X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על פניו, ההצעה הזולה ביותר היא הטובה ביותר, אולם בפועל, הצעות לבניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן, בשיטת "עשה זאת בעצמך", מגיעות עם הוצאות נלוות-נסתרות שהלקוח אינו מודע להן שווה לבחון: האם הזול הוא באמת כל-כך זול?
▪  ▪  ▪
"שלח לי לינק"... [צילום אילוסטרציה: AP]

אם אתה בעל עסק קטן-בינוני, בוודאי התלבטת פעמים רבות כיצד לחלק את העוגה התקציבית של השיווק. ובמציאות השיווקית, חלק מתקציב זה צריך להיות מוקצה לבניית אתר, מכיוון שאם אתה לא שם, אתה לא קיים. כמה פעמים שמעת את הבקשה "שלח לי לינק...", אז מה תגיד, "אין לי"?
וכשניגשים לפרויקט של בניית אתר, הדבר הראשון שמגלים זה שטווח האפשרויות והעלויות הוא עצום. בעלי עסקים מוצפים בהצעות מפתות מאוד: אתרים חינמיים, אתרים ב"מחירי רצפה" של כמה עשרות שקלים בלבד בדמי מינוי חודשיים, או אתרים בעלות של עד כמה מאות שקלים. ויש כמובן גם את האופציה לבנות אתר בעלות של אלפי שקלים ומעלה, ומשם השמיים הם הגבול. עבור עסקים קטנים-בינוניים זה יכול להיות מפתה ביותר להיכנס להתקשרות עם חברות שמציעות בניית אתרים בשיטת "עשה זאת בעצמך" במחיר זניח — העסק קטן והלחץ התמידי לצמצם הוצאות הוא מציאות יומיומית. דווקא מסיבה זו שווה לבחון האם הזול הוא באמת כל-כך זול? האם ההצעה מקיימת את ההבטחה?
על פניו נראה שההצעה הזולה ביותר היא הטובה ביותר, אבל כדי לעשות הערכה כלכלית מהימנה, כדאי לבעל העסק לחשב "עלות בעלות כוללת". מונח זה, המוכר גם בשם: TCO - Total Cost of Ownership מתאר שיטת הערכה כלכלית, שעוזרת לצרכנים ולמנהלים להעריך את העלויות הישירות והעקיפות המתייחסות לעסקות רכש של החברה. הערכת TCO אידיאלית בוחנת את מחזור העלות של הנכס (לצורך העניין אתר הוא נכס של העסק), שכולל: רכישה, התקנה, תמיכה, תחזוקה שוטפת, שירות, ובנוסף את כל ההוצאות התפעוליות. זה ממקד את תשומת הלב על סך כל ההוצאות שכרוכות בבעלות על נכס, בניגוד לבחינה מצומצמת של עלות התחלתית או של עלות הקנייה בלבד.
דוגמה לכך יכולה להיות קניית מכונית ישנה מיד-שנייה. אומנם עלות הקנייה נמוכה יחסית, אבל אם לוקחים בחשבון תחזוקה, תיקונים, זמן, ובנוסף את כל ההוצאות הרגילות שנלוות לאחזקת מכונית - המסקנה עשויה להיות שהקנייה יקרה יותר מהנראה בהתרשמות ראשונית. דוגמה נוספת תהיה רכישת תוכנה למחשב. לתוכנה עצמה יש מחיר קנייה מוגדר, אבל עם "עלות בעלות כוללת" מגלים שלמחיר זה מתווספות עלויות של עוד המון שעות ללימוד של התוכנה (וזמן זה כסף), תמיכה, עידכונים ועוד. באותו אופן שווה לבדוק כדאיות של הצעות לבניית אתרים עם מערכת ניהול תוכן, בשיטת "עשה זאת בעצמך". בפועל, השיטה תובענית מאוד וכרוכה בהוצאות נלוות, שהלקוח אינו מודע להן בדרך כלל כשהוא עושה החלטת רכישה. עלויות נסתרות יכולות לנבוע ממספר סיבות:
1) אתרי "עשה זאת בעצמך" אינם באמת אתרים – הם מערכת ניהול תוכן, שדורשת שעות לימוד רבות עד שהמשתמש מגיע לרמת שליטה טובה. זה תהליך שלא קורה ביום אחד ויכול לקחת אפילו שנה. שעות העבודה הללו עולות כסף, שנכנס לחישוב העלויות.
2) בעל האתר צריך לייצר תכנים (טקסטים ותמונות) בכמות סבירה. אפשר לומר שלכל הפחות צריך שיהיו באתר כחמישה עמודים שמסבירים באופן כללי מהי החברה ובמה האתר עוסק. עמודי האתר מכוונים את הגולש לשירות או למוצר שהאתר מספק, נותנים אפשרות ליצור קשר וכולי. טיפול בתכנים דורש זמן ומקצועיות וזה יכול להעסיק אדם במשרה מלאה. כמובן שעם הזמן אפשר להגיע לקצב מהיר ולרמה נאותה, כמעט מקצועית – אבל האם זה באמת המקצוע שלך? ושוב נכנסת שאלת עלות שעות ההתלמדות.
3) האתר הוא חלון ראווה וערוץ שיווקי. לכן, חשוב שיהיה בנוי בהיגיון מסוים, יספק חווית גלישה נעימה, ימשוך את הגולשים להישאר באתר, אולי גם יגרום להם לבצע רכישה על-ידי הנעה לפעולה ועוד. ללא כל אלה, לאתר אין שום משמעות. למטרה זאת נדרש ניסיון רב בבנייה ובניהול פעיל של אתרים. היות שתחום האינטרנט דינאמי ומשתנה תדיר, זה מחייב את בעל האתר ללמוד את הנושא כדי לבנות במו ידיו אתר סביר. מניסיוננו, חלק זה לוקח לא פחות שעות מכל החלקים שקדמו לו, ושוב מדובר בהוצאה משמעותית של שעות עבודה יקרות.
בניסיון לחסוך בעלויות, קורה שבעלי אתרים חדשים מתפשרים על איכות ונכנסים להרפתקה, שמבזבזת את זמנם היקר. כתוצאה מכך האתר מפסיק להיות כלי שיווקי כדאי, וחבל. על-פי תחשיבי TCO שעשינו, מצאנו שבעלות של שעת עבודה אחת של בעל עסק (מחיר התחלתי מוערך סביב 200 שקל לשעה + מע"מ) ניתן לקבל אתר מעוצב על-ידי בעל מקצוע וכך לחסוך הוצאה אדירה ומיותרת.

הכותבת היא מנכ"ל פרומו ומנהלת פרויקט GetID - אתרים מעוצבים בבנייה מקצועית, בדמי מינוי חודשיים.
תאריך:  20/02/2011   |   עודכן:  21/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 בניית אתרים
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אתר במחיר נמוך? לא בדיוק מה שחשבתם...
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
מה זה? כתבת פרסום עבור הכותבת? ל"ת
הפשוט   |  21/02/11 11:16
2
בהחלט מעניין
eran01  |  24/02/11 23:08
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דודו אלהרר
מי שקורא את פסק הדין הארוך והמנומק בעניינו של חנן גולדבלט, אינו יכול להתעלם מן הרושם שמאחורי הקסם של האיש מסתתר אדם חסר התחשבות בזולתו, עד כדי פגיעה רעה ומתמשכת בבנות תמימות שלא חטאו    אין לשלול יחסים בגלל פער גילים או בגין ניסיון, אבל יש אחריות גדולה יותר למבוגר/ת ולבעל/ת הניסיון
ד"ר מוטי גולן
מהיכן באה לבני ישראל עשירות לתת ולתרום כמיסת הלב והיד, והלא ישראל היו עבדים נרצעים במצרים?    "ממציאת חן של מצריים שהשאילום מתנות שלא על-מנת להחזיר"    בראש "צוות הקמת המשכן" עמדו שני צדיקי עליון: בצלאל משבט יהודה ואהליאב משבט דן
אלכס לוין
חוק לבוש צנוע במשרדי הממשלה - יחי הטליבאן במדינת ישראל    השטריימלים חשובים מחייהם של השועלים ומחיי התרנגולות    ח"כ גפני נכנס לחילוניים לצלחת    גיורי צה"ל - הממשלה והח"כים החילוניים נגררים אחרי הכתות החרדיות    וגם על האיוולת של החוק האוסר להעמיד רבנים לדין
ראובן לייב
התיירות הממוסחרת עוד לא הספיקה להשחית את הרפובליקה הדומיניקנית - גדול האיים הקאריביים, שהאדרנלין שלו הם חופים עטויי חול לבן, הרים נישאים, מפלים מרהיבים, יערות-עד ושפע של אטרקציות לבילוי    ובל נשכח גם את סנטיאגו...
רועי אורן
מזה מספר חודשים פולשים ארגונים הפועלים נגד ישראל למרכולים, לבתי-קפה ולתיאטראות ברחבי העולם על-מנת להפיץ תעמולה ארסית נגד מדינת ישראל    בריטניה מובילה בראש בפעולותיה האנטי-ישראליות, וגם איטליה וגרמניה מצליחות לא פחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il