X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה בנימין נתניהו. מבשל את ''הפתרון הסופי''? [צילום: פלאש 90]
הפתרון הסופי של נתניהו
זאב בן-יוסף חושף את תוכניתו המדינית החדשה של ראש הממשלה בנימין נתניהו שעצם העלאתה מעלה תהיות נוכח האירועים בעולם הערבי
נאום בר-אילן 2 - נאום חורבן ב'
אליקים העצני
איזה ליקוי מאורות הוא זה, לתת בידי שלטונות רמאללה - הממררים את חיינו בכל פורום בינלאומי, שסוגדים בכיכרותיהם לשאהידים, מנחילים בבתי הספר את שנאת ישראל ומלמדים ע"פ מפות שישראל נמחקה מהם - סמכויות של מדינה?
לרשימה המלאה

יורים ובוכים
סופיה רון-מוריה
שלא כמו בעמונה, בחוות גלעד לא הייתה החלטה של הדרג המדיני לשפוך דם. נתניהו לא עודכן מראש, וגם השר לביטחון הפנים אהרונוביץ' ניזון מדיווחי המשטרה שהתבררו כשקריים. הימין בליכוד מחכה אפוא למבחן האמיתי של נתניהו, נאום בר-אילן 2. ואין לו שמץ של מושג מה יהיה שם
לרשימה המלאה

לאחרונה הודלפו רמזים וקִטעי גילויים על תוכנית מדינית חדשה של נתניהו שנועדה להדוף את מִתקפת ההכרזה החד-צדדית של "מדינה פלשתינית” שהערבים ומדינות רבות בעולם מאיימים לנקוט בה. אפשר אומנם שתוכנית נתניהו עדיין לא נשלמה, אבל חלקים ממנה נחשפים פה ושם. צירוף כל החלקים מראה שהכוונה להסכים להקמת "מדינה פלשתינית" בגבולות זמניים, יחד עם מתן ערבויות מטעם המעצמות שמיד יתחיל ללא הפסקה המו"מ על הגבולות הסופיים. "הגבולות הזמניים" יהיו אזורים A ו-B דהיום (המהווים כ-40% משטחי יהודה ושומרון) יחד עם חלקים מאזור C הנתון לשליטה ישראלית, ששטחם משתרע על כ-60% משטחי יהודה ושומרון. התוכנית מדברת בפירוש על נסיגת ישראל מבִּקעת הירדן, תוך השארת כמה בסיסים צבאיים בלבד.
יש לזכור כי לאחר שתקום מדינה ערבית נוספת בליבה של ארץ ישראל, קיימת גם תוכנית ל"גבולות סופיים", מה שאמור להיות הפתרון הסופי של ה"סכסוך" הערבי-יהודי. אפשר להניח שהערבים והמעצמות כבר ידאגו לכך שגבולותיה הסופיים של המדינה הערבית החדשה יהיו פחות או יותר בתחומי הקו הירוק, שכן בכל מקרה - נראה כי הערבים ה"פלשתינים" יקבלו לידיהם אמצעים שיאפשרו להם להשתלט על יתרת השטח. לפיכך נראה כי אותם "גבולות זמניים" אינם אלא תרגיל שנועד לעזור לישראלים לעכל את הנסיגה לקו הירוק שתבוצע למעשה בשני שלבים.
סביר להניח שלהסגרת השטחים הנוספים לאויביה של ישראל יתלוו גם גירושי מתיישבים והשמדה של "יישובים מרוחקים" ביהודה ובשומרון, או לפחות הקפאה מוכרזת רשמית של הבנייה ביישובים הללו.

חוסר תבונה

לאחרונה מתפרסמים סקרים המראים ירידה מתמדת בתמיכת הציבור בנתניהו ובליכוד. נראה כי הירידה הזו נגרמת עקב אכזבת גוש מרכז-ימין מתוכניותיו המדיניות של נתניהו, ומחוסר האמונה של מרכז-שמאל בסיכוי שנתניהו אכן יממש תוכניות כאלה.
מכל מקום, תוכניתו החדשה של נתניהו מקבלת ממד חדש נוכח האירועים בכל העולם הערבי. איש אינו יודע האם יקומו שם מִשטרים נאורים יותר, או שקיצוני הטרור האירני ישתלטו עליהם. לפיכך יהיה זה חוסר תבונה של ממש להכריז על תוכנית "בר-אילן-ב'", שמשמעותה - הענקת סמכויות של מדינה לאלה הסוגדים בכיכרותיהם לרוצחים-שאהידים, המנחילים בבתי-הספר את שִׂנאת ישראל ומלמדים בעזרת מפות שישראל נמחקה מהם. איך אפשר לצייד את אלה שהיום הם עדיין אויבים עלובים וחלשים - בשיניים טורפות ובציפורניים דורסות? האם תוכניתו החדשה של נתניהו תהווה את הפתרון הסופי של היהודים במזרח התיכון?
ימים יגידו אם תבונה ועוצמה או סִכלות ורִפיון מנחים אותנו.

יודעים ושותקים!
שתיקת הכבשים [צילום: פלאש 90]

גם כל שאר התנועות והמפלגות הנכללות ב"מחנה הלאומי" בוחרות לשתוק, בעוד שאפילו אצל אריאל שרון, שנחשב כריזמטי ודומיננטי הרבה יותר מנתניהו, היו "מורדים"

בליכוד שומעים, יודעים ושותקים. השר בני בגין נשאל על התוכנית ב"קול ישראל" והשיב שהוא יודע עליה רק מהתקשורת. שרים אחרים, יושב-ראש הכנסת, שרים אחרים וכל הח"כים של הליכוד שומעים את ההדלפות יוצאות מלשכת ראש הממשלה, ללא ספק כדי למשש את הדופק - ובוחרים למלא פיהם מים. קשה להאמין שהם אינם מבינים שעצם שתיקתם מתפרשת כהסכמה. עובדה שאיש איננו דורש הסברים או כינוס של מוסדות הליכוד.
ועוד יותר מעניינת התופעה שגם כל שאר התנועות והמפלגות הנכללות ב"מחנה הלאומי" בוחרות לשתוק, בעוד שאפילו אצל אריאל שרון, שנחשב כריזמטי ודומיננטי הרבה יותר מנתניהו, היו "מורדים". היום אין למצוא כאלה.
זה נראה מוזר, שכן ברור שהזמן דוחק והולך לכל מי שחרד מהמצב. כבר מתאמים עם האמריקנים היכן ישא נתניהו את נאום בר-אילן-ב', האם בארץ או אולי בארה"ב, לאחר שיפרוש את תוכניתו בפני נשיא ארה"ב השוקע תחת מִצבּוֹר המִשגים המדיניים והפנימיים שלו.
אפשר להסביר שתיקה זו בכך שגם מי שמתנגד להסגרה חד-צדדית של שטחים לאויב, סבור שתוכניותיו המדיניות של נתניהו - בר-אילן א' ו-ב' העתידית - מהוות רק תכסיס שֶמִן השפה ולחוץ, בהנחה שהערבים לא יסכימו לעולם גם לתוכניות הללו, ולכן נתניהו לא יצטרך לקיים את מה שהבטיח. מאידך-גיסא, יש הטוענים שנתניהו לא יוכל לעמוד בלחצים מבית ומחוץ, וייכנע לבסוף ויממש את התוכניות עליהן הכריז.

תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  31/03/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפתרון הסופי של נתניהו
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
נוסח הכותרת מכפיר!
יאיר א.  |  31/03/11 21:27
2
Force peace in the M.E
משה לופיאנסקי  |  31/03/11 21:54
 
- האובדניים לרבות זה שכתב תגובה
דויד איש  |  1/04/11 00:57
 
- רגע של כנות ויושר
משה לופיאנסקי  |  1/04/11 08:49
 
- א"י המנדטורית היא 120 אלף קמ"ר
אבירם פוליטי  |  7/04/11 13:03
3
אם זה נכון זה באמת פתרון סופי
אבי געזונט  |  31/03/11 23:29
4
צריך לומר את האמת
מיכאל מ  |  1/04/11 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
גבי שפר
"נאום בר-אילן 2" שראש הממשלה מתכוון לשאת, ידגיש את צרכי הביטחון המחמירים, כביכול, של ישראל, לאור ההתרחשויות במזרח התיכון, בצפון אפריקה וברשות הפלסטינית - במיוחד לאחר הרצח הקשה והמגונה באיתמר, ויציע הסדר-ביניים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il