X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
באורח פלא, נוצרה חפיפה דרמטית בין הצהרת הבנייה הנוכחית של נתניהו על-רקע הפורענות באיתמר, לבין הצהרת הבנייה שבוע קודם לכן, בעקבות חסך עתודות הדיור. מעטים האמינו לו אז, מעטים עוד יותר מאמינים לו עכשיו
▪  ▪  ▪
בנימין נתניהו. זורק סיסמאות נעורים שדופות [צילום: פלאש 90]

התנהגותו ה"צופית" של בנימין נתניהו, על תקן המדריך הגברבר, היהיר והחצוף, בתנועת נוער - חייבת להיבלם. הזלזול באינטליגנציה של בני עמו - בחסות סיסמאות נעורים שדופות - הוא הרבה יותר מסתם מעליב.
אנו חיים בצל גל מהפיכות אזוריות, נחלת שכבות עממיות נחותות, אשר משכילות להתנער מהטפות לאומיות ודתיות, ארוכות ימים, ואשר הנמנים עליהן אינם נרתעים מחדרי עינויים; כל זאת משום שתפסו את השליטים בארצותיהם ערומים.
ואילו כאן אצלנו, משחקי התדמית המתעתעים של בנימין נתניהו מביישים לא רק את שולחיו, כי אם גם את מתנגדיו. נוכח מהלך מדיני, כלכלי או חברתי מוצהר, ניתן ליזום מהלך התראה לעומתי; להתמודד מולו, לבקר ולהיאבק.
כך, נוכח ירי מתוזמן ומכוון בנערים יהודים נחושים, ניתן להיערך משפטית, הסברתית ופוליטית. אלא שבנימין נתניהו מפזר אחריו בשיטתיות, בכל אשר יבוא ויפנה, ערפל קרב. הלנו אתה או לצרנו?
ריבוי הפנים של ראש הממשלה הנבחר, זו הכהונה השנייה, מול בוחריו מהמחנה המוגדר לאומי, שעה שהוא נושא את עיניו בו בזמן אל פוליסת הביטוח הקואליציונית שלו (סיעת 'עצמאות' המצומקת) - לא יכולה עוד להתקבל בפשטות ובתמימות.
במילים אחרות, בוטות הרבה יותר: נתניהו לא יכול להמשיך להתל בציבור מייפי כוחו, כשהוא זורק להם בהתנשאות משולחנו עצמות מרוטשות.
כך, נוכח בית-מטבחיים אנושי במעלה ההר - גיא הריגה בעריסת תינוקות - כינס את שריו לשחרר לכאורה חסימה מדינית עקרונית בהליכי בינוי מעוכבים. ראש השרים היה לכאורה גאה בכך. למחרת היום, כשהוא מבקש לחזק את ידי האבלים הנדכאים - שחרר הפעם מליצה מצועצעת חדשה מבית היוצר התזזיתי שלו: "הם רוצחים. אנחנו בונים!". האמנם?
אילו היה מדובר בראש-ממשלה נטול ניסיון, אולי היו נמצאים חסידים עלומים, שהיו מוחלים לו מול הבטחות פוליטיקאי נטולות כיסוי, אלא מי כנתניהו יודע מה מסתתר מאחורי הפרגוד.
אילו היה נתניהו מתכוון לכך באמת, היו דחפורי הענק, ששיניהם גרסו בתמיכתו את ההתיישבות בגוש קטיף - עולים על הגבעות ביום שאחרי; הפעם כדי להרחיב את גבולנו.
אבל בנימין נתניהו, אבי סיסמת ה"צופיות" האלמותית "הם מפחדים" - אין לו אח ורע פחדן בקרב מדינאי העולם. בעוד נטולי יכולת כלכלית וקיומית, עלים נידפים, מניסים את ארי האימפריה המצרית מובארק משערי הפירמידות - הרי שהשולט בירושלים מאוהב בלשונו ובשפתותיו, בעוד ידיו מנוטרלות לחלוטין.
אילו הייתה סאגת המנהיגות הרופסת מסתיימת כאן - דיינו. אלא שבצר לו - נמר הנייר שואג 'מייאו' מעל ראשים חפויים של יתומים, אחים והורים שכולים, אנדרטאות חיות למשפחה חרבה - והמכחש בעמו עודנו נטוע עמוק בכיסא המנחמים.
ראוי, אכן, להבהיר, כי ראשות ממשלה בישראל איננה משלח יד של מנעמים, מעדנות, תפנוקים ורווחה. אין שני לו בעולם בתביעת הקיומיות היומיומית, בכוח וברוח. כל מרווח בלוח הזמנים הממלכתי כמוהו כפתח לשטן, ואילו העמידה מול שעון החול היא מלאכת מחשבת.
בנימין נתניהו בוחר לתעתע ולכזב. מול תפיסתו הפילוסופית דרוויניסטית הנחרצת במבוכי ההישרדות של הכלכלה העולמית והמשק הישראלי, מהלכו כשומר הסף של העם המיוסר, היושב בציון, כתנועתו הפתלתלה של מי ששתה מלוא לוגמיו.
כך, באורח פלא, נוצרה חפיפה דרמטית בין הצהרת הבנייה הנוכחית של נתניהו על-רקע הפורענות באיתמר, לבין הצהרת הבנייה שבוע קודם לכן, בעקבות חסך עתודות הדיור. מעטים האמינו לו אז, מעטים עוד יותר מאמינים לו עכשיו.
על כן, לא יציקה של יסודות תהייה חלקנו מעתה בעקבות מרחץ הדמים, לא בגבולות ישראל החדשה ולא בגבולות ישראל ההיסטורית; לא בעבור חלוצים נבוכים בהר ולא בעבור זוגות צעירים מיואשים במישור.
ה"הם רוצחים ואנחנו בונים", נוכח דמעותיהם הזולגות של הממאנים להינחם אל מול שבר הנצח בחייהם - תיהפך עוד סיסמה צופית של נתניהו המדריך הפוחח. בצר להם, המתמודדים בשטח מול הפוגרום הבא יאלצו להיתלות בתקוות אחרות.

תאריך:  15/03/2011   |   עודכן:  15/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הצהרות נתניהו: לא להאמין לו!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר כביר,נתניהו התמוטט
אברהם שלום  |  15/03/11 13:32
2
ביבי פרסיהו הוא פוליטיקאי קטן
קלאודיה קול  |  15/03/11 23:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה פרי
הלחץ העולמי ולחצו של השמאל הישראלי ההזוי והצבוע, גורמים לראש ממשלת ישראל לקרוס תחת הלחץ ולהציע "יוזמות שלום והסדרי ביניים" בתקווה כי הפלשתינים יהיו אלה אשר ידחו את הצעותיו. מה שנתניהו אינו מבין הוא כי כאשר מיצמצת פעם, תמצמץ גם פעמיים ושלוש, וסופך שתגרור בלית ברירה יחד איתך את המדינה ואזרחיה בדהירה למסלול אובדני
תמר מסר
הייחוד באמנות היהודית העכשווית הוא מתן פרשנות (או ביקורת) לתרבות ולמקורות היהודיים, המושפעת מהתקופה החדשה בה אנו חיים. יוצר החי כיום והרואה את המתרחש בעשורים האחרונים בעולם, והאירועים המשפיעים על העם היהודי, יכול לתת פרשנות אחרת לעומת כל פרשן שהיה חי לפני מאות שנים
שאול רזניק
הפזמונאים המודרניים, בין אם מדובר בז'אנר המזרחי או ברוק כבד, הם בסך-הכל ילדים מסכנים שלא נחשפו לעושר הלשוני של נתן אלתרמן, אברהם שלונסקי, לאה גולדברג ואלכסנדר פן
נתנאל אלישיב
מול מצבור האסונות הפוקדים אותנו ומאיימים להביא אותנו לידי שיתוק, יש להציב את השאיפה לחיות חיים משמעותיים, אותם לא ניתן לחיות מבלי ליטול אי-אלו סיכונים    נתנאל אלישיב במבט אישי ומיוחד על טבח חמישה מבני משפחת פוגל
דניאל גיגי
הפיגוע הקשה באיתמר אמור היה לזכות לסימפטיה עולמית, אך בשל התנהלות אימפולסיבית ולא שקולה של הממשלה הוא הוביל רק לגינוי נוסף נגד ההתנחלויות    הממשלה שכחה שערך החיים וכבוד המתים הם שני ערכים שאמורים לגבור על כל ערך או אינטרס פוליטי אחר, ועשתה שימוש בפיגוע כדי לקדם אג'נדה פוליטית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il