X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לערוץ "אל-ג'זירה" הייתה חשיפה עיתונאית ענקית וחשובה של סודות המשא-ומתן בין ישראל לרש"פ בתקופת ממשלת אולמרט, אך השידור שלו לא היה מאוזן והוטה לרעתה של הרש"פ ממשלת רמאללה הופתעה ונגרם לה נזק תדמיתי אדיר בקרב הציבור הפלשתיני
▪  ▪  ▪
מי הדליף לאל-ג'זירה?

ערוץ "אל-ג'זירה" הפופולרי ביותר בעולם הערבי הנחית השבוע מהלומה כואבת על הרשות הפלשתינית והעומד בראשה וגרם לה נזק תדמיתי חמור בקרב הציבור הפלשתיני בשטחים ובפזורה.
אין ספק שלערוץ "אל-ג'זירה" הייתה חשיפה עיתונאית מרשימה שכל ערוץ טלוויזיה בישראל ובעולם היה רוצה להתברך בה, הוא השיג את כל 1,600 המסמכים של צוות המשא-ומתן הפלשתיני שניהל את המשא-ומתן עם ממשלת אולמרט בין השנים 2006-2008.
מי הדליף ל"אל-ג'זירה" את המסמכים?
ברשות הפלשתינית עדיין מנסים להתחקות אחר מקור ההדלפה, בתחילה הופנו החשדות לעברו של מחמד דחלאן מבכירי הרשות הפלשתינית שהסתכסך קשות עם יו"ר הרשות מחמוד עבאס במסגרת "קרב הירושה",אח"כ התמקדו החשדות בעורך דין צרפתי ממוצא פלשתיני שעבד במשרדו של ד"ר סאיב עריקאת ראש צוות המשא-ומתן הפלשתיני ברמאללה ופוטר מעבודתו לפני שבעה חודשים ועבר לעבוד בלשכתו של אמיר קטר.
אולם,בראיון לערוץ "אל-ג'זירה" בסוף ארבעת ימי השידור המיוחדים של חשיפת "מסמכי אל-ג'זירה" טען סאיב עריקאת כי סוכן סי.איי.איי לשעבר בשם קלייטון סווישר שעובד כיום ככתב בערוץ "אל-ג'זירה" הוא האחראי להדלפות וכי הן התבצעו בשיתוף עם אליסטר קרוק,איש המודיעין הבריטי לשעבר שמקורב לחמאס ועם ווידאח חנפר,מנכ"ל ערוץ "אל-ג'זירה".
הזעם הפלשתיני על ההדלפה הוא גדול, ברשות הפלשתינית מודים כי היה "מחדל גדול" באופן אבטחת המידע הרגיש הזה במחלקת המשא-ומתן ואומרים כי הם עוסקים כעת בהסקת המסקנות הדרושות כדי שהתופעה לא תשנה.
אין ספק שערוץ "אל-ג'זירה" הצליח לחדור אל "קודש הקודשים" של צוות המשא-ומתן הפלשתיני ולרוקן אותו מכל סודותיו.
מבחינתה של הרשות הפלשתינית עיתוי פרסום המסמכים נבע מהרצון של ערוץ "אל-ג'זירה" להכפיש את הרשות בשיא הצלחתה המדינית לבודד את ישראל בזירה הבינלאומית ערב כינוס הקוורטט במינכן והדיון במועצת הביטחון של האו"ם על מדיניות ההתנחלויות של ישראל.
בעקבות פרסומי "אל-ג'זירה" שנמשכו כאמור ארבעה ימים ברציפות נדחקה הרשות הפלשתינית לעמדת "המתגונן".פרסומי "אלג'זירה" עסקו בארבעה נושאים עיקריים: "ויתורי" הרשות הפלשתינית במהלך המשא-ומתן עם ממשלת אולמרט, סוגיית הפליטים ו"זכות השיבה", התיאום הביטחוני בין השב"כ הישראלי למנגנוני הביטחון הפלשתינים והתיאום בין ישראל לרשות הפלשתינית לפני ובמהלך מבצע "עופרת יצוקה".
מתקפת הנגד לא איחרה לבוא, הדוברים הבכירים של הרשות הפלשתינית ושל תנועת הפת"ח יצאו במתקפה תקשורתית נגד ערוץ "אל-ג'זירה",הם האשימו אותו כי הוא משרת את האינטרסים של ממשלת נתניהו-ליברמן וכי הוא מנסה לעשות "סיכול ממוקד פוליטי" לרשות הפלשתינית ולמחמוד עבאס העומד בראשה. הם גם טענו כי ההדלפות גרמו נזק מדיני בכך שחשפו את אסטרטגיית ניהול המשא-ומתן של הרשות הפלשתינית כדי להחלישה.אח"כ האשימו אותו כי הוא משרת את האינטרסים של אמיר קטר שנתן "אור ירוק" למהלך וכי הוא מנסה לכפות על הצופים את האג'נדה של תנועת "האחים המוסלמים" שהיא תנועת האם של החמאס.
ההאשמות הסלימו עוד יותר וכמה פרשנים פלשתינים האשימו את ערוץ "אל-ג'זירה" כי הוא "משרת את האינטרסים של אירן המתכננת להשתלט על לבנון ופלשתין". תנועת הפת"ח ארגנה ברמאללה, ג'נין ויריחו הפגנות תמיכה במחמוד עבאס, בעצרת ברמאללה שרפו פעילי הפת"ח את תמונתו של אמיר קטר לצד דגלי ישראל ועליהם שמל של "אל-ג'זירה" ומשרד ערוץ "אל-ג'זירה" בעיר הותקף על-ידי המפגינים.
דוברי הרשות הפלשתינית ניסו לפגוע באמינות של ערוץ "אל-ג'זירה" והאשימו אותו בהפרת כללי האתיקה העיתונאית. הם הודו כי המסמכים שהודלפו אכן אמיתיים אך טענו כי הערוץ הציג אותם בצורה מסולפת.
לדוגמא, הפרסום המתייחס להצעות הרשות הפלשתינית בעניין חילופי שטחים עם ישראל בהסדר הקבע הוצג בערוץ "אל-ג'זירה" כי הפלשתינים הסכימו ליחס של 1:50 כלומר חמישים ק"מ מרובע לישראל תמורת קילומטר מרובע אחד לפלשתינים בזמן שהאמת הייתה שהפלשתינים דרשו כי יחס חילופי השטחים יהיה שווה כלומר,יחס של 1:1.
פרשן פלשתיני ידוע האשים את ערוץ "אל-ג'זירה" כי הוא עושה דה-לגיטימציה לרשות הפלשתינית לאחר שמחמוד עבאס הצליח לעשות דה-לגיטימציה לישראל.
גם "תיאורית הקונספירציה" הופיעה בפרשנויות הפלשתיניות לשידורים המיוחדים של ערוץ "אל-ג'זירה" כאילו פרסום תוכניתו המדינית של שר החוץ אביגדור ליברמן למדינה פלשתינית בגבולות זמניים בעיתון הארץ נעשה בתזמון אחד עם פרסום מסמכיה הסודיים של הרשות הפלשתינית.
ערוץ "אל-ג'זירה" פרסם מסמכים אותנטיים, נביל שעת' חבר הוועדה המרכזית של הפת"ח הודה בכך בראיון שהעניק לערוץ. יו"ר הרשות מחמוד עבאס לא הכחיש כי המסמכים אמיתיים אך טען כי ערוץ "אל-ג'זירה" עשה "ערבוב מכוון בין ההצעות הישראליות לבין העמדות הפלשתיניות".
ערוץ "אל-ג'זירה" עשה קמפיין ענק ומרשים לחשיפה העיתונאית שלו בקדימונים בערבית ובאנגלית והמסמכים שחשף פורסמו באתר אינטרנט מיוחד שהקים לצורך הזה.
המגמתיות של הערוץ התומך בשידוריו בעמדות החמאס וחיזבאללה נחשפה בשורת המרואיינים והפרשנים שהופיעו בשידוריו, רובם היו מזוהים עם מתנגדיה של הרשות הפלשתינית והם הלמו ללא רחם באישים הבכירים של הרשות הפלשתינית והטיחו ביקורת ארסית על האופן שבו מתפקדת הרשות הפלשתינית בנושא המדיני והביטחוני ובאופן ניהול המשא-ומתן עם ישראל.
האיזון התקשורתי נשמר רק באופן פורמלי. לרשות הפלשתינית ניתנה אומנם זכות התגובה לטענות שהועלו אולם רק בדיעבד ובמינון נמוך ביחס להופעות התקשורתיות הרבות של מבקריה של הרשות.
המרואיינים מטעמה של הרשות הפלשתינית היוו למעשה את "עלה התאנה" של ערוץ "אל-ג'זירה" המתיימר לייצג גם את "דעת האחר".
ערוץ "אל-ג'זירה" גם סירב להעביר מראש למרואיינים מטעם הרשות הפלשתינית את המסמכים שהוא עומד לפרסם כדי שיוכל להתכונן ולהכין את טענותיהם.
לערוץ "אל-ג'זירה" היה הישג עיתונאי מרשים בחשיפת מסמכיה הסודיים של הרשות הפלשתינית אך הוא לא הצליח להשתחרר מהקו הפוליטי שהוכתב לו לתקוף את הרשות הפלשתינית בכל מחיר. את המטרה הזו הוא הצליח להשיג ללא שום צל של ספק.

תאריך:  28/01/2011   |   עודכן:  30/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"אל-ג'זירה" נגד הרש"פ - עיתונות משובחת או תעמולה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אל ג'זירה מנוהל ע ל"ת
אליהו חיים  |  30/01/11 09:06
2
אל ג'זירה =האחים המוסלמים
אליהו חיים  |  30/01/11 09:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי בלום הלוי
כל החבורה העטה בימים אלה על גלנט אינה צדיקה ונקיית-כפיים, ומעטים הם אלה בהיסטוריה של מנהיגות מדינת ישראל שהיו נקיי-כפיים, במיוחד הדור הזה של ממשיכי דרכה של מפא"י ההיסטורית בהנהגה הקיימת של מדינת ישראל
קובי קמין
הסופרת רות אלמוג סיפרה לרזי ברקאי בתוכניתו כי הופתעה מגדלותו ומאצילותו של ראש צוות השופטים, הסופר משה שמיר, שבחר בספרה למרות היותו רומן שמאלני    "היה זה מעשה אמיץ מצידו", אמרה ברוחב לב
יובל ברנדשטטר
נוכח חיזבאללה השולט כיום בלבנון, ומהומות שמארגנים האחים המוסלמים במצרים, ההזייה כי ערביי האזור ינהגו על-פי תורת הכדאיות, יעדיפו שלום על מלחמה, סחר על החרמה, כבוד הדדי על שנאה - הולכת ומתפוגגת. ההזיה כי רודנות ערבית סמכותית תוכל להרחיק את ההמונים מתמיכתם באיסלאם היסודני גם היא מתכלה בעשן המהומות במצרים ובתוניס
יוסף אורן
גיבור ספרו של אהרון אפלפלד, ברונו, מבטא את הערכתו ואת אהבתו לאביו בהחלטה לכתוב את הכרך "תור הפלאות" שבאמצעותו השתחרר ברונו סופית מתחושת החרפה שבה עטה את זכר אביו שנים כה רבות
נחמן פביאן
מן ההסכם שנחתם בחודש אוקטובר האחרון בטהרן בין שני הנשיאים, עולה כי אירן תציב בוונצואלה טילים מסוג סקאד B וסקאד C ותספק גם טילי שיאהב 3    חברי קונגרס בארה"ב דרשו לקיים בנושא דיון מיוחד בקונגרס    גם לדעת מרכז שמעון ויזנטל, בהצבת הטילים יש כל המרכיבים ליצירת משבר חדש בנוסח משבר הטילים הרוסים בקובה ב-1962
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il