X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אינני מאמין שכל המזדעזעים מעמדתם של הרבנים, רוצים באמת להשליט בציבור הדתי חברה פלורליסטית ופתוחה בה יש מקום לדעות חריגות ולא מקובלת. לחברים אלו נוח היה לו היו יכולים לכפות את עמדתם המתונה על כולנו גם אם פרוש הדבר היה סתימת פיות סיטונאית של קולות מקובלים פחות
▪  ▪  ▪
הרב צבי טאו [צילום: משה גליקמן]
חופש דעות אמיתי אינו בינוניות ואינו התייצבות חד-צדדית עם ארגוני אנשים, חופש אמיתי הוא היכולת להטיל ספק ולבדוק באופן ייסודי את העולם בו אנו חיים גם כשבכך אנו לא עלינו מערערים את שלוותם של הבורגנים השבעים שרוצים רק שלווה וחיים נוחים

מכתב הרבנים המביע תמיכה במשה קצב, הצליח להוציא מכל המגיבים המקצועיים בציבור הדתי-לאומי תגובות הזדעזעות אוטומטיות וארגוני נשים אף האשימו את הרבנים בפגיעה בנשים. פתאום כל אלו התומכים בזכות הביטוי לאדם השונה ובחופש דעות לכל, ושנוטים לטעון למען מיעוטים מקופחים כמו נשים או הקהילה הגאה, מתגלים כמזדעזעים מהעובדה שזכות זו ניתנת הפתעה, הפתעה אף לאנשי רוח שלא מתחשבים בשיח הנכון חברתית ומעיזים להטיל דופי בבית המשפט. כלומר, ארגונים שאמורים לתת רוח גבית לזכותם של הרב שלמה אבינר והרב צבי טאו לחשוב אחרת מתנערים מהם ומתגלים כנטורי קרתא של הסדר החברתי השמרני ביותר בו זכות היסוד של הבעת דעה שונה אינה קיימת.
מבחינה זו, שוב מתגלה האמת כי הזכות לשונות חברתית ולהבעת עמדה לא מקובלת מאופשרת רק ליקירי מגזר מסוימים, והיא נשללת אוטומטית כשאנשים פחות פוטוגניים שאוחזים בעמדת פחות נוחות לעיכול לעולם החילוני, מתבטאים. שהרי לדבר נגד בתי הדין או בעד זכויות למסתננים לישראל או אפילו לקהילה ההומולסבית מותר, למרות שרוב המגזר הדתי מתקשה לשמוע דיבורים כאלו. אז המדברים נתפסים כנאורים וזוכים למחיאות כפיים מהציבור הרחב. אולם סתם להשמיע דעה מקורית כמו לתמוך בזכותו של הרב דוב ליאור לתת הסכמות לספרים ככל העולה על רוחו או סתם להטיל ספק ביושרה של בתי המשפט זה אסור כיוון שהאוזן החילונית שאנו רוקדים לפניה מה יפית לא מסוגלת לעכל עמדות כאלו.
חופש ביטוי אמיתי ופלורליזם תרבותי מהותם היא לתמוך בדעה החריגה והקשה לעיכול. במילים אחרות, התמיכה בחופש הדעה והביטוי אינה נמדדת כשהיא מתאימה לחברת הרוב במדינת ישראל, קרי המגזר החילוני, אלא כשהיא מאתגרת אותו ומוציאה אותו משלוותו.
אלא שבינינו איני מאמין שכל המזדעזעים מעמדתם של הרב אבינר והרב טאו רוצים באמת להשליט בציבור הדתי חברה פלורליסטית ופתוחה בה יש מקום לעמדות חריגות ולא מקובלת. ההפך הוא הנכון לחברים אלו נוח היה לו היו יכולים לכפות את עמדתם המתונה על כולנו גם אם פירוש הדבר היה סתימת פיות סיטונית של קולות מקובלים פחות. כך הם יכלו להיראות יפה בעיני עצמם ובעיני החברה החילונית שהייתה מראיינת אותם תדיר וממלאת אותם בפרסים מבלי להתמודד עם שאלות מציקות וקטנוניות, כמו מה היא האמת או האם דרכם הרוחנית צודקת באופן בלעדי. מבחינה זו, אם המגזר החילוני היה תומך בעובדה שכדור הארץ שטוח והרב אבינר והרב טאו היו אומרים שהוא עגול גם אז רבנים מסוימים מתוכנו היו קמים ומתייצבים באופן אוטומטי עם זכות הציבור להיות טיפש.
חמור מכך, לדעתי כל מצקצקי הלשון היו מצביעים גם עם הרוב באתונה נגד הזקן הטרחן ההוא, שאפילו לא הסתדר עם אשתו וילדיו, סוקרטס שפגע בנוער והשחית את מידותיו ועוד גרם לאנשים לחשוב לבד בניגוד לעמדות המקובלות.
העניין הוא שחופש דעות אמיתי אינו בינוניות ואינו התייצבות חד-צדדית עם ארגוני אנשים, חופש אמיתי הוא היכולת להטיל ספק ולבדוק באופן ייסודי את העולם בו אנו חיים גם כשבכך אנו לא עלינו מערערים את שלוותם של הבורגנים השבעים שרוצים רק שלווה וחיים נוחים.
מבחינה זו אני מברך על עמדתם החריגה של הרב אבינר והרב טאו. שהרי ללא קשר לשאלה מה קרה במשפט קצב, סוף-סוף שומעים בארץ הזו עמדה שמעיזה ללחום קצת בקונצנזוס.

פורסם במקור: מקור ראשון
תאריך:  24/02/2011   |   עודכן:  24/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתנגדי מכתב הרבנים והריגת סוקרטס
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
מה עניין מחט לתחת?
יוסף יוסף  |  24/02/11 19:30
 
- גס רוח,לא נרד לרמתך לשפה נמוכה ל"ת
צרור המור  |  6/03/11 06:31
2
לחשוב אחרת ?
שלמה , בנו של רב  |  25/02/11 07:34
 
- חומץ בן יין!אין אמון במע'המשפט
ע_הראל  |  3/03/11 16:40
3
מזועזע מחמת אי ידיעת העובדות
יוסלביץ  |  25/02/11 12:44
 
- אכן אינך יודע את העובדות
קורא ותיק  |  25/02/11 15:53
 
- התייחסות לקורא הותיק
אוריה הלוי  |  25/02/11 16:42
 
- רבק,אבל יש אפס אמון במע'המשפט!
ע_הראל  |  3/03/11 16:55
4
מעוות בעיוותו מעוות
ג. גזית  |  25/02/11 17:47
 
- לפחות אצל קדאפי האצילות מחייבת
ע_הראל  |  5/03/11 19:46
5
מאיגרא רמא לקיש קיש קריא. ל"ת
דרייפוס  |  25/02/11 19:20
 
- הגם מצפונו של רהט יצא לפנסיה?!
ע_הראל  |  8/03/11 10:17
6
ניכרים דברי אמת
דונש  |  3/03/11 16:02
7
חילול השם בא מתוקפי הרב הגיבור
ע_הראל  |  4/03/11 17:42
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אסף (שבי) גטניו
ה"פטריוטים" בורחים כמו שפנים כשמדובר בסוגיית הליבה    שר המשפטים עומד בראשה של ועדה מימי 'אור כשדים' של אברהם אבינו    דייוויד קמרון מודה בטעות    רגע לפני שמועמר קדאפי נופל, יש להקשיב בקשב רב לדבריו
דניאל גיגי
שיטת השקשוקה חודרת לשלטון בישראל, כאשר המנהיגות עושה שימוש לא ראוי בכוחה ע"מ לשנות את כללי המשחק רק במטרה לשרת את האינטרסים הפוליטיים שלה    במפלגות, בכנסת ובממשלה ניתן לראות את אותה שיטת שקשוקה שלא רק פוגעת באינטרסים של המדינה, אלא גם באופייה הדמוקרטי    ישראל צריכה חוקה ע"מ למנוע את המשך השימוש הלא ראוי הזה בכוח!
יוסי בלום הלוי
טיל גראד או קטיושה לא נורו אתמול בערב מעזה לבאר שבע - הדיווח היה דיווח שקרי מפי כתבים צבאיים, שלמעשה מצוידים בחוסר מקצועיות    ב"תשקורת" הישראלית מדווחים על קטיושות רק כשהן נורות מצפון, ועל קסאמים וגראדים רק כשהם נורים מדרום    אז איזה טיל כן נורה לעבר באר שבע?
הרב ישראל רוזן
עמדתי נגד חקירות הרבנים ליאור ויוסף היא פשוטה בתכלית, אלמנטרית ממש; מה יש "לחקור"? ומה מסתתר מאחורי מילת איום זו?    אין חולק שהם כתבו הסכמה לספר, ונניח שמשמעותה גם אמירת יישר-כוח למחבריו, ועדיין נבצרתי מלהבין מה משמעות לחקירת עובדות ברורות ומוסכמות
אלכס לוין
כל העולם סוער, כולם מביעים דעה - אבל מי שותק, ארגוני זכויות האדם במדינת ישראל. אבירי הדמוקרטיה על כל גווניה במדינה ובמיוחד חברי הכנסת הערביים. היכן הם כל אותם צדקנים בדמותו של ארדואן, אותו דמוקרט דגול, שעל כל דבר הקורה במדינת ישראל יש לו מה להגיד. היכן הם כולם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il