X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל עץ של הקרן הקיימת לישראל על אדמת הכפר אל-עראקיב הוא אות קין על מצחה של מדיניות ההתנכלות לשליש מתושבי הנגב, המבקשים לחיות את חייהם כאזרחים במדינת ישראל על כחמישה אחוזים משטחו של הנגב
▪  ▪  ▪
אל-עראקיב. נופל וקם

את שלוות היום והלילה בכפר הבדואי אל-עראקיב מפריעים לא רק חיילי מג"ב, בולדוזרים רועשים ודורסניים של הקרן הקיימת; מפריעים לא רק נערים מחברות כוח-אדם המעמיסים מיטלטלים על רכבי חברה שזכתה במכרז הפינוי, כשבגרון ניחר שרים "עם ישראל, עם ישראל, עם ישראל חי!!!". מסתבר, שמאחורי כל המכונה המשומנת שהחריבה את הכפר כבר 16 פעמים עומדת חברה של כת דתית אוונגליסטית חשוכה. כן, כת אוונגליסטית המתפארת בכך שהיא מממנת בישראל פרויקטים הזויים של ארגוני ימין קיצוני במיליוני דולרים. הפעם הפגיעה קשה מנשוא, כי היא פוגעת בכפר אל-עראקיב. הכת נטלה על עצמה לממן באמצעות קק"ל נטיעות של מיליון עצים. בנוסף, מתחייבת הכת במימון מלא של כל ההוצאות בהכשרת הקרקע לנטיעות העצים ובהמשך נשיאה בכל ההוצאות של עיבוד, טיפול ושימור, שהן הוצאות כספיות לא מבוטלות.
אני, שבילדותי נפל בחלקי כתלמיד בית הספר של זרם העובדים ע"ש "משה הס" בפתח תקוה להיות נציג בית הספר בטקס בירושלים לקבלת "דגל ירושלים" על הצטיינות בהרמת תרומות לקק"ל, עומד נכלם לנוכח השותפות של קק"ל עם תחנת הטלוויזיה GOD TV, הטלוויזיה של האל. אני, שזכיתי יותר מפעם אחת להקשיב לזוועה שמשדרת התחנה הזו, אני יכול לתפוש את הקשר בין הימין הקיצוני בישראל והתנועה המפעילה את התחנה, אבל אינני יכול לתפוש כיצד מוסד ממשלתי נופל ברשתה.
כשהרב אילון, לשעבר חבר-כנסת מטעם האיחוד הלאומי, הודה על קשריו עם התחנה והתנועה שמאחוריה, אני יכול להבינו על-רקע המניעים הפוליטיים שיש לחבר-כנסת, גם אם אינני מסכים. אבל הקרן הקיימת אינה מפלגה פוליטית. הפרדוקס הוא שקק"ל היא קבלן-משנה של מינהל מקרקעי ישראל בתוקף מומחיותה וניסיונה העשיר בייעור. אך לצערי, היא הפכה לקבלן-משנה של תנועה נוצרית אוונגליסטית חשוכה, שנציגה בישראל, רורי אלק, אינו מסתיר, שכמייסד פרויקט הנטיעות הגדול שמובילה הרשת, הוא מונע ממה שהוא מכנה - "האל נתן לי הוראות... תכין את הקרקע לשובו של בני (ישו)... תטעו מיליון עצים. אני מאמין שזה מה ששמעתי שרוחו של אלוהים ואני (רורי אלק) חולקים את המשימה הזו אתכם (קק"ל)".
אני מתקשה לתפוש כיצד נוצר הקשר החם בין מוסד ממלכתי בישראל ובין תנועה דתית נוצרית קיצונית, המטיפה לא רק לחזרתו של ישו לביתו בארץ ישראל, אלא מדגישה את המחויבות שיש לה כתנועה להכין את הקרקע לבואו של ישו המשיח על חורבות העם בישראל. עד שחזון זה יוגשם על כל אוונגליסט לסייע לבניה בארץ הזו. מתוך המניע להחיות את חזונו של ישו הנוצרי על חורבות העם היהודי (!!!) משקיעה התנועה האוונגליסטית סכומי עתק במיזמים רבים, ואחד המיזמים - רכישת מיליון עצים לייעור, שבוודאי עשויים לתרום לשימור הקרקע.
בעימות בין תושבי הכפר והשלטונות שפינו אותם מאדמתם בשנת 1951, מוכיחים תושבי הכפר במסמכים שהם פונו רק לצרכי חירום ומאז הם מבקשים לחזור אליה, כי לא נעשה בה שימוש. יתרה מזאת, למפונים ב-1951 הודיעו שהפינוי הוא לתקופה קצרה והוא פועל-יוצא של צורך ביטחוני. במשך למעלה מחמישים שנה לא נעשה בקרקע שהופקעה מהבדואים כל שימוש. כדי למנוע את חזרת הבדואים, החליטו לייער את המקום.
ולי, הילד מפתח תקוה - שלפני כשבעים שנה, כל יום שישי ציידו אותו הוריו, אנשים קשי-יום, בתרומה כספית לקופת הקרן הקיימת בבית הספר ע"ש "משה הס" - לא נותר אלא להביע היום את כאבי על הקשר המזוויע בין תנועה ימנית נוצרית קיצונית בארצות הברית ובין מוסדות הקרן הקיימת בישראל. לכסף אין ריח, אך תרומת המיליונים מצחינה ומבחילה, כשהיא מגיעה עם כסות אידיאולוגית אנטי-יהודית ופוגעת קשות באיש האדמה - הבדואי מאל-עראקיב. כל עץ של קק"ל על אדמת אל-עראקיב הוא אות קין על מצחה של מדיניות ההתנכלות לשליש מתושבי הנגב, המבקשים לחיות את חייהם כאזרחים במדינת ישראל על כחמישה אחוזים משטחו של הנגב.
בנגב יש מקום לכולם - לחוואים יהודים, למושבים, לקיבוצים, לערי פיתוח וגם לשבטי הבדואים. אך אין מקום לשידוך הסרטני בין הקרן הקיימת לישראל ובין האוונגליסטים החשוכים המרפדים במיליוני דולרים תוכניות הזויות. בינתיים נהרסה אל-עראקיב 16 פעמים, ותושביה ברובם מנהלים את חייהם במתחם בית הקברות, שקיים במקום כבר למעלה ממאה שנים. בעוד הבדואים באל-עראקיב מעבירים את לילותיהם בכפור המקפיא בבית הקברות של הכפר, האוונגליסטים מעבירים את לילותיהם בתוכניות חשוכות לבואו של ישו המשיח והקרן הקיימת בישראל הפכה לזרוע ביצועית של אותה תנועה חשוכה.
בְּבֵית הַקְּבָרוֹת שֶׁל אֶל-עָרָאקיב
שָׁרִיד אַחֲרוֹן לְמָה שֶׁהָיָה פַּעַם כְּפָר -
עָפָר וּגְלָלִים הָיוּ לִשְׁדֵה קְרָב
וְלָנוּ נוֹתָר לְסַפֵּר לְעַם
שֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה לָדַעַת
שֶׁאֵינוֹ רוֹצֶה לִשְׁמוֹעַ
עַל עוֹד יוֹם קְרָב וְעֶרְבוֹ,
שֶׁשָּׁכְלוּ מוּסָרִיּוּתָהּ שֶׁל מְדִינָה
שֶׁנָּפְלָה עַל חַרְבָּהּ
לְבוּשָׁה בִּבְלוּאֵי תְּבוּסָתָהּ
בְּבֵית הַקְּבָרוֹת שֶׁל אֶלְ-עָרָאקִיב.
בְּבֵית הַקְּבָרוֹת שֶׁל אָלְ-עָרָאקִיב
שָׁרִיד אַחֲרוֹן לְמָה שֶׁהָיָה פַּעַם כְּפָר -
גְּעִיָּה אֲטוּמָה שֶׁל כִּבְשָׁה תּוֹעָה
מַסְעִירָה שׁוֹבַך יוֹנִים הוֹמֶה מִתְיַפֵּחַ
מַבְעִיתָה בֶּכִי בְּזָוִית פִּי חֲרוּשֵׁי קֶמֶט
מְשׁוֹטֶטֶת בֵּין יְרִיעוֹת אוֹהֶל פָּרוּם,
נְבוֹכָה מִזְדַקֶּרֶת כְּתִינוֹקֶת בִּזְרועות אֵם
מְבַקֶּשֶׁת רַק לַחֲלוֹץ שָׁד שֶׁל חַיִּים
מִתּוֹך חֶנֶק שַׁלְשֶׁלְאוֹת בּוֹלְדוֹזֶרִים
שֶׁחָנְקוּ אֶת כָּל רִגְבֵי הַלֶּס
שֶׁבִּתְּרוּ אֶת כֶּל פֵּרוּרֵי הַחַיִּים
הַלְּבוּשִׁים הַיּוֹם בִּבְלוּאֵי תַּכְרִיכֵי תְּבוּסָה מוּסָרִית
בְּבֵית הַקְּבָרוֹת של אל-עראקיב.
(השיר נכתב בלילה של ז' באדר תש"ע, בו ישנתי עם אנשי הכפר בבית הקברות באל-עראקיב).

תאריך:  13/02/2011   |   עודכן:  13/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שוב נפלה אל-עראקיב, אך היא קום תקום
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
בדואים גנבי קרקע יגורשו תמיד ל"ת
תיעוב שמאלני מוכר  |  13/02/11 23:14
 
- הבידואים חיו באלעראקיב עד 1951
הם לא שודדי קרקע  |  14/02/11 14:26
 
- ריקוד בובות הסמרטוטים
יוני שדה  |  14/02/11 19:15
2
שישנם אנשים כמוך
עצוב לי   |  14/02/11 01:45
3
גם אני רוצה 10 דונם קרקע חינם.
פרייר שמשלם למגרש  |  14/02/11 08:47
4
אתה תומך בגניבת 500,000 דונם
אז מה אם זה רק 5%  |  14/02/11 08:55
5
ערוות זנונֶי תיאוקרטיה יהודית
עידן סובול  |  14/02/11 08:58
 
- נוד נפוח מלא בעצמו ל"ת
יוסף יוסף  |  15/02/11 18:35
6
בושה שניתנת לך במה כאן
ציוני  |  14/02/11 12:46
7
ריקוד בובות הסמרטוטים
יוני שדה  |  14/02/11 15:48
8
איתן, אנחנו גאים בך. ל"ת
ידידיה ושולה  |  14/02/11 15:56
 
- במה בדיוק אתם גאים באידיוט
שימושי מימי סטלין  |  15/02/11 12:34
 
- מתיחס לבידואים כחומסי קרקעות ל"ת
חבל מאוד שאתה  |  15/02/11 14:37
9
קלינסקי החליט באיזה צד הוא
אלישמע  |  15/02/11 14:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
התקשורת כיום חפה מאידיאות לחלוטין, גם בכל הנוגע לה עצמה ולכללי אתיקה    פרשנים ופובליציסטים בזירה הפוליטית - פגיעה במערכת הנורמות של חברה דמוקרטית    פרופ' דן כספי: הריכוזיות במדיה היא תוצר מצטבר של בעלות צולבת והתפתחותם של תאגידי תקשורת רבי-עוצמה ובראשם התאגיד של ידיעות אחרונות
עו"ד משה גולדבלט
צפוי שחברות הביטוח יפעילו מכבש לחצים כדי לסכל את התוכנית לכלול את שירותי הסיעוד בסל שירותי הבריאות. חלק מן הח"כים ניתנים לשיחוד ולא הייתי סומך במיוחד על תמיכתם בשעת מבחן. כאשר יחל הדיון בכנסת, על כל הגופים המעורבים להפעיל לחץ על-מנת שהכנסת ושר הבריאות יפיקו הסדר ראוי
עו"ד יוסי דר
בשעות קריטיות אלה, כשההפיכה במצרים מחפשת כיוון, מוצאת אל-ג'זירה לנכון להראות שוב ושוב את הנשיא המודח חוסני מובארק לוחץ ידיים עם מנהיגי מדינת ישראל, והמסר ברור: הסתה נגד ישראל ושינוי כיוון על-פי תכתיבי האג'נדה האירנית. כשהמצב כה נזיל ורגיש - אין להסתפק בהחרמת עיתונאי אל-ג'זירה
דודו אלהרר
"כבר יותר מ-17 שנים ש'תיק תקשורת' מתפקדת ככלב השמירה של הדמוקרטיה, ובודקת בזכוכית מגדלת את זירת התקשורת בישראל"    האומנם?!    אז מדוע החליט עמנואל רוזן להעביר לאומה באמצעות כלי תקשורת ממלכתי מידע שקרי?
עליס בליטנטל
מחזהו של המדינאי והפילוסוף-מחזאי ניקולו מקיאוולי (1527-1469) הידוע באמרתו "המטרה מקדשת את האמצעים" - לה מנדרגולה (הדודאים) שנכתב ב-1517 לא איבד טיפה מניחוחו גם כיום    העלילה המצחיקה מלאת ההומור מתעצמת ומקבלת גוון אקטואלי בבימוי של גלעד קמחי את "קבוצת הצעירים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il