X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים אלה ממש אירן נחושה להרחיב את השפעתה האזורית באמצעות סיוע לארגוני טרור, זאת היא עושה כידוע על-ידי משלוחי נשק וכסף או על-ידי תמיכה אידיאולוגית-איסלאמית קיצונית שבה היא קוראת באופן חד-משמעי להשמדת מדינת ישראל ולפגיעה במדינות מערביות נוספות
▪  ▪  ▪
נשיא אירן מחמוד אחמדינג'אד. המדינה אינה נחשלת וכושלת [צילום: AP]

תפישת הספינה "ויקטוריה" על-ידי לוחמי שייטת 13 השבוע, ובה אמצעי לחימה רבים ומגוונים לטובת הרחבת ארסנל הנשק של ארגוני הטרור הנמצאים ברצועת עזה מסמלת יותר מכל את התחדשותה של האימפריה הפרסית הקדומה.
משחר ההיסטוריה חלשה האימפריה הפרסית על שטחים נרחבים באזור המזרח התיכון ואסיה מגמה ורצון שהלכו והתחזקו גם בתקופות מאוחרות יותר עם עליית רזא שאה לשלטון (שלט בשנים 1941-1925) ואף מאוחר יותר עם על-ידי בנו יורשו מחמד רזא פהלווי (שלט בשנים 1979-1941) ; השניים ראו עצמם כ"צל אלוהים על פני האדמה" ושמו להם למטרה להחזיר עטרה ליושנה, קרי החזרת עוצמתה של אירן לתקופתו של כורש הגדול.
במהלך שנות ה-50 וה-60 של המאה ה-20 נרקמו יחסי ידידות חמים בין ישראל ואירן, זו בעיקר מהסיבה שאירן הייתה גורם נבדל על בסיס התרבות והדת (פרסים שיעים) מהטבעת הערבית העוינת שנרקמה סביב ישראל (מצרים, סוריה ועירק). יחסי שתי המדינות הלכו והתהדקו בעיקר סביב פיתוח הקשרים הכלכליים (חקלאות ותעשיה) והצבאיים (מודיעין ונשק) ובשלב מאוחר יותר הביאו לכדי פתיחת נציגות ישראלית רשמית בתהראן בראשות מאיר עזרי ולביקורי בכירים של שתי המדינות האחת אצל האחרת.
גם אירן וגם ישראל שיתפו פעולה במגוון נושאים שהמהותי שבהם הוא פיתוח כור גרעיני לאירן שבו ראה השאה כצורך חיוני בהפיכת אירן למעצמה אזורית מודרנית ומערבית.
אולי נכון הוא לציין בזמן זה כי המהפכה שהתחוללה באירן ואשר ראשיתה בהפגנות ענק החל מ-1977 וסיומה עם חזרת האיתאללה רוח-אללה ח'ומיני לאירן מגלותו בצרפת ב-1979 "הצילה" את העולם מנשק גרעיני אירני בשלב מוקדם יותר על דפי ההיסטוריה, דבר שללא ספק היה מקפיץ את אירן לדרגת מעצמה עולמית.
בימים אלה ממש אירן נחושה להרחיב את השפעתה האזורית באמצעות סיוע לארגוני טרור, זאת היא עושה כידוע על-ידי משלוחי נשק וכסף או אם על-ידי תמיכה אידיאולוגית- איסלאמית קיצונית שבה היא קוראת באופן חד-משמעי להשמדת מדינת ישראל ולפגיעה במדינות מערביות נוספות.
ייתכן כי אחת הסיבות למדיניותה זו של אירן היא רצון המשטר להסיח את דעת הציבור ממצבה העגום של אירן מהבחינה הכלכלית (אחוזי אבטלה של כ-13%, סנקציות על חשבונות אירניים בחו"ל ועוד), הדיפלומטית לאור התמשכות תוכנית הגרעין שלה ואף מוזר ככל שישמע בעיות זיהום האוויר ההולכות ומחריפות בעריה המרכזיות של אירן.
בנוסף, אירן היא מדינה של כ-77 מיליון נפש עם שטח של למעלה ממיליון וחצי קמ"ר הנותנת את הטון בשנים האחרונות בכל הקשור לתמיכה בטרור ובכך הפכה הלכה למעשה לנציגה הבלתי מעורערת של "ציר הרשע". למרות תאריה השליליים שלעיל יש לראות ולהבין כי הרוב המכריע בציבור האירני אינו עוסק בחיי היומיום בהשמדת ישראל ובפיגועי טרור, וחי את חייו כפי שעושים זאת כבכל מדינה אחרת.
לסיכום, מקבלי ההחלטות בישראל ובעולם כולו צריכים להתחיל לעכל ולהפנים כי אירן אינה מדינה נחשלת וכושלת גם אם לעתים מצטייר כך על-ידי גורמים שונים; הפרסים הם עם נאור ואינטליגנטי בעל חוש מסחרי מפותח המסייע למקבלי ההחלטות באירן ללכת בין טיפות הדיפלומטיה המורכבת. זאת ועוד, ההיסטוריה התרבותית והצבאית העשירה של אירן הביאו אותה לכדי שאיפה אחת ברורה: הפיכתה למעצמה אזורית - ומבחינתה כל האמצעים כשרים.

תאריך:  17/03/2011   |   עודכן:  17/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן: מעצמה אזורית - נקודה!
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ללא חיל-אויר, עם חיל-ים מיושן
ומעט שיריון  |  18/03/11 16:54
2
טעות בידך!
מיכאל87  |  19/03/11 11:39
3
זאת בידיוק הסיבה שלשמה קיים
טלי2011  |  19/03/11 23:47
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרב ישראל רוזן
לנוכח בולמוס מכתבי הרבנים ופולמוס תוסס בעקבותם, מצאתי לנכון לחשוף מעט את המתרחש מאחורי הפרגוד, בחדר עבודתם של הרבנים. לפניכם אפוא הצצה נדירה להתכתבות בינרבנית בדוא"ל. מטעמים מובנים שמות המתכתבים חסויים (כולם רבנים) ועימהם טושטשו סימני היכר מזהים. כמו-כן הקטעים צונזרו והובאו כאן רק בחלקם
ליאור מעיין
קשה להתחמק מן השאלה המתבקשת - מה סיכויי התעשיה הקלאסית הישראלית לנצח כיום? התשובה גלומה בסיפור הצלחתה של התעשיה הקיבוצית, אשר מפעילה כ-300 מפעלים המספקים כיום פרנסה לכ-33 אלף עובדים. נוסחת ההצלחה של תעשיה זו, כמו גם של "תעשיות מופת קלאסיות" דוגמת שטראוס וישקר, חייבת וניתנת לשכפול ברמה הלאומית, תוך ניצול נכון של המנהיגות התעשייתית
דודו אלהרר
השמאל החכם, מה הוא אומר: מה לי מדיניות חוץ וענייני ביטחון? אפרוש עצמי במרחבי שולי החברה ואטפל בחלשים    השמאל הרשע, מה הוא אומר: יש בעולם מספיק גופים ומדינות שישמחו לממן את חיי המדושנים בעבור זריעת שנאה בישראל    השמאל התם: הערבים יקימו מדינה דמוקרטית שתחיה לצד ישראל, ונשתלב במרחב המזרח תיכוני בשלום ובאחווה    והשמאל שאינו יודע לשאול: לא נחבור אל הרשעים הללו שכמותם הרעו ליהודים בכל דור ודור
נבון קצב
האם קצב אכן זכה להליך משפטי תקין וטהור, החף מכל השפעה חיצונית מזהמת, באופן שאיפשר קיומו של משפט צדק שמעליו יתנוסס דגל לבן?    הקדמה למאמר שיתפרסם לאחר הקראת גזר הדין במשפטו של נשיא המדינה לשעבר משה קצב
הרצל חקק
אחשורוש לושתי: מחר את מופיעה, עם יין פרסי זוהר, בתצוגה כחול עמוק, ואני רוצה מופע שירי סוחף, שכל הקהל יבלע את הלשון ויתעלף, אני רוצה מבּול אֶס אם אֶסים שיהיה חגיגה    ושתי לאחשורוש: תשמע לי טוב אדוני המלך, לא כחול ולא עמוק, אני לא ריטה. לא רד בול ולא בירה, אני מכורה למזון אורגני...    סיפור הישרדות מיוחד, לא פחות ולא יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il