X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הפלשתינים פועלים לבודד את ישראל בזירה הבינלאומית בתנועת מלקחיים: הכרה של האו"ם במדינה פלשתינית בקווי 67' בצד אינתיפאדה שלישית בשטחי יו"ש ישראל נערכת להגיב בצעדים חד-צדדיים אך היא חייבת לשקול ברצינות הצגת אלטרנטיבה מדינית
▪  ▪  ▪
למשוך תשומת לב [צילום: AP]

ישראל נמצאת בפני אחד האתגרים המדיניים החשובים ביותר מאז הקמתה שיהווה ציון דרך חשוב בסכסוך הישראלי-פלשתיני.
ממשלת נתניהו פנתה באחרונה לעשרות מדינות בעולם ופתחה במסע דיפלומטי להבהיר את עמדתה כי במקרה שיכירו בחודש ספטמבר הקרוב, במהלך כינוס העצרת הכללית של האו"ם בניו-יורק, במדינה פלשתינית שגבולותיה הם קווי 67 היא עלולה לנקוט בתגובה בצעדים חד-צדדים. בצד האזהרה הזו נאמר כי יוזמה פלשתינית כזו מנוגדת להסכמי אוסלו. בפרסומים שונים בעיתונות הישראלית הועלתה האפשרות שבתגובה למהלך הפלשתיני הזה, תספח ישראל את גושי ההתנחלויות הגדולים לשטחה או שתחיל את החוק הישראלי על כל שטחי הגדה המערבית.
ברשות הפלשתינית משוכנעים כי מדובר באיומים ריקים ממשמעות מעשית מכיוון שהם לא יבלמו את ההתקפה המדינית של הפלשתינים.
בכירים ברשות הפלשתינית מציינים כי בפועל גושי ההתנחלויות הגדולים כבר מסופחים לישראל, לגבי אפשרות החלת החוק הישראלי על כל שטחי הגדה המערבית, אומרים אותם בכירים, הדבר ייצור בעיה לישראל ויביא ליצירת מדינה אחת דו לאומית שתסכן בעוד כמה דורות את ישראל מבחינה דמוגרפית.
לדבריהם, סיפוח כל שטח הגדה לישראל יחייב אותה להנהיג משטר גזעני והיא תהפוך למדינת אפרטהייד דוגמת דרום אפריקה.
הרשות הפלשתינית משדרת מסרים לתושבים הפלשתינים בשטחים כי סוף "הכיבוש הישראלי" בשטחים יתקרב אחרי חודש ספטמבר וישראל לא תצליח למנוע את התמוטטות שליטתה בשטחים הפלשתינים.
לכן, היא אומרת במסריה הלא רשמיים שאותם מעבירה תנועת הפת"ח שהיא מפלגת השלטון, על הפלשתינים לפתח את האינתיפאדה השלישית שלהם באופן שימשוך את תשומת הלב העולמית.
ברשות הפלשתינית משוכנעים כי נוכח המהפכות והתהפוכות בעולם הערבי, מדינות העולם יגלו הבנה וסימפטיה למהלך הפלשתיני הזה שנועד להביא לשחרור הגדה המערבית משליטתה של ישראל והשגת חופש וריבונות לרשות הפלשתינית.
ברשות הפלשתינית מעריכים כי ישראל בונה על תמיכתה של ארצות הברית בעמדותיה אבל הפלשתינים בטוחים כי הנשיא אובמה יגלה בחודש ספטמבר כי הוא נדחק לפינה והוא יאלץ להחליט בין שתי אופציות: לעמוד בהבטחתו לפלשתינים כי מדינת פלשתין תצורף כחברה רשמית לאו"ם או להסכים להמשך הדיכוי והדיקטטורה של ישראל בשטחים.
הפרשן הפלשתיני הידוע חאפט' ברגותי כותב במאמר שפרסם בעיתון "אל-חיאת אל-ג'דידה": "אובמה יצטרך לבחור בהמשך משטר העריצות או במתן חופש וזכויות לפלשתינים אך הוא צריך לדעת כי בכוחם של הפלשתינים להצית מהפכה עולמית בכל מקום מכיוון שבעייתם היא צודקת".
ואילו שר החוץ הפלשתיני ריאצ' אל-מאלכי אומר בראיון לביטאון הרשות הפלשתינית "אל-איאם" כי האיומים הישראלים לנקוט צעדים חד-צדדים בתגובה על הכרה בינלאומית במדינה פלשתינית שגבולותיה הם קווי 67 "מעידים על פחד ומבוכה". הוא גורס כי לאחר ההכרה במדינה פלשתינית כל פעולת הפקעת קרקעות של ישראל בגדה תחשב כהתקפה של מדינה על מדינה אחרת.
במקביל לכוונות הפלשתיניות לפנות לעצרת הכללית של האו"ם ולהיערך לאינתיפאדה שלישית אומרים ברשות הפלשתינית כי דלת המשא-ומתן עם ישראל פתוחה עד חודש ספטמבר אך היא חייבת להפסיק את כל פעולות ההתנחלויות.
ומה יקרה לאחר חודש ספטמבר ולאחר המהלך, שנראה כרגע כבלתי נמנע, של הכרה בינלאומית במדינה פלשתינית שגבולותיה הם קווי 67 אם ישראל לא תיסוג מייד משטחי יהודה ושומרון?
ברשות הפלשתינית מציירים תרחישים נוספים כמו פירוקה של הרשות הפלשתינית או הודעה של מחמוד עבאס על התפטרותו מתפקיד יו"ר הרשות.
הנושא הפלשתיני איננו עומד כרגע בראש סדר היום הבינלאומי או בראש סדר היום של העולם הערבי העסוק בתהפוכותיו אולם בהחלט הוא עלול לשוב ולטפס למקום הזה, או קרוב אליו, לקראת חודש ספטמבר. ההערכות המדיניות של כל הגורמים העוסקים בסכסוך הישראלי פלשתיני הן כי הפלשתינים יצליחו להעביר את ההחלטה הזו בכינוס העצרת הכללית של האו"ם בספטמבר.
ישראל תצטרך להיערך מבחינה מדינית וביטחונית להתמודד עם האתגר הזה שעלול להיות מלווה בהפגנות המוניות ואלימות למרות ההבטחות הפלשתיניות של מחמוד עבאס כי הפלשתינים לא יחדשו את האלימות כלפי ישראל. דוברי תנועת הפת"ח מדברים על אינתיפאדה שלישית "בדרכי שלום".
נראה כי נוכח המהפכות בעולם הערבי והסכנה המרחפת על המשך שלטונו של המלך עבדאללה בירדן,עשויה להתקבל בהבנה בעולם העמדה של ממשלת ישראל כי היא איננה יכולה לקבוע כעת את גבולותיה המזרחיים ולהסיג את כוחות צה"ל מבקעת הירדן.
אולם ישראל חייבת להצטייד באלטרנטיבה מדינית אחרת לקראת הדיון בעצרת הכללית של האו"ם ולהציע מתווה מדיני הגיוני שיכול להקל עליה להסביר את עמדותיה לקהילה הבינלאומית ואולי אפילו לשכנע עשרות ממדינות החברות באו"ם כי כוונותיה לשלום וכי החלטה כזו של העצרת הכללית רק תגרום נזק מדיני בלתי הפיך ותערער לגמרי את הסיכוי למצוא פתרון מדיני מוסכם לבעיה הפלשתינית.
זה הזמן לשקול ברצינות להציג בהקדם בפני הפלשתינים ומדינות העולם, תוכנית מדינית רשמית של הממשלה בערוץ הישראלי פלשתיני, אפשר לקרוא לה בשמות שונים אך חשוב שהיא תהייה רצינית ותוכל לשמש בסיס לחידוש המשא-ומתן בין שני הצדדים.

תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  31/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אינתיפאדה שלישית בצד הכרה בינ"ל במדינה פלשתינית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
הפלסטינים לא יכריזו על מדינה
ע. הנביא  |  31/03/11 10:51
2
לבסס חמסטן! שלא יעשו בלי הסכמה
משה הנביא  |  31/03/11 16:18
3
הפיכה בירדן תטרוף את הקלפים
הכל נזיל  |  31/03/11 16:55
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תרצה הכטר
אומרים שכשההמון משתף פעולה אין מי שיוכל לו - ובמיוחד בעידן האינטרנט, הרשתות החברתיות, הטוויטר והצ'ט    במצרים זה עבד    אך לא כל "ציוץ" בכיכר המקוונת משפיע    מהו המרשם הטוב ביותר להצלחת מחאה חברתית או עממית?
יוסי בן-אהרן
התסכול באופוזיציה, שאיננה מצליחה להוציא לפועל את האג'נדה שלה, מוביל אותה לרמוז למדינות העולם שאם השלטון יהיה בידיה, היא תנהיג מדיניות שהעולם חפץ בה
דודו אלהרר
הארץ: "חוק הנכבה הוא חוק לסתימת פיות"    הגדרת חוק הנכבה צריכה וחייבת לחול על כינוסים אקדמיים ועל מחקרים ודיונים שמטרותיהם המוצהרות לערער את יסודות המדינה    החוק היה מנוסח טוב יותר אם היו כוללים בו סתימת עיתונים כדוגמת הארץ
ציפי לידר
בשולי הכותרות: דממת אלחוט    מה למדנו משביתת העובדים הסוציאליים?    האח הגדול - תוכנית בידורית ולא חינוכית    מסיבות ראווה לא במחוזותינו    מפלגה אמונית?    פסיכיאטריה - מדע מדויק? אז איך זה שרוצחים מסוכנים לא תמיד מאובחנים או לחלופין מתחזים לחולים?    עלון-עלון תרדוף    יחידת הורים    שרון השמאלן    ולסיום בנימה אופטימית - צחוק טוב הכל טוב
עו"ד יוסי דר
על-רקע ההסברים המפורטים שהתקבלו מבנימין נתניהו, ברור שהכתבה של רביב דרוקר על החברים הנדיבים של ראש הממשלה לא הייתה ראויה לשידור    אם דרוקר רוצה לצמצם, ולו במעט, את הנזק שגרם למוניטין שלו - טוב יעשה אם יפרסם מיד התנצלות כנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il