X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כפי שאני מבין את זה, חופשת לידה היא קצת כמו אי בודד ולכן צריך בה איזה "ווילסון". לא קל להיות שלושה חודשים על "אי בודד" עם עולל מתייפח ותחושות של אובדן שליטה. נכון שחופשת הלידה נשמעת יותר כמו "אבודים" מאשר "להתחיל מחדש". דווקא כאן חשוב שתדברו עם התינוק כדי לא להרגיש אבודים
▪  ▪  ▪
לדבר עם התינוק [צילום: יח"צ]

הספרות המקצועית ממליצה לדבר עם התינוק שלכם: "...יש לזכור שהתינוק מקשיב תמיד, וברמה מסוימת, מבין את הנאמר לו. טוב, ממש בכל ספר על טיפול בילדים נאמר להורים: "דברו אל התינוק שלכם". זה לא מספיק. אני אומרת להורים: "דברו עם התינוק שלכם". התינוק אולי לא ישיב במילים, אבל הוא מתקשר בעזרת המיות, בכי ומחוות..." (סודותיה של הלוחשת לתינוקות, עמ' 17).
ואני אומר שלדבר עם התינוק שלכם בין אם הוא מקשיב ובין אם לאו מועיל גם לכם. זוכרים את הכדורעף "ווילסון" מהסרט "להתחיל מחדש" - הכדורעף שטום הנקס משוחח עימו בזמן השהות על האי הבודד.
אז כפי שאני מבין את זה חופשת לידה היא קצת כמו אי בודד ולכן צריך בה איזה "ווילסון". אז נכון שבחופשת הלידה (היא או הוא, כן גם הוא יכול להיות בחופשת לידה) ה"נופש" איננו מנותק מן העולם באופן מוחלט, עדיין נמצאים ברשותו כלי תקשורת כמו טלפון, אי-מייל, מסנג'ר... וכן גם יש "שעות ביקור", אבל עם כל זה ישנן גם הרבה שעות של לבד - לבד שיכול בקלות להפוך גם לבדידות, לבד שהוא קשה במיוחד לאנשים שהם חברותיים מטיבם כמו אשתי למשל.
זה לא קל להיות שלושה חודשים על "אי בודד" נתון לגחמותיו של עולל מתייפח, ומעבר לתחושת הבדידות יש גם סוג של איבוד שליטה. פעם את הכתבת את סדר יומך ואילו עתה יש סדר חדש, סדר שהוא לעיתים הוא לא כל כך מסודר, שלא לומר - בלתי צפוי.
נכון שעכשיו חופשת הלידה מתחילה להישמע יותר כמו "אבודים" מאשר "להתחיל מחדש". ודווקא כאן נכנס התפקיד החשוב של התינוק. חשוב שתדברו עם התינוק שלכם כדי שלא תרגישו אבודים.
דברו עם התינוק ולא אליו - כמו שאתם מדברים עם אלוהים, הוא לא עונה אבל אתם מרגישים שאתם משוחחים עם מישהו. דברו עם התינוק שלכם כמו שאתם מדברים עם הפסיכולוג, הוא בסך-הכל עונה לכם: "כן, אני מקשיב." או "ספר לי עוד על..." או "למה אתה מרגיש ככה?" הוא רק מעודד אתכם לדבר אבל אתם מרגישים שאתם מדברים עם מישהו.
דברו עימו ולא אליו כדי שתרגישו שיש אתכם עוד מישהו על האי הבודד, כדי שלא תאבדו את השפיות. דברו עימו כי כך אתם מחזקים איתו את הקשר עוד לפני שהוא באמת מסוגל לנהל אתכם דו-שיח. ממש כמו הקשר האמיץ שדמותו של הנקס קושרת עם "ווילסון" (להבדל אלפי הבדלות) - קשר כה אמיץ עד שבשלב מסוים של הסרט כאשר "ווילסון" נסחף בים דמותו של הנקס מבכה את אובדנו כאילו היה אישיות של ממש או אפילו חבר.
דברו עימו כי בשונה מ"ווילסון" הוא גם מתקשר וכמו שכל המומחים אומרים הדיבור עימו מפתח את יכולות התקשורת שלו. אבל גם כדי שלא תאבדו צלם אנוש. קל מאוד להתחיל להרגיש "סמרטוט" (במילותיה של אשתי) במהלך חופשת הלידה, להיסחף לחוסר אכפתיות או הזנחה של ממש. למעט להחליף בגדים, להקפיד פחות על טיפוח והיגיינה, להגיד: "גם ככה אני כל היום מכוסה בפליטות...".
יש משהו בחברת בני אדם שמעודד אותנו לחשוב על איך אנחנו נראים ומתנהגים. ובמהלך חופשת הלידה התינוק הוא החברה שלכם וכשאתם מדברים איתו אתם הופכים אותו למישהו שצריך להיות אדם בחברתו, מישהו שאתם צריכים להיות בני אדם בשבילו. הנה מצאתי משהו קטן-גדול שהוא עושה בשבילכם כבר למן ההתחלה (חוץ מלהיות חמוד) תמורה מיידית לכל ההשקעה המרובה.
ואתם יודעים מה לפעמים כל מה שאנחנו צריכים זה רק שיקשיבו לנו. לפעמים אנחנו רק רוצים להוציא החוצה. אז התינוק שלכם תמיד מוכן להקשיב והוא מבטיח לא להיות שיפוטי ולא לתת לעצות. רק להקשיב ולהיות שם בשבילכם.

תאריך:  02/02/2011   |   עודכן:  02/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גיא חזן
אפקט מצריים על הבורסה המקומית
דודו אלהרר
רות גביזון: "אי-אפשר היה למנוע את רצח רבין על-ידי זה שהיו עוצרים את מי שאמרו שהוא בוגד"    לא יכולה הייתה להיות שום סיבה אחרת להירצחו של רבין מלבד אותה "הסתה פרועה" שקדמה לרצח?    שטות גמורה!    השתקת הדעה הנוגדת את ה"בון טון" התקשורתי, היא שהביאה לרצח
רן שורר
השר ליברמן אמר השבוע שאיננו מבין את הקשר בין הסכסוכים של שכנינו לבין הסכסוך שלנו עם הפלסטינים. האוזניים מתקשות להאמין שאלה דברים של שר החוץ שלי. כיליד האזור הזה, אנסה לתת לו התחלה של הסבר
ראובן אדיבי
לאור מאמריו של נחמיה שטרסלר עלייך ב"הארץ" בשבוע שעבר ואתמול, אני מבקש לבדוק את עמדותייך בשאלת ההסדר המדיני באזורנו, בשאלת איגודי העובדים החמסניים, ובשאלת האפשרות ליצירת מערך אופוזיציוני גדול. לתשובתך אצפה
נסים גבאי
על-רקע אפקט תוניסיה והמהומות במצרים גם נתניהו לא צריך לשבת בשקט. אם נתניהו חושב שמדובר בעניין פנימי של העם המצרי הוא עלול למצוא את עצמו מוקף באירן מכל עבר. ומה אז יעשה? יפציץ בפצצות אטום שיש כביכול לישראל על-פי מקורות זרים?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il