X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
ענת פרסמן אשת יחסי ציבור פרומו - מקבוצת קומליין אחזקות
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אתרים ישראלים רבים נחשפים להתקפות ברשת. הפורצים בונים סקריפטים מיוחדים שמאתרים אתרי "co.il", ופורצים לכתובות IP של המחשב זה יכול לקרות לכל אחד, ולכן כדאי להקדים תרופה למכה חשוב לדעת שטכנולוגיה בלבד לא תגן על המשתמש, אלא הדבר קשור גם להתנהגות מה הצעדים שצריך לנקוט? וכיצד יש להתנהג?
▪  ▪  ▪
להתכונן מראש ולהקדים תרופה למכה [צילום: AP]

פתאום קם אדם בבוקר, ניגש למחשב, נכנס לאתר שלו, אבל במקום לראות את התמונות והטקסטים המוכרים, הוא נתקל בטקסט בנוסח: "You've been hacked by..." . אוווצ'... לא נעים. למרות כל המאמצים שבוודאי הושקעו כדי למנוע סוג כזה של מקרים - זה קרה.
ובכן, הוא לא לבד. לאחרונה זה קרה לאתרי "co.il" רבים. המציאות הפוליטית משתקפת גם ברשת, וישנם האקרים שפועלים על-רקע אידיאולוגי (Hacktivism), כמו במקרה של וויקיליקס (WikiLeaks)האתר הידוע שפועל בשם חופש המידע ,וכנגד שחיתות של משטרים וממשלות. האתר מפרסם מסמכים שהודלפו ועוקף הגבלות של צנזורה, סיווג ביטחוני, או הגנת הפרטיות.
אתרים ישראלים רבים נחשפו להתקפות ברשת. הפורצים בנו סקריפטים מיוחדים שמאתרים אתרי "co.il", ופרצו לכתובות IP (Internet Protocol)- מספר המשמש לזיהוי מחשבים ברשת האינטרנט. מכיוון שלכל ענן שרתים יש IP אחד, מספיק לפרוץ רק אותו כדי שהרבה אתרים יהיו נגישים, וחשופים לפגיעה ולנזקים.
היה גיבוי?
לאחרונה פרסמה צ'קפוינט את החזון החדש שלה לגבי אבטחת נתונים: "כדי להגיע לרמת הגנה נאותה במאה העשרים ואחת, נושא האבטחה צריך להתפתח מאוסף של טכנולוגיות לתהליך עסקי שכולל שלושה מימדים עיקריים - מדיניות, אנשים, ואכיפה". כך הסביר גיל שווייד מנכ"ל ויו"ר צ'קפוינט. שוויד אומנם התייחס לאבטחה בארגונים עסקיים, אבל הנקודה היא שטכנולוגיה בלבד לא תגן על המשתמש, והגנה על נתונים קשורה גם להתנהגות. כל משתמשי ה- IT, וכל הצדדים המעורבים בטכנולוגיות אינטרנט, נדרשים להיות הרבה יותר אקטיביים ולנקוט ביוזמות משלהם. האחראיות היא ברמה האישית והיומיומית.
במקרה שקרה, הפורצים הצליחו להפיל קבוצת אתרים של חברה מסחרית, אבל הם לא הצליחו לפגוע ב-Data Base (בסיס הנתונים) שמהווה את הליבה של האתר. זה לא היה עניין של מזל, מנהלת האתר דאגה לאבטחה גבוהה במיוחד של בסיס הנתונים דבר שמנע גם גניבת סיסמאות.
כרגע אתרי "co.il" נמצאים על הכוונת, וצריך להכיר בכך שאירועים מסוג זה אכן קורים ושמי שנחוש לגרום לנזק ימצא את הדרך למרות כל אמצעי הבטיחות. לכן, בדקו עם בונה האתרים שלכם (לפני שתכנסו למצב משברי) מה ה-DRP (Defense Recovery Plan) של חוות השרתים שאליה אתרכם קשור. כדי להתמודד עם האתגר של הגנה והצלה של המידע העסקי, וודאו שלספק שלכם יש תוכנית חירום "למקרה ש...", ובמיוחד מומלץ לבדוק את הנקודות הבאות:
1) לכמה שרתים נעשה גיבוי ביטחון מהשרת הראשי - יש חברות שמגבות ל-2 שרתים נוספים, ויש חברות שמגבות לשרת אחד בלבד. כמובן שכאשר הגיבוי מתבצע ליותר משרת אחד רמת הבטיחות גבוהה יותר.
2) האם הגיבוי הנוסף נעשה לשרתים on-site (באותו אתר) או off-site (באתר מרוחק)? וכמובן שהאופציה השנייה עדיפה.
3) כל כמה זמן מתבצע גיבוי? יש ספקים שמגבים פעם בשבוע, יש אחרים שמגבים פעם בחודש ויש כאלה שמגבים פעם בחצי שנה. בדקו שמרווחי הזמן בין הגיבויים מתאימים לקצב הפעילות של העסק שלכם ולקצב השדרוגים באתר.
4) במקרה חירום, האם תחויבו על הגיבוי או שזה כלול בדמי השירות? תוך כמה זמן תוכלו לקבל אותו? הנתון הזה מאוד חשוב מפני שזה יקבע תוך כמה זמן האתר יחזור לפעילות. אם יש בבעלותכם אתר מסחרי, לא תרצו שהאתר יושבת ליותר מ-24 שעות (המינימום ההכרחי).
רחלי נטע - מנכ"לית "פרומו", ומנהלת פרויקט GetID: "שמענו על גל ההתקפות על שרתים ישראלים ועל אתרי co.il והחלטנו לא לחכות עד שהלקוחות יצלצלו אלינו בפאניקה..כדי להבטיח התאוששות מוצלחת מול תרחישים שונים, הקדמנו תרופה למכה: עשינו גיבוי עדכני לכל האתרים של לקוחותינו על חשבוננו ושדרוגי גרסה לרכיבים. בנוסף, שינינו כתובות IP ועשינו כל מה שנדרש כדי שהלקוחות לא יחטפו פגיעה. מבחינתנו זה עניין של אחריות ושירותיות".

הכותבת היא אשת יחסי ציבור ב"פרומו", חברה לניהול פרויקטים בשיווק.
תאריך:  08/03/2011   |   עודכן:  08/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה צ'אנג מאי
רגע לפני שאתם אורזים מזוודות או תרמילים, כדאי לשבת ולתכנן את החופשה, על-מנת שתהיה מוצלחת. רצוי לקחת בחשבון את מספר האנשים, נטיותיהם בטיול, להתחסן, להקדיש זמן לבחירת המסלול ולתכנן את הנסיעות בתוך המדינה
איריס שחר
ייחודיות המסכות הטבעיות בהכנה ביתית (עצמית) בהיותן מותאמות ספציפית לצורכי העור, נטולות חומרים משמרים, חומרי צבע וריח - שלרוב אינם מועילים ואף עלולים לגרום לנזק    תמיד להתנסות במסכה חדשה על נקודת עור באזור הצוואר, במידה וקיים חשש לרגישות
יובל לובנשטיין
שופרסל דיל אקסטרה זאת "אותה יוניברס קלאב בשינוי האדרת", אך האם זה מתאים לישראל? יש לזכור שהמודלים האלה הועתקו מארה"ב, שם גודל הדירות ושטחי האחסון גדולים באופן משמעותי. קניית שלוש אריזות של נייר טואלט גורמת בוודאי לבעיית אחסון
עליס בליטנטל
מרי אן אוונס (1880-1819), הידועה בשם העט שלה ג'ורג' אליוט, היא מבכירות הסופרות הבריטיות במאה ה-19    הרומן שלה "הטחנה על הנהר" (1860) שעובד בשנות ה-90 על-ידי הלן אדמונסון למחזה, עולה כעת בבית צבי ומזכיר את הספרות הנשכחת של פעם    יופי שלא יחזור עוד
רחלי נטע
אבטחה היא לא רק שירות לקוחות עם רמת אחריות גבוהה או יחסי ציבור טובים לעסק - אבטחה היא גם גורם שמקדם מכירות. גולש שלא ירגיש בטוח לגבי קנייה באתר, יעזוב מבלי לבצע רכישה, לא יחזור לאתר וגם עלול לכתוב על זה באחת מהרשתות החברתיות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il