X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רב המפריד על הדומה בין הדתות השונות הדבר משול למים ולשמן - היכולים לחיות זה לצד זה אך לא זה בתוך זה רב-תרבותיות לא תיתכן כדרך חיים לאומות העולם תובנה זו מתחילה להיות מובנת כיום במדינות אירופה השונות בהתייחס למהגרים המוסלמים אליהן
▪  ▪  ▪
המוסלמי אינו מכבד את המדינה המארחת אותו [צילום אילוסטרציה: AP]

משחר ההיסטוריה האנושית, התנהלו חיי האנשים סביב הגדרה מגדרית מתוּחֶמֶת, ולאורך זמן גם בלתי סובלנית ובלתי מתפשרת, על האינטרסים המסוימים, החשובים לכל מסגרת חיים נתונה. בהתפתחות מסגרות חיי האנושות, אנו יכולים להבחין בתהליכים, שבסופו של יום, מעידים על כך שאין רב-תרבותיות קיימת במציאות החיים, כפי שמתחוור לנו במהלך ההיסטוריה. תהליכים אלה התבססו והשתנו לאיטם תוך התאמתם לתנאי החיים וציפיות האנשים. אנו יכולים למנותם:
  • המשפחה הגרעינית דאגה לקיומה בליקוט מזון וציד, כמו גם לביטחונה הפיזי. המשפחה חיה לכן במערה שהגנה עליה. אבל משפחה גרעינית היא ארגון קטן, ולכן גם פגיע מאוד.
  • התרחבות המשפחה מייצרת חמולות - קהילות, כלומר משפחה רחבה, שקשר הדם מאחד את חבריה, ואין כקשר דם לבטוח ולתת אמון בבני משפחה, על פני זרים.
  • מספר חמולות גדולות מתאחדות לחיים מוגדרים משלהן ויוצרות את השבט. חיי שבט הם למעשה המערכת החברתית הנרחבת, והבסיס ליצירת מסגרות החיים הידועות לנו כיום.
  • השבטים גדלו ונוצר עם. דוגמה מייצגת לכך אנו רואים בתולדות ובמבנה החברתי של בני ישראל, כפי שמתוארים פעמים רבות בתנ"ך: "ואת כל העדה הקהילו... וַיתְיַלְדוּ על משפחתָם לבית אבותָם". ראשי הקהילה "אלה הפקודים אשר פקד משה ואהרון, ונשיאי ישראל - שנים עשר איש: איש אחד לבית-אבותיו היו". נציגי העם היו "ראשי אלפי ישראל", ונציגי המשפחות היו "נשיאי מטות אבותם".
  • עמים שונים בעלי רקע משותף חברו גם הם, ונוצרו אומות העולם.
  • עד מהרה נוצרה אבחנה - לָרוב לרעה - בין הגזעים השונים, כגון: הגזע הלבן, הצהוב, השחור, האינדיאני, הארי, הסלָבִי, ההודי, ועוד קבוצות אתניות רבות מספור.
הקשר והצורך בין האנשים, העמים, הגזעים השונים, וכן לכלל הקבוצות האתניות מהן עולמנו מורכב ובכל מסגרות החיים שתוארו לעיל, הוא קשר וצורך דומה להפליא, העובר כחוט השני בכולן והוא כולל:
  • ביטחון לקיום הפיזי של החיים עצמם.
  • ביטחון כלכלי.
  • שלמות והגנה על הטריטוריה, כלומר שטחי מִחיָה. אפשר להגדיר את ההגנה על שטחים, כמו גם מלחמות בלתי פוסקות להרחבת שטחי המחיה של כל קבוצה אתנית מסוימת, כגורם העיקרי לסכסוכים ולמלחמות בין עמים.
  • שִימור שפה, מסורת ומנהגים משותפים.
  • שִימור והגנה על אינטרסים משותפים.
  • שימור והגנה על ערכים משותפים.
  • והחשוב ביותר: שימור, הָעָצָמָה, וקנאות לדת האופיינית לכל קבוצת אנשים.
המסקנה המתבקשת, והלקח הנלמד משנות ההיסטוריה האנושית, שְרָב המפריד בין הדתות השונות, בין העמים, הגזעים והלאומים השונים - מן המשותף להם. דומה הדבר למים ולשמן, היכולים "לחיות" זה לצד זה, אבל לא זה בתוך זה. ניסיון לערבב ביניהם יצלח אך לדקות ספורות בלבד. המים ייפרדו מהשמן. כל אחד לדרכו, זה מעל וזה מתחת. כך גם החברה האנושית. עמים ודתות יוכלו - אולי - להתקיים זה לצד זה, אולם לא זה בתוך זה. לכן רב-תרבותיות לא תיתכן כדרך חיים לאומות העולם.
תובָנָה זו מתחילה להיות מובנת כיום במדינות אירופה השונות. המוני מהגרים, בייחוד מארצות אסיה והמזרח, ובייחוד בני הדת המוסלמית, מתארחים כתושבים בסטטוס כזה או אחר, במדינות שונות. הם אינם מכבדים את המדינות המארחות. במקומות רבים הם נוקטים בפעולות טרור. מסגדים מוקמים פעמים רבות כהתגרות והתרסה בלב עיר, ובהם מטיפים נגד ה"כופרים". מנהגי לבוש, תפילה וכדומה, אינם מקובלים על הציבור המארח. האורֵחַ אינו מנסה להיטמע בחברה הכללית. הוא מנסה להכתיב למארח את "חוקי הבית" - כפי שהוא מבין אותם. סובלנות הרוב תיגמר במוקדם או במאוחר. לכן מסלול ההתנגשות, לו גורם המיעוט, הוא בלתי נמנע לאורך זמן. כמובן, שאת המחיר ישלם המיעוט - אולם הוא הביא זאת על עצמו והוא יהיה האשם הבלעדי בכך. יש לזכור: במקומות בהם מיעוט אתני ראה עצמו כחלק מהרוב, רצה להיטמע בקרבו - ולא להתבטל בפניו - מקומות אלה כארצות הגירה (ארה"ב, אוסטרליה), הצליחו לייצר חברה הומוגנית יותר, למרות סממנים תרבותיים ואף דתיים בין הקבוצות השונות.
התנערות אנגליה, גרמניה, צרפת, שווייץ ומדינות אירופיות נוספות, ממיעוט מתריס ואלים, תוכיח לעולם כולו שסיסמת רב-תרבותיות היא ריקה מכל תוכן, לא ישימה, ומסתתרת תחת כותרות פופוליסטיות של חופש הציבור, חופש הדת, חופש ההתנהגות, דמוקרטיה וכדומה.

תאריך:  01/03/2011   |   עודכן:  01/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רב-תרבותיות? אין למושג קשר למציאות!
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה
רימונה  |  2/03/11 09:54
2
London will burn... ל"ת
Dankadanka  |  2/03/11 19:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
קשה לנהל לוחמה בטרור בדמוקרטיה - בעיקר, כיוון שחלקים בציבור אימצו את המוסר הנוצרי, ומוכנים לוותר על כלים ועל שיטות שיכולים להציל חיי יהודים - על-מנת להיראות טובים בעיני עצמם ואולי גם בעיני אומות העולם    דמוקרטיה צריכה לנהל מלחמה, תוך ויתור זמני על חירויות מסוימות, כדי לזכות בחירותה. אם החירות חשובה, מוטב להשעותה, כדי ליהנות ממנה לאחר שננצח את הטרור, המאיים עליה
הלל ויס
מאז נאום בר-אילן קרע נתניהו את הארץ לשתי מדינות. מדינת הישראלים ומדינת היהודים. גם אם תושבי יהודה ושומרון אילמים, זהו מצבם של תושבים חסרי זכויות אדם, כמו הרבנים שחתמו על מכתב הרבנים בעניין כיבוש הארץ בידי ישמעאל, תוך עצימת עיניים זדונית של ממשלת ישראל ושלוחותיה, וכמו הרבנים שכתבו הסכמות על 'תורת המלך'
נפתלי רז
לפני כשנתיים כתבתי לשלי, בירכתי אותה על פועלה החברתי, ושאלתי "מה עם הרגל השנייה", המדינית. שלי ענתה לי שבהחלטה מודעת לא תעסוק ולא תזכיר את הנושא המדיני. עניתי לה שכך הפסידה את תמיכתי, ואני משוכנע שאת תמיכת כל מחנה השלום
הרב אליהו קאופמן
בהזמנה לכינוס היסוד למפלגה הסוציאל-דמוקרטית החדשה הייתה שורה שצדה את עיני, ולחיוב. נכתב בה כי האירוע יתקיים ביום שישי, כדי לאפשר גם לדתיים להשתתף    סוף כל סוף מחנה השלום החל להבין שצריך לאחד כוחות
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
פסיקה חדשה של בית המשפט המחוזי בתל אביב קולעת בצורה הטובה ביותר לכוונת המחוקק וקובעת כי במקום בו ניתן להצביע על כך שרכישת נכס נעשתה מתוך מטרה להחזקה ארוכת טווח, הרי שהעסקה תיוותר במישור ההוני, על שיעורי המס המופחתים הגלומים בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il