X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הלכנו למקום היחיד בעולם שיכולנו לטעון על-פי ההיסטוריה שהוא שלנו. אין מקום בעולם שיכול היה לכנס את דמארי מתימן ואת הורי מאוקראינה ואת שוקן מגרמניה - אלא בארץ ישראל. ובארץ ישראל היו ערבים-פלסטינים מאז המאה השביעית...
▪  ▪  ▪
בארץ - מאז המאה השביעית [פלאש 90]

יש לי עניין לנהל עם קוראיי שיח על השיח הציבורי. אני מבקש להראות עד כמה השיח הזה דפוק - עד כדי כך שבין שתי נקודות אי-אפשר לשרטט קו ישר אחד. אני מצפה למשוב תגובה לטיעוניי הבאים.
השיח הציבורי בארץ הוא יחיד ומיוחד בעולם. בכל מדינה בעולם שיח המחלוקות לא נוגע בקטגוריה של "הקיום", אלא מתנהל על איכויות הקיום. רק בארץ כל צד מאמין שמתנגדו מביא לחורבן המדינה, ואז נאטמות התובנות והזעם הוא המדריך.
הקושי השני נוגע ל"מוח הימני". כולנו חוזים בשקיעתו הפוליטית של השמאל בארץ. אבל, חמורה לא פחות - היעלמות הימין הליברלי. כל הדברים הטובים בדמוקרטיות המתוקנות נעשו בקואליציה של השניים, ואלה נעדרים היום כוח פוליטי. אני מכוון למוח ימני-לא-ליברלי = לאומני. איך חושב "מוח ימני"? -
אתה אומר: באירופה בכל כנסייה תלוי פסל ישו נוטף דם ליבו. ילד בא עם אבא לכנסייה וזה אומר לו: את זה עשו היהודים. סביר שהילד הזה נטען באנטישמיות. "אהה!" - עונה המוח הימני-הלא-ליברלי - "אתה מצדיק אותו!". אני לא מצדיק אותו, אני מתאר מצב.
דוגמה שנייה: בעניין הטרור הפלסטיני הנורא המתפרץ עלינו מפעם לפעם, אתה מספר לימני-לא-ליברלי כי כבני 16 בבית הספר כדורי התגייסנו לפלמ"ח. ילד פלסטיני רואה איך משפילים את אבא בחיפוש - הוא יתגייס, ויהיה מה שאנו מכנים טרוריסט. כל עם נכבש מתמרד. "אהה! אתה מצדיק אותו!". אני לא מצדיק, אני מתאר מצב.
בצל הקשיים האלה אני בוחר לקיים שיח על השיח הציבורי. במאמר הראשון אעסוק בבסיסים הראשונים: בשאלות הזכות והריבונות, ובמטרת-העל של מהפכת הריבונות של העם היהודי הקרויה "הציונות".
הזכות והריבונות
זכותנו על הארץ היא הנימוק המוסכם עלינו. ההֶצְדֵק המקובל - ההבטחה האלוהית. אני טוען שמי שבא לכאן על בסיס ההבטחה האלוהית - בערכים של ימינו, עשה מעשה רשע. כיבוש הארץ על-פי הבטחה מלפני 3000 שנה נעשה במסגרת עולם המושגים והערכים שנהגו אז, לאמור לכבוש ולהשמיד את שוכני הארץ. מי שבא לכאן על "כרטיס" של ההבטחה וציוויה עלול להתגלגל למעשים שבימינו נקראים פשעים נגד האנושות. רבנים קיצונים ומתנחלי "תג מחיר" מוכיחים כי אפשרי הדבר. הנאמנים המוחלטים לאמונת האל התנגדו לתנועת התקומה הלאומית, ועד היום גדוליהם מייחסים את אסונותינו לחוצפה הציונית "לעלות בחומה". והרי אם "הכל נעשה בדברו" - הערבים טוענים שגם להם חלק באל הזה, והוא שהגלה אותנו והביא אותם לרשת את הארץ. האם בהקמת המדינה עוללנו פשע? לא ולא. כי באנו לארץ לא על ההבטחה - אלא על הזכות הטוטאלית לכל אדם ולכל עם להיות ריבון!
הסבר: כל ערך/עיקרון רם לעולם מותנה בסיוג: חופש - בתנאי שלא תפגע באחרים. שוויון - בתנאי שלא יקצצו את ראשי הגבוהים. נאמנות לחבר - אלא אם פשע. אמת - בתנאי שמקובל הספק. לאומיות - בתנאי שזו זכות של כל עם. וכן הלאה. יש רק ערך אחד שאין עליו כל סייג, והוא הזכות לריבונות המוקנית טוטאלית לכל אדם ולכל עם: אדם ריבוני בחברה ריבונית במדינה ריבונית. וכיוון שזה ערך מוחלט - כפי שמסביר א.ב יהושע בחיבורו "בזכות הנורמאליות" - אם מונעים ממך ומעמך זכות זאת, אתה רשאי ללכת לכל מקום בעולם ולהצהיר: "כאן הריבונות שלי/שלנו". ואנחנו לא הלכנו למקום כלשהו, אלא למקום היחיד בעולם שיכולנו לטעון על-פי ההיסטוריה והתרבות שהוא שלנו, כמו שאנגליה לאנגלים וצרפת לצרפתים. וחשובה וקודמת - ההכרעה הערכית להתקיים כעם יהודי. אין מקום בעולם שיכול היה לכנס את דמארי מתימן ואת הורי מאוקראינה ואת שוקן מגרמניה - אלא בארץ ישראל. הגשמת ריבונות לעם היהודי היא מעשה הצדק בצדקו.
ובארץ ישראל היו ערבים-פלסטינים מאז המאה השביעית. הגשמת מהפכת הריבונות של העם היהודי כאן לא יכולה היתה להתממש ללא סכסוך לאומי קשה. האם צדקת הריבונות שלנו אפשרית בתנאי הסכסוך? על כך בשיח הבא.

תאריך:  31/03/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיח על השיח הציבורי (1)
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
זו הטעיה מכוונת של כותב המאמר
יהודה דרורי  |  31/03/11 23:01
 
- תיקון קטן: ה"פלסטינים" נוצרו  ל"ת
אחרי ששת הימים  |  1/04/11 03:50
2
יש מכנה משותף..
קראתי בעיון  |  31/03/11 23:02
3
ריקוד בובות הסמרטוטים
יוני שדה  |  1/04/11 00:31
4
המוח הלא ליברלי
יריב ד ב  |  1/04/11 03:17
5
שלוש שאלות לכותב-1.איך יתכן
פלא יועץ   |  1/04/11 03:41
 
- התכוונת למחקר הזה?
גילה פ.  |  1/04/11 08:33
 
- אנחנו מסכימים,לא ירדתי לפרטים ל"ת
כותב מס' 1  |  1/04/11 13:53
6
לו הימין היה נמחק-מה היה כתוב?
איש 1  |  1/04/11 08:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נפתלי רז
רבים עוד ילמדו מהמסירות החברתית שלכן ומהסולידריות עם העו"סיות ה"מופרטות". גם אתן צריכות ללמוד - למקד מאבק חברתי - במאבק של איגוד מקצועי. אך לפני הכל עליכן להחליף את היו"ר הגבר - בעו"סית מיומנת. במקביל, שיקלו בזהירות החלפה גם של ההסתדרות
אלכס נחומסון
יתרון גדול מצאו החלמאים במנהגם שלא להטריח את ידית האיתות - כך הם חוסכים באנרגיה ונוריות האיתות שמותקנות ברכבם אינן נשרפות! "עשרות זלוטים", גירגרו לעצמם החלמאים בהנאה, "נחסכים על-ידינו"
דודו אלהרר
לאט-לאט ומדי יום נחשפת השנאה לכל מה שקורה כאן בשיחות בין אנשים וברשתות החברתיות. הרבה שנאה. קשה כִּשאוֹל. אסור להתעלֵם    הבוז לרצון העם, מצד מיעוט מבוטל שבקרבו, מתחיל לפעול בכיוון ההפוך ועושה סיבוב פרסה כמו בומרנג - אל הבזים
יוסי אחימאיר
דברי מנכ"ל מכון ז'בוטינסקי, יוסי אחימאיר, בערב ההשקה של הספר "מנהיג תהיה לנו" מאת יחזקאל דרור    "מי שאינו מסוגל לקרוא ספר בן 800 עמודים אינו ראוי להיות מנהיג" (פרופ' דרור)    ייעודו של הספר עב הכרס לשמש מורה נבוכים למנהיג מכונן יהודי-ציוני, להשכיל את מי שרואים עצמם בהווה ובעתיד כמנהיגים
איתן קלינסקי
"וְהַצָּרוּעַ אֲשֶׁר בּוֹ הַנֶּגַע - בְּגָדָיו יִהְיוּ פְּרוּמִים וְראשׁוֹ יִהְיֶה פָּרוּעַ וְעַל שָׁפָם יַעֲטֶה וְטָמֵא טָמֵא יִקָרֵא"    על תחושת העלבון שמתלווה לכך שמעניקים לאדם שחלה את התחושה שהוא נושא באחריות על עבירות מוסריות שביצע במהלך חייו, ולכן הוא חולה במחלה קשה, המחייבת את בידודו    טהרה וטומאה בפרשות תזריע ומצורע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il