X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הרס וחורבן באל-עראקיב. עד מתי???
מכתב גלוי לקק"ל
גם ל"דינא דמלכותא דינא" יש קווים אדומים
31.1.11, 08:30; קיבלתי הודעה מאל-עראקיב: "כוחות של 'הסיירת הירוקה', משטרה וקק"ל - בדרך להריסה ה-11 של אל-עראקיב! בואו לעמוד עכשיו עם ילדי ונשי אל-עראקיב" אצא מירושלים לשם בעוד דקות אנא, אימרו לא להריסות באל-עראקיב! בואו כולם מחר, יום ג', ב-14:00, להפגנה מול משרדי הקק"ל בירושלים (רח' המלך ג'ורג' 48)
אריק אשרמן רב, מזכ"ל "שומרי משפט - רבנים למען זכויות האדם" על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב


31.1.11 08:30. קיבלתי כרגע הודעה מאל-עראקיב: "כוחות של 'הסיירת הירוקה', משטרה וקק"ל - בדרך להריסה ה-11 של אל-עראקיב! בואו לעמוד עכשיו עם ילדי ונשי אל-עראקיב". אצא מירושלים לשם בעוד דקות.
24.1.11 למרבה הצער, השופטת נצר ביטלה אתמול את צו העיכוב, אבל גם הוסיפה שהמצב המחפיר של הבדואים הוא "תופעה שבית המשפט מתקשה להשלים עימה", וכי לא רצוי לנטוע עצים במקום הכפר כי זה עלול ליצור מצב בלתי הפיך. למרות ההצהרות, המדינה הכריזה היום על כוונותיה להשלים את הכנת הקרקע לנטיעות על-ידי הקק"ל.
לכן אני פונה אליכם, הקק"ל, ומתחנן בפניכם לשמור על נשמותיכם. אמרתם לי שאתם רואים עצמכם כ"שירות היערות" של המדינה, ולכן חייבים להיות נושאי דברה. אך מגיע הרגע שבו אתם חייבים פשוט לומר "לא!". חז"ל קבעו ש"דינא דמלכותא דינא", אך הם גם קבעו קווים אדומים. ה"שולחן ערוך" קובע שאפילו מלך לא יכול להכריח אנשים לעבור על מצוות התורה, כגון לגזול קרקעות ["חושן משפט" סימן שס"ט, יא]. על אחת כמה וכמה ארגון שעושה את דברה של ממשלה, אינו רשאי לעוות את החוק כדי לגזול שדה [רמב"ם, "הלכות גזלה ואבידה" פרק ה', הלכה י"ג, ש"ע, "חושן משפט" שסט:ח]. בנוסף, אין לכבד חוק מלכות הנוגד את הצדק והיושר. אחת מאמות-המידה לצדק היא חוק אחד לכל. במקרה שבו החוק מפלה קבוצה אחת על פני קבוצה אחרת לא תופס הכלל של "דינא דמלכותא דינא". וכך פסק הרמב"ם, "הלכות גזלה ואבדה" פרק ה' הלכה י"ד: "כל דין שיחקוק המלך לכול - אינו גזל". וכן כתב בית הבחירה "בבא קמא" קי"ג. וכפי שניסח "האור זרוע" ב"ק סימן תמ"ז: "דינא דמלכותא דינא אלא כשהמלך משווה מידותיו על כל בני מלכותו". ובנוסח דומה, בתשב"ץ חלק א' סימן קנ"ח. אל-עראקיב הוא מקרה מובהק של איפה ואיפה, ויחס מפלה במיוחד כלפי הבדואים. כאשר חוק יוצר הפליה אין חובה לציית לו, במיוחד כשמדובר ב"שב ואל תעשה", כלומר אי-ציות פסיבי.
אף אחד מאיתנו לא רוצה להאמין שהמדינה שאנחנו אוהבים עושה שימוש בכוחה כדי לדרוס אזרחים חסרי-אונים ולקחת מהם את "כבשת הרש". אני משוכנע שזה גם לא מייצג את הערכים של רבים מקרב עובדי הקק"ל, או של התורמים לה. אם אתם לא מאמינים לעדות של בית הקברות באל-עראקיב, צאו ובידקו בעצמכם. דירשו מסמכים ורדו לנגב להיפגש עם הבדואים. הקק"ל מקלקלת את המוניטין שלה בהצטרפותה לקנוניה לא צודקת.
18.1.11 05:00. אני לא מסוגל להירדם! בעוד כמה שעות אסע לאל-עראקיב. ביומיים האחרונים מתחולל שם קרב אכזרי וחד-צדדי. מבלי לחכות לפסק הדין של בית המשפט, יערות הקק"ל ניטעים על האדמות השייכות לתושבי הכפר הבדואי "הבלתי מוכר" בנגב, כחלק מ-3% בלבד מאדמות הנגב שעליהן הבדואים טוענים לבעלות. בית הקברות מעיד על הדורות הרבים שחיו בני אל-עראקיב במקום, הרבה לפני קום המדינה. התוכנית להשאיר רק אותו ולמחוק כל דבר אחר מעל הקרקע סוכלה פעם אחר פעם בידי תושבי המקום האמיצים, ששוב חזרו ובנו את אוהליהם וצריפיהם, במקום אלה שנהרסו. הם הוכו ונאסרו, יחד עם תומכים יהודים. הממשלה החליטה לשים סוף לסאגה של אל-עראקיב. שלשום הרסה הממשלה את הכפר בפעם העשירית בחצי שנה, תוך שימוש בירי של כדורי גומי וגז, במאסרים, בהכאה אכזרית, בשליחת אנשים לבית חולים. כוחות הביטחון לא הסתפקו בהרס. עתה הם מפנים גם את כל מה שנשאר מההריסות, במטרה כפולה: להקשות על התושבים להקים אוהלים מחדש, ולהכשיר את האדמה לנטיעת עצים של הקק"ל. כבר לא רואים את ההריסות כזרועות מעוותות שהצביעו אל השמיים, כאנדרטה זועקת ליגון ולסבל. אבל אתמול, כשהבולדוזרים עזבו, התושבים הנחושים צצו מהמסתור בבית הקברות ושבו לבנות, ואליהם הצטרפה קבוצה של פעילים יהודים.
להלן חלק מהמסרונים שקיבלתי מאל-עראקיב אתמול:
  • 10:10 - עשרות תושבים ילדים ונשים נמצאים עכשיו סגורים בבית הקברות בלי מים ובלי אפשרות להיכנס או לצאת.
  • 11:01 - פרופסור גדי אלגזי נעצר בשעה שהכוחות המשיכו להרוס ולהכין את האדמה לנטיעות.
  • 16:46 - הצילו אותנו!
  • 17:45 - קבוצה גדולה נמצאת עכשיו באל-עראקיב בונה מחדש את מה שנהרס. רבים נעצרו או נפצעו הכוחות עזבו את האזור.
במהלך הלילה היו עוד מעצרים, כאשר התושבים התעקשו להיאחז באדמתם. אינני יודע כמה זמן הם עוד יצליחו. זה עניין של ימים ספורים בלבד עד שקק"ל תתחיל לנטוע עצים במקום שבו חיו פעם אנשים (אולי אפילו בט"ו בשבט). נטיעות הקק"ל המאיימות כבר התקרבו לאדמות הכפר. החיים אף פעם לא היו קלים באל-עראקיב, אבל היום התושבים נאבקים להקים סככות עלובות בגשם מצליף וברוחות עזות. על פניו של השייח' סיאח, המנהיג הבלתי נלאה שאיבד את אחיו היום לפני ההריסה, ניכרים כאב ועייפות רבה. הוא נשען על רכב ומנסה לאסוף כוחות. במבנה ציבורי שלא נהרס יושבות נשים מסביב למדורה שהבעירו על רצפת הבטון. לא תהיה זו הפתעה אם התושבים יחליטו לנטוש את אדמותיהם. זוהי כמובן הציפייה של מתכנני המתקפה האלימה במיוחד על הכפר. אנחנו הישראלים, שפעמים רבות עשינו את הבלתי אפשרי כיוון ש"אין ברירה", חייבים להכיר בנחישות של תושבי אל-עראקיב.
הישועה הגיעה היום, כשבית המשפט הוציא צו עיכוב זמני, עם תג מחיר... הממשלה טוענת שבכל ביטול הריסה חייבים לשלם לקבלני ההריסה, ולפצות את המדינה בכל פעם שבית המשפט נותן צו על "טענות סרק".
אנא, אימרו לא להריסות באל-עראקיב! בואו כולם מחר, יום ג', ב-14:00, להפגנה מול משרדי הקק"ל בירושלים (רח' המלך ג'ורג' 48).

תאריך:  31/01/2011   |   עודכן:  01/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גם ל"דינא דמלכותא דינא" יש קווים אדומים
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 19 ]  כתוב תגובה 
1
i am coming if ל"ת
ra'ad salach  |  31/01/11 18:06
2
אוי לעם שזהו אחד מ"רבותיו".
מוחמד  |  31/01/11 18:40
3
הוא בכלל לא רב ל"ת
הוא רביי רפורמי  |  31/01/11 18:59
4
כמה משלמים לשעה
לוי  |  1/02/11 07:13
5
למען הגילוי הנאות
שמוליק 22  |  1/02/11 09:20
6
איך אתם מפרסמים קריאה למרד???
משתוממם על האתר  |  1/02/11 12:56
7
עוד סמולן הזוי מהסמול הסהרורי ל"ת
או אידיוט שימושי  |  1/02/11 13:11
8
עוד עיות של המציאות
נוציקו  |  1/02/11 13:26
9
מצפון סלקטיבי או שמאלן דמיקולו
טוביה גנוט  |  1/02/11 14:03
10
איפה היית בהתנתקות? גם אז
עובר אורח  |  1/02/11 14:15
11
ההפגנה בהיברו יוניון קולג':
צבי גלברד  |  1/02/11 14:42
12
גזל בידי הבדווים!וכחש בדבריך! ל"ת
ךך  |  1/02/11 15:32
13
גן חיות של תגובות - שנאת חינם
הלל בבית  |  1/02/11 18:59
 
- מדוע גן חיות ?
אבי גיא  |  2/02/11 10:58
14
הכתבה מסובסדת ע"י NIF+EU ל"ת
גילוי נאות  |  1/02/11 20:17
15
הלוואי עלינו עוד רבנים מסוגו!
קצת הגינות   |  1/02/11 22:07
 
- הדרך לגהינום רצופה כוונות טובו
פלא יועץ   |  8/02/11 11:37
16
סיקריים עליך ישראל
סיקריק  |  1/02/11 22:40
17
גם ל"דינא . דמלכותא דינא"
S  |  2/02/11 01:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים גבאי
מדוע ערעור המשטר המצרי משפיע על בורסת סין וגורם לירידות בבורסת ארה"ב?    האם כלכלתה היציבה של ישראל עלולה להיפגע כתוצאה מהמצב במצרים? ומה הקשר בין ההפיכה במצרים ובין מצבן הכלכלי של החברות במשק?
דודו אלהרר
הפרשנים מרחפים להם כסומים בארובה שאינם מבחינים בין ימינם לשמאלם בדברם על האירועים מבית העבדים במצרים    אומרים הכל ולא כלום בנשימה מקרטעת אחת כשהמושיע האפשרי, כתמיד, הוא ההסתמכות על הזיכרון הקצר של צרכני התקשורת    שריד פרשנות?
צבי כסה
ברק בגד? כך דיין וכך פרס וכך שרון. ביצועיסטים. אמיצים במלחמות, והססנים ואופורטוניסטים במנהיגות מדינית וחברתית. פרס אישר לגוש אמונים את חטא העגל בסבסטיה; ודיין הסביר שכל דור חייב להרחיב גבולות; וברק כראש ממשלה בנה יותר התנחלויות מכל האחרים
יורם הר-לב
אל תענישו אותנו בזריקת מפקדים מנוסים וטובים מהצבא, או מניעת מפכ"לות מאדם שיכול לטלטל את המשטרה. העיסוק הזה בטפל מטשטש את העיקר. העיקר הוא הצורך בבחירת האדם הטוב ביותר לעמוד בראש הצבא והמשטרה לנוכח הסכנות הגדולות האמיתיות
אסף (שבי) גטניו
לא רק ההנהגה במצרים נופלת השבוע, גם ההנהגה בישראל נמצאת בתהליך נפילה מואץ. אלה שהובילו אותנו בעיוורונם לא יוכלו להוציאנו משם. בואו נשאיר את ז'בוטינסקי, בן-גוריון, סוציאליזם, קומוניזם וקפיטליזם בעבר. יש להשתחרר מכל אלה ולצייר אופקים חדשים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il