינה סוציאליסטית, יש "להסתדר", לרמות ולגנוב, בין אם הגניבה מותרת בחוק ובין אם לאו - בין אם ברוסיה הקומוניסטית, בשוודיה הסוציאל דמוקרטית או במדינת ישראל ה"חברתית".

לפני מספר ימים, בצהרי יום, רואיין ברשת ב' מר אלי אזולאי שכיהן בעבר כיו"ר המועצה האזורית אלונה, שבה ממוקם מושב עמיקם - מושבו של הנאשם המפורסם. אזולאי הגן בחירוף נפש על האלוף "עתיר הזכויות". בין היתר, לא מבין אזולאי מדוע נטפלים לגלנט, שהרי "כך רבים נוהגים, בכל המושבים...", וכפי שסיכם את המצב: "כולנו גנבים".
הדיון בתקשורת הוא על פרטי ה"פרשה": האם סיפח יואב גלנט לחצר ביתו שטח של 300 מ"ר או 400 מ"ר; האם השתלט או לא השתלט על דרך הגישה לאחוזתו; האם נטע או לא נטע עצי זית על חלקה מרוחקת שאינה שלו; האם הגיש בקשה רשמית לקבל את החלקה המסופחת; האם שיקר כאשר תוחקר על מעלליו.
מילות המפתח המככבות בשיח הציבורי הן "מגיע", "הקצאת קרקע", "זכויות", "אדמת מדינה", "מנהל מקרקעי ישראל", "לתת קרקע ולקבל קרקע", "פלישה לאדמות מדינה", "חלוקת שטחי עיבוד". הציבור בישראל - ובכללם מנהיגים, אנשי אקדמיה ואנשי עסקים - התרגלו, ללא הרהור שני, למציאות המעוותת בתחום הקרקעות ואינם שמים לב כי בשיח המתנהל בנושא הקרקעות חסרות רק שתי מילים פשוטות - למכור ולקנות.
נניח שגלנט היה חי במדינת ישראל אחרת שבה היו הקרקעות בבעלות פרטית, לא היו בה "אגודות שיתופיות" וכל מושבניק היה רשום בלשכת רישום המקרקעין כבעלים של נחלתו. באותה ישראל האחרת יואב גלנט, שהיה מבקש לגור בבית צמוד קרקע, היה מגיע ליישוב (לא "מושב") עמיקם, מאתר חלקת קרקע מתאימה העומדת למכירה, מנהל מו"מ עם בעליה, רוכש אותה ובונה עליה בית. ואם לאחר שנים היה מעוניין בחלקה נוספת כדי לגדל בה עצי זית, היה חוזר על התהליך וקונה 35 דונמים נוספים. פשוט.
לכוד בקורי האתוס
אבל האתוס הסוציאליסטי של מדינת ישראל ששטף את מוחם של 99 אחוז מן המתגוררים בה, אינו מאפשר קנייה של קרקע, כי זו נמצאת בבעלות "הלאום". על-פי אותה אמונה, זכות קניין פרטית על קרקעות היא חטא, ועל הקרקע להיות בבעלות הקולקטיב - "המדינה". קרקעות אין מוכרים אלא "מעניקים" או "מקצים".
מנהל מקרקעי ישראל "מקצה" את הקרקע לקולחוז, כלומר האגודה השיתופית. זו "מחלקת" את ה"משבצת" בהתאם לשיקולי הפוליטביורו המקומי. מסתבר כי מושב עמיקם פלש וסיפח לעצמו 2,000 דונם של אדמות הלאום (הקרקע "שלנו") והוא נמצא ב"עודף הקצאה"... ואם המושב עצמו גנב, אז לפחות על-פי מסורתנו עתיקת היומין, יואב גלנט, הוא גונב מגנב, ועל כן - פטור...
שטיפת המוח של דורות הצליחה, ו"סוציאליזם", "שיתוף" ו"חלוקה" הן מילים המשדרות לאזרח הממוצע הקשר חיובי. קשה לנו לשחות נגד הזרם ולשכנע ציבור רחב, כי במקום שבו אין קניין פרטי ואין מכירה וקנייה - מוכרחה להיות "חלוקה". וכאשר יש "חלוקה" ו"הקצאה", על "מישהו" להקצות ולחלק. וכאשר אין מחיר שוק, נזקקים ל"קריטריונים" ול"נהלים". וכאשר "מחלקים", יש תמיד תור לפני דלפק החלוקה. וכאשר יש תור, אפשר תמיד לקפוץ לראש התור אם אתה "עתיר זכויות" - כאח של חבר הוועד או כמשחד את הפוליטיקאי האחראי על "החלוקה".
לפיכך, כל תחום שבו מחליף קולקטיב ערטילאי את כוחות השוק ואת הקניין הפרטי, השחיתות הופכת חלק בלתי נפרד ממנו, וזוהי אפוא תמצית אופיה של החברה הסוציאליסטית או ה"סוציאל דמוקרטית". כדי לחיות במדינה סוציאליסטית, יש "להסתדר", לרמות ולגנוב, בין אם הגניבה מותרת בחוק ובין אם לאו. כי אי-אפשר פשוט לקנות ולמכור, בין אם ברוסיה הקומוניסטית, בשוודיה הסוציאל דמוקרטית או במדינת ישראל ה"חברתית".
"הפרשה" תישכח במהרה, ובמקומה תצוץ פרשה אחרת. אך גלנט הוא חלק מן הממסד של מדינת ישראל. הוא נלכד בקורים שטווה מזמן הממסד הציוני, וזה ממשיך לדבוק בהם באדיקות. אילולא התקדם גלנט בצמרת הפיקוד הצבאי, כנראה ה"פרשה" כלל לא הייתה זוכה לפרסום, והוא היה סתם "מסתדר" כמו כולם.

לאתר מגזין מראה
מוטי היינריך הוא בעל האתר קו ישר המציג מודל כלכלי שונה למדינת ישראל המתבסס על קפיטליזם וחופש.
תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  28/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יואב גלנט / Yoav Galant
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עבריינים בעל-כורחם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אפליה בין עדות בארץ בנושא קרקע
/ר''ע  |  29/01/11 02:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חסידה דוד
חסידה דוד, ישראלית המתגוררת בקנדה, מקדישה שיר שכתבה לזכרם של חיילי צה"ל שנפלו באסון המסוקים ב-1997
אברהם (פריצי) פריד
הבגדים של גלנט, תפריט לסעודה, צדק מהיר, מדרום רואים קרוב, החוליה שנתפסה
צבי גיל
רשמי ביקור באולפן טלוויזיה
שולמית קיסרי
המגלומן התורן במדינה שופעת מגלומנים הוא הפעם יואב גלנט. שיקר, חתם על מסמכים שקריים, זלזל בחוק ועוד    ברק וגלנט הם ממש כמו תאומים זהים, יד ביד, בעלי תכונות מגלומניה דומות
יוסף קנדלקר
פעם היו כאלו שאספו הזמנות. אני מתכוון ממש אוספים. ועוד הזמנות של חתונה. טוב, פעם היה עוד מה לאסוף
רשימות נוספות
מראה  / מי ומי    | 
צימרמן מנצחת  /  דניאל פרדקין
מעשיות אלף נכבה ונכבה  /  איציק סיבוש
תוניסיה - משטר שקרס  /  נחמן פביאן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il