X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה שוב שולף שפנים מהכובע והפעם בתחום הנדל"ן. גם במקרה הזה לא בטוח כי נלקחו בחשבון כל הבעיות. במקרה הפחות טוב, לא יהיה, כהרגלנו, יישום בפועל. אדוני ראש הממשלה, אל תיתן לנו שוב את הצורך לבוא בעוד מספר חודשים ולהוסיף תוכנית זו לחבילה הבלתי מחמיאה של הצהרות מבטיחות בלבד
▪  ▪  ▪
מאין יגיעו העובדים?

אתמול הגיעה סוף סוף הבשורה - בעיית מחירי הדיור בישראל עומדת לבוא על פתרונה. לא עוד מחירים העולים בעשרות אחוזים ומונעים מרבים להגיע לדירה נכספת, לא עוד עודפי ביקוש היוצרים מצב בו זוגות צעירים המצטרפים למעגל המשפחות החדשות בישראל אינם יכולים לרכוש דירה או מתקשים לשלם את שכר הדירה המבוקש, שכר דירה הנקבע על-פי שוויו של הנכס - ימות המשיח קרבים.
אז מה הבשורה שיצאה ישירות מפיו של ראש הממשלה? - קיצור תהליכים ביורוקרטים שיביאו לגידול מהיר בהיקף הבניה או במילים אחרות - הגדלת ההיצע שיביא להורדת מחירים.
אני מניח שיכתבו עוד רבות על הבעייתיות בהפעלת מערכת אישורים העוקפת את המערכת הקיימת בכל הקשור בפגיעה בסביבה או בשחיתות אפשרית, ולכן אחסוך מהקורא התייחסות לנושאים אלו. אולי תהיה פגיעה בסביבה ואולי לא; אולי תגבר השחיתות "המתבקשת" בתהליך בו יש ירידה בביורוקרטיה מחד אך כתוצאה מכך, גם ירידה ברמת הבקרה על האישורים הניתנים וגם כאן, אולי לא.
בואו נניח, אך לרגע, כי כדאי לשלם מחיר מסוים בשימור הסביבה. בו נניח, אך לרגע, שניתן לקחת סיכון של הגברת השחיתות וכל זאת למטרה טובה של עצירת עליות מחירי הדיור ואולי אף ירידה כזו או אחרת. כאן אנו מגיעים לנקודה שנראית יותר בעייתית מהכול - האם זה בכלל ייצא אל הפועל ובאם כן, מתי ואילו שינויים נראה בהצעה במהלך התקופה של בין מועד ההכרזה על התוכנית לבין מועד תחילת היישום שלה.
יש הגורסים כי על-מנת לחזות את העתיד, ברמת סבירות זו או אחרת, מן הראוי להסתכל על העבר. אז הבה נתבונן בעבר. נתבונן על היכולת המופלאה של ראש הממשלה להצהיר הצהרות, לקבוע אמיתות, לומר מילים אל מול הביצוע בשטח. נסתכל על עיקר הפעילות של ההנהגה - "ייצור מילים" ופחות יישומים. אולי כדאי כבר להקים איזו ועדה שתבחן את תהליך ישום ההצעה, שכן סביר ביותר שלא ייצא מזה כלום או שייצא מזה מעט מאד.
בואו נחשוב שבכל זאת תגיע הממשלה לשלב היישום ויתחילו בבנייה מאסיבית במגמה להגדיל את ההיצע - מי יבנה?, מהיכן ייקחו פועלים?, אולי יבקשו מש"ס האמונה על משרד הפנים לדאוג ליבוא ושוב נוכל לראות את "החגיגה" סביב יבוא עובדים זרים על הבעייתיות הכרוכה בכך.
אולי יצליחו לגייס לעבודה את עם ישראל - אז יכשירו אותם ביומיים?, אולי ישלמו יותר לפועלים על-מנת לעודד ישראלים להצטרף למעגל הבנייה - תשלום אשר בהכרח יביא להגדלת עלויות הבנייה ומכאן, שוב עליה במחיר הדירות?
אני תוהה האם מדובר בפיתרון אמיתי או בשליפה הנשמעת יפה, אך מאחוריה אין ספור בעיות שלגמרי לא בטוח כי נלקחו בחשבון עד הסוף במקרה טוב ובמקרה הפחות טוב, לא יהיה, כהרגלנו, יישום.
אדוני ראש הממשלה! בוא ונראה פעם אחת שתלך עד בסוף עם התוכנית שלך, טובה יותר או טובה פחות אבל לפחות תוכנית עם סיכוי להשיג את מטרתה. אדוני ראש הממשלה! אל תיתן לנו שוב את הצורך לבוא בעוד מספר חודשים ולהוסיף תוכנית זו לחבילה הבלתי מחמיאה של הצהרות מבטיחות, בכל תחומי חיינו, למול ביצועים דלים.

תאריך:  08/03/2011   |   עודכן:  08/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עובדים זרים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
יותר מאשר הם רוצים שלום, הם רוצים שלטון. מהסיבה הזאת השמאל לא נרתע מלנהל קשר סמוי עם הפלשתינים, שתכליתו היא מניעת הסכם עם הימין. חיים רמון לא היה הראשון לקיים מפגשים חשאיים    הלכתי לארכיון...
ראובן לייב
דרך כוכבו של שחק ברנר התל אביבי, ילד הפלא של עולם הקולנוע    הוא משקיע את רוב מרצו במשחק ובהפקת סרטים וכבר הספיק לשחק לצד שחקנים מהשורה הראשונה בארה"ב    סרטו הראשון, JOSHUA TREE, עומד לצאת ממש בקרוב ועולם הקולנוע צופה לו גדולות
ספי (יוסף) סגל
עסקת טיעון מגוחכת לדורס הנערה שחר גרינשפן    ההוא בפרקליטות שבכלל הסכים לעסקת טיעון בנסיבות אלו, היה כנראה גם הוא שיכור, ממש כמו הנהג הדורס - לא יכול להיות הסבר אחר לאמפתיה הגולשת על גדותיה עם העבריין
עו"ד זיו שרון, עו"ד ניר הורנשטיין
בימים אלה פורסמה הוראת ביצוע מס שבח 4/2011 המטפלת בביצוע פריסת מס לשנים קודמות במשרדי מיסוי מקרקעין במקום במשרדי פקיד השומה כפי שהיה נהוג בעבר. כתוצאה מכך, מובהר כי במקרה שבו ההליכים ביחס למכירה יהיו בערר ואף בערעור לביהמ"ש העליון, לא תחול התיישנות והנישום יוכל לבקש פריסה בכל מקרה
זאב גולדשטיין
שר האוצר יובל שטייניץ ואני ואתם חיים ככל הנראה במדינות שונות    שוטרי ישראל עוברים עבירות - אז מה הפלא שיש רצח ברחובות, אלימות ושאר מרעין בישין?    פתרון פשוט למצב הפשיעה בארץ - אנשי אכיפת מס בצמתים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il