X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
המהלך הנוכחי של ראש הממשלה מצביע על קריסת המערכת השלטונית. המשילות, המילה הכה אהובה על ראש הממשלה וחבר מרעיו, עומדת על כרעי תרנגולת. היום מחליטים כך, מחר משנים, מחרתיים משנים שוב. ראש הממשלה ושריו מוציאים אצבע מחוץ לחלון כדי לבדוק לאן הרוח נושבת, וזהו המצפן היחידי להחלטותיהם המטופשות
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. בודק לאן מנשבת הרוח [צילום: AP]
לכל השאלות הללו יש תשובה אחת: אובדן הצפון, שליפות בלתי ראויות וחוסר עקביות. למען האמת, אין זו הפעם הראשונה אצל מר נתניהו אלא זהו דפוס העבודה שלו. המהלך הנוכחי של ראש הממשלה מצביע על קריסת המערכת השלטונית

שוב פעם ראש הממשלה ממצמץ ראשון: הבהלה אחזה בו לאחר שהציבור הישראלי הביע אי-אמון מוחלט בצעדים הכלכליים מבית היוצר של ממשלתו. ללא ניד עפעף, ראש הממשלה החליט לזמן את ראשי "המורדים" המאיימים לשתק את המשק כדי למנוע את הטלת הגזירות החצופות של האוצר.
לא ההתחשבות חלילה בציבור היא שהביאה את ראש הממשלה לנקוט בצעד הזה אלא החשש שמא ממשלתו בסכנה. היטיב לבטא זאת שר התחבורה, ישראל כץ שחתם על עליית המחירים בתחבורה הציבורית, עת שהוא הזהיר את ראש הממשלה שמא הצעדים הכלכליים האחרונים יפילו את הממשלה, והוא, שר התחבורה, לא ייבחר. זה מה שמעניין אותו ולא מצבו הכלכלי של הציבור. זה מה שמעניין את ראש הממשלה גם.
חודש וחצי בלבד לאחר אישור התקציב שכה התפארו בו ראש הממשלה ושר האוצר, מתברר שהוא איננו עוזר, בלשון המעטה, להיבחרותו מחדש של ראש הממשלה. אם לא די בכל ההתבזות הזו, הרי שהמהלך הבא של ראש הממשלה גובל בזילות העם: ראש הממשלה מכנס את פורום כדי לדון בשינוי הגזירות הכלכליות. ערב לפני, שר האוצר הובהל לבית החולים והרופאים מודיעים בבוקרו של יום המחרת שהשר יישאר יום נוסף להשגחה.
באותו הזמן, ראש הממשלה ממשיך בדיונים ללא שר האוצר, מהלך שהוא כשלעצמו תמוה ביותר. ראש הממשלה מודיע על מסיבת עיתונאים בערב כדי להסביר לעם את מדיניותו החדשה. בצהריים יוצאת הודעה ממשרד ראש הממשלה על ביטול מסיבת העיתונאים. הסיבה ממש מגוחכת: הישארותו של שר האוצר בבית החולים. אז אם ההתחשבות בשר האוצר כה גדולה, מדוע היה צורך לכנס את הפורום ללא שר האוצר כשראש הממשלה יודע היטב שהוא יישאר מאושפז?. מה הייתה הסיבה שגם ללא שר האוצר, הודיע ראש הממשלה על מסיבת עיתונאים?, לפתע נזכר ראש הממשלה ששר האוצר שלו לא יוכל ליטול חלק במסיבת העיתונאים?.
לכל השאלות הללו יש תשובה אחת: אובדן הצפון, שליפות בלתי ראויות וחוסר עקביות. למען האמת, אין זו הפעם הראשונה אצל מר נתניהו אלא זהו דפוס העבודה שלו. המהלך הנוכחי של ראש הממשלה מצביע על קריסת המערכת השלטונית. המשילות, המילה הכה אהובה על ראש הממשלה וחבר מרעיו המתבטאים בתקשורת ללא כל ידיעה ממשית על מה הם מדברים, עומדת על כרעי תרנגולת. היום מחליטים כך, מחר משנים, מחרתיים משנים שוב. ראש הממשלה ושריו מוציאים אצבע מחוץ לחלון כדי לבדוק לאן הרוח נושבת, וזהו המצפן היחידי להחלטותיהם המטופשות. לא בכדי הזהיר נגיד בנק ישראל מפני התנהלות כלכלית קלוקלת.
כל מי שנחשף לתהליך מינויו של הרמטכ"ל אינו יכול שלא לתהות האם למנהיגים מסוג זה פיללנו. ראש הממשלה, שר הביטחון וכל אלה שסביבם התגלו במלוא קלונם. כל השרים האחרים היו מחוץ לתמונה. בוקה ומבולקה אחזו בקברניטי המדינה, ולא רק בהם.
בפרשת הרמטכ"ל נחצו קווים אדומים עבים מאוד. היועץ המשפטי לממשלה נמנע מלהחליט ומסרב לייצג את המדינה בבג"צ; נושאים הקשורים למוסר הופכים פתאום לנושאים משפטיים מובהקים; השופט טירקל טוען שוועדתו עבדה כראוי ומי שאשם זו התקשורת וגם בית המשפט המנסה להיכנס אל תוך הוואקום שנוצר כתוצאה מאי - משילות מוסדות השלטון.
זכות החפות איננה תקפה עוד במחוזותינו כי את המשפט חורצים ברחוב. האם זו לא אנרכיה? האם יתכן שבמדינה מתוקנת אדם לא יוכל להוכיח את חפותו בבית המשפט? התשובה היא כן. ראו לדוגמה את המקרה המצער של השופט מוריס בן - עטר ששם קץ לחייו.
אין מעניינה של כתבה זו לעסוק בכבוד השופט ז"ל אלא במה שטענו כל המרואיינים בכלי התקשורת ביחס לבתי המשפט. המשותף לכל המומחים היא קביעתם שהשופטים עובדים בעומס בלתי אפשרי תוך שהם נמצאים תחת לחץ בלתי פוסק של הנהלת בתי המשפט להספיק כמה שיותר.
גם אם יתראיינו כל המומחים הגדולים ביותר, כולל שופטים בדימוס נשואי פנים, ויטענו שניתן לעשות משפט צדק בבתי המשפט כפי שהם מתנהלים כיום, שום אמירה שלהם לא תוכל להכחיש את המציאות העגומה. במצב של עומס מן הסוג שתיארו שופטים בדימוס, אין שום יכולת לעשות משפט צדק. זו מציאות נוראה בהתחשב ששופטי ישראל דנים בדיני נפשות ומכריעים גורלות לזכות או לחסד.
כנסת ישראל נמצאת במשבר מתמשך. אומרים זאת מומחים, ח"כים לשעבר ובהווה, ואומר זאת, בגילוי לב ראוי להערכה, יו"ר הכנסת, ראובן ריבלין. מי שעוקב אחר עבודת הכנסת וועדותיה מתפלץ. רוב הח"כים עושים לביתם ולמענם ולא למען הציבור. ראוי שלנושא זה יוקדש מאמר מעמיק.
המסקנה: הרשות המחוקקת, הרשות המבצעת והרשות השופטת נמצאות באחת השעות הקשות ביותר שלהן. אם לא נתעורר מהר ונתגייס כולנו למאמץ לשנות את המצב מן היסוד, קיים חשש ממשי לקריסה טוטאלית של המערכות השלטוניות החשובות ביותר במדינה.

תאריך:  10/02/2011   |   עודכן:  10/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קריסת המערכת השלטונית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
כישוריו לא נבחנו כלל-כשלונותיו
הרמטכל כמשל  |  11/02/11 09:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה בן-שושן
תהליך שבו הריבון חלש בצורה ניכרת אל מול בית המשפט האקטיביסטי העוסק בסוגיות ערכיות ואף אינו מייצג נאמנה את העם, הוא מדרון חלקלק ומסוכן, אשר עלול להוביל לכך שאף דעות שמרניות, יוגדרו כדעות המנוגדות לערכים הדמוקרטיים. התוצאה תהיה במידה ניכרת איבוד ההצדקה המוסרית של השלטון במדינת ישראל
עזרא הראל
אין שום בעיה שיטתית בהליך קבלת ההחלטות של הממשלה, גם לא כשל מנהיגותי במינוי הרמטכ"ל ומשבר המשילות של ישראל נובע מהתאבנות והסתיידות העורקים של האסכולה השיפוטית הנוכחית
ד"ר מוטי גולן
כאשר ייבנה בית המקדש השלישי והאחרון, לכלי קודש זה, מזבח הזהב, יהיה תפקיד מרכזי בכל הקשור לעבודת האל באמצעות הקורבנות, כמו גם בתהליכי הכפרה על עם ישראל    במה התייחד המזבח הפנימי, "מזבח הזהב" מן המזבח החיצון, "מזבח העולה"?
דניאל גיגי
מערכות המשפט והתקשורת מילאו את תפקידן נאמנה בפרשת גלנט, כאשר שמרו על העיקרון של שוויון בפני החוק, ופסלו את גלנט מלהיות רמטכ"ל. גלנט נכשל ב"מבחן בוזגלו", כשבבוטות עבר על החוק ובבריונות הצליח להשתלט על שטחים ציבוריים. בזמנים של הידרדרות מוסרית בהנהגה, ישנה חשיבות עליונה להצבת רף מוסרי גבוה
מיקי גולדווסר
תגידו לי מתי אי פעם, ירדו מחירי מוצרים שעל המדף בעקבות הורדת מחירי הדלק? רק עלו. במדינות מתוקנות עליות וירידות מחירים מתבצעות לפי עליית או ירידת מחיר הדלק. אצלנו, מעלים מחירים כשרק מדברים על אפשרות של העלאת מחיר הדלק או העלאת מיסים. אבל מחירים יורדים? אף פעם לא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il