X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הם מקלקלים לנו את הטוב שבאינטרנט אבל למה לנו לחיות בצל המנצלים לרעה את הנגישות החופשית הזו לצרכי חבלה (במקרה הזה) בשיח הציבורי, ואנו הנפגעים (כותבים כקוראים) נשתוק?!
▪  ▪  ▪
אינם ראויים להתייחסות [צילום: AP]

אני מתפנה מעיסוקיי הרבים, כמו מכתיבתי העניינית לגבי נושאים בוערים - כדי לנסות ולבער נגע אחר: טוקבקיסטים הזויים, מזיקים לעניין, לכותבים ולקוראים, ועל-פי רוב מוחלט - אנונימיים.
הנושא נדוש לפניי ולפנים, באינספור הזדמנויות - ובכ"ז: העניין הזה שבו לוקח כל זב חוטם מקלדת ומשמיץ בצורה ישירה וחצופה לגופם של כותבים אשר מביעים עמדה בדרך כלל מאוד מנומקת, והופך אותם בלי להתייחס כלל למה שכתבו - לאוייבי העם.
כמי שנתקל בתופעה המכוערת הזו מידיי פעם, הייתי מציע להאיר את הנושא וללמוד כיצד להתמודד איתו.
ראשית דבר, מבחינתי, לא היה צריך לתת נגישות לכתוב תגובות באינטרנט ללא הזדהות בשם מלא. נושא ספציפי זה נדון גם הוא בכל מיניי וריאציות, ונכון להיום נמצא מיושם באתרים מעטים בלבד. אבל לא די בכך. על מנהלי האתרים לעקוב מקרוב אחר הנעשה אצלם בבית, ולשמור על נורמות בסיסיות שינפו גולשים שכל מטרתם להכפיש את הכותב, הן בגלל שאין להם חיבה יתרה אליו (ולא חשוב מה כתב), והן כי הדברים שכתב היו נגד קבוצת החברים או האג'נדה אשר המגיב קנאי להם עד מוות. כותב כזה המנסה לטעון כנגד עמדתם של אותם מגיבים, הוא סדין אדום מול פניהם השוריים - ומכאן והלאה הם מאבדים לחלוטין את שפיותם.
אני רואה בחומרה רבה את המצב הבלתי נסבל הזה בו חופש הביטוי הפך לחוקה על הנייר, כאשר חלק מהמגיבים כנראה מנותקים מכבלי החוק - ואת הדין הברברי הם נוטלים לעצמם בכוח המקלדת.
אבל חמור מכך. כיום, בייחוד כשהאבטלה גואה, מצאו להם לא מעטים בקבוצות הכוח הציבוריות והפוליטיות לגווניהן - "כוח עבודה" זול שתמורת כסף... (דבר שכנראה מסנוור אותם ומחבר אישיותם האפלה לסוג "עבודה" כזה) - מוכן לשבת ולכסח כל מי שיפגע באינטרסים של "המעסיק" שלהם.
כעת צא וראה. לו היינו כולנו מנותקים רגשית מהתופעות הנלוזות הללו, ניחא. אבל לא כך היא המציאות, וכמעט אף אחד מאיתנו הקוראים והכותבים אינו יכול להשאר אדיש לנוכח התגובות ההרסניות.
בואו ונבחן מה קורה בשטח במבחן המציאות העגומה.
כותב מאן דהוא: "ביבי הרס את המדינה וניפץ ערכי יסוד שמקשים עלינו את החיים היומיומיים במדינה הזו. כמו הטיפול הכושל בלשון המעטה בהחזרתו של גלעד שליט, והכנסת עם שלם לתהליך מרעיד לבבות המזכיר לנו את רון ארד. כמו חוסר מנהיגותו בהעלאות מחירי הדלק החוזרות ונישנות. כמו חוסר אמינותו להבטחותיו בדבר הורדת מיסים ונושאים רבים אחרים. וכהנה וכהנה עניינים שמתבטא במדד התמיכה בנתניהו ההולך ויורד גם בקרב מצביעיו".
מה עונים הטוקבקיסטים לדברים אלה?
"אתה טיפש" הם מתייחסים לכותב - בלי להוסיף מילה עניינית לנושא.
"לא טוב לך במדינה הזו, תעזוב".
אני שואל בפעם המי יודע כמה: "אתם, החיים כמוני באותה מדינה, שנאתכם כה גדולה לכותב ו/או לדברים שהוא טוען, שמלבד השמצות אישיות אין לכם מה לומר?".
ברור כשמש שיצורים המגיבים כך אינם ראויים אפילו להתייחסות. אבל אי אנו הולכים? האם השיח הציבורי חייב לעבור דרך מסננת רגשית עלובה כזו, לפעמים בלתי אפשרית לעיכול לרבים מאיתנו?
רבות מדברים על נזקי האינטרנט, בעיקר לילדים, ואין ספק שגם זה לעולם לא יבטל את הקידמה והתרומה האדירה של האינטרנט כהמצאה התורמת ברמות על לכל שטחי חיינו. אבל למה לנו לחיות בצל המנצלים לרעה את הנגישות החופשית הזו לצרכי חבלה (במקרה הזה) בשיח הציבורי, ואנו הנפגעים (כותבים כקוראים) נשתוק?!
מצאתי לנכון לכתוב דברים נוקבים אלה בתקווה שעצם הארת הנושא בפעם נוספת, יתרום במשהו למיגור התופעה הנלוזה הזו של משוטטים הזויים ומזיקים הנכנסים רק כדי להרע, וכנראה שבכך מסתכם עולמם.
להם אענה: "לא רק שאין לי ארץ אחרת, אלא שגם "עולמכם" איננו עולמי".

תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  07/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מילה למעופפים ההזויים והמזיקים באינטרנט
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
מתנצל בשם המערכת
נסים גבאי  |  7/02/11 15:41
2
יוצא ועובד
מוטקה 36  |  8/02/11 04:15
3
מר גבאי הנכבד,אני מסכימה שמחוב
קורןנאוה טבריה  |  8/02/11 06:18
4
אדוני דמוקרט קטן-אפילו זעיר
א מ רול  |  8/02/11 08:14
 
- חופש הביטוי הוא נשמת אפה של הד
קורןנאוה טבריה  |  9/02/11 06:22
5
דמוקרט גדול,.רק תחשוב כמוהו
מהפך 77   |  8/02/11 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן קלינסקי
הסתדרות המורים הייתה חייבת להיות נושאת הדגל נגד ההפקרות של מוסדות הממשלה, שאפשרו להפרטה להתחיל לנגוס נתחים רבים במערכת שהיא כה יקרה לנו ולדרוס ברגל גסה חלקות רבות במערכת החינוך. ההסתדרות אינה ממלאת את חובתה להלחם נגד מגמות ההפרטה
יוני בן-מנחם
סגן הנשיא המצרי עומר סולימאן פתח במו"מ עם נציגי האופוזיציה בניסיון למצוא פיתרון למשבר במדינה    במו"מ משתתפת תנועת "האחים המוסלמים" שזכתה להכרה ולגיטימציה ממשטר מובארק וממדינות המערב
עמוס שריג
שמעון פרס הוא נשיא מדינת היהודים, וככזה עליו לנהוג על-פי דיני האבלות המקובלים ביהדות    לא מתאים לו? שיתפטר!
אלכס לוין
פרסומות דרך הטלפון, הצפת תיבת הדואר בפרסומות והלכלוך הסביבתי שזה גורם, חברת פלאפון עוברת לשיווק ישיר וגם שק האוצר מסה לשווק לנו שמחירי הדלק בארץ לא כל כך גבוהים. כולם חושבים שאנחנו מטומטמים?
יוסף עברון
אובמה, כקודמו, בוש, הם טירונים באורחות מדיניות החוץ הגלובלית. שניהם לא העלו על דעתם, שהאצת ההליך הדמוקרטי במזה"ת עלולה להניב תוצאות הפוכות והרסניות, כדוגמת תוצאות הבחירות ברש"פ. כך או אחרת, על ישראל לעקוב בעיניים פקוחות אחר מהלכיו "שוחרי השלום" של אובמה באזור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il