X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מדוע השוק האמריקני מחייב את הספקים בחוזה התקשרות עם ספקים אחרים?, מה הסכנות של תלות הספק ברשת?, כיצד מתנהל שוק הספקים בישראל?, מדוע כדאי לספק הישראלי לפתח יעד חלופי בחו"ל וגם - וכיצד להימנע ממלכודות דבש?
▪  ▪  ▪
לספק סחורה למגוון יעדים [צילום: AP]

לפני כתריסר שנים נפגשתי עם ספק טיוואני ענק, אשר סיפק מוצרים לשוק האמריקני בהיקף של כ-800 מיליון דולר בשנה. עם אותו ספק הייתה לי פעילות סחר שנתית בהיקף של רק 5 מיליון דולר, אולם מידת "ההשקעה של הספק בי" חרגה מעבר לכול פרופורציה. לא הבנתי מדוע זכיתי "ליחס VIP " שכזה ?!, הקשתי על הספק וחקרתי את "התופעה" והרי לכם הממצאים:
במערכת היחסים של הספק מטייוואן עם ספקיו מארה"ב - קיים סעיף בחוזה ההתקשרות, אשר מחייב את הספק מטייוואן להגדיל את הפעילות שלו עם ספקים אחרים. (כן הרשת האמריקנית דרשה ממנו ליצור קשרים מסחריים גם עם רשתות אחרות). הרשת האמריקאנת מקפידה שחלקה במכירות הספק לא יעלה על 30%, כלומר אם הספק רוצה להגדיל אספקות לרשת, הוא חייב לגדול "גם בשאר העולם". במילים אחרות הרשת האמריקנית דרשה מהספק מטייוואן לא להיות תלוי בה, ולפתח לו לקוחות נוספים.
"למנטאליות אמריקנית" זו חוכמה ותבונה רבה. התבונה מאחורי זה - הרשת מבקשת לעבוד עם ספקים שמחדשים ואשר אינם קופאים על שמריהם, הן במוצרים והן במגוון הלקוחות. ("חיוניות") הרשת מחפשת ספקים עם "עמוד שידרה" ולא ספקים שבגלל התלות שלהם ברשת, יעשו כל דבר שידרשו לעשות ואפילו גם טעויות. ספק אשר אינו תלוי ברשת, יודע לומר לרשת גם את המילה לא!, ולא קופץ לדום לכל אמירה של קניין זה או אחר. ספק כזה, הוא בדרך כלל ספק חושב ונבון - איתו הרשת מעדיפה לעבוד ולפתח איתו את עסקיה.
האם זה המצב בישראל?, מה הסכנות לתלות של הספק ברשת? ואיך נמנעים "ממלכודת הדבש"?
מבנה השוק בארץ, גודלו והתחזקות המותגים הפרטיים, יכולים להביא לקריסת ספקים ועסקים. ספק/יצרן אשר מייצר עבור מותג פרטי לרשת, עלול למצוא את עצמו בסיכון רב, שכן הוא הופך להיות תלוי יותר ויותר ברצון הרשת.
"המנטליות הישראלית" היא שונה לחלוטין וברוב המקרים היא אפילו הפוכה, לאמריקנית (המוזכרת לעיל). "המנטליות הישראלית" היא קצרת טווח, אמוציונאלית, הדורשת מהיצרן/ספק לייצר באופן בלעדי לרשת כזו ולא אחרת.
"חיבוק דוב" זה עלול לעלות לספק לקריסה ולרשת הפסד הכנסות. מוצע לא לחשוב שכל מה שהומצא מעבר לים הוא "מרובע". ישנה תבונה רבה במודל שתואר לעיל ועל הרשתות והספקים להיות ערים לנזקים שעלולים להיות "בחיבוק היתר".
על הספקים ובמיוחד ספקי מותג פרטי, לפעול במרץ ולפתח להם שווקי יעד חילופיים ובמיוחד בחו"ל ולהקטין את התלות ברשתות המקומיות. פיתוח המוצרים לרשתות המקומיות, חייב להיות "שדה הניסויים" ולא המגרש המרכזי.

הכותב משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה. שימש במגוון תפקידי ניהול בכירים ברשתות כמו הום סנטר ושופרסל.
תאריך:  08/02/2011   |   עודכן:  08/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תלות הספק ברשת - "חיבוק דוב" או "מלכודת דבש"?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נכון אבל לא מיושם, וחבל
ירון זכאי  |  8/02/11 14:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלישע פורת
חגיגת הפריחה בישראל היא תמיד קצרה אך קדחתנית. כל הפרחים פורחים במין בולמוס בפרק זמן כל כך מוגבל, עד שנוצר ממש לחץ כבד. לחץ על המטיילים, לחץ על חובבי הטבע ולחץ על הפרחים עצמם. בין החורף שלנו להקיץ מפריד קו דקיק, קצר-מועד, בשם אביב
ד"ר גיא גוטמן
אם ההריון הלא רצוי מתגלה בשלב מוקדם, ניתן להפסיקו באמצעות טיפול תרופתי, הכולל מתן תרופה החוסמת את פעולת הורמון הפרוגסטרון הדרוש להמשך התפתחות ההריון    להמשך התהליך, יש לשוב למרכז הרפואי לקבלת תרופה הגורמת להתכווצות הרחם ולפליטת תוכן ההריון
ברטו מוהדב
וודאו שרכישת המטבח מתבצעת בחברה מוכרת המעניקה אחריות ושירות    רצוי שגב הארון יהיה מורחק סנטימטר וחצי מהקיר    כיום נהוג להציב אי במרכז המטבח כדי להגדיל את שטח הכנת האוכל ולהוסיף נוחות
יוסף עברון
ביום שבת, א' באדר תשע"א (5.2.11) הלך לעולמו אליעזר סודיט, שכינויו המחתרתי היה "קבצן", אחד מגיבורי ישראל הנועזים בשורות המחתרת של האצ"ל, ולאחר קום המדינה, איש שירותי הביטחון בישראל, מ"לוחמי הצללים" במוסד
איתמר לוין
דפדוף בתוכניות העבודה של משרדי הממשלה לשנת 2011: גזור, שמור והשווה. והפעם: משרד הבינוי והשיכון משחרר קרקעות במקומות הלא-נכונים ובמצבם של העקורים מגוש קטיף כנראה לא צפוי לחול שיפור בקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il