X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שהות סגפנית וקשה שאינה נראית ממעונו של ראש הממשלה [צילום: פלאש 90]
אביבה ונועם שליט, שובו לביתכם!
אין כל ערך מוסף לשהיית המחאה המוצדקת והלגיטימית מאין כמוה שלכם באוהל המחאה הסמוך למעון ראש הממשלה הישיבה שלכם שם לא מעלה ולא מורידה חיזרו הביתה מכתב פתוח לנועם ולאביבה שליט, הורי החייל החטוף גלעד, הלבוש כתונת-אסורים כבר 1,680 יום
כואבים לעיני המצלמות. אביבה ונועם שליט [צילום: פלאש 90]

אנא, למען בנכם, גלעד, ולמענכם, הוריו – שובו לביתכם. חיזרו הביתה. אין כל ערך מוסף לשהיית המחאה המוצדקת והלגיטימית מאין כמוה - אבל הבלתי מועילה בעליל - באוהל המחאה שנטעתם במרחק הד (שאינו נשמע, כמו גם לא הקול הקורא של שוועתכם) ממעונו הרשמי של ראש הממשלה.
אין סיבה שתוסיפו עוד קב של סבל (הקור, הרוח, הגשם) על ייסורי הגיהינום שמייסרת אתכם הציפייה לשובו של גלעד משבי אויב. מבחן התוצאה הוא חד וחריף, אכזרי: הישיבה שלכם שם לא מעלה ולא מורידה. היא אינה תורמת להאצת המגעים לשחרורו. היא אינה מהווה שיקול. כשביתת שבת אין בה כל תועלת. אילו שבתתם רעב - עצה שאני ממשיך להשיא לכם - אני משער ומניח כי היא הייתה מחוללת שינוי כלשהו. לבו של איש לא היה יכול להיוותר אדיש להעצמת סבלכם, אילו מנעתם מפיכם מזון ומשקה. אבל בהינתן מצב הדברים הסטטי, המתמשך, אין עוד כל טעם להמשך ישיבתכם.
בהעתקת מגוריכם אל מאהל המחאה בירושלים קרעתם עצמכם משגרת החיים בביתכם הכפרי, בלב הנוף הגלילי, יפה כגלוית נוף, של המושב הירוק, השקט והפינתי שלכם, אשר בלאו הכי כמעט בלתי אפשרי להמשיך בהם כל עוד גלעד בשבי החמאס. זה מיותר.
אילו כאבתם מבתיכם, לכל המעט יכולתם לזכות – אני לא כותב 'ליהנות' – מרגעים אחדים, בודדים, של היסח-דעת מהכאב הבלתי ניתן לתיאור. ייתכן כי הייתם מתירים לעצמכם לצפות בטלוויזיה, לארח, לשוחח, לצאת לגינה עם כוס קפה ועיתון, לטעום מעט-קט מהפשוטות שבהנאות החיים, אשר אינכם מתירים לעצמכם והן גם אינן אפשריות כל עוד אתם יושבים באוהל, חשופים לעין כל, כואבים מול מצלמות.
הישיבה המתמשכת באוהל הדק והמאולתר, אינה מאפשרת לכם להתאוורר, לנשום. מדי יום שישי, לקראת שבת ובמהלכה, עולים אליכם אנשים, רבים מהם חברי וחברות קיבוצים, לערוך איתכם קבלת שבת, לקדש על לחם ויין. זה מרגש. זה אנושי. אבל זה מיותר. שובו, אנא, הביתה. יש לכם גם חיים. חיים אחרים. חיים כמעט בלתי אפשריים, אבל את המעט שנותר, בשלב זה, אתם זכאים לחיות ספונים בביתכם, או במרפסתו, מחוץ לעדשות התקשורת.
דומה כי אין איש במקומותינו שאינו כוסס את ציפורני האצבעות שהוא מחזיק לכם, מייחל ומתפלל, חסר-אונים, לשובו של ילדכם, אשר הגורל הרע והמר פשט ממנו את מדי החייל והלביש אותו כתונת-אסורים. את המעט אשר רבים מאתנו יכולים לעשות - אנחנו עושים. עונדים את רצועות הסרטים הצהובות על הרכבים הפרטיים שלנו. חלקנו עומדים במשמרות מחאה, בצמתים. חלקנו כותבים מכתבים למערכות העיתונים או מאמרים בעמודי הדעות. וכל אחד מתפלל אל אלוהים שלו, תן שיחזור שוב לביתו, יותר מזה אנחנו לא צריכים.
נועם ואביבה, אין לאיש רשות להטיף לכם, אבל מותר – האומנם? – להשיא לכם עצה קטנה, פשוטה, טבעית ומתבקשת. אנושית. אל תוסיפו על סבלכם. שובו הביתה. שם, בבית שעזבתם זה מכבר, על-מנת לשוב אליו, כשבועתכם, רק עם בנכם השבוי, גלעד, תוכלו, אולי, הלוואי, אפילו לעבוד מעט – לא (רק) בשביל הכסף. בשביל השפיות. ובכך, להיטיב עם עצמכם.
בכם-נשבעתם, נכון, אבל חזרה לביתכם לא תיחשב – בי, בנו נשבעתי – להפרת שבועה, לאי-קיום נדר אלא להמשך המאבק על שחרורו של בנכם ממקום שטבעי ואנושי יותר להימצא בו. ההפך: משם, מהבית, תוכלו להחריף את המחאה ולנקוט צעדים אשר בעודכם יושבים באוהל נבצר ונמנע מכם לעשותם, משום שאין לכם זמן שם, ואין תנאים, רק אהדה וצער אנשים וחמלתם – תוספים בלתי מבוטלים – אבל בשורה התחתונה, גם הם אינם מעלים ואינם מורידים.
דווקא כיום, בעוד האזור סביב רותח, כאשר דומה כי שחרור גלעד מתרחק והולך, זה הזמן לשוב הביתה בשקט ולהמשיך להפוך משם כל אבן וכל עולם, כדי שראש הממשלה שעד היום לא עשה את המעשה האנושי המתחייב והראוי – לגשת אליכם, לאוהל, ולשוחח אתכם, ייענה לעסקה המוצעת, אחת ואין בלתה, ויביא את גלעד אליכם, הביתה.

תאריך:  30/01/2011   |   עודכן:  30/01/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אביבה ונועם שליט, שובו לביתכם!
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
אתה טועה-כל אחד בארץ הזאת הוא
קורבן פוטנציאלי   |  30/01/11 13:34
2
תשמור שבת תניח תפילין והבן שלך
יחזור הביתה  |  30/01/11 15:39
3
'מזלך'שהשבוי-אינו'הבן-שלך'-בעד ל"ת
'העסקה'ניצןמיזרחי  |  30/01/11 21:01
4
דרישה מתועבת של משפחה מיוחסת
רננה  |  31/01/11 01:06
 
- חייל צה''ל השבוי'משמש'לניגוח! ל"ת
הכיצד?(ניצןמיזרחי  |  31/01/11 09:32
5
משכנות שאננים? שאנו...
שלדוגית  |  31/01/11 11:34
6
תגובה
איפכא מסתברא  |  31/01/11 11:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דרור אידר
גבולות וטריטוריה נידונים, אך המהות - הקיום שלנו כעם יהודי במולדתו ההיסטורית - אינה נדונה    העיתונאי אמנון אברמוביץ' משיב לכתב זר מדוע ברק כה שנוא    עריצות מחשבתית: החושב באופן עצמאי, מואשם מיד כאויב האנושות ומודר מחוץ למחנה    מה חטאו המוסלמים המערביים והמוסלמים מישראל?
עו"ד שבתאי אברהם
הרקורד של יואב גלנט ועברו בצבא מרשימים וטובים, עיזבו את הלכלוך. תנו לנו רמטכ"ל אמיץ ואל תרננו שיש גם ישרים וטובים. אני מעריך שהדברים האמורים אינם באופנה, אבל זה מה שרוב העם חושב. העם בעד מבצע יואב
ראובן לייב
בלא להשתהות, אפילו לרגע, צריך עכשיו הרמטכ"ל המיועד לפשוט את מדיו, כדי למנוע כאב ראש מיותר מכולם. לא, חלילה, בשל הישגיו הצבאיים עתירי התהילה, אלא בשל פגיעתו האנושה בטוהר המידות, עם חשיפתו כשקרן וכמפר-חוק סדרתי
גורי גרוסמן
המהומות במצרים ובתוניסיה, ההסתות הערביות ברחבי העולם נגד המשטר הציוני במדינה, קיעקוע הלגיטימיות של ישראל וחשיפת מסמכי "אל-ג'זירה" - כל אלו מהווים הזדמנות פז להסברה הישראלית לחשוף לעולם את הצביעות של הפלשתינים ו"חובבי ציון"
אלישבע ברק-אוסוסקין
המחוקק הגביל בהגבלות מסוימות שביתה בשירות הציבורי. אי קיומן אינו הופך שביתה לבלתי חוקית. הדבר משפיע על האיזונים והמשקל שניתן ללגיטימיות השביתה. הזכות למו"מ קיימת לארגון גם בעת שביתה. סירוב המעביד לשאת ולתת כשהמטרה היא לפגוע בזכות השביתה אינו לגיטימי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il