X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין מציבים ולא רוצים להציב את המערכת להגנת הישובים מכיוון שלא רוצים להפסיד מכרז שרפאל מנסה לזכות בו בהיקף כספי אדיר של ממשלת הודו, כי אם אכן אם יתברר שהמערכת זה לא בדיוק מה שסיפרו לנו, אין זכייה במכרז. חבל שממשלת ישראל, בגלל אגו של חברת רפאל, מזניחה את ביטחון תושביה
▪  ▪  ▪
שיקולי אגו ופיצוי על חשבון ביטחון התושבים [צילום: חדשות 10]

בימים האחרונים אני שומע דרישה הולכת וגוברת מצה"ל וממדינת ישראל להציב את הסוללות הקיימות של כיפת ברזל להגנת אזרחי ישראל המותקפים מדי יום על-ידי ארגוני הטרור והמרצחים מעזה.
כמה מילים על-פי הידוע לי על אותה כיפת ברזל ומדוע היא לא כל כך יעילה, מדוע לקח כל כך הרבה זמן לממשלת ישראל להחליט להציב את שתי הסוללות הקיימות ביום ראשון השבוע. מדוע לא הוצבו קודם לכן.
כמה עובדות שלמדתי על כיפת הברזל, אך אולי כדאי לחדדן. כיפת ברזל יצאה לדרך בהשקעה של מיליארד שקלים כפיצוי לרפאל בגין כך שלא זכתה בפרויקט החץ. פרויקט שבו זכתה התעשיה האוירית. כיפת ברזל תוכננה ונבנתה בעלויות גבוהות ביותר. עלותו של כל טיל אשר משוגר עולה למדינה כמאה אלף דולרים, גם אם הוא מיירט טיל קסאם שעלותו היא כמה מאות דולרים או טיל גראד שעלותו אלפי דולרים בודדים, שלא לדבר על פצמ"ר רגיל שעולה כמה עשרות דולרים.
כמה שאלות הנשאלות לגבי כיפת הברזל: הבטיחו לנו כי תגן על שמי הארץ מפני כל פצמ"ר או כל טיל קסאם שלא לדבר על טילי הגראד. לפי העובדות כפי שאני מבין אותן, אין כיפת ברזל מגינה כלל ועיקר על ירי פצמ"רים או טילי קסאם אשר מכוונים על מרחק שיגור הפחות מ-4.5 ק"מ. כלומר, לכל ישובי עוטף עזה הם חלום, או סיפור שסופר אך אינו נכון. אין לכם הגנה עם מערכת כיפת ברזל.
אין מציבים ולא רוצים להציב מערכת זאת להגנת הישובים מכיוון שלא רוצים להפסיד מכרז שרפאל מנסה לזכות בו בהיקף כספי אדיר של ממשלת הודו, כי אם אכן אם יתברר כי המערכת זה לא בדיוק מה שסיפרו לנו, אין זכייה במכרז. כל הסיפורים לפיהם המערכת עדיין לא נוסתה מבצעית ועל כן לא מציבים אותה, מצוצים מן האצבע. היכן שדה הניסויים הטוב ביותר אם לא בדיקה בזמן אמת של התקפות חסרות רחמים של ארגוני המרצחים מעזה? היכן אם לא ניסיון ליירט טילי גראד, קסאם או פצמ"רים?
כל ההתחמקות הזאת באה במטרה אחת ויחידה, כך אני לפחות מסיק מההתנהלות, כי המערכת יקרה, לא מסוגלת ליירט את אשר הבטיחו כי תיירט. יירוט של כל טיל ששווה כמה אלפי דולרים או מאות דולרים יעלה למדינה מאה אלף דולר. מאה טילים יעלו למדינה כעשרה מיליון דולר. ומה אם יהיו יותר מכך?
יש לציין כי לפי הרגשתי - ואין אני שוגה - המערכת תוכננה למטרה אחת ויחידה: לתת פיצוי לרפאל. אם כבר תוכננה, היא תוצב רק להגנה של בסיסים אסטרטגיים כגון הכור בדימונה או בסיס צבאי זה או אחר, אף אחד לא חשב להציבה בגלל מחירה הרב להגנת בית זה או אחר.
ברצוני לציין כי יש בעולם מערכות יעילות יותר, מערכות המסוגלות ליירט כל פצמ"ר או טיל קסאם. העלות של המערכות הללו זולה יותר, היירוט עולה כמה מאות דולרים, מערכות שהמדינה החליטה לרכוש רק בימים האחרונים ואותן תציב להגנת הישובים. אם מערכות אלו היו נקנות ולא היה מוצע כסף רב העולה על מיליארד שקל על מערכת כיפת ברזל המחוררת, אז מזמן היה אפשר להציב מערכות יעילות, מוכנות מן המדף והאזרחים היו מרגישים יותר בטוחים.
מחירה של מערכת מוכנה כגון זאת הוא כ-40 מיליון דולר, שזה כ-150 מיליון שקל. בכסף שהוצא על כיפת ברזל היה אפשר לקנות כשבע מערכות והן היו סוף-סוף מאפשרות חיים יותר נורמלים באזור מטורף זה.
כל הנכתב כאן אינו מידע אישי אלא מקריאת החומר אשר פורסם במשך הזמן בכלי התקשורת השונים בארץ וברחבי העולם. חבל שממשלת ישראל, בגלל אגו של חברת רפאל, מזניחה את ביטחון תושביה. אם האגו של רפאל חשוב, אז שיתנו להם עוד כספי פיתוח אך יקנו במקביל מערכות שיגנו על אזרחי ישראל אשר מותקפים על-ידי ארגוני הטרור ומרגישים מופקרים.

תאריך:  27/03/2011   |   עודכן:  28/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כיפת ברזל המחוררת
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
אמרו את זה אין ספור פעמים!!
ממש גאון!  |  27/03/11 12:57
2
אולי מספיק עם השטויות?
אליק א.  |  27/03/11 15:46
 
- נחיה ונראה, כבר פרוס ממתינים  ל"ת
עיתונאי רציני  |  27/03/11 16:02
3
הבעייה היא עם הנפלים
חיים1231  |  27/03/11 16:15
 
- טיפה חנ"מ, המאיץ מרוטש  ל"ת
ואין שום נפל  |  27/03/11 19:33
4
ישראל לא בנויה למלחמת התשה.
אליהו חיים  |  27/03/11 16:55
 
- אמיר פרץ ואשכנזי ביוני 2006 ל"ת
הזמינו המערכת  |  27/03/11 19:54
5
רק תותח נ"מ יכול!
1M$ כולל המכ"מ  |  27/03/11 19:43
6
כדאי לקרא טוב טוב בין המילים
אלכס לוין  |  27/03/11 21:08
7
המערכת לא תגן על המדינה
דניאל בר אבן   |  28/03/11 12:10
8
תכתבו Metal Storm ביוטיוב ל"ת
צריך לקנות/לייצר  |  28/03/11 14:42
9
למה זה נראה לי נכון?
המומחה  |  28/03/11 16:59
10
יש מערכות על המדף שפועלות
אזרח חרד  |  28/03/11 19:04
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יהודה קונפורטס
ממרס 2010 עד מרס 2011 היו בישראל 552 אירועי הסתה וגזענות כלפי מיעוטים אתניים, כולל ערבים, לעומת 287 אשתקד. מתוך 552 האירועים, 68 היו מצד יהודים וערבים. חלק מהאירועים בתוך הרחוב היהודי. 87 מקרי אפליה בשירותים ע"י מוסדות פרטיים    הימין מאשים את אבו מאזן בהסתה מתמדת של הדור הצעיר, שמביאה לאלימות    ומי יעצור את ההסתה אצלנו?
מיקי פרי
התקפה משולבת של מס' גורמים אינטרסנטיים נגד ראש הממשלה: חדשות ערוץ 2, עיתון ידיעות אחרונות והכתב המדיני של ערוץ 10    אדישות ראש-הממשלה ופמלייתו    תגובה רפה מצד "ישראל היום"
ראובן לייב
על פניה לא חסר ל"מאראבו" שברמת-גן שום דבר מכדי לזכות אותה בתואר של מסעדה מוצלחת ואהודה על סועדיה. היא מושקעת בעיצובה, יש בה אווירה נינוחה, פוטנציאל אדיר של מטבח משובח, חומרי-גלם מובחרים ושף עתיר-ניסיון; ובכל זאת, משהו, לעזאזל, שהתפקשש בה, הצליח לעורר בנו בושה
עו"ד אברהם פכטר
בימים אלה מתמודד קצב עם 7 השנים הרזות של ערעור לעליון וישיבה בכלא    הכרעת הדין שניתנה פה אחד נראית על פניו חד-צדדית, חד-ממדית, חד-משמעית ובטוחה בעצמה בקביעת העובדות המהותיות - עד כדי לעורר ספק. התוצאה לא משקפת את המציאות
יהודה דרורי
והאמת היא שכאשר קוראים את ה"תחקיר" לעומקו, מבינים שכל נסיעותיו של נתניהו נעשו למען ארגון הבונדס. נתניהו נחשב כנואם והמסביר הטוב ביותר, והוא מבוקש מאוד. הוא מוזמן תכופות ולפעמים מסכים. מצד שני, הרי ברור לכל שהוא לא חייב לשאת בהוצאות הנסיעה והאש"ל מכיסו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il