X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"תקופת השיפוט שלי הייתה קשה מאוד-מאוד ואל תחשוב שקודם לכן ליקקתי דבש בעבודה. תמיד היה קשה ובלשכת השופט - קשה יותר", כך אמרה לי שופטת בדימוס מסקנתי: המשפט בארץ הוא עניין זול מדי אין תקציב להגדלת מס' השופטים? יש לייקר את השירות!
▪  ▪  ▪
השירות המשפטי ברור מאליו וזמין לכל, יתר על המידה [צילום: AP]
עידן יוסף
השופט מוריס בן-עטר התאבד: "עומס העבודה הכריע אותי"

"עם מתדיין!" ובית משפט כמנהגו שופט
דודו אלהרר
השופטת בדימוס עדנה בקשטיין היום: "עם ישראל הוא עם מתדיין!" * אמירתה חשובה ונכונה * טיפול משפטי נכון בבעלי דין המנצלים את מערכת המשפט לתועלתם ובלי צדק, יחייב תשלום נכבד על רוע מעלליהם ויגרום למחשבה עמוקה יותר בקרב "העם המתדיין" אם לבקש סעד משפטי
לרשימה המלאה

מי אשם בהתאבדותו של השופט מוריס בן-עטר?
אריה יואלי
במקום שבתי המשפט יפתרו סכסוכים וירחיקו מן החברה גורמים עוינים, הם עברו לניהול אקטיבי של המדינה. כתוצאה מכך נוצר העומס האדיר על השופטים, עימו לא הצליח מוריס בן-עטר להתמודד
לרשימה המלאה

אחרי התאבדותו של שופט בית משפט השלום בירושלים, מוריס בן-עטר, בגלל עומס תיקים ופסקי דין, הכל עוסקים בעומס הרב על השופטים. התיישבתי לארוחת צהריים עם שופטת בדימוס, שישבה בדין שנים אחדות וצברה ניסיון רב-תיקים.
"פנו אלי עורכי דין ממכריי וביקשו שאמליץ עליהם לשיפוט", היא אמרה לי בין מנה למנה. "אמרתי לכל אחד מהם: 'דעו שזאת עבדות. שיעבוד'".
וזה שיכנע אותם?
"למיטב ידיעתי, לא. אחדים מונו, אחדים לא. אלה שפגשתי אחרי שכבר שפטו זמן מה, אמרו לי שצדקתי. תקופת השיפוט שלי הייתה קשה מאוד-מאוד ואל תחשוב שקודם לכן ליקקתי דבש בעבודה. תמיד היה קשה ובלשכת השופט - קשה יותר".
עבודת השופט נראית קלה, כשמביטים מן הצד. הייתי שנים רבות כתב (של סוכנות עתי"ם) בבית המשפט וראיתי את השופטים מגיעים, לעתים באיחור. ראיתי את השופטים מפנים את הלשכה בצהריים. בתקופה שאני עבדתי, השופט היה כותב את הפרוטוקול בכתב ידו ולא היה לו עוזר או סטאז'ר לסייע בידו. היום יש קלדנית ויש מתמחה ויש גם עורכי דין צעירים שהם עוזרים משפטיים...
"אני לא רוצה לפרט על הקשיים בעבודת השופט. מדברים על כך עיתונאים ושופטים בדימוס ושופטים מכהנים, ולא אוכל להוסיף. אבל אני יכולה להעיר על המצב.
"אתחיל בסיפור ישן נושן. בפגרת הקיץ יצאה משלחת שופטים, נדמה לי בראשות הנשיא מאיר שמגר, לביקור ביפן. כשחזרו, סיפרו שפגשו בנשיא בית המשפט העליון שם וזה הציג בפניהם את ספר פסקי הדין של בית המשפט שלו. ספר ארוך ודק למדי.
"האורח הביע פליאה על מיעוט פסקי הדין ביפן לעומת הכרכים העבים שיוצרים שופטינו. השיב לו היפני: 'אצלנו אין הרבה משפטים. בתרבות שלנו, זו בושה לפנות לבית המשפט'.
"היה זה הנשיא אהרן ברק, שפתח את דלתות בית המשפט העליון לכל אדם בכל עניין. קודם, רק מי שהיה לו עניין אישי בנושא, יכול היה לפנות לבג"ץ. האם יכולים שופטי העליון להקדיש את תשומת הלב הראויה לכל תיק, כאשר האינפלציה של התיקים אוכלת בהם בכל פה?"
אז מה אפשר לעשות כדי להקטין את מספר התיקים? להחזיר את המצב לכך שלאזרח לא תהיה אפשרות לפנות לבג"ץ? - שאלתי.
"זו בעיה ששופטי בית המשפט העליון צריכים לתת לה פתרון. נדמה לי שבימי אהרן ברק לא חיפשו פתרון".
ועוד שאלה: מה בנוגע לעומס על השופטים בשאר בתי המשפט?
"במקום להציע פתרון, אספר לך על אירוע שהיה. דנתי בתיק אזרחי ופסקתי לטובת אחד הצדדים. מיד עם מתן פסק הדין, שאלתי את פרקליטו של הזוכה 'כמה גבית שכר טירחה?'
"אני יודעת, שזאת שאלה לא מנומסת. אבל אחרי שהשיב מה שהשיב, פסקתי הוצאות לטובת הזוכה במשפט בסכום שיכסה את כל הוצאות המשפט שלו. אם זכה בדין - הוא לא צריך להיפגע כלל.
"המפסיד במשפט הגיש ערעור לבית המשפט המחוזי והשופטים חתכו לחצי את ההוצאות שפסקתי", סיימה השופטת ולא פירטה.

אקטואליה

שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, מתפאר שבישראל יש תקדים עולמי - תקציב מדינה לשנתיים. כיצד זה מתבצע? לפני כשבועיים קיבלו הרשויות המקומיות מענק של מאות מיליוני שקלים ואתמול (10.2.11) הודיע ראש הממשלה על ביטול גזירות מס מסוימות...

המסקנה שלי

אם נקשֵר את הביקור ביפן עם המדיניות של בית המשפט בארץ, יוצא מזה שהמשפט זה עניין זול. זול מדי.
הציבור מרגיש שקל מאוד להגיש תביעה, גם כשאין לה ידיים ורגליים. אילו הגשת תביעה הייתה יקרה, מן הסתם מספר המשפטים היה קטן יותר. עם זאת, יש לבית המשפט שיקול להחליט אם הנסיבות מצדיקות הפחתת האגרה כדי לא לפגוע בזכויותיהם של מעוטי יכולת ובסוף - אם להקטין את פסיקת ההוצאות.
המשפט הוא שירות שהמדינה נותנת. אם אין תקציב להגדלת מספר השופטים, השירות צריך להיות יקר יותר.

תאריך:  11/02/2011   |   עודכן:  11/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המשפט לא יכול להיות זול
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
תעלו את הרמה, אל תמרחו
נחום שחף  |  11/02/11 12:31
2
"הפיתרון "לסחבת בבתי המשפט
יוסף הצדיק  |  11/02/11 14:15
3
בוררויות
יאיר דקל  |  11/02/11 23:20
4
בקשטיין"עם ישראל הוא עם מתדיין
ישע  |  12/02/11 11:28
5
הפתרון פשוט: הפרטה!
סתם אחד  |  12/02/11 18:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
מדוע פרויקט הרכבת המהירה לבאר שבע נמשך ונמשך ונמשך? פסק דין מאפשר הצצה אל מה שהתרחש מאחורי הקלעים במכרז לעבודות במסילה סמוכה ומגלה: כך בחרה הרכבת בהצעה תכסיסנית ופסולה, בניגוד לעמדתה של הוועדה המקצועית
אורן פרסיקו
מתוך סקירת העיתונות היומית: מה מחדשת אפליקציית האייפד שהשיק היום "ישראל היום"? כמעט כלום. למעשה, זו אותה חוויית קריאה ישנה, רק על פלטפורמה חדשה . כל מה שאפשר היה לעשות עד עכשיו באתר האינטרנט המוגבל של "ישראל היום"
עליס בליטנטל
השמיים הם הגבול. דווקא כשנראה היה שהקומדיות הגיעו כאן לאחרונה לרמות ביצוע עילאיות, בא תיאטרון באר שבע ומעלה את הז'אנר לספירה עוד יותר עליונה    מחזהו של וודי אלן "שחק אותה, סם" (ברודווי, 1969), מוגש כאן כמעדן משובח שגם אלן לא דמיין לעצמו
אורן פרסיקו
נראה כי דף מסרים עם הביטוי "זיג-זג" הגיע לעיתונים    בניגוד לכל יתר העיתונים, הכותרת הראשית בהארץ אינה קשורה לבעיות הכלכליות של מדינת ישראל    ארי שביט מכריז על סזון    ו"דה-מרקר" בוחן את אפליקציית האייפאד של "ישראל היום"
יורם דורי
פרויקט מיוחד להשמת אקדמאים ערביים למקצועות היי-טק הושק אתמול    אורי בן פורת, יועצו של נשיא המדינה שמעון פרס, הוא הרוח החיה העומדת מאחורי הפרויקט המבורך    הזמנה לערביי ישראל להיות חלק בלתי נפרד מסיפור ההצלחה הישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il