X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שלמה גזית פובליציסט, אלוף (במיל.), בעבר ראש אמ"ן על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
אינני יודע מי עומד מאחורי היוזמה הפלסטינית בפייסבוק, הקוראת לאינתיפאדה חדשה נגד ה"כובש הישראלי". אינני יודע גם אם הרצח הנורא באיתמר, שאני - ככל אדם - מגנה בכל תוקף, הוא "חלוץ" מעוות שלה (או תגובת "תג מחיר" ל"תגי המחיר" המצטברים של המתנחלים)
▪  ▪  ▪
מהפכות ברשת [צילום: AP]
פיגועי מחבלים כנגד אוכלוסיה אזרחית, כפיגוע הזוועה באיתמר, מתקבלים רע בעולם ויסייעו לממשלה לשכנע כי "אין עם מי לדבר"

   יואב יצחק
פיגוע קטלני באיתמר: מחבלים רצחו זוג הורים ושלושה מילדיהם

מלחמת השחרור של קובי סידי
ראובן לייב
אזרח מן השורה, אב לארבעה ילדים, מארגן לבוקר ה-15 במרס מאבק-הזדהות של כל המדינה עם החייל החטוף גלעד שליט, שבו תיפסק העבודה, לחמש דקות, ותיעצר גם התנועה בכבישים וברחובות * משאת-נפשו: להגיע ל-2 מיליון משתתפים - מספר שממנו יהיה קשה להתעלם
לרשימה המלאה

בעוד העולם עוקב בדאגה אחר הפגנות ההמונים אשר נולדו על מסכי ה"פייסבוק" בבירות האזור, חווינו גם אנו, בישראל הקטנה, בשתי מהפכות ישראליות שאותן חוללו פניות נרגשות ברשת. הראשונה היא יוזמת חמש דקות הדומייה, ביום שלישי הקרוב, חמש הדקות שאותן יקריבו אזרחי ישראל, דקה עבור כל שנה מן החמש שאותן עושה גלעד שליט במקום שביו ברצועת עזה. והשנייה - זו קריאתה הנרגשת של יעל גרינשפן, אשר מחתה על עסקת הטיעון שעשה התובע המשטרתי עם עורך-דינו של הנהג השיכור אשר פגע באחותה.
אינני יודע מי עומד מאחורי היוזמה הפלסטינית בפייסבוק, הקוראת לאינתיפאדה חדשה - שלישית - כנגד ה"כובש הישראלי". אינני יודע גם אם הרצח הנורא באיתמר, שאני - ככל אדם - מגנה בכל תוקף, הוא "חלוץ" מעוות שלה (או תגובת "תג מחיר" ל"תגי המחיר" המצטברים של המתנחלים). אולם דומה כי לאחר שתי הצלחות "פייסבוק" בישראל, ולאחר שראינו את התארגנות ההתקוממויות בתוניס, בקהיר, בלוב ובשאר מדינות האזור - לא נדרשת אישיות יוצאת-דופן כדי להדליק תבערה. תוך יממה, מיד לאחר שזכתה הקריאה הפלסטינית לפרסום, כבר נענו והתייצבו למעלה מארבעים אלף איש! זו לא תהיה התקוממות מקובלת, ניסיון להפיל שלטון מושחת ושנוא. זו תהיה התקוממות שתופנה כנגד השלטון הישראלי, זו תהיה קריאה המבקשת חירות לעם הפלסטיני לאחר 44 שנות כיבוש.
בשלב זה הייתה זו רק יריית אזהרה - קריאת "היכון" בלבד. איננו יודעים אם אכן נשמע את הקריאה לצאת לרחוב, איננו יודעים מתי זו תבוא ואיננו יודעים מה יידרש מן הנענים לפנייה. אנו בישראל, מכל מקום, חייבים לקחת הדברים במלוא הרצינות.
ברוח הספקולציה - אינתיפאדה שתדמה לשתי האינתיפאדות שידענו, אלימה, תסב לנו, ללא ספק, אבידות ונזק, אולם היא תשרת את האינטרס הפוליטי וההסברתי של הממשלה. פיגועי מחבלים כנגד אוכלוסיה אזרחית, כפיגוע הזוועה באיתמר, מתקבלים רע בעולם ויסייעו לממשלה לשכנע כי "אין עם מי לדבר". אינתיפאדה אלימה תחבל גם באינטרס הפלשתיני, להעביר בספטמבר הקרוב החלטה באו"ם המכירה בכינון מדינה פלשתינית בגבולות ה-4 ביוני 67'.
אני מוטרד מן האינתיפאדה הבלתי אלימה, מעשרות אלפי המפגינים הבלתי חמושים, מן הנשים והטף, מן הזקנים והזקנות אשר יתייצבו ויצאו לצעדה לעבר "כיכר התחריר" שתיבחר על ידם בירושלים המזרחית, בשייח' ג'ראח, ואולי בגדר ההפרדה בעיבלין. אני מודאג מן העיתוי האפשרי - מיד לאחר שתתקבל ההחלטה בעצרת הכללית. הזקנים שבינינו זוכרים עדיין את הריקודים הספונטניים של היישוב היהודי שחגג את החלטת הכ"ט בנובמבר. זו עשויה להיות מהדורה פלסטינית של חגיגה דומה, 64 שנים מאוחר יותר. ואני מודאג מן התקשורת הבינלאומית אשר תוזמן לכסות את החגיגה.
כיצד תגיב ישראל? ניסיון שלנו למנוע הפגנת אינתיפאדה כזו בכוח - ישרת את המפגינים ואת ההנהגה הפלסטינית. לפני כשנה חווינו את אינתיפאדת ה"מאווי מרמרה". מנענו בכוח מן האונייה הטורקית להגיע לחוף עזה, אלא שהיה זה ניצחון פירוס - הישג חסר-משמעות מול הנזק המדיני שנגרם לנו. הפעלת כוח למניעת מצעד המוני הפלסטינים לעבר ירושלים, גדר-ההפרדה או התנחלות - תסב לנו מפולת מדינית והסברתית חדשה, חמורה לאין ערוך, שתגרום גם לקרע עמוק בתוכנו.
בימים אלה נכנס האלוף (במיל.) יעקב עמידרור לתפקידו כראש המטה הביטחוני ליד ראש הממשלה. לו אני ראש הממשלה - הייתה זו המשימה הראשונה שהייתי מטיל עליו: ניתוח החלופות והצעת מדיניות לקראת האינתיפאדה השלישית, אינתיפאדת הפייסבוק.
אתמול (א', 13.3.11) החליטה הממשלה על תגובה מדאיגה לרצח הזוועתי שנעשה באיתמר - היא לא תסייע לאתר ולהעניש את המחבלים-הרוצחים, היא רק תגרום לאי-שיתוף פעולה ביטחוני עם הרשות הפלסטינית, ותסיט את דעת הקהל הבינלאומית - המזדהה עם ישראל לאחר הטבח - לחזור ולגנות את ההתנחלויות שלנו בגדה המערבית.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדת הפייסבוק
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תגובה לתג מחיר?
מגיב  |  14/03/11 13:05
2
שלמה גזית מגנה את הרצח באיתמר?
רונן גולדשטיין  |  14/03/11 19:09
3
מבהיל שהאיש הזה היה אלוף בצהל. ל"ת
נעמה  |  15/03/11 00:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יאיר דקל
ריימונד קארבר הוא אחד הסופרים המפורסמים בארצות הברית במאה העשרים. הוא מת בשנת 1988 כשהיה בן 50 והשפעתו ניכרת על סופרים צעירים בעולם וגם בישראל. אבל מעל יצירתו מרחפת השאלה - "זה נכון, שגורדון ליש כתב את כל סיפורי ריימונד קארבר?"
ראובן לייב
המדינה אינה ערוכה מבעוד מועד לאסון הטבע הצפוי וטומנת את ראשה בחול כבת-יענה    רק 12 מבנים בכל הארץ עברו חיזוק וגם בו יש ספק גדול    עשרות מיליונים, שנועדו לביסוסם של מבנים חיוניים, כמו בתי-ספר ובתי-חולים, קוצצו    ומי ישלם פיצויים במקרה של רעש קטלני גדול? אחרי המבול
יוסי אחימאיר
הציבור חי בתחושה ששקט שורר ברחבי יו"ש - ולא היא    שוב הראו חיות האדם את פרצופם האמיתי - פרצוף של רוצחי תינוקות וילדים    מנהיגים בעולם אומנם גינו בקול רפה את הטבח, אך יחזרו מהר מאוד להמשך מסכת הלחצים על ישראל    חבל שהממשלה חיכתה לחמישה קרבנות תמימים כדי לקבל החלטה על בנייה בהתנחלויות    יש משרד הסברה למדינה, אך אין שומעים אותו וזהו מחדל משווע    אין סיכוי לדו-קיום ולשלום עם בני העם הפלשתיני
ציפורה חלפון
רק אם נבין ממה חושש האויב באמת, נוכל לבנות מחדש את תפישת הביטחון שלנו, נוכל לשקם את יכולת ההרתעה    מלחמה, כנראה, אינה הפתרון    כרגע צריך לחזק את הביטחון האישי של כולנו, להדק את השמירה על השטחים ולסגור בוואקום את אזור קו התפר
איתן קלינסקי
אמחק ממגילת אסתר שלי את הפסוק "לְהַשְׁמִיד וְלַהֲרוֹג וּלְאַבֵּד אֶת כָּל חֵיל עַם וּמְדִינָה הַצָּרִים אוֹתָם טַף וְנָשִׁים וּשְׂלָלָם לָבוּז", ולא ארעיש ברעשן למקרא הפסוק "וְרַבִּים מֵעַמֵּי הָאָרֶץ מִתְיַהֲדִים, כִּי נָפַל פַּחַד הַיְּהוּדִים עֲלֵיהֶם"    במגילה יש הטפה לרצח של חפים מפשע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il