X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נג'ם פאוז גדל בקליעה בדרום לבנון במשפחה שאהבה את היהודים והאמינה בהם עוד לפני מלחמת העצמאות. כשהחל בשנת 1976 הקשר בין מדינת ישראל לנוצרים בדרום לבנון, התגייס פאוז לצד"ל ובהמשך עבד בשירות גופי המודיעין לגיוס סוכנים ומשת"פים. כעת, כשהוא זקוק לסיוע ולשיקום - המדינה מפנה לו עורף
▪  ▪  ▪
פראייר מי שמשתף פעולה עם ישראל?

נג'ם פאוז נולד בשנת 1955 בכפר קליעה שבדרום לבנון. כבר מילדותו התחנך וספג במשפחתו את מורשת הקשר עם העם היהודי אותו התחילו כבר סבו ודודו עוד לפני מלחמת העצמאות. הם סייעו להברחת יהודים לארץ מסוריה ולבנון ובמידע מודיעיני.
משנת 1976 כשהחל בתחילה בחשאיות ויותר מאוחר רשמי ובגלוי, להרקם הקשר בין מדינת ישראל לנוצרים המרונים, התגייס פאוז ושימש בתפקידים שונים כולל ראש מנגנון הביטחון באזור מרג' עיון מטעם צד"ל עד 1998. בכל התקופה בה שהה צה"ל בלבנון היווה ביתו של פאוז בקליעה מוקד משיכה לקציני צה"ל - כולל הבכירים ביותר - אשר התארחו בו וזכו להכנסת אורחים חמה וטעימה, כמיטב המסורת הלבנונית. פאוז ומשפחתו עשו זאת מתוך אהבה והזדהות עם מדינת ישראל וצבאה ואמונה באינטרס המשותף לשני הצדדים.
משנת 1998, עם פרישתו של פאוז מצד"ל, הוא החל לעבוד עם גופי המודיעין של מדינת ישראל, בין השאר בגיוס סוכנים ומשתפי פעולה שהמשיכו לעבוד איתנו גם לאחר יציאת צה"ל מלבנון.
כדאי לדעת, שמשפחתו של פאוז הייתה משפחה עשירה בקנה המידה של לבנון. הייתה להם מחצבה, טרקטורים ומשאיות שסיפקו חול לענף הבנין כך שבמשך כמעט כל תקופת פעילותו, לא דרש פאוז ולכן גם לא קיבל תמורה כספית או טובות הנאה על פעילותו. יותר מזה. הוא הוציא מכיסו עשרות אלפי דולרים שהסתכמו במשך השנים אולי במאות אלפים על גיוס סוכנים, ופעילויות אחרות למען מדינת ישראל. גם לאחר שעבר עם אשתו לישראל, לקריית שמונה, המשיכה משפחתו להזרים אליהם כספים, כך שגם כאן לא נזקק, לא ביקש וגם לא קיבל כמעט שום הטבות מהמדינה.
בתקופה האחרונה חלה תפנית במצבו של פאוז. אשתו קבלה אירוע מוחי ואחר כך לקתה גם בסרטן כך שנאלץ להתפנות מכל עיסוקיו ולהקדיש את עצמו לטפל ולדאוג לבריאותה. כמו-כן התפרסם בלבנון שנעצרו סוכנים אותם הוא גייס והוציאו עליו גם פקודת מעצר. משפחתו, כולל אימו הזקנה, נחקרה והעסק שלהם הוחרם, כך שהסיוע שקיבל מהם נפסק ופאוז עם אשתו החולה הגיעו עד פת לחם תוך שהם נאלצים לפנות את הדירה בה גרו בשכירות ולעבור להתגורר באוהל ברחובות קריית שמונה.
אנשים, כולל קצינים ואנשי מודיעין, שהכירו את פאוז מפעילותו ובכלל ניסו לדאוג לכלול אותו במסגרת השיקום שהעניקה מערכת הביטחון לאנשי המודיעין ועמדות בכירות בצד"ל, נכשלו. פאוז ואשתו התגוררו - לא ייאמן! בישראל שנת 2010 - ברחוב יותר מחמישה חודשים ללא שום סיוע ממערכת הביטחון.
על בסיס רמזים והבטחות, שההחלטה על שיקומם כבר בדרך, הם שוכנעו להתפנות מהרחוב, תוך פרוק האוהל, ולעבור לתקופת ביניים לדירה של קרוב משפחה אותה עליהם שוב לפנות עוד כמה ימים ולשוב לרחוב. נושא ההכרה והשיקום אינו נראה באופק וזה בעצם שכרו של מי ששיתף פעולה עם מדינת ישראל.
לאחר ששומעים ועוקבים מקרוב אחר סיפורו של פאוז, המסקנה היא אחת: פראייר מי שמשתף פעולה עם מדינה כמו מדינת ישראל.

תאריך:  14/03/2011   |   עודכן:  14/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נג'ם פאוז - משלם את מחיר שיתוף הפעולה עם ישראל
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ישראל מפקירה מי שעוזר לה ל"ת
אהוד ברח  |  14/03/11 12:26
2
עדיף סוויטה בפריז לאהוד ברק ל"ת
אקירוב אקירוב  |  14/03/11 13:25
3
מה הפלא?.........
ajn  |  14/03/11 13:49
4
בכל אשם אהוד ברח
אליהו חיים  |  14/03/11 20:49
5
אהוד ברח מלבנון וברח מאנשי
צד"ל   |  14/03/11 21:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף דוריאל
כדי לעורר ציבור רחב להגיב כראוי על מעשה זוועה, צריך להמחיש את הזוועה במלא חומרתה. את זה הבינו בימי התנ"ך, בפרשת פילגש בגבעה, אך לא מבינים עד היום, במלחמת ישראל על דעת הקהל העולמית
עודד בלום
מקורות חייו של קדאפי ניתן ללמוד על דמות רצינית ושכלתנית שפעולותיו מתבצעות לאחר מחשבה עמוקה. קדאפי איננו בלתי שפוי כמו שרבים נוטים לראותו, אלא ההפך הוא הנכון. הוא דמות המנהיג שהעמיד את לוב כמדינה
אורן קאשי
מדי שנה אנו מתכנסים לדבר על מורשת    ראש הממשלה השישי הותיר אחריו חותם מדיני; אך, החותם האמיתי, מורשתו, איננה הפצצת הכור או השלום; מורשת בגין היא העוז וההדר, האיש שבדם וביזע, בצניעות ובאהבת ישראל סלל דרכו מבריסק לירושלים - לא דרך אישית, אלא קולקטיבית    לא לרשת באנו אם כי לשרת: זוהי מורשת בגין
שלמה גזית
אינני יודע מי עומד מאחורי היוזמה הפלסטינית בפייסבוק, הקוראת לאינתיפאדה חדשה נגד ה"כובש הישראלי". אינני יודע גם אם הרצח הנורא באיתמר, שאני - ככל אדם - מגנה בכל תוקף, הוא "חלוץ" מעוות שלה (או תגובת "תג מחיר" ל"תגי המחיר" המצטברים של המתנחלים)
יאיר דקל
ריימונד קארבר הוא אחד הסופרים המפורסמים בארצות הברית במאה העשרים. הוא מת בשנת 1988 כשהיה בן 50 והשפעתו ניכרת על סופרים צעירים בעולם וגם בישראל. אבל מעל יצירתו מרחפת השאלה - "זה נכון, שגורדון ליש כתב את כל סיפורי ריימונד קארבר?"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il