X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מיכל שפר מיכאלי מאבחנת ומטפלת בהפרעות קשב וקשיי תפקוד מרכז אלבאום למצויינות אישית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הורים נאלצים לא אחת להתמודד עם סוגיית בחירת חוג בשעות הפנאי של הילדים, ובשאלה לאיזה חוג כדאי לשלוח את הילד האם זה באמת כה חשוב או רק ממלא פונקציה של תעסוקה? וכיצד ניתן לסייע לילד להפיק קצת מעבר מכל חוג?
▪  ▪  ▪
לשאול מה רצונו של הילד [צילום: יח"צ]

"כאשר שאלתי את בני הבכור אז בן 3 וחצי האם הוא אוהב קפוארה ורוצה שארשום אותו לחוג כמו שאר חבריו, הוא ענה לי "איך אני יכול לאהוב משהו שאני לא מכיר?", פיקח, יאמר לזכותו. משם הבנתי כי הפנטזיות שלי על ילד מקפץ ומרחף זה לאו-דווקא הפנטזיות שלו, ושהוא חייב להתנסות כדי להבין אם הוא אוהב או רוצה, וגם זה לוקח זמן" - מסבירה מיכל שפר מיכאלי, אם ל-2 ובעלת "מרכז אלבאום למצוינות אישית" לאבחון וטיפול הפרעות קשב וריכוז בשיטת אלבאום.
בתחום המקצועי, הורים רבים מתייעצים איתי לגבי בחירת חוג לילד. הדבר הראשון שאני ממליצה הוא לשאול את הילד. יחד עם זאת, לנו ההורים יש את היכולת לסייע לילדינו להפיק קצת מעבר מכל חוג וחוג, ובכך לעשות שימוש יעיל לפיתוח התקשורת במעגל המשפחתי והחברתי, פיתוח מיומנויות חשיבה, מיומנויות גופניות ועוד.
אז מה מציעים לנו? חוגי העשרה / ידע-מחשבים, אנגלית, מדע וכדומה. חוגים שיכולים לשפר יכולות מוטוריות וקאורדינציה - חוגי ספורט, שחיה,טניס, כדור רגל. חוגים שיחזקו בין השאר גבולות, קשב, קבלת סמכות - חוגים מתחום אומנויות לחימה. חוגים לחיזוק ופיתוח יכולות ספציפיות של הילדים כמו מוזיקה, טניס, אומנות וכדומה.
הגדרת מטרות
בבואנו לבחור חוג לילדינו עלינו לשאול השאלה האם יש מטרה ומהי? חוג יכול לענות על כל הצרכים או על רובם, כמטפלת, אני מייחסת חשיבות רבה לערך המוסף שהילד מקבל בהקשר לצרכיו כפי שעולים בטיפול, לדוג' ילד שזקוק לחזק את חגורת כתפיים יציבה, קואורדינציה אמליץ על חוג שחייה. לילד שמתקשה לעמוד בגבולות, להתמודד עם סמכות ומשמעת עצמית המליץ על אחד מאומנויות הלחימה, ילדים עם קשיים בהבעה, ובכלל כאלה שמתמודדים עם בעיות רגשיות אמליץ על חוג דרמה או אומנות. לשיפור הביטחון העצמי, תחושת אחריות ומסוגלות אמליץ על רכיבה על סוסים, או חוגים עם בעלי חיים שונים.
באופן כללי, מאחר שהילדים היום יותר עסוקים במחשב מאשר במשחקי חוץ רצוי לשלב להם חוג שבו יפעילו את הגוף בין אם ריקוד, שחיה או כדור רגל. כמו-כן, חשוב לבחור בחוג המספק לילד הנאה ולמצוא את החיבור של הילד לתחום. ילדים לומדים בצורה הטובה ביותר כאשר הם נהנים. רצוי להקשיב לרצונו של הילד ולא להיצמד להגשמת הפנטזיות שלנו.
ריבוי חוגים - האם בהכרח זה טוב?
כמו בהרבה תחומים בחיים, גם במקרה של חוגים, מה שחשוב זה האיכות ולא הכמות. התפיסה לפיה ריבוי חוגים מאפשר לילד להיחשף למגוון גירויים והנאות היא נכונה, אך חייבת להיות מוגבלת ומותאמת לאופי של הילד. חשיפה לריבוי חוגים עלולה גם להיות מבלבלת או להקשות ולהעמיס על הילד. חשוב לזכור שיש לו את מטלות ביה"ס ולפעמים זה עלול ליצור תחושה של "אובר מחויבות" ולחץ.
הילד מצידו עלול להרגיש מחויב, והרצון שלו לקחת על עצמו להצטיין בכל תחום יפגע בדימוי העצמי שלו - ולא זו המטרה. לכן, ייתכן שעדיף למקד את הילד בתחום שהוא אוהב , כך הוא מצידו ישקיע ויפיק את המיטב באופן שיחזק אותו ויתרום לו.
תקשורת עם הילד והמדריך
כאשר ילד מצטרף לחוג, חשוב לדבר עם המדריכה ולספר לה כמה מילים על הילד, מצבו המשפחתי, מצב רגשי מיוחד, יכולותיו ואפילו מהי המטרה והציפיות מהחוג. גם אם זה נראה לכם "מציק" או " לא לעניין" , זיהו שיש לזה ערך גבוה. רצוי להתעניין ולקבל אינפורמציה מהמדריך על תפקודו של הילד הן מבחינה חברתית, וכמובן מבחינה תפקודית לשם הערכה.
הרבה פעמים שנשאל את הילד "איך היה בחוג" הוא יגיב "היה כייף", תשובה אשר לא תאפשר לנו להבין את חווייתו האמיתית. לכן, חשוב לסייע לילד להתחבר לחוג, להכיר את תכני החוג על-מנת להשתמש בזה לחיזוק התקשורת מולו וכמובן, על-מנת להבין את אפקטיביות החוג ותרומתו.
מינוף ויצירת אפקט העצמה באמצעות תקשורת
חוג יכול לבטא יכולת או כשרון של הילד, דברו על זה בכל הזדמנות.התגאו בו, ספרו לקרובי משפחה על הצטרפותו לחוג מסוים והראו שזה חשוב גם לכם, לדוג': אם הילד קיבל מדליה בכדור רגל או קיבל הערכה טובה בחוג למוזיקה או עבודתו הוצגה בהערכה וכדומה, שתפו את בני הבית - זה יחזק אותו ויבנה את הדימוי העצמי שלו.
היו מעורבים
רוב ההורים מתייחסים לחוגים כאל אחת המשימות המעצבנות של אחה"צ. מעין חברת הסעות, כמה ילדים עלינו לאסוף, מאיפה ומתי, כמה חוגים יש השבוע - לוגיסטיקה שלמה. "אני למדתי שהילדים שלי מאוד שמחים שאני צופה בהם בין אם בחוג תופים של הבן הגדול ובין אם בחוג קפוארה של בני הקטן", מספרת מיכל שפר מיכאלי. "ברוב המקרים המדריכים לא מרשים להיכנס אבל לכל כלל יש יוצא מן הכלל... ולכן אני תמיד מנסה לבקש לצפות בילד, במיוחד בימים קשים יותר בהם אני יודעת שלילד אין כל כך מצב רוח. התוצאה תמיד מעודדת , יוצרת חיבור ושיתוף ומשנה את מצב הרוח של הילד ושלי", הוסיפה.
והטיפ האחרון...בקשו מהילדים להדגים לכם מה הם למדו או ללמד אתכם ואת שאר בני הבית לדוגמה תרגילים בספורט או יצירת אומנות, הם תמיד ישמחו "להשוויץ"..

מרכז אלבאום למצוינות אישית
הכותבת היא מאבחנת ומטפלת בשיטת אלבאום, מנהלת מרכז עיגולים של שמחה ובעלת "מרכז אלבאום למצוינות אישית" - טיפול בהפרעות קשב וריכוז וקשיי תפקוד ולמידה בקרב ילדים, נוער ומבוגרים.
תאריך:  10/03/2011   |   עודכן:  10/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיצד לבחור חוג לילד?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
רק הגנה עצמי ורק ווינג צ'ון פו
עמוס בן עמי  |  20/03/11 02:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חננאל ובר
לכל אורך ההיסטוריה העגומה של עם ישראל בגלות, כאשר ניסינו להתבולל ולהסתיר את זהותנו, הדבר חזר אלינו כבומרנג, ושנאת הגויים כלפינו רק גברה. ולמרות שזה לכאורה בלתי הגיוני - כאשר הזדהינו בגאווה כבניו של אברהם, יצחק ויעקב, אזי זכינו לכבוד וליראה מן הגויים
שרון בר-און, שוש שחם
המפות הטארונומרולוגית והאסטרולוגית של מועמר אל-קדאפי (במקור معمر القذافي), יליד 7.6.1942, מספרות על אדם המשוכנע שכולם טועים וכולם טיפשים; בן מזל תאומים שכוחו בפיו; לדעתו, הוא האדם היחידי בכל העולם הרואה את האור והצדק    מפותיו מספרות שברגע שילחצו אותו לקיר, הוא עלול להרוס ולנפץ את כל הסובב אותו ולקבל החלטה עצמית לסיים את חייו באלימות
אלישע פורת
התינוקת שלנו נולדה כמה חודשים לפני שפרצה מלחמת יום הכיפורים. וכשהגיע האוטובוס לאסוף את חיילי המילואים, הוא עצר לא הרחק מהבית שלנו, נשאה אותה אשתי על ידיה. היא הייתה כל כך קטנה וכל כך רכה, עד שלא התקשרה כלל עם המחזה המתרחש מעליה
שושנה ויג
השיר "לנתיבך הנעלם" הינו שיר אהבה המבטא פרידה בין אוהב לאהובה. הקול הדובר פונה אל אהובתו בגוף שני לכל אורך השיר, הוא מציג לראווה את נקודת מבטו בעת התרחקותה ממנו. יתכן, שבשיר מנסה האוהב להשיב את אהובתו הנמצאת במנוסה, ועל כן בשורות הוא מבטא את העולם שהיה להם יחד ומבטא את חסרונה של האהובה
צילה שיר-אל
כוכב אורנוס, השליט הטבעי של מזל דלי המקושר עם רצון לחופש ושחרור ממסגרת מחייבת, ייצא השבוע מהמזל בו שהה בשבע השנים האחרונות - מזל דגים, ויעבור למזל טלה, שבו ישהה במשך שבע השנים הבאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il