X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תיירת בשדרת לה רמבלה בברצלונה [צילום: פלאש 90]
הו ברצלונה, ברצלונה
אחת מעשר הערים המתוירות ביותר בעולם קורצת במיוחד בימים אלה, שמחוץ לעונה, בהם הופכת העיר, היקרה בדרך-כלל להחריד, לעיר זולה יחסית לא להחמיץ את האקלים הנוח, את אתרי התיירות המקסימים, את אוצרות האמנות המרהיבים, את הפארקים הטובלים בירוק עמוק וכמובן שלא לשכוח את הכדורגל

"הו ברצלונה, ברצלונה" - שר בשעתו הזמר זוהר ארגוב את שיר ההלל לאחת מעשר הערים המתוירות ביותר על פני הגלובוס, שהפך לאקטואלי יותר מתמיד. העיר המקסימה, שטובלת כולה בירוק עמוק, עם אתרי האמנות האטרקטיביים שלה, ועם גביע העולם בכדורגל, הקנו לה את יוקרתה הרבה, כשהיא מותירה, הרחק מאחוריה, את הבירה מדריד.
בירתה של קטלוניה צופנת בחובה אתרי-תיירות ממעלה ראשונה, ובימים אלה, שמחוץ לעונה הבוערת, מומלץ לנצל את אקלימה הנוח, את התעריפים הזולים, יחסית, של מלונותיה ושל הטיסות מהארץ אליה, שמי יודע מתי ישובו.
ליבה הפועם של ברצלונה הוא המדרחוב הארוך שלה והרחובות שמסביבו, שבהם ניתן לחוש היטב את אווירתה המיוחדת, עם שפע הדוכנים הציוריים, המסעדות, בתי-הקפה והבוטיקים שלה. לא לפסוח על שדרת רמבלה המקסימה - רחובה המפורסם, הצבעוני, התוסס והמתויר מכולם.

העיר העתיקה
מוזיאון פיקאסו [צילום: איתמר לוין]

במרכז הרובע הגותי הענק של העיר קורצת לעין הקתדרלה הגדולה ככנסייה עתיקה ומרשימה. צריך לזכור כי בעיר ספרדית כמו ברצלונה, הקתדרלה איננה מוצג מת של ארכיטקטורה מפוארת מימי העבר, אלא גוף חי המשפיע על חיי היומיום של תושבי העיר. מכאן כדאי להמשך ברחובותיה הצרים והעקלקלים של העיר העתיקה, הידועה גם כרובע הגותי, מן המאה ה-14, המרוצפים כולם באבן, עם מבנים יפהפיים. באחד מרחובות אלה, גאלה דה מונקדה, מסתתר, כנחבא אל הכלים, מוזיאון פיקאסו, המכיל אוסף פרטי מרשים של יצירות המאסטרו. היצירה המעניינת ביותר במוזיאון היא סדרה של 58 הוואריאציות על ציור מפורסם של וולסקו, "לה מנינס". כקוריוז מומלץ לשים לב גם לתפריט שפיקאסו הצעיר צייר לפונדק מקומי.
בתום הביקור במוזיאון כדאי להסתובב ברחובות העיר העתיקה, לעבור את שוק האוכל המקורה, בוקריה, הצבעוני כל-כך ושההמולה בו רבה עד מאוד. בין הניחוחות המשכרים שלו נישא באוויר ריח התבלינים, השקדים והאגוזים הקלויים.

יצירות מופת
גן גואל [צילום: פלאש 90]

בחלקה העתיק ביותר של העיר העתיקה מצוי רחוב קאל דל קאל, שהיה מרכז הרובע היהודי לפני הגירוש מספרד. שמו של הרחוב נובע, ככל הנראה, מהמילה העברית "קהל". קטע מחומת הגטו הוא היום חלק של הבית מספר 5 ברחוב. את הביקור בעיר העתיקה מומלץ לסיים בטיול על המזח ואף להגיע לספינה, שהיא העתק מדויק של "סנטה מריה" - ספינתו של קולומבוס. ליד הנמל ממוקמת אנדרטה לזכרו של מגלה היבשות, שיצא למסעותיו בחסות ספרד.
מי שמתעניין בארכיטקטורה, לא יחמיץ הזדמנות לראות יצירות-מופת של הארכיטקס הגאוני והתמהוני, אנטוני גאודי, שבנה בברצלונה כמה מבנייניו המהוללים ביותר, כמו ארמון גואל, וסביבו הגן, הנושא אותו שם, או שני הבתים המקשטים את אסו גראסיה: קאזה באטו וקאזה מילא. לא לפסוח גם על כנסיית "המשפחה הקדושה", שהיא הסימפוניה הבלתי-גמורה של גאודי.
הטיול האטרקטיבי ביותר מברצלונה מוביל למונסראט, ההר הקדוש של קטלוניה. המרחק הוא, אומנם, רק 60 ק"מ, אך בשל הדרכים ההרריות אורכת הנסיעה שעה ומחצה. אל המנזר שבפסגה מגיעים ברכבת-כבלים. יש בו מסעדה טובה ובשעת התפילה שרה, בקול מרנין, מקהלת-ילדים מפורסמת.

תאריך:  15/02/2011   |   עודכן:  15/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הו ברצלונה, ברצלונה
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
השיר של ג'ו עמר
יוא"ב  |  15/02/11 12:58
 
- נכון, ג'ו עמר כתב מילים ולחן
מטאטא  |  15/02/11 19:01
2
ברצלונה, עוד כמה עובדות
מיכאל ב  |  16/02/11 07:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קובי לירז
הניסיון מלמד שמפלגה לא דמוקרטית המשתתפת במשחק הדמוקרטי במערכה הראשונה, תבטל אותו במערכה השלישית    האם יש טעם לשתף בבחירות מפלגה שאסור שהיא תנצח בהן?
נרי אבנרי
מאסנו בכותרות על עליית המחירים. איפה הכותרות על ראש ממשלה שמהתל בחוקרי משטרה? על עבריין מין מורשע, שעם סיום העונש חזר לממשלה כאילו כלום? על שר אוצר נועז שמעביר קורסים במעשיהו? על שר ביטחון שנכנס לנעליים הגדולות של יהושע פרץ? דוח וינוגרד? עופרת יצוקה?
יוני בן-מנחם
אין אף דמות שיכולה לזכות בתמיכת "הדור הצעיר" או חלקים אחרים של החברה המצרית, אישיות בעלת יכולות מוכחות לבצע מהלכים גדולים. בעגה המדינית קוראים לדמות הזאת בישראל "מחולל השינוי"
ערן גרף
כָּל הַחְלָטָה שֶׁהוּא נִסָּה / כְּדֵי לְהַגְדִּיל הַהַכְנָסָה - חִישׁ עוֹרְרָה גַּל הִתְנַגְּדוּת / מִצַּד שֶׁל אֵיזֶה בַּעַל-זְכוּת. אִם מְעַקֵּם מִי אֶת פָּנָיו – / בִּיבִּי מַסִּיג הַחְלָטוֹתָיו. מָצָאתִי שֵׁם, נָא לֹא לִדְאֹג: / שֵׁם הַשִּׁיטָה: "מֶחְלָט נָסוֹג"!
ציפורה בראבי
מעולם לא היה החינוך היהודי כה רצוף מכשולים כמו בעידן האינטרנט ויותר מזה - הפייסבוק    עסקנים מן המגזר החרדי החליטו לקחת יוזמה ולהחתים את גדולי הרבנים כדי להחרים את הפייסבוק    כיצד נלחמים נגד המפלצת הבלתי נשלטת הזאת?!
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il