X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות
מה שחשוב במנגל זה חום ורשת ברזל כבדה ועבה. הבשר הולך לקבל את מכת החום שלו, לא מהגחלים אלא מהמתכת עצמה. ככל שהמתכת תהיה יותר כבדה, היא תאגור בתוכה יותר חום המנגל עצמו צריך להיות בסך-הכל כלי שמחזיק את הפחמים ונותן להם מספיק אוורור. צריך לדעת איזה בשר לקנות, ואיפה. אם אתה חובב בשר רציני, אתה חייב לעצמך מערכת יחסים רצינית עם קצב
▪  ▪  ▪
לדעת לבחור את המנגל הנכון [צילום: יעל שביט-תקשורות]

גבר אמיתי לא רק עושה על האש - הוא עושה מנגל. זאת גם הדרך הכי פשוטה לבשל וגם הדרך הכי קלה להרוס אוכל. כילד ולאחר כנער, שהתנדב להיות זה שהופך את הקבבים בקומזיצים של החברים מהכיתה, ובעצם מוודא את הפיכתם לגחלים או לחלופין להדגים את החידה: מה שחור מבחוץ ואדום מבפנים?. החלטתי לעשות מעשה ולעשות לביתי (לפחות בלעשות על האש) בצורה יותר מסבירה.
חיפשתי בארון הספרים הישראלי (שנמצא בגוגל), מצאתי, שיפצתי, קצת שרפתי והרי הוא מונח לפניכם - המדריך השלם לקניית הציוד למנגל, ובשבוע הבא המדריך השלם למנגליסט התורן (שזה איכשהו תמיד אותו אחד). צריך פשוט להקפיד על כמה חוקים פשוטים מאוד ותראו איך כל מנגל שתעשו יהיה מעולה.
הלשון היא בלשון זכר מהסיבה הפשוטה: נשים יקרות - עזבו אתכם, בשביל מה לכם להכניס כל כך הרבה עשן לעיניים ולגוף, כשיש מישהו שעושה את מרצון.
1. יש מנגלים בשלושים אלף דולר, ויש מנגלים שנופלים עליך בדרך לקופה הראשית לשאול "מאיפה הגיע החיוב של חיוך בחינם". מה שחשוב במנגל זה חום ורשת ברזל כבדה ועבה. הבשר הולך לקבל את מכת החום שלו, לא מהגחלים אלא מהמתכת עצמה. ככל שהמתכת תהיה יותר כבדה, היא תאגור בתוכה יותר חום. אם אתה יכול להרים את המנגל כולו כולל הרשת באצבע אחת, כשאצבעות האחרות מחזיקות בשקיות הבשרים, אז כנראה זה לא המנגל הנכון. מצד שני רשת עבה זה לא אומר שצריך לפרק את רשתות הביוב בדימונה (עם הכיתוב "עיריית באר שבע") שיש בעיר.
2. המנגל עצמו צריך להיות בסך הכול כלי שמחזיק את הפחמים ונותן להם מספיק אוורור. אם אתה כבר שם כמה מאיות על מנגל, קנה כזה שיש לו מכסה. זה מפחית את כמות העשן שאתה צריך לבלוע ונותן לבשר שלך מכת חום טובה גם מלמעלה. הפחים ממתכת שהציבה העירייה לרווחת המשפחות המגיעות ליער הם לא מנגל, ורצוי להשאיר אותם למטרה שלשמה הם הוצבו.
3. שים לב לגודל של המנגל: אם אתה צריך להאכיל חמישה אנשים, אתה לא צריך מנגל ענק שאפשר לצלות עליו בשר לעשרים בו זמנית. גריל לשלושה עד חמישה אנשים הוא בערך בגודל של מנגל אלומיניום-תחנת-דלק שאנחנו מדברים עליו כל הזמן. גריל לשישה עד 15, הם בערך שני מנגלים כאלו.
4. כמה לקנות? אחת הבעיות עם "על האש" זה מה שנותר אחרי הסיבוב של הנקניק והכנפיים, שזה בערך גם הסיבוב האחרון כשכל מה שיגיע אחר כך, הוא יותר בכיוון של לדחוס משהו באזור האוזן כי הבטן כבר מלאה. לכן, קצת צניעות לא תזיק. קצת מכל דבר ישאיר לכולם טעם טוב.
5. איזה בשר קונים? לא כל בשר מתאים למנגל וחבל להרוג סטייק פילה ב-150 שקל לקילו על האש. אתה צריך בשר שיש לו כמה שיותר שומן, כי השומן מגן על הבשר מפני האש ושומר עליו מהתייבשות ושריפה. זה גם המקום לציין שכאשר אתם קונים בשר אל תבחרו אותו לפי התמונה שמופיעה על גבי האריזה. תהיו בטוחים שהבשר שלכם בפועל ייראה הרבה יותר קטן, הרבה יותר שרוף, הרבה פחות מעניין.
6. מה הולך טוב על האש? בראש ובראשונה, קבבים והמבורגרים, שיש בהם 30 עד 40 אחוזי שומן; גם נקניקיות טובות, מתפקדות היטב על הגריל; צלעות וכל נתח שיש בו עצם; סטייקים ושיפודי סטייק מנתחים עשירי שומן, כמו אנטריקוט; פרגיות, שהן הגרסה השומנית של העוף; כנפיים. מצד שני לא חייב לחסל את כל אוכלוסיית התרנגולות בארץ. אפשר להשאיר כמה תרנגולות חיות לאחרי החג.
7. כמה בשר לקנות? גבר ממוצע אוכל 300 גרם בשר; אישה ממוצעת, 200; ילדים לא אוכלים יותר מ-100 עד 150. כלומר, למשפחה של חמישה אתה צריך בערך 800 גרם עד קילו; למנגל עם שישה מהחברים שלך אתה צריך בערך שני קילו בשר. צידנית מלאת בשרים מכילה יותר משני קילו. (ולמי שקשה יש את המחשבון המכונה- מנגולטור שתמיד יכול לעזור)
8. איפה קונים את הבשר הזה? אם אתה חובב בשר רציני, אתה חייב לעצמך מערכת יחסים רצינית עם קצב. אבל לא בכל מקרה קצבייה עדיפה על-פי רוב על מחלקת הבשר בסופרמרקט. אם בקצביה תלויה תמונתו של הרמטכ"ל החדש משה דיין, סביר להניח שגם הבשר הוא מאותה תקופה.
9. מה חוץ מבשר? קלחי תירס, ראשי שום ותפוחי אדמה בנייר כסף, לתת להם חצי שעה בשולי המנגל או לזרוק אותם ישר על הגחלים. בצלים, פלפלים, כרישות, חציל. רק להשתדל להוציא אותם תוך כדי ארוחה ולא בסוף. בסוף אף אחד לא אוכל את זה.
בשבוע הבא - המדריך המלא למנגליסט.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  08/04/2011
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סטלה חקון
מזונות החג בדרך-כלל מהווים איום על איזון הסוכרת והגזרה, אך אפשר גם אחרת    הקפידו לאכול את הארוחות הרגילות ואל תשנו באופן דרסטי את מספר הארוחות והרכבן    פתחו את הארוחות במרק צח או במרק ירקות טוב
ד"ר רונן בורדובסקי
תמיד מומלץ טרם התחלת תהליך ההלבנה לבקר את רופא השיניים ולבצע בדיקה רוטינית שבה הרופא שולל הימצאותם של מוקדי עששת    מומלץ לפני התהליך לבקר את השיננית שתנקה את המשקעים המצויים על-פני שטח השן: צביעות ניקוטין, צביעת חיידקים שחורים ואבנית צהובה
אורן פרסיקו
עלות שכרה של מנכ"ל מעריב לשעבר אווה מדז'יבוז' עמדה ב-2010 על מיליון ו-595 אלף שקל. שכרו של העורך הראשי לשעבר יואב צור: 873 אלף שקל    ב-2010 הפסיד מעריב כ-100 מיליון שקל
איתן קלינסקי
בבחירות לוועידה הל"ב של הסתדרות המורים לא הוצבו בקלפי בפני הבוחרים כל פתקי הרשימות שאמורות היו להתמודד    הסתבר כי בשורה ארוכה של סניפים במחוזות נוספים פעלה אותה שיטה ופתקי הצבעה נעלמו    למורי ישראל לא מגיע שיוסף וסרמן יכהן בתפקיד מזכיר הסתדרות המורים
שושנה ויג
זהו חיכוך בין נשמות. תחושה של העשרה, הזנה, חיבור-ניתוק-חיבור. מפגש של נפשות שחוט אחד מקשר ביניהן. הגבעה והאיש האמן המיוחד - יוצרה. הגבעה היא שילוב מכלול אינדיבידואלים המתאחדים במעלה גבעה אשר ההשראה המנצחת עליה היא של האחד היחיד איש הגבעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il