X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מומחים המתמנים על-ידי בית המשפט, חשים לפעמים מוגנים גם בפני שאלות באי-כוח הצדדים לדיון שלא תמיד נעים לענות עליהן. ככל שמומחים אלה מתחמקים ממתן תשובות, בית המשפט מחייבם להשיב
▪  ▪  ▪
בית המשפט מחייב להשיב [צילום: איתמר לוין]

כאשר מומחה מקבל עליו מינוי כמומחה מטעם בית המשפט, עליו להסכים מראש לתת תשובות לשאלות הבהרה של הצדדים לדיון. בת"א 6404-02-10 שטיגליץ ואח' נ' י.ב.זיו נכסים וקבלנות בע"מ, מונה המהנדס מר אורי קורין כמומחה מטעם בית המשפט, הגיש את חוות דעתו, נשאל שאלות הבהרה ואף ענה עליהן (מבלי לבקש ומבלי לקבל תמורה כספית על הטורח בדבר מתן תשובות - שכן זוהי חובתו כלפי הצדדים לדיון וכלפי בית המשפט להיות נכון להבהיר את חוות דעתו, במסגרת שכר הטרחה שקיבל עבור הכנת חוות הדעת).
אלא שתשובותיו לא סיפקו את התובעים, אשר נאלצו להציג בפניו סדרת שאלות נוספת, בפעם השניה. על אלה - סרב המומחה לענות. לאור סרוב זה, פנו התובעים אל בית המשפט, וביהמ"ש החליט כי המומחה ישיב על השאלות.
ככל שהמומחה יידרש להעזר במומחים אחרים כדי להשיב על השאלות, במקרה שמומחיותו אינה מכסה את נושאי השאלות אשר הופנו אליו, הרשה לו בית המשפט להיעזר במומחים אחרים נוספים, ובמקרה כזה ההוצאות של סיוע במומחים אלה יושתו שווה בשווה על הצדדים לדיון - למרות שהתובעים הם אשר הגישו את השאלות.
ראה גם "תשובות לשאלות הבהרה" בספר "ליקויי בניה כרך ג' " מאת א' בן עזרא בהוצאת "בורסי" 2009, עמ' 116 עד 118, ובכלל מאמר זה גם החלטת השופטת ניב ריבה בת"א 60260/05 שני כהן וגיל בכר נ' מפלסים בע"מ, בית משפט השלום בתל אביב.
בתיק שני כהן המומחה לא ענה בתשובותיו על השאלות שנשאל, ולאור סרוב זה הוגשה בקשה לבית המשפט, ובית המשפט חייב את המומחה להשיב ולקבוע עלויות תיקוני הליקויים "גם אם אינו סבור כי קיים ליקוי".

תאריך:  07/02/2011   |   עודכן:  07/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בית המשפט לא מאפשר למומחים להתחמק מהבהרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ציפי לידר
בשולי הכותרות: לא לקללת הרכבת הקלה    לא לגלנט וטוב שנפסל מינויו על הסף    ביבי, זגזגן בלתי נלאה    היידי (מוזס), לא לדעות הקדומות    ולקינוח: האיש והשן ההומניטרית - הפרופסור למדעי האדם!
אסנת פלאוט
אנשים שהבינו את האושר שלהם, יספרו שאלו הדברים הקטנים שגורמים לשמחה    אחרי גיל פרישה, עם גישה חיובית אפשר להגשים חלומות ישנים ביצירה ובאומנויות! זה האושר!
עפר דרורי
לצערי כבר כשנבחר אובמה ראיתי סימנים ראשונים שאישיותו הכובשת לא מאפשרת לו לעמוד אדיש מול גורמים או מדינות שאינן עושות דברו. ובכל זאת טרחו מנהיגינו לחזור ולהדגיש את ידידותו העמוקה לישראל ואת משענת האיתן של ארה"ב לישראל
דודו אלהרר
גזר הדין במשפטה של המרגלת ענת קם יכול להוות את קו פרשת המים בסוגיית חופש הביטוי. הודאתה המפורשת בריגול חמור נגד בטחון המדינה מחייבת עונש הולם. כאן צריך להתחיל את הטיפול בחופש הביטוי החדש. כאן יכולים להיקבע מסמרות. נראה...
מתי דוד
הכל יבטיחו פוליטיקה נקיה, ערכים, עקרונות, חזונות, רפורמות, צדק ושוויון והשקפות עולם. אנחנו האזרחים נמשיך לריב ולהתקוטט בינינו, כביכול בשם האידיאולוגיות מימין ומשמאל שהפכו לחול וחול של מריבות האתמול ונהיה משועבדים לגל הניצחי של תקוות ואכזבות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il