X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
"מינויו של יורם כהן נועד לייצר מינוי מהיר וחלק בוועדת טירקל, אך צפוי לפתוח קן צרעות בשב"כ", מתריע מקור המקורב לשב"כ בכיר הארגון לשעבר: "לולא ג'ק טייטל וחיים פרלמן, כראש השב"כ היה נבחר י' הגרוזיני המוכשר ורב-המעוף"
▪  ▪  ▪
ראש השב"כ, יורם כהן [צילום: פלאש 90]
לכאורה, התנהלותו של כהן בדוא"ל הפרטי שלו היא עניין פעוט. בפועל הוא איבד שליטה עליו, וחשף עצמו לגורמים פלשתינים

עכשיו, כשתור הברכות, האיחולים והראיון הבלתי נמנע עם אימא של יורם כהן מאחורינו, מגיע רגע האמת: ועדת טירקל. ואם לשפוט על-פי הבאזז העולה מחוגי בחורינו המצוינים, נראה שגם הפעם לא יהיה משעמם.
עד הודעתו של ראש הממשלה נתניהו, היה ברור לכולם שדווקא י' השני, זה המכונה הגרוזיני, הוא הבחירה המועדפת. "הכישורים של הגרוזיני", אומר בכיר לשעבר בשב"כ, "יכולותיו המקצועיות, האישיות, המעוף וצורת החשיבה, שמו אותו בעמדה קדמית מועדפת. מה שלא נלקח בחשבון הוא האפקט המצטבר של פרשיות ג'ק טייטל וחיים פרלמן. והדבר האחרון שרה"מ צריך עכשיו הוא סבב של ועדת טירקל, שתחטט דווקא בבור המוגלה הזה".
אולם, כפי שמסתמן כבר עתה, לוועדת טירקל דווקא יהיה במה לחטט. הפרשה המסתמנת הראשונה היא חשיפת שמו ותוארו של יורם כהן כסגן ראש השב"כ, בשנים 2009-2008, בעת ששהה כעמית מחקר ב'מכון וושינגטון לחקר המזרח הקרוב'.
שמו ותפקידו של כהן מתנוססים על סדרת מאמרים שהוא פרסם באותה תקופה (ראו באתר המכון), החושפים את הלכי הרוח, דרכי החשיבה והמסקנות בצמרת השב"כ לגבי חמאס בעקבות מבצע 'עופרת יצוקה'.
איש מודיעין שעבר לבקשתי על הפרסומים אף העיר שלהערכתו "בפרסום המתאר את סיכול ההתנקשות בחייו של טוני בלייר יש משום חשיפה של שיטות עבודה ומודיעין של השב"כ מול ארגוני הג'יהאד האיסלאמי ופתח אל-איסלאם". פרסומים אלו, יש לומר, נקלטו גם ברדאר בטהרן, ובסוף 2008 כבר הופיע שמו של כהן באתר אינטרנט אירני ממשלתי, כמיועד להחליף את יובל דיסקין בתפקיד ראש השב"כ.
פניתי למשרד ראש הממשלה, הממונה על השב"כ, ושאלתי אם יורם כהן קיבל אישור בכתב מראש השירות יובל דיסקין לחשוף את זהותו ואת תפקידו, ולפרסם את המאמרים שפרסם. התשובה שהגיעה מעט תמוהה. "ראש השירות הנכנס, יורם כהן, קיבל את מלוא האישורים על-פי הוראות השירות לפרסומים במסגרת 'מכון וושינגטון'", נאמר, "אולם ההוראות למתן האישורים מסווגות ואי-אפשר לפרטן בתקשורת". ועל כך רק אפשר לשאול מה כאן בדיוק סודי. למה אי-אפשר לומר בפשטות: כן, ההוראה ניתנה בכתב באישורם של דיסקין או של נתניהו? ולא נותר אלא לתהות אם הוראות החוק הסודיות יישארו חסויות גם בפני ועדת טירקל.
מקור אמריקני שהיה בקשר הדוק עם כהן בעת שהותו בוושינגטון, אומר שזו אינה התקלה היחידה הקשורה בו. בעת שהותו בוושינגטון, על-פי המקור, היו לכהן גם אי אלו בעיות עם כתובת המייל הפרטית שלו. כתובתו, מתברר, הגיעה בניגוד לרצונו לפעיל חמאס לשעבר שהפך לסוכן של השב"כ, בתקופה שכהן כיהן כראש מרחב יו"ש. לכאורה, התנהלותו האישית של כהן עם המייל הפרטי שלו היא עניין פעוט. בפועל הוא איבד שליטה עליו, וחשף עצמו לגורמים שלא היה מעוניין בקרבתם. במחווה סרקסטית למדי, שבה ונחתה בתיבת המייל הפרטית של כהן ברכה לרגל מינויו - מאותו פלשתיני שכהן ניסה כל כך להתחמק ממנו.
אולם זהו רק סיפתח משעשע למה שאומר מקור המכיר היטב את כהן מתקופת עבודתו בשב"כ. לדבריו, בקשה לחקירת פרשייה טרייה יחסית הנוגעת להתנהלות בכירים בשב"כ מול המערכת המשפטית, עושה את דרכה כבר עתה לוועדת טירקל.
"באופן פרדוקסלי למדי", אומר המקור, "מינויו של יורם כהן, שנועד לייצר תהליך מינוי מהיר, חלק ואלגנטי בוועדת טירקל, צפוי לפתוח קן צרעות בשב"כ, בפרשיות שאינן קשורות למינוי עצמו אך היו להן באחרונה הדים - כמו למשל פרשיית א' ו-נ', שפורסמה לאחרונה בכמה כלי תקשורת - פרשיות שעסקו בעניינים של טוהר מידות אך מצביעות על קיומה של בעיה אקוטית הרבה יותר בתהליך ביקורת הפנים בשב"כ". והמקור מוסיף: "דוח המבקר, שהתפרסם בשבוע שחלף לגבי המוסד, הוא בבחינת הזמנה לבדק בית כללי של המבקר גם בשב"כ".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  05/04/2011   |   עודכן:  05/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
על קוצו של יו"ד
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
שימותו הקנאים...ובכייף
שיחיו הקנאים  |  5/04/11 04:09
2
אז מה שיש לו כיפה????
בר דרור דוד  |  5/04/11 04:21
3
בלה בלה בלה, זאת עיתונאות???
מטאטא  |  5/04/11 07:46
4
המאמר נא, אינו אפוי דיו ל"ת
א מ רול  |  5/04/11 08:56
5
אז מה? אין שום דבר שפוסל אותו
אלטע קאקער  |  5/04/11 08:58
6
לפזית, חדלי משטויות. הספונג'ה! ל"ת
בוחן  |  5/04/11 10:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
חלק שלישי בסקירת המסמכים על משפט אייכמן שפורסמו השבוע: האיש שביקש 10,000 דולר ואיים לפרסם מידע על חטיפתו של אייכמן, חוות הדעת הלא-מחמיאה על הסניגור, הפתק של משה שרת לטדי קולק ותמיהותיה של חייקה גרוסמן על גדעון האוזנר
יוסי בלום הלוי
תמר הייתה ונותרה דמות שמעבר לכל מחלוקת רעיונית בקרב תלמידיה ומוקיריה    דומה היום, אחרי לכתה מאיתנו, שהרוח החינוכית אותה רצתה להנחיל לנו אבדה, ובמקומה שוררת במקומותינו רוח של קשיחות וחוסר הבנה של נפש התלמיד בישראל
יאיר דקל
שלוש פעמים נסעה תמרה רשף מקרית אונו לטרנסילבניה, שם נולדו הוריה ושם נספו רבים מאוד מבני משפחתה. פעמיים היו רגילות והשלישית הייתה מלאת הפתעות    סיפורה של ישראלית שיצאה לטרנסילבניה עם בתה ונכדתה ומצאה שם סיפור
יצחק מזרחי
חג הפסח ידוע כחג של הניקיונות. יש שמקרצפים את הבית כדי שיהיה נקי מחמץ, אך חשוב לטהר אותו גם מאנרגיות שליליות. כיצד עורכים טיהור של הבית, ולשם מה? דוגמאות לסגולות שעושים בעזרת האפיקומן וטיפים כיצד לערוך טיהור בעצמנו
שולמית קיסרי
התזמורת הסימפונית ראשל"צ חברה עם הכנר והמנצח שלמה מינץ לקונצרט במשכן לאמנויות הבמה בת"א    התוצאה: אולם גדוש בקהל מאזינים שהתענגו על יצירות יפהפיות, מרגשות, נפלאות ורומנטיות שעטפו את נפשותיהם וחושיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il