X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לוח המודעות המדובר בגבעת שמואל. מודעה בפרסית בטהרן או מודעה בישראל?
לקרוא ולא להאמין
תפישות מתקופת האבן, מלוות בהנמקות פסבדו-מדעיות, מופיעות בראש חוצות ברחבי גבעת שמואל קבוצת הורים לילדים בבי"ס דתי מתנגדים ללימוד משותף של בנים ובנות בגילאי 7-6 הנימוקים רבים, אך אחד מקומם במיוחד: המיניות שבמוח ילד בן 6 עלולה להתפרץ

בעיר מגוריי, גבעת שמואל, מתנהל ויכוח נוקב בתוך הציבור הדתי על סוגיית ההפרדה בין בנות לבין בנים בכיתות הנמוכות של בית הספר היסודי. בראשית דבריי אני מרגיש חובה לציין כי אין לי כל מעורבות בוויכוח סביב ההפרדה בין בנים לבנות בבית הספר הממלכתי דתי "מורשת זבולון" בגבעת שמואל. ילדיי בגרו ואינם חלק ממערכת החינוך. גם כשהיו, למדו בבית הספר הממלכתי "אלון" ולא היו חלק מהחינוך הממלכתי דתי.
בימים האחרונים עיינתי כדרכי במודעות השונות על לוחות המודעות בגבעת שמואל. אני די "פריק" של קריאת פרסומים. לא מעט אני למד מהם, על אנשים, על עמדות ועל התרחשויות. זה כנראה חלק מהאובססיה שלי להיות מעודכן. לעתים תוכן המודעות מרגיז ולעתים מגוחך. הפעם ראיתי מודעות שלאחריהן הרגשתי כמו האמירה הידועה - "איני יודע אם לצחוק או לבכות".
מדובר בפרסומים של קבוצת הורים לילדים בבית הספר הדתי "מורשת זבולון", המתנגדים נמרצות לביטול ההפרדה בין בנים לבנות. כן, מדובר בילדי כיתה א' ו-ב', בני 6 או 7, שעל-פי אותה קבוצה אסור שילמדו ביחד. לא מעט נימוקים מביאים ההורים להתנגדותם לביטול ההפרדה - מדעת תורה וציטוט הרבנים, ועד למוסריות והגברת הריכוז. אלו האחרונים הם נימוקים שהקפיצו אותי. עם דעת תורה איני רוצה להתווכח. את אלו שרואים בהפרדה צו מ"אורייתא" אני מבין (אם כי לא מסכים).
לילד בן 6 יש סקס בראש?
ההסתמכות על צניעות ומוסר היא שקוממה אותי. הבנתי, לתדהמתי, שיש אנשים צעירים ומשכילים ביישוב, שחושבים שמיניות נמצאת במוחותיהם של ילדיהם בני ה-6, ועלולה רחמנא לצלן להתפרץ. ניתן להבין מהמודעה שיש מי שחושבים שסקס נמצא בראשם של אותם ילדים תמימים בני 6. נזכרתי מיד בתיאוריה הפסיכולוגית, לפיה אותם הורים החושבים כך עושים השלכה מעמדותיהם וממחשבותיהם שלהם לילדיהם. הם אלו שכנראה מאבדים ריכוז ליד בני המין השני.
"הורי הפלייבוי" (כך אני רואה אותם) ממשיכים ומצטטים מחקרים לפיהם בנות (כאמור גם בנות 6) הלומדות יחד עם בנים בני גילן מאבדות מיכולתן האינטלקטואלית בהיותן בחדר אחד עם בנים. השלב הבא יהיה כנראה תביעה להפרדה בפגיות ובחדרי ילודים בבתי יולדות. גם שם יחששו מעבירה על איסור נגיעה ויציגו מחקרים על פגיעה באינטלקט הילוד. נראה לי, בקוראי דברי הבל אלו, כי ההורים איבדו את יכולתם האינטלקטואלית כבר מזמן, אם בכלל הייתה להם כזו.
קראתי שוב ושוב את הסברי "הפסיכולוגיה בגרוש" המופיעים במודעות והתקשיתי להאמין. בדקתי שוב ושוב את עצמי האם אולי הייתה לי התגלות כלשהי ואני מצליח לקרוא מודעה בפרסית בטהרן, כי הרי לא יכול להיות שמדובר בישראל. אולי נכנסתי, מבלי להרגיש, למכונת זמן ואני נמצא בשנת 2011 לפני הספירה הנוצרית ולא אחריה. צבטתי עצמי כדי להשתכנע כי איני חולם וגיליתי כי זו אכן המציאות. תפישות מתקופת האבן, מלוות בהנמקות פסבדו-מדעיות, מופיעות בראש חוצות ברחבי גבעת שמואל של היום. קראתי, ודאגה גדולה לאותם ילדים שאלו דעות הוריהם אפפה אותי. לילדים שהוריהם משוכנעים שסכנה נוראה מאיימת על מוסריות בתם אם חלילה תשב ליד בן השכן באותה כיתה ולהפך.
ויכוח תורני על מצוות ואיסורים מותר ורצוי. שימוש בנימוקים הזויים הפוגעים בילדים - אסור ואסור. כולי תקווה כי ההורים מצדדי ההפרדה יתעשתו ויצליחו לשמור על כבוד ילדיהם הקטנים גם בהתלהטות הוויכוח. לצערי, נראה לי כי יותר מוויכוח הלכתי אנו בעיצומו של מאבק על כוח ושליטה, שבו הילדים משמשים כלי מיקוח. בכל מקרה, פנייתי להורים הניצים: חיזרו להיגיון ותנו לילדיכם לגדול בחופש.

תאריך:  28/03/2011   |   עודכן:  28/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לקרוא ולא להאמין
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
טהרן זה כאן
אלישמע  |  28/03/11 12:00
2
מיניות בגיל 4 אפילו
קיימת ועוד איך  |  28/03/11 13:26
 
- מיניות עוד ברחם
פסיכוליגית  |  28/03/11 18:18
3
קוריוז
תושב גב"ש  |  28/03/11 13:34
4
מי שמך מבין בחינוך?
דוד י  |  28/03/11 13:57
5
טהראן זה כאן
אחת שכואב לה  |  28/03/11 18:13
6
אני איתך
יאיר מראשל"צ  |  28/03/11 19:06
7
חברה שמצמיחה עשבים שוטים
severyn  |  28/03/11 21:46
 
- מסכים איתך לכל מילה ל"ת
מיקי מיהוד  |  28/03/11 23:52
8
תגובה לכתבה
נחמיה גנות  |  29/03/11 13:31
9
יורם, הפעם הצדק איתך. ל"ת
יוסלביץ  |  30/03/11 10:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
שני ה"פיינליסטים" של "האח הגדול" הם שני כבשים תמימים בים של זאבים שוחרים לטרף. שניים שהוכיחו עצמם כצדיקים בסדום, ושכמו כוכבים נוצצים באפלה קודרת, משליכים עליה אלומה של אור
ברק דן, יורם שוייצר
מנקודת המבט הצבאית, נראה, כי החלטתו של הנשיא אובמה לתגבר את סדר הכוחות האמריקנים באפגניסטן הוכיחה עצמה וסייעה, לפחות בשלב זה, ליצירת תנופה צבאית של כוחות הקואליציה מול הטליבאן ושותפיו, והיא מאפשרת לקדם את היוזמה האמריקנית לשיחות פיוס עם הטליבאן, כאשר האחרון מוחלש
שגיב פלייסיגר
כולם מעוניינים לשפר את הביצועים של העסק, להאיץ את המכירות ולהגיע לכמה שיותר לקוחות    מה הם הסודות שיכולים לשדרג את ביצועי העסק שלך?    בשורה התחתונה סוד ההצלחה בעסקים הוא בשיווק ולא ב"מקצועיות"
גל סתיו
באזור שדרות ובישובי הנגב המערבי מעולם לא היו "שנתיים של ביטחון ושקט". מדי יום הורים שולחים את ילדיהם לגנים ולבתי הספר בלב כבד. אנשים מתכננים מראש את מסלול נסיעתם לפי כמות המרחבים המוגנים אשר פזורים לאורך הכביש. זהו המקום היחיד בעולם בו מתבצע ירי אל עבר אוכלוסיה אזרחית
עו"ד חיים נתיב
השאלה האם אנחנו מתייחסים לערביי ישראל כאל בני-אדם, אינה זהה לשאלה האם אנו מפלים את ערביי ישראל לרעה    מטרת מאמר זה היא להציף את השאלה הנ"ל, להציג מספר נתונים ולעורר דיון ציבורי/אישי בנושא    כל אחד ייתן תשובה כנה ואמיתית לעצמו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il