X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשנת 1973 נורה למוות אלוף משנה יוסף (ג'ו) אלון שהיה נספח חיל-האוויר בארה"ב. תיק הרצח לא פוענח רשמית למרות שנחקר על-ידי הרשויות הטובות באמריקה ובישראל אחיותיו של אלון טוענות שנרצח משום שהיה סוכן מוסד ממצאיהן יוצגו בשבוע הבא במשדר מיוחד של התוכנית "מבט שני" בערוץ הראשון
▪  ▪  ▪
יוסף ג'ו אלון (משמאל) צועד ליד משה דיין ומרדכי הוד, מפקד חיל האוויר

בפברואר 2010 ההיסטוריון הצבאי פרד ברטון נרגע, היות שהוא קיבל מידע על כך שנתפס רוצחו של יוסף (ג'ו) אלון. לכאורה מדובר בבשורה משמחת, אך למעשה תיק זה אינו נפתר מאחר שהמסקנות אליהן הגיעו פרד ברטון וג'ון ברונינג - מחברי הספר "מי רצח את ג'ו אלון" - היו שונות משל אחיותיו של אלון, אשר עשו את הסרט שישודר בשבוע הבא בערוץ הראשון במסגרת "מבט שני".
ביוגרפיה
יוסף (ג'ו) אלון נולד ב-1929 בקיבוץ בית-אלפא כיוסף פלצ'ק. בגיל שנתיים אמו לקתה במחלת המלריה והמשפחה עברה להתגורר בצ'כיה. עם פרוץ מלחמת העולם השנייה נשלח יוסף לגור אצל משפחה נוצרית באנגליה. הוריו, שלא הספיקו להימלט, נספו בשואה. בתום המלחמה חזר יוסף לצ'כיה וב-1947 הוא התגייס לגח"ל (גיוס חוץ-לארץ) והצטרף לקורס הטיס הראשון של חיל-האוויר שנערך בעיר פראג.
ב-1949 עלה אלון לישראל ונשלח לאגף ג' של טייסת 100 בבאר-שבע, ומאוחר יותר עבר קורס טיס נוסף. הוא נחשב כטייס מצטיין והתקדם בחיל-האוויר. בתחילה, שירת כמפקד טייסת מייסטרים והמפקד הראשון של טייסת המיראז'ים, והקים את ענף בטיחות טיסה שעליו פיקד. הוא היה ממקימי בסיס חצרים שבנגב ושימש כמפקדו הראשון. ב-1970 מונה אלון לנספח אווירי בשגרירות ישראל בארצות-הברית. אלון נורה למוות בשנת 1973, שלושה חודשים לפני מלחמת יום-כיפור.
חקירת המוות
אלון נפטר מפצעיו בדרך לבית-החולים. הירי היה מטווח קצר: הכדור הראשון חדר דרך חלון המכונית ופגע בלבו, וארבעת הכדורים הנוספים חדרו לחלל הבטן.
הנשיא ניקסון הביע תדהמה וזעזוע מהרצח, והעמיד לרשות המשפחה מטוס אשר הביא את גופת אלון לארץ. מיד לאחר הרצח פתחו זרועות הביטחון האמריקניות בחקירה מקיפה של הרצח, אשר נשאה את שם הקוד "מורדה". החוקרים הבינו שמדובר בצלף מקצועי החבר בארגון טרור פלשתיני. בתיק החקירה נותרה רשימת חשודים פוטנציאלים. אחד היה דיפלומט כווייתי שנגדו לא היו הוכחות חותכות. החוקרים סברו בדומה לברטון וברונינג, שמדובר בעבודה של ארגון "ספטמבר השחור", אשר המוסד רדף אותם מאז הטבח באולימפיאדת "מינכן". החקירה נסגרה רשמית בשנת 1976 מבלי שנמצאו עקבות שיובילו לרוצחים האמיתיים.
תגובת המשפחה
המשפחה לא הייתה מודעת לסגירת התיק. ולכן אלמנתו, דבורה, לחצה לקבל את פרטי החקירה ונסעה לשם כך לארצות-הברית. אך מאמציה העלו חרס והיא נפטרה מסרטן ב-1996. המשפחה עתרה לבג"ץ כדי שמדינת ישראל תשלים את החקירה. בג"ץ קיבל את עתירתם והורה לשירותי הביון לפתוח את כל התיקים שברשותם על פרשת יוסף אלון. אך החומר שנחשף היה דל והתבסס על חקירות ארגוני הביון האמריקניים. כמו-כן, גילו האחיות שחלק מהממצאים נעלמו והושמדו בהוראת ה-FBI.
בשנת 2007 התקשר אליהם פרד ברטון, ששימש כסגן מיוחד במשרד החוץ האמריקני, והוא פתח מחדש את כל התיקים ולמעשה יישר קו עם החוקרים.
אחיותיו של אלון לא מסכימות עם הערכה זו, והן טוענות שאלון היה סוכן מוסד ובשל כך נרצח. ממצאים אלו יופיעו בסרט "מי רצח את אבא" שיוקרן במסגרת משדר מיוחד של התוכנית "מבט שני" שישודר בערוץ הראשון ב-6 באפריל.

המאמר מבוסס על כתבתה של שוש מולא, "מי רצח את אבא", שהתפרסמה השבוע בידיעות אחרונות.
תאריך:  28/03/2011   |   עודכן:  29/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסף אלון / JOSEPH  ELON
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
התעלומה שעדיין אפופה עשן מסתורי
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מי האישיות המרכזית בשלטון כאן?
פרעוש  |  29/03/11 20:27
 
- היו לה נעלים מכוערות גבריות... ל"ת
אולי?  |  7/04/11 21:41
2
האחד נרצח השני נכלא לצמיתות
נביל  |  30/03/11 01:30
3
מדובר בבנותיו ולא אחיותיו.
קוראת נאמנה  |  30/03/11 09:39
4
מאמינה שזו האמת המרה !!!
הייתי חיילת ב-73  |  7/04/11 19:03
5
קראו ב-"רוטר"סוכן מס' 2804 של
ראספוטין בן מדביד  |  10/04/11 20:57
6
לא אפופה ולא בטיח!=הכל ברור וש
קורןנאוה טבריה  |  12/04/11 10:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף בן משה
שני פסקי דין שניתנו לאחרונה, האחד בארה"ב והשני באירופה, דנים ביחסים שבין דת ומדינה. פס"ד אחד קבע כי הצבת אנדרטה בצורת לב בבית קברות צבאי מהווה הפרת עיקרון הפרדת הדת מהמדינה    בפסה"ד השני קבע בית המשפט האירופי לזכויות אדם כי מותר להציב צלבים בכיתות בתי הספר
עו"ד יוסי דר
כמו ראש הממשלה נתניהו, גם משפחתו של טוני בלייר, ראש ממשלת בריטניה לשעבר, נהנתה מתנאי טיסה ואירוח ברמות גבוהות ביותר. האם זה אומר שאנחנו עדיין תחת שלטון המנדט הבריטי?
עליס בליטנטל
שלא יהיה לכם ספק - "איוון האיום" הוא ג'ון דמיאניוק, הרוצח שבמו ידיו החדיר את הגז לתאי הגזים בטרבלינקה    ששת העדים במשפט ששהו באותה תקופה כשנה עימו בטרבלינקה, זיהו אותו בוודאות על דוכן העדים. ראיתי ושמעתי זאת במו עיניי ואוזניי
עו"ד יורם שפטל
עו"ד יורם שפטל משיב מלחמה אל מול צרור דברי הבלע, כדבריו, שהטיח בו איתמר לוין לגבי פרשת דמיאניוק
דודו אלהרר
ממשלת ישראל, בכל ניסיון של הידברות, מפקירה את חיי אזרחיה הנאמנים לידי חלאות אדם ומאפשרת טבח אחר טבח ועולם כמנהגו נוהג    אסור לנו להיגרר לנקמות. אין בין היהודים ולוּ רשע אחד המסוגל לשסף גרון של עולל ולשחוט אותו. סתם כך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il