X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מופע מבדר, קליל ומהנה המוצא "דברים מטרידים" במחזותיו של שייקספיר במטרה לקרב אליו בני נוער וצעירים שעצם הזכרת השם שייקספיר מצטיירת בעיניהם כמשהו כבד ומשעמם. מופע מסקרן המביא את אלה שפחדו משייקספיר להתעניין בו
▪  ▪  ▪
מופע לא שיגרתי [צילום: ליאון אלי]

ההצגה "כל האמת על שייקספיר" התחילה כהצגה לשניים באנסמבל הרצליה ובהמשך הפכה להצגת יחיד של נמרוד ברגמן כהצגת סטנדאפ. לדבריו מטרת ההצגה היא לקרב את שייקספיר לבני הנער ואנשים צעירים שעצם הזכרת השם שייקספיר מצטייר בעיניהם כמשהו כבד ומשעמם.
ברגמן במופע היחיד שלו משתדל להוכיח שהדבר אינו כך.לצורך מטרה זו הוא מעלה קטעים קצרים ממחזותיו של שייקספיר כאשר הוא מגלה"דברים מטרידים"כדבריו במחזותיו והוא מטפל בהם בהומור,באירוניה,בצורה קלה ומבדרת. ברגמן כתב את המופע וגם ביים את עצמו ושואל אותנו במופע שאלות כגון מה האמת על גדולתו של שייקספיר.
כל הופעה שלו הוא מתחיל בקריאת סונטה של שייקספיר ומאחר שיש 154 סונטות אם ירצה להקריא את כולם, חייו של המופע מובטחים לשנים רבות. תוך כדי המופע הוא מציין שמחזותיו של שייקספיר נחשבים לפסגה העולמית של הכתיבה הדרמטית. כמעט כל מחזה של שייקספיר נמשך מעל ל 3 שעות לכן אין לקהל ברירה אלא לישון ולראיה הרבה אנשים נרדמים במחזותיו. אם כך נשאלת השאלה אם מחזותיו הם הפסגה מדוע כל כך משעמם בהם.
ברגמן בדק ומצא שאף אחד מהדמויות של שייקספיר לא עובד.כולם רוזנים,מלכים,אצילים וכו'. במחזותיו יש הרבה רציחות והוא מצא את הסיבה לכך. אלה שלא עובדים משתעממים ורוצחים מתוך שיעמום. זאת הרוח של המופע המבדר,הקליל והמהנה.הוא מוגש נהדר ובטוב טעם על-ידי ברגמן.
יש לו כשרון מקסים להגיש דברים מבדרים ומשעשעים ברצינות גמורה כך שכל צופה מאמין ומשתכנע מהמוצג. בכל הצגה של שייקספיר בסוף יש הרבה מחיאות כפיים.מי המוחים כף על-פי ברגמן-אלה שישנו כי יש להם כח והם רעננים.
לברגמן מסקנות מוחלטות על חלק ממזותיו של שייקספיר. המלט הוא מחזה של סמים. צעיר מזניח את הלימודים,מדבר על עצמו, רואה חזיונות. אם מקבלים פרוש זה של ברגמן אז המחזה הגיוני והכל רוחות שרואים בלילה.
בהמשך הוא מנתח גם מחזות אחרים ומגיע למסקנה נוספת שהמחזות לא הגיוניים ולא הגונים כי הם עוסקים או בסמים או בפורנוגרפיה - חלום ליל קיץ (אוברון וטיטניה) או בפדופילים (יוליה בת 13).
שואל ברגמן ובצדק איך אפשר להתיחס ברצינות אל אדם הנושא שם של שעון יפני(קסיו). יש עוד פנינים יפות במופע ואין לשכח שמופע זה הוא בסגנון הסטנדאפ ושם הכל מותר.
ברגמן מגיש את הכל בכשרון רב, ברצינות, בטוב טעם, בהומור, בצורה קומית ומביא את פירושיו עד אבסורד להנאת קהל הצופים. שפתו אינה שייקספירית - פרט לציטוטים שהוא מצטט מיצירותיו, והוא מרשה לעצמו לדבר בשפה ישירה מובנת לכל, לפעמים שפת רחוב אך לא וולגרית. הכל מוגש בצורה רעננה ביותר, קלה ומובנת לכל.
הרעיון להעלות מופע כזה בא לברגמן כאשר מנהלת האמנותית של אנסמבל הרצליה שאלה בהזדמנות מסויימת את ברגמן אם הוא רוצה לעשות פרויקט מסוים על שייקספיר. בהתחלה הרעיון שלו לעשות מופע על שייקספיר כסטנדאפ נשמע לו מטורף אך עם הזמן הוא התרגל אליו והוא הוגשם. אומר ברגמן "אני לוקח את המחזות היותר מפורסמים של שייקספיר וקורע להם את הצורה".
המופע זורם היטב וברגמן אינו שוכח להזכיר לצופים ולהכריז שלא הייתה בכוונתו להוריד מגדולתו של המחזאי שהוא מעריך ביותר ומתיחס אליו בכבוד ורצינות רבה. המופע מסקרן ומביא את אלה שפחדו משייקספיר להתענין בו,לקרוא ולראות מה באמת כתוב במחזותיו.
לראות או לא לראות: אין ספק מופע לא שיגרתי, מבדר, מעניין, קליל שכדאי לראות. אם ישיג את מטרתו ויקרב את בני הנער לשייקספיר ימים יגידו.

לקרב את הנוער לשייקספיר [צילום: ליאון אלי]
תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  31/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כל האמת על שייקספיר - סטנד-אפ מאת נמרוד ברגמן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
פנים רבות למחזותיו של שייקספיר
עידן סובול  |  1/04/11 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יאיר סקלסקי
האחריות על הסדרת מערכת היחסים בין הרופאים ללקוחותיהם היא קודם כל על אנשי הצוות הרפואי שצריכים לזכור את תפקידם    אם הדבר לא נעשה, אתם החולים צריכים לעמוד על זכויותיכם ולא לעבור לסדר היום על שום ביטוי שאתם מפרשים כזלזול או כהתנשאות
טליה וגנר
כאשר אתם נוטלים תרופת OTC, הקפידו על מינון מתאים בתדירות נכונה, קיראו בעלון לצרכן מה הן תופעות הלוואי האופייניות לתרופה והתייחסו לכל שינוי במצב הגופני או בתחושות של נוטל התרופה
ניסים יפה
עצמות בולטות בכפות הרגליים או אצבעות שעולות אחת על השנייה, הן תופעות נפוצות בקרב נשים מכל הגילאים    מעבר למטרד הבריאותי והאסתטי, קיים הקושי המוכר לבחור נעל מתאימה לכף הרגל הבעייתית    כאשר אתן הולכות לבחור נעל, יש לשים לב למספר דברים חשובים על-מנת לקבל נעל נוחה
אורן פרסיקו
התקשורת הישראלית מפרה ברגל גסה את ההחלטות שהיא עצמה קיבלה ביחס לאופן הנכון לסקר אירועי מוות, קובע טל מורס שחקר את האופן בו מוצגים צילומי גופות בעיתונים
אלישע פורת
שלהי אביב חמימים בגבעות החמרה של השרון הישן, עדיין צופנים הפתעות. כארבעה עשר אלף דונמים של הדרים, המדיפים עדיין ניחוח הדרים כבד ומשכר. זה הרגע האחרון לגלותם, בטרם קֶמֶל הקיץ
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il