X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנשים שהבינו את האושר שלהם, יספרו שאלו הדברים הקטנים שגורמים לשמחה אחרי גיל פרישה, עם גישה חיובית אפשר להגשים חלומות ישנים ביצירה ובאומנויות! זה האושר!
▪  ▪  ▪
רצופה חרוזים... [צילום: AP]

הדרך לאושר עוברת בבריאות טובה, גישה כללית חיובית ופעילות, וכבר שנים רבות שהולכים ומתרבים המחקרים שמצביעים על הקשר ההדוק בין שלושת הגורמים הללו. אפשר להיכנס לכל מיני הגדרות מסובכות של המילה "אושר" - רבים חושבים שאושר הוא מושג גדול וקשה להבנה, אבל אם תשאלו אנשים שהבינו את האושר שלהם, הם יגידו לכן שאלו הדברים הקטנים שגורמים לשמחה, וכשעושים אותם מרגישים כיף שקשה לתאר במילים.
לפעמים יש ציפייה שדבר אחד מסוים יהיה מקור כל האושר כולו, אבל הפשטות שבעניין היא שזה רצף של רגעים שמחים, שבהם אנחנו מבלים במחיצת ידידים טובים, בני משפחה אהובים ועוסקים בפעילויות מהנות ומספקות. אז ככל שימינו מלאים יותר בחוויות מסוג כזה, כך אנו מאושרים יותר. זה באמת לא מסובך.
אחרי גיל פרישה כשפתאום מתפנה הרבה זמן, רמת הפעילות יורדת, אבל עם גישה חיובית אפשר, כמו שאומרים, "להפוך את הלימון ללימונדה".
למה הכוונה?
אפשר לראות בתקופה זו של החיים הזדמנות חדשה להגשים חלומות ישנים!
אז אם תמיד רצית ללמוד ולא יכולת להתפנות לזה - זה הזמן. או אם כל השנים חשבת - "אם רק היה לי זמן לספורט", אבל עם כל הריצות בין עבודה למשפחה לבין עוד כל כך הרבה משימות, זה פשוט לא יצא - זו ההזדמנות להיכנס לפעילות. ואם פעם, לפני הרבה שנים רצית לעסוק בפעילות יצירתית אבל לא מימשת את זה מכל מיני סיבות - עכשיו כבר אפשר כי זה הזמן שלך.
תקופה חדשה מביאה איתה אפשרויות חדשות - כבר לא צריך להתחשב כל כך, לא צריך לשאול ולהתייעץ עם אף אחד, הכל פתוח ומגוון האפשרויות הוא כמעט אינסופי. זה הגיל לתת לכישרונות חבויים לפרוץ. יש נשים שבמהלך חייהן עשו בחירות מקצועיות מכל מיני סיבות - נורמות של תקופה, החלטות שנעשו בגיל מאוד צעיר שאחר כך המשיכו איתן מכוח האנרציה, או מסיבות כלכליות ומחויבות למשפחה. כך שגם אם הייתה נטייה לאומנויות, ואפילו אם היה כשרון מוכח, זה נזנח.
נשים רבות בוחרות בתכשיטנות כאפיק לביטוי היצירתיות שלהן. כך לדוגמה, אילנה צברי, בת 68, עבדה שנים רבות כאחות, ולמרות שהיא בוגרת בית ספר גבוה לאומנויות, היצירה הייתה בגדר תחביב לשעות הפנאי בלבד. כיום היא עוסקת בהדרכת ילדים, בפנימיית יום בפתח תקוה ועוסקת במלוא הרצינות בחריזה. אילנה היא בוגרת המסלול המקצועי בחרוז כזה, בו למדה טכניקות מתקדמות, מהן היא יוצרת תכשיטים מקוריים. אילנה מספרת: "בגילנו פה ושם אנחנו מרגישות לא טוב, ואצלי הידיים לפעמים נרדמות - מעניין שכשאני חורזת לא כואב לי כלום, ופתאום אין שום בעיה. הכל בסדר!". אילנה לא תוותר על חריזה בגלל שמעל הכל זה מקור לסיפוק והנאה, וזה הכי חשוב. נראה שהיא גילתה, בדרכה, את המתכון לאושר.
אומנויות ויצירה הם תחומים נגישים ופתוחים לכולן. כל אחת יכולה להתחבר לזה לפי יכולתה האישית ולפי הבנתה, וכל תוצאה יכולה להיות מקובלת ומוצלחת. כיום יש פתיחות רבה וכמעט כל סגנון וכל סוג של אסתטיקה הולך. יש יותר לגיטימציה לביטוי אישי ופחות מחויבות ליישר קו עם סגנון מסוים. כפי שמספרת גליה דניאל, פנסיונרית, שגם היא מכורה ליצירה: "היופי הוא שכל אחת יכולה. גם אם אין יכולת טכנית מיוחדת - ואפילו מה שנקרא 'ידיים שמאליות', אפשר לעשות פעולות פשוטות כמו שזירה. בתחום הזה יש מקום לכל אחת ולכולן - אל תוותרו על ההנאה!"
עבור נשים שתמיד רצו ליצור אבל במשך שנים רבות לא העזו בגלל כל מיני ספקות וביקורת עצמית - האם אני מספיק טובה? האם התכשיטים שלי באמת איכותיים? - כעת אפשר לזנוח את כל ההיסוסים ולשים בראש סדר העדיפויות את הכיף לשמו. הקריטריון היחיד שצריך להיות לך הוא: האם אני מרוצה? האם אני נהנית? אם כן, מה טוב!
אסנת פלאוט, מנכ"לית "חרוז כזה": "אנחנו מקיימים סדנאות תכשיטנות וחריזה לכל הגילאים, וממש מקדשים את הערך של מה שאני מכנה 'סובלנות עצמית'. לתלמידות שלנו אני תמיד מזכירה שכל דבר דורש למידה. בכל תחום יש הרי תהליך של התפתחות, וגם אם לא הולך בצעדים הראשונים, תמיד ניתן לקבל הדרכה. זה נותן המון תמיכה וביטחון, וכך כל אחת מתקדמת בקצב שלה. אצלנו, ביקורת עצמית היא - OUT וסובלנות היא - IN".

הכותבת היא מייסדת ומנכ"לית "חרוז כזה", מאז 1994. אסנת זכתה בפרס יזם השנה בקימעונאות לשנת 2004-2005. היא עוסקת בפעילות התנדבותית ונהנית לחלוק את הידע שצברה במשך השנים עם נשים, באשר הן, שיש להן חלום להקים עסק או שמנהלות עסק משלהן.
תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  08/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עפר דרורי
לצערי כבר כשנבחר אובמה ראיתי סימנים ראשונים שאישיותו הכובשת לא מאפשרת לו לעמוד אדיש מול גורמים או מדינות שאינן עושות דברו. ובכל זאת טרחו מנהיגינו לחזור ולהדגיש את ידידותו העמוקה לישראל ואת משענת האיתן של ארה"ב לישראל
דודו אלהרר
גזר הדין במשפטה של המרגלת ענת קם יכול להוות את קו פרשת המים בסוגיית חופש הביטוי. הודאתה המפורשת בריגול חמור נגד בטחון המדינה מחייבת עונש הולם. כאן צריך להתחיל את הטיפול בחופש הביטוי החדש. כאן יכולים להיקבע מסמרות. נראה...
מתי דוד
הכל יבטיחו פוליטיקה נקיה, ערכים, עקרונות, חזונות, רפורמות, צדק ושוויון והשקפות עולם. אנחנו האזרחים נמשיך לריב ולהתקוטט בינינו, כביכול בשם האידיאולוגיות מימין ומשמאל שהפכו לחול וחול של מריבות האתמול ונהיה משועבדים לגל הניצחי של תקוות ואכזבות
עו"ד יוסי דר
קשה לייחס לאיש כמו מיקי איתן שיקולים זרים כלפי גלנט או כלפי אחרים, אם כי דומה שהתנהלותו מונעת גם מתוך הרצון להצדיק את התנגדותו הבודדת למינוי. על-רקע זה חבל שמרוב להיטותו הדביק לאלוף גלנט את הכינוי "מאפיונר" - דבר הגובל ברצח אופי
עמוס גבירץ
ביום שני 31.1.2011 הרסו נציגי ממשלת ישראל את הכפר הבדואי אל-עראקיב בפעם האחת-עשרה. התושבים בנו מחדש את סוכותיהם. למחרת הרסו נציגי הממשלה את הכפר בפעם השתים-עשרה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il