X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מטרתה של מדינה היא הגנה על תושביה ועל ריבונותה. לצערנו מדינת ישראל לא מצליחה לעשות זאת כבר עשור. בעקבות הירי הבלתי פוסק על ישובי הדרום, הגיע הזמן להפסיק לסרס את צה"ל ולהתיר לו לבצע את ייעודו: להגן על מדינת ישראל ותושביה
▪  ▪  ▪
להפסיק לסרס את הצבא [צילום: AP]

כבר עשור שיורד מבול על עוטף עזה, מבול שמסרב להיפסק. בשנים האחרונות המבול הזה התרחב לעוד ערים בדרום, הרבה מעבר לעוטף עזה. כבר עשור שמשפחות חיות בפחד מתמיד, ילדים לא יכולים לישון בלילה, לא יכולים ללמוד, חלקם נותרים עם טראומה כבדה לכל החיים. כבר עשור שהחיים בעוטף עזה עוצרים מלכת בכל פעם שיש אזעקה, שנופל טיל, עכשיוכך הם החיים גם בשאר ערי הדרום.
מטרתו של הטרור הוא בעצם הפחדה. הפחדה של האנשים עד כדי כך שהשגרה שלהם תשבר, עד כדי כך שהם לא יוכלו לעבוד נורמלי, ללמוד נורמלי, לחיות נורמלי ובזה אכן טרור הטילים מצליח. החיים בעוטף עזה הם הכל חוץ מנורמלי. מטרתה של מדינה לעומת זאת היא הגנה על אזרחיה והגנה על ריבונותה. מדינה שלא מצליחה להגן על ריבונותה ועל אזרחיה, מדינה שלא מצליחה לתת לתושביה חיים שקטים היא מדינה שנכשלת בדבר הבסיסי ביותר. מדינת ישראל היא מדינה כזאת, מדינה שכבר עשור לא מצליחה להביא לשקט בדרום הארץ,עשור שתושבייה חיים בפחד,עשור שהחיים של תושבייה רחוק מלהיות נורמלים.
בשבועות האחרונים אנו עדים לכמות ירי עצומה, כמות ירי שאין לה תגובה אמיתית. התגובה היחידה שאנו רואים היא תגובה רופסת של ירי מהאוויר על חוליות ש"שיגרו" את הטילים: קודם כל, התגובה של צה"ל לא מגיעה ישר אחרי הטיל אלא קצת יותר מאוחר. איך צה"ל יכול להיות בטוח שאכן, זאת היא החולייה אשר ביצעה את הירי?, האם החוליה נשארת באותו המקום ומחכה שיחסלו אותה? התשובה היא כנראה שלא. היא לא נשארת באותו המקום, היא לא מחכה שיחסלו אותה, היא הולכת ומסתתרת.
שנית, גם אם אכן אותה חולייה ביצעה את הירי במה החיסול שלהם עוזר בדיוק? האם חסר לצד השני חוליות שיכולות לשגר לעברנו טילים? האם זה אמור ליצור הרתאה מסוימת? כי אם כן, כל ירי מוכיח לנו מחדש שההרתאה לא קיימת ושהחיסולים לא עוזרים ליצור אותה.
התגובה היחידה שכן יכולה לעזור היא הפסקת סירוסו של צה"ל על-ידי המדינה וניצול כוחו האמיתית, באמצעות מבצע צבאי, השלמת החסר מ"עופרת יצוקה". והפעם חזרה מהמבצע כשידנו על העליונה באמת, ולא כאשר הם עושים מה שבראש שלהם, מה שהם רוצים ולא כאשר ציר פילדלפי עדיין פרוץ וההברחות יכולות להתבצע ביתר קלות. בכל מדינה אחרת כבר מהשיגור של הטיל הראשון היו מטפלים בהם כך שהם לא היו רוצים / מסוגלים לשגר עוד טילים, ובטח ובטח שלא היו מביאים להם שטחים שיקלו עליהם בהברחת אותם הטילים.
בכל מדינה אחרת לא היה הבדל בין חלקי הארץ השונים וחושנני שאצלנו יש שאם טיל היה פוגע ב"מדינת תל אביב" התגובה כבר מזמן הייתה מבצע צבאי.עלינו לחשוב האם באמת יש הבדל בין חלקי הארץ השונים?האם באמת יש שתי מדינות?האחת תל אביב והשנייה ישראל?
בשורה התחתונה, מדינת ישראל מסרסרת את צבאה ולא נותנת לפעול בכל הכח כנגד הפגיעה הכל כך קשה בריבונותה ובחיי תושביה. הגיע הזמן שהמדינה תגיב, למען האמת הזמן הזה הגיע לפני 10 שנים אבל מוטב מאוחר מאשר אף פעם. ברצוני גם להודות לאדריכלאי "חלום השלום" שבזכות העיוורון שלהם נתנו להם נשק, לגיטימציה, שטח ווהקלו עליהם בהברחת נשק.

למען הסר ספק: אין לכותב בעיה עם צה"ל, יש לו בעיה עם כך שלא נותנים לצה"ל לפעול כמו שצריך.
הכותב הוא סטודנט, באר שבעי, מתפקד ליכוד-צעיר.
תאריך:  23/03/2011   |   עודכן:  23/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 עופרת יצוקה
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
די לרפיסות - כמה אפשר לספוג בלי להגיב?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
על הצבא האימפוטנט-אמרנו?
ראספוטין בן מדביד  |  23/03/11 16:23
2
8!
אליק א.  |  23/03/11 18:46
 
- שמונה אבל...
ליאור רזניק  |  23/03/11 19:32
3
מדינת יהודונים
אליהו חיים  |  23/03/11 23:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זאב גולדשטיין
במשך שנים הטיפו לנו לקנות כחול-לבן, אך מסתבר שמוצר כחול-לבן עולה לישראלי התומך בו כפליים ומעלה לעומת אותו מוצר בדיוק הנמכר בחו"ל    ישראלים, התעוררו, קומו ואלצו את היצרנים וכל מי שנהנה בדרך (ממשלה?) לתגמל אתכם על תמיכתכם הכלכלית בהם
נסים ישעיהו
מתאים ליהודים להיות הראשונים בהמצאת מערכת הגנה כ"מעיל רוח", הרי עם ישראל מתקיים כבר אלפי שנים, ויתקיים לנצח, בזכות מערכת הגנה שאינה נראית לעין, מערכת הגנה אלוקית    זוהתה פגיעה ביהודים? צריך לדעת שיש פירצה במערכת ההגנה הרוחנית ולפעול לתיקונה בהקדם האפשרי
ציפורה בראבי
הלקח האמיתי שחובה עלינו ללמוד ממשפט נשיא המדינה לשעבר משה קצב הוא כמה קל להוציא דיבה רעה, כמה קל להאשים. אין ספק שלקצב לא היה סיכוי כלל, התקשורת הרי שפטה אותו עוד לפני שניתן גזר הדין בעניינו
ד"ר רון בריימן
כנראה שרק בארץ ישראל יכולה האוטו-אנטישמיות להרים ראש, לשבור שיאים ולאיים על יהודים בכיבוי ובהקפאה, בייבוש ובגירוש    מה לנו כי נלין על האנטישמיות בקרב נוצרים ומוסלמים?    האם ימשיך היועץ המשפטי לממשלה בשתיקתו הרועמת ויאפשר את חופש ההסתה והשיסוי במסווה של חופש הביטוי?
עפר דרורי
מרבית עובדי המשרדים משקיעים זמן ללמוד את רזי מכשיר הפלאפון שמזמן אינו טלפון אלא תחנת אינטרנט ניידת הכוללת טלוויזיה ניידת, מכונת תקליטים ועוד ועוד. לא נדיר למצוא עובדים שעיניהם בראשם ההולכים במסדרונות אבל הן ממוקדות במסך הקטן ולא בשום דבר אחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il