X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
הצבע הוא חלק מהתפאורה ומהאווירה הכללית, אך אין ספק שהוא משמעותי הן בלוגו של החברה והן באביזרים הנלווים למכירה. כיצד אנו נעזרים בצבע להעביר את המסרים שלנו לצרכן? מהי משמעות הצבע בעינינו? והאם התחושה שלנו לצבע היא מקומית או גלובלית?
▪  ▪  ▪
לכל צבע משמעות שונה

הצבע, התאורה, הרצפה, המוזיקה, הריח, המידוף והעיצוב הם חלק בלתי נפרד מהמוצרים ומהתפיסה הקמעונאית הכוללת. כיצד אנו נעזרים בצבע, להעביר את המסרים שלנו לצרכן?, האם התחושה שלנו לצבע היא מקומית או גלובלית?
משמעות הצבעים והשימוש בהם בקמעונאות
1) לבן - מסמל ניקיון וטוהר - מתאים למידוף בתי מרקחת, מזון וכללי.
2) שחור - מידוף ואו רקע שחור מבליט את המוצרים, משדר מקצועיות.
3) אפור - משדר תכליתיות, ישירות ומשימתיות.
4) אפור עכבר - מקצועיות, בעיקר טכנולוגית.
5) כתום - משדר מקום ומחיר זול.
6) ירוק - משדר טריות, רעננות, טבע, בריאות.
7) חום - משדר חמימות, בית, טבע, יציבות.
8) חום דמוי קרטון - משדר דיל טוב, זה הרגע הגיע והוצא מהקרטון.
9) אדום - משדר חיוניות, אנרגיה, כוח עוצמה, מנהיגות ומובילות.
10) כחול - התחדשות, רעננות, מים וזרימה.
11) וורוד/סגול/פסטל - שמחה, ילדותיות.
12) שימוש בצבעי הדגל האמריקני - רצון החברה להראות על
עכשוויות, טרנדיות, מערביות "אמריקניזציה".
כמובן שהצבע הוא חלק מהתפאורה ומהאווירה הכללית, המוזכרת לעיל, אך אין ספק שהוא משמעותי הן בלוגו של החברה והן באביזרים הנלווים למכירה שהם: אביזרי המידוף והתצוגה, שילוט, מדי העובדים, צבע הקופה ועמדות התשלום, שקיות המוצרים ואפילו סלי ועגלות המוצרים.
אפיון הצבע לרוב הוא אוניברסאלי למרות שבעמים מסוימים, בעיקר מהמזרח ישנה רגישות מיוחדת לצבעים, למשל לגוונים מסוימים של ירוק ואו צהוב, בהם ימעיטו להשתמש.
מספר דוגמאות מהארץ ומהעולם:
1) הרשת למוצרי "עשה זאת בעצמך" הגדולה בעולם - הום דיפו - הלוגו שלה בצבע כתום, קורות המדפים בצבע כתום, מקומות שרוצים לתת להם מראה טבעי יהיה שימוש בעץ, מראה מקצועי מתכת כהה ובאזור מוצרי האמבטיה, יהיה שימוש ברקע כחול-תכלת (מים). גם לרשת OBI הרשת הגרמנית המובילה בתחום אחזקת הבית,הלוגו ומידוף הקורות הם כתומים.
2) הום סנטר, אייס, אופיס דיפו - הלוגו וכן חלק מאמצעי המידוף - אדום.
3) רשתות הפארם - משדרות ניקיון - מרבות להשתמש בצבע הלבן.
4) מגה - מגה בעיר שימוש נרחב בצבע ירוק, לוגו וכן מדי העובדים, על-מנת לשדר טריות ורעננות (Fresh) ומנגד מגה בול - נראה את עובדי הבול בחולצות בצבע כתום, על-מנת להעביר את מסר המחיר הזול.
הידעתם?
1) הצבע אשר הוצע על-ידי חברת היועצים אינטר ברנד לשופרסל, בעת תהליך איחוד המותגים שהחל לפני כ-8 שנים, לשופרסל דיל היה צהוב, אך בלחצו של הבעלים, נוחי דנקנר, שונה הצבע של הלוגו וכן הפסים על הרצפה לצידי המדפים - לצבע כתום.
2) לרוב בעת שינוי של לוגו קיים/"מתיחה", השינוי בצבע יהיה הדבר אחרון, מאחר שהצבע נחרט יותר במוחנו יותר מצורת הלוגו.
3) בלוגו המורכב מכמה צבעים, בדרך כלל יזכרו הצרכנים צבע אחד, לדוגמה - לוגו של מגה בול - מורכב מכתום,כחול וירוק - ובדרך כלל נזכור את הכתום. לוגו שופרסל דיל - מורכב מכתום, אדום ולבן - גם כאן הכתום הוא הצבע אותו נזכור.

הכותב משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה. ממקימי שופרסל דיל.
תאריך:  28/02/2011   |   עודכן:  28/02/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסודות מאחורי המדפים - "הצבע, המסר והמשמעות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
אומברטו אקו הוא בין האישים הבולטים בעולם שיצא נגד יוזמת אקדמאים באיטליה להטיל חרם תרבותי ואקדמי על ישראל, והגיע לישראל כאורח יריד הספרים ה-25 בירושלים    אקו העדיף להימנע מביקורת פוליטית: "יש לי מספיק מה לומר נגד ממשלת איטליה, אין לי זמן לדבר על ממשלת ישראל". ואכן, בהרצאה באוניברסיטת ת"א התרכז בעבודותיו ובדרך הכתיבה של היוצר. ואגב, לוקח לו 8 שנים לכתוב נובלה
פזית רבינא
המלך הסעודי שיחד את נתיניו בחבילה כלכלית נדיבה להחריד. כשעושים שופינג, אין זמן למחאה. מובן שהחבילה הכלכלית איננה אמצעי הביטחון היחידי שעבדאללה נוקט. מתלווים אליה צבא מצויד היטב, נאמנות שבטית גבוהה ושירותי ביטחון שנמצאים בכל פינה
אורן פרסיקו
הצעת החוק של ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), ולפיה בתי-השקעות יחויבו לפרסם מודעות גדולות יותר בעיתונות המודפסת, עברה בקריאה טרומית    פיניאן: "עם ציון פיניאן אף עיתון לא דיבר"
אלישע פורת
ריקי שרובר-מרקוזה, אריקה למען הדיוק, נולדה בשנת 1938, נפטרה בשנת 1988, בהיותה בת חמישים, זכתה למה שרק מעטים מבנות דורי זכו    להיות בת של אחד מעשירי עולם, ובה בעת להיות אשתו ו... אלמנתו, של אחד מגדלי הפילוסופים של העולם המערבי
אביב בר-נוי
סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות. והשבוע - איך יוצאים מהתחייבות שלא נכנסתם אליה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il