X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
חיילי ארצות-הברית באפגניסטן צוידו בסתרשפים לרובים ולמקלעים ליקויים ברוס"ר הוותיק M4 של חיילי ארצות-הברית כרבע מהחיילים האמריקניים רוצים קוטר יותר גדול לרובה האישי שלהם המכרז לרוס"ר החדש ייצא בעוד כשלושה חודשים, והרכש יהיה בעוד כשלוש שנים טרם סוכם האם הארובה החדש יוציא את הרוס"ר הוותיק משירות, או שיוכנס לשירות במקביל לו
▪  ▪  ▪
רובה סער M4A1

הרשף מהרוס"ר המקוצר M4, הנשק האישי של רוב חיילי ארצות-הברית, הרגיז בשנה שעברה את גנרל דיוויד פטראוס, המפקד העליון של כוחות המשלוח לאפגניסטן ומפקד הפיקוד המרכזי של ארצות-הברית. כתוצאה מכך, צוידו חיילי ארצות-הברית באפגניסטן בסתרשפים (מסתירי-רשף) חדשים, שהקטינו עד מאוד את הרשף, הנראה כשהם יורים בלילה. כך, מקווה המפקד העליון של כוחות המשלוח לאפגניסטן יתקשו אנשי טליבאן לאתר את חייליו.
יותר מעשרת אלפים סתרשפים חדשים - בקוטר 5.56 מ"מ (לרוס"רים ולמטולי רימונים) ובקוטר 7.62 מ"מ (למקלעים 0.3) - נופקו לחיילי ארצות-הברית באפגניסטן, תוך זמן קצר במענה לדרישת גנרל פטראוס.
כרגע עוסקות מעבדות הפיתוח של צבא ארצות הברית ושל חיל הנחתים בייצור אמצעים מתקדמים להקטין את הרעש ואת הרשף של נשק אישי ושל נשק מחלקתי. במסגרת המאמצים מנסים לפתח מחליף לרוס"ר הוותיק, שיהיו לו דיוק רב יותר, אמינות גבוהה יותר וחתימה נמוכה ברעש וברשף.
בניסויים נמצא, כי תנאים מסוימים של לחות ושל גובה משפיעים על ביצועי הנשק.
כדי להקנות לחיילים שליטה על הרשף ועל הרעש, שיוצרים כלי נשקם, ירו מהנדסי הצבא כשלושים אלף כדורים בניסויים של סתרשפים מסחריים. מטרת הצבא לצייד כל חייל בסתרשף, שיותקן על נשקו בהתאם לצורכי הלחימה. יחד עם זאת, עקב יוקר הרכש, כנראה, לא יונפק סתרשף לכל חייל, אלא רק לצוותים, או למחלקות. מסקנות הניסויים הללו ישמשו את אפיון הרוס"ר החדש של החיילים האמריקניים.
רוס"ר חדש לאמריקנים
מחקרים רבים - כולל של הקונגרס - מצאו ליקויים ברוס"ר האמריקני. בשנת 2001 מצא פיקוד הכוחות המיוחדים האמריקניים, כי יש להחליף את הרוס"ר M4A1, שנמצא בשירות מאז 1990, ופותח בעקבות לקחי מלחמת ויטנאם. זאת, עקב דיווח על ליקויים רבים בו. למרות זאת, רק בשנת 2009 החליט צבא ארצות-הברית להיכנס לפרויקט הנשק הקל החדש, שיחליף כחצי מיליון רוס"רים, הנמצאים בשירות.
כרבע מהחיילים האמריקניים רוצים קוטר יותר גדול לרובה האישי שלהם, כדי להגדיל את כושר הריגתו וכדי שיהיה לו כושר עצירה גדול יותר.
העיתון הצבאי סטארס אנד סטרייפס מסר, כי בחודש מארס יתחילו מגעים בין צבא ארצות-הברית לבין יצרני נשק אמריקניים לקראת הוצאת מכרז לנשק אישי חדש בחודש מאי. תהליך הבחירה יימשך כשנתיים בשלושה שלבים, והרובה החדש יימסר לחיילים רק בעוד כשלוש שנים.
מחיר הרוס"ר החדש יהיה זהה למחיר הרוס"ר הקיים - למרות כל השיפורים, שיוכנסו בו.
בשלב הראשון תיבחר החברה, שתייצר את הנשק החדש, שיעמוד בדרישות, ותיבחן יכולתה לספק את הרובים בקצב הנדרש (עד 4,200 רובים בחודש). בשלב השני יבוצעו ניסויי ירי ברובה החדש, שבמהלכם יירו כ-700,000 כדורים ממנו. בשלב הזה ייבחנו תכונותיו של הרובה, אמינותו, עמידותו והתאמתו לציוד הקיים בצבא.
בין השאר, נדרש קנה הרובה החדש לעמוד בירי של עשרים אלף כדורים, ועליו להיות מצויד בסתרשף משופר; בכוונת אחורית המאפשרת ירי מדויק לטווח של כשבע מאות מטר; ובאפשרות להתקין עליו אביזרים שונים - כולל מטול רימונים.
בשלב הזה ייבדק האם הרוס"ר החדש יהיה בקוטר 5.56 מ"מ, או בקוטר 7.62 מ"מ.
בשלב השלישי יירו כ-850,000 כדורים, כדי לבחון את כושר ההריגה של הרובה החדש.
במקביל, משפר הצבא האמריקני את הרוס"ר M4 בצורה משמעותית, וטרם סוכם האם הארובה החדש יוציא את הרוס"ר הוותיק משירות, או שיוכנס לשירות במקביל לו - כשם שעדיין משתמשים בצבא ארצות-הברית ברוס"ר הישן M-16.

כל הצבא במקום אחד
תאריך:  12/02/2011   |   עודכן:  12/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בלי רעש ובלי רשף
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ה-M4 או ה-M16 המקוצר צעצוע
גלילי  |  13/02/11 13:23
 
- גליל - קלצ'ניקוב מקולקל
אביתר בן-צדף  |  13/02/11 23:09
2
בלי רובים
שלומואהבה  |  13/02/11 13:42
 
- הלוואי
אביתר בן-צדף  |  14/02/11 09:51
3
No Punch
e3  |  13/02/11 17:40
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הלגה רקנטי
ישנו הבדל עצום בין טיפולי אנטיאייג'ינג ביתיים לבין טיפולי אנטיאייג'ינג במכון קוסמטיקה פארא רפואית    יחד עם זאת יש הרבה דברים שניתן לעשות בבית שיתמכו ויעצימו את הטיפולים במכון
זיו יצחקי
סדרת הפורטרטים החדשה של אמנון לוי ניסתה לצייר אמש דיוקן של הרב עובדיה יוסף, אבל העדיפה להיצמד לזווית ראיה מחמיאה ולטאטא מתחת לשטיח כל דבר שעלול להזיק לתדמיתו    לוי פספס, ובגדול מאוד
סופיה רון-מוריה
השר גלעד ארדן מודאג מהמחאות נגד גל ההתייקרויות במשק, המתפשטות בציבור כמו אדי דלק, אך משוכנע שהליכוד לא ייפגע: "ציפי לבני לא מציעה כלום, רק משחררת הצהרות ללא תוכן. הציבור לא מטומטם". חבריו בסיעת הליכוד פחות אופטימיים
אלעזר לוין
אבי כץ, גיל אונגר וחבריהם הקימו קרן להשקעות בנדל"ן ובחברות אחרות    באו מתחום המסחר    הקימו "מאגר משקיעים" שכל אחד מחבריו משקיע 100 אלף שקל    מחפשים השקעות עד 8 מיליון שקל    רכשו נכסים בארה"ב, ברעננה ובקריית אונו
אריה אבנרי
רקב במערכת המיסים    מ-ט' עד ל' - חלק שני במילון הפלילי הממלכתי    הפעם מופיעים ברשימה השחורה: יעקב טירקל, אלי ישי, חיים כץ ואביגדור ליברמן    האחרון ממתין להכרעת היועץ המשפטי לממשלה אם יוגש נגדו כתב-אישום בגין עבירות פליליות חמורות    הערות אזהרה (79)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il