X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
שופרסל דיל אקסטרה זאת "אותה יוניברס קלאב בשינוי האדרת", אך האם זה מתאים לישראל? יש לזכור שהמודלים האלה הועתקו מארה"ב, שם גודל הדירות ושטחי האחסון גדולים באופן משמעותי. קניית שלוש אריזות של נייר טואלט גורמת בוודאי לבעיית אחסון
▪  ▪  ▪
לשמור את המזומן בכיס [צילום אילוסטרציה: יוני ראוף-מד"א]

לאחרונה התבשרנו על הקמת "רשת חדשה" של שופרסל, בשם שופרסל דיל אקסטרה, המציעה ללקוחותיה קנייה מוזלת של מאות פריטים בתנאי שמבוצעת קנייה של שלישיית מוצרים זהים.
האם זה מתאים לכולם?, מה היתרונות? ומה החסרונות?.
קצת היסטוריה, לפני כ-7 שנים החל תהליך המיתוג החדש של שופרסל, אשר במהלכו בוטל פורמט יוניברס קלאב ועל בסיסו הוקם פורמט שופרסל דיל.
מה שנעשה כעת זה למעשה תהליך אשר בחלקו הגדול הוא תהליך הפוך, כלומר נלקחו החנויות המובילות של יוניברס קלאב ההיסטוריות והן הוחזרו למתכונת עבודה טיפה שונה, תחת השם שופרסל דיל אקסטרה.
יוניברס היה פורמט ייחודי "ועוף מוזר" בתוך שופרסל, שכן הוא התנהל באופן עצמאי, לטענת חלק מהמנהלים, עצמאי מדי, דבר שיצר ריחוק, קינאה ואף כעס על היותו מנוהל כה טוב ובאופן מצליח, על-ידי גדליה דוד, בהשוואה לשאר שופרסל של אותם הימים. נכון יוניברס הייתה מועדון חברים, אולם נראה ששופרסל דיל אקסטרה, ילכו באותה דרך של דמי חבר, אולם הם ממתינים כעת ורואים בשנת 2011 שנת הרצה בלבד.
בכל מקרה אין לי ספק, שהחל משנת 2012 תתבצע גבייה כזו או אחרת, על-מנת להפוך את האקסטרה לריווחי יותר. למעשה ובגדול ניתן לומר "אותה יוניברס בשינוי האדרת".
כמובן יש לזכור, שכל שינוי שם של חנות, גורר אחריו מתן הנחות רבות מהספקים, שכן בהסכמי הסחר בין הרשת ליצרן, מופיע סעיף "הנחה בגין פתיחת חנות חדשה", הנחה זו מסתכמת בעשרות מיליוני שקלים, שכן מדובר על גובה הנחות שנע בין 10-15% ממחיר המוצר למשך תקופה ממוצעת של כ-3 חודשים.
בהנחה שאכן המחירים יהיו זולים יותר, אזי בהחלט קיים כאן יתרון צרכני.
האם האקסטרה מתאים לישראל? האם מתאים לכולם?. יש לזכור שהמודלים האלה הועתקו בגדול מארה"ב, שם גודל הדירות ושטחי האחסון גדולים באופן משמעותי, בממוצע. קניית 3 אריזות של נייר טואלט, בהנחה שלא קונים כאשר בבית המלאי הוא אפס, בוודאי גורמת לבעיית אחסון.
הידעתם?
1) שמן זית - שמן זית ובמיוחד שמן זית בתולי (Virgin) עשיר בנוגדי חמצון, היעילים גם במניעת מחלות לב. מחקר שהתפרסם ב-Journal of Food Science מגלה שלאחר 6 חודשי אחסון פחתה היכולת האנטי חמצונית בכ-40% ולכן המלצתם היא לקנות אריזות קטנות ולאחסן אותם במקום חשוך.
2) "פרדוקס התוקף הארוך"- כידוע לכם, על כל מוצר מזון קיים תאריך תפוגה. רובנו מעדיפים לקנות מוצרים עם תוקף ארוך ככל שניתן לעיתים מספר שנים (בעיקר בשימורים). אולם קיים כאן עוקץ "תרתי משמע". ככל שניתן לשמר את המוצר תקופה ארוכה יותר, כמות החומרים המשמרים,אשר אינם מטיבים עם הבריאות, נוטה בדרך כלל לגדול משמעותית!
3) תה ירוק - מוצר זה ידוע בהשפעתו המטיבה עם תחלואים שונים. התועלת הבריאותית של תה ירוק ידועה במזרח מזה אלפי שנים. קיים פתגם סיני עתיק האומר: "עדיף לשתות תה אחד ליום מאשר לא לאכול במשך 3 ימים". יכולות אלה באות בגלל נוגדי חמצון המכונים קטכינים, אשר נלחמים במחלות ובפולשים רבים.
שקיות התה נשמרות זמן ממושך, אולם הקטכינים המצויים בתה הירוק, אינם יציבים באחסנה ממושכת. גם כאן הראה המחקר שלאחר 6 חודשי אחסון בתנאים אופטימאליים, חל שינוי במבנה הקטכינים, דבר העלול להשפיע לרעה על ההשפעות המטיבות המיוחסות לתה הירוק.
התחרות על ליבו של הצרכן הולכת וגוברת ולכן השוק הוא "שוק של קונים", כלומר לקונה יש הרבה יותר מה לומר ולהחליט היכן הוא מבצע את קניותיו. במילים אחרות רצוי לשמור את "המזומן בכיס" ולא תמיד להשקיע אותו במלאי ולהעביר מהר את כספינו לחשבונות הבנק של הרשתות, למעט מקרים בהם מהירות המחזור והצריכה שלנו , היא כזאת גדולה שאכן העסקה היא כדאית.

הכותב משמש כיועץ לחברות בתחום מוצרי הצריכה. בעבר היה ממקימי שופרסל דיל.
תאריך:  08/03/2011   |   עודכן:  08/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שופרסל דיל אקסטרה - האם הוא מתאים לכם?
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
האם זה חוקי?
אליק א.  |  8/03/11 14:57
 
- אקסטרה דיל
יובל לובנשטיין  |  8/03/11 18:01
 
- תודה, אם כך אפנה למנהל הסניף ל"ת
אליק א.  |  8/03/11 19:11
 
- ?,,זו טונה בשמן זיית ! ל"ת
.  |  8/03/11 23:17
2
בינתיים אקסטרה עבודה בעיניים ל"ת
שטויות במיץ  |  8/03/11 18:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עליס בליטנטל
מרי אן אוונס (1880-1819), הידועה בשם העט שלה ג'ורג' אליוט, היא מבכירות הסופרות הבריטיות במאה ה-19    הרומן שלה "הטחנה על הנהר" (1860) שעובד בשנות ה-90 על-ידי הלן אדמונסון למחזה, עולה כעת בבית צבי ומזכיר את הספרות הנשכחת של פעם    יופי שלא יחזור עוד
רחלי נטע
אבטחה היא לא רק שירות לקוחות עם רמת אחריות גבוהה או יחסי ציבור טובים לעסק - אבטחה היא גם גורם שמקדם מכירות. גולש שלא ירגיש בטוח לגבי קנייה באתר, יעזוב מבלי לבצע רכישה, לא יחזור לאתר וגם עלול לכתוב על זה באחת מהרשתות החברתיות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי    והפעם - עוזי רובין, מדליפים, שלטון ה(צ)חוק ואהוד ברק    ענת קם - בת מינם של זרזירי הפרקליטות    על הנטייה של ברק להרוס כל מה שהיה מעורב בו    חקירות רמי-המעלה - עוד סימן להיותנו אוליגרכיה מתנוונת    שמעון הויזמן - אינו טוראי אלא אלוף
דבורה צרויה
המחשב האישי עבר תהפוכות, המסך שטוח ורחב כך שאין צורך להעמיק עבורו את השולחן או להשתמש במגירות מתחת לשולחן להנחת המקלדת    אזור העבודה מצריך תאורה שלא תאמץ את העיניים, התאורה הרצויה היא תאורה כללית לחדר ותאורה מקומית לאזור העבודה
יובל לובנשטיין
האם ידעתם שמרבית אגוזי הקשיו הנמכרים ב"מחלקת הטבע", הם למעשה מוצר "מעובד"? מוצר שעבר טיגון ובישול בחום רב לפני הכנסתו לשקית?    כיצד הפכה הודו ל"ממלכת הקשיו" העולמית? ומדוע יש ארגונים הקוראים להחרמת הקשיו?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il